Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 2:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: La Joulu 03, 2011 8:46 am 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: Su Huhti 11, 2010 11:51 am
Viestit: 8
Viiden tähden systeemi! Tahtoo kolmannen tähden...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: La Joulu 03, 2011 9:54 am 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
Olenko mä nyt tyhmä vai mitä mutta vaikuttaako se että onhan meillä yli sadan painoisten naisten tuloksia siellä tehtynä vaikka ei vaa'alla ole käytykään. Et voisko se luku olla sit vaikka joku sellainen joka ei ole oikeasti kenenkään paino, eikä edes näytä siltä, jos sillä nyt on mitään merkitystä.

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: La Joulu 03, 2011 11:49 am 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
pyykkonen kirjoitti:
knoppe kirjoitti:
Olenko mä nyt tyhmä vai mitä mutta vaikuttaako se että onhan meillä yli sadan painoisten naisten tuloksia siellä tehtynä vaikka ei vaa'alla ole käytykään. Et voisko se luku olla sit vaikka joku sellainen joka ei ole oikeasti kenenkään paino, eikä edes näytä siltä, jos sillä nyt on mitään merkitystä.


En ehkä ymmärrä mitä tarkoitat? Naisilla maksimitulosraja tulee +85kg. Jos ei ole käynyt puntarilla, niin tulosraja lasketaan sen mukaan. Miehillä vastaava raja on 110kg. Listalla painon kohdalla on tällöin viiva.


duh my bad pyykkonen, unohda. Mä luin vaan anzun viestin.

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 9:13 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Miksi Ryhdin Biathlonista en ole päässyt serteille tuloksella 524 ja Anzu oli tähdillä tuloksella 396? Mielestäni tässä on pieni epäkohta! :evil: Miesmäisestä suorituksesta rankaistaan...

Ilmeisesti sen pitäisi riittää yhden tähden suoritukseksi vaikkei työntöjä laskisi kahdeksi? :lol:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 9:52 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Rouva kirjoitti:
Miksi Ryhdin Biathlonista en ole päässyt serteille tuloksella 524 ja Anzu oli tähdillä tuloksella 396? Mielestäni tässä on pieni epäkohta! :evil: Miesmäisestä suorituksesta rankaistaan...

Ilmeisesti sen pitäisi riittää yhden tähden suoritukseksi vaikkei työntöjä laskisi kahdeksi? :lol:

Voi olla vaikea suhteuttaa noita,jollei jollakulla ole siihen jotain valmista kaavaa?
Mutta eikös tuo onnistuisi että saisi edes sen yhden käden työntönä? Sakottaishan sekin mutta mutta... :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 5:51 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
pyykkonen kirjoitti:
Naisten kahden kuulan rankkeja en tekisi ensi vaiheessa, ennenkuin on muutaman kisan verran kokemusta aiheesta. Johonkinhan sen pitää pohjautua. Mitään malliakaan ei taida maailmalta löytyä?
Maailmalta ei varmaankaan löydy. :(
Mutta olisiko kiinnostusta, etenkin naisilla, mikä ettei miehilläkin, testata ja merkata mikä on oma ennätys yhdellä kädellä ja sitten taas kahdella?
-Luulisi että noista löytyisi sitten jokin vertailuarvo.

Eikä pelkästään siksi että naiset pääsisi rankkeihin kahdellakin kuulalla vaan ainakin mua kiinnostaa tuo muutenkin. OAJ ja OALC tuloksia kykenisi tuolla kaavalla vertailemaan myös miesten tuloksiin. [smilie=0.gif]

Mä katsoin juuri treenipäivyristä että olen treenannut työntöä ja LC:ia viimeksi toukokuussa, mutta voisin koittaa tehdä noista vaikka OALC ja LC-testit viikon väliajoilla. -?
Tietty vanhojakin tilastoja voisi hyödyntää, mutta esim. Rakveressa naisten kahden käden työntö tuli yllätyksenä. Ja mun kahden käden työntötulos on vuodelta 2009. jne. :roll:
Noista vertailutuloksista vois vaikka aloittaa ihan oman ketjun?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 6:33 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
pyykkonen kirjoitti:
Tällä hetkellä tasosysteemi on naisten osalta tarkoitettu yhden kuulan työnnölle ja long cyclelle.
Jos nainen tekee kahden käden työnnön + tempauksen 16 tai isommalla, voiko päästä miesten serteille? siis jos tulos riittää?

anzuppi kirjoitti:
Mutta olisiko kiinnostusta, etenkin naisilla, mikä ettei miehilläkin, testata ja merkata mikä on oma ennätys yhdellä kädellä ja sitten taas kahdella?
Testasin silloin ennen ryhdin biathlonia, että OAJ 12 olisi ollut 250 (enempää en ehtinyt) ja jerk 2*12 167. Vaikea noita on lähteä vertailemaan. Toisessa loppuu aika kesken, toisessa voimat. :twisted:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 8:06 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Rouva kirjoitti:
anzuppi kirjoitti:
Mutta olisiko kiinnostusta, etenkin naisilla, mikä ettei miehilläkin, testata ja merkata mikä on oma ennätys yhdellä kädellä ja sitten taas kahdella?
Testasin silloin ennen ryhdin biathlonia, että OAJ 12 olisi ollut 250 (enempää en ehtinyt) ja jerk 2*12 167. Vaikea noita on lähteä vertailemaan. Toisessa loppuu aika kesken, toisessa voimat. :twisted:

Sulla pitäisi kai ottaa vertailupainoksi 16kg. OAJ 12kg on sulle liian kevyt, jotta tulos olisi vertailukelpoinen.

Ja 2x12kg oli sulle tavallaan myös liian kevyt, vaikkakaan se ei taatusti tuntunut kevyeltä, niin miehet kai olisivat hapottavan tahdin sijaan siirtyneet painavampiin kuuliin. :?
Vai onko joku miehistä tehnyt 167 toistoa kahden käden työntöjä millään painoilla? Ei HOFissa ainakaan.[smilie=0.gif]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2011 1:58 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Niin, voihan nämä rankit tehdä yhtenä sarjana. Minun itsetuntoa ei kyllä hetkauta jos joku mimmi tekee paremman tuloksen.
Ja sopiihan se suomalaisille mimmeille kun muutenkin kovia tekemään työntöjä kahdella kuulalla.

Mulle paras treeni toistomäärä 2x16 kg 171 ja 2x20 kg 136. Mutta se että jos miehille tulee OAJ rankki niin siihen alettava treenaamaan, sillä minun yhdellä käden vaihdolla tehdyt Oaj on suhteessa heikko jos ei jopa surkea.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2011 3:04 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Sama homma.Kun OAJ ja OALC eivät ole kisaliikkeitä äijille,en ole juurikaan tehnyt niitä :wink:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2011 4:42 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
pyykkonen kirjoitti:
Minun mielestäni tämän tähtisysteemin ei ole tarkoitus olla ensisijaisesti mikään kunniataulu. Sitä tarkoitus varten on jo olemassa HOF ja viralliset SE:t, sekä arvokisojen mitalit.

Totta! :D

Mä aattelin ettei mua kiinnosta noi Rankit, mutta toi sivuston laskuri on koukuttava...
Harkitsen jopa tekeväni OALC:n vuoden viimeisenä päivänä. :lol: (edes yhden tähden, kun ei ole lainkaan mun juttu tuo LC...)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2011 5:40 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Rankit on katsottava oman kehityksen kannalta. Alle 85kg R on 157, niin kuulapainon korotus esim 24-> 28 kg on ainakin minun kohdalla aika haastellinen puhumattakaan 32 tuloksesta. Voisin sanoa että seuraavan painon rankkitulos vaatii kaikkien osa-alueitten parantamista merkittävästi.
Ja nämä arvokisamitallit ei kyllä ilmaiseksi tule, se on niiden ongelma ollessaan muualla kuin kisapaikalla missä niitä on jaossa.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2011 6:27 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Portaat tunnostaa korkeilta mutta realistisilta. Meillläkin ajan saatossa kun nuoresta 14-16-> lähdetään järkevästi rakentamaan kestävyys/tekniikka pohjalle ja siitä muitakin ominaisuuksia tarpeen mukaan niin rankit paukkuu aikuisiässä kohtuu helposti viidelläkin tähdellä.
Eli nyt vaan tarttis ne nuoret gireviikit/girevikat jostain löytää lajin pariin :twisted:

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2011 7:58 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Kyllä mäkin aika reippaanlaisesti saan tehä töitä kahden tähden (16 kg) biathlonin eteen (198) vs. long cycle joka menis "koska vaan" (88). Aikamoinen ero siis tossa.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rankeista
ViestiLähetetty: Pe Joulu 09, 2011 4:26 pm 
Poissa
Mankun valkaisema

Liittynyt: La Marras 20, 2010 9:39 am
Viestit: 629
Tää on kyllä motivoiva taulukko ja tähti on hyvä symboli. Kävin hakemassa kaappiin 3 tähden Jallu pullon odottelemaan, siinäpä tavoitetta vuodelle 2012 :D

_________________
Punaviini ja suklaa


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com