Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ti Huhti 16, 2024 10:21 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Maalis 30, 2012 6:43 pm 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 13, 2011 7:32 pm
Viestit: 88
Hieno idea Marko. Helpompi toteuttaa alkutaipaleella kun 15 vuoden päästä miettiä "öö, olix ne ningu jossain hyvinkäällä ne ekat reenit?!?" ;)

_________________
"It is better to be student of reality, than a master of illusion"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 01, 2012 12:01 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
:oops: Tuostahan on päässy unohtumaan yksi ensimmäisistä suomalaisedustetuista kisoista... Mun 2004 heinäkuussa tekemäni työntö Pietarin buddhalaisluostarin kesäjuhlissa :wink: :!: :lol:

Kuvia mulla ei ole, mutta pitääpä kysyä päälamalta, kun seuraavan kerran käyn Pietarissa.

Kisaan sallistui jopa 4 osallistujaa: Minä ( kannustettuna ja teknisistä virheistä armahdettuna ulkomaalais edustajana), yksi iso ja vahva munkki, yksi ennemminkin nostellut venäläinen ja yksi hoikka, mutta sitkeä Burjati-jätkä. Laji piti olla työntö kahdella 24 kg kuulalla, mutta käytännössä kaikki mikä meni suorille käsille pään päälle laskettiin.

Minä taisin nostaa ekana ja tein lähinnä push-presseinä olikohan 18 toistoa. Tuomari meinas jo hyllyttää mut tekniikan takia, mutta Päälama sanoi että lasketaan kaikki. Seuraavaksi se venäläinen rautatietyöläinen teki 50 työntöä ihan hyväksyttävällä GS tekniikalla. Oli varmaan mun eka kerta kun näin oikeaa Gs tekniikkaa ( ikävä kyllä vasta oman suorituksen jälkeen :(
Seuraavaksi se vahva munkki punnersi kuulat 30 kertaa pään päälle. Siis punnersi :shock: Sama tyyppi voitti juhlissa kädenvääntökisan. Viimeisenä se pieni (painoa varmaan alle 60 kiloa) Burjati jätkä teki huonolla työntötekniikalla 16 toistoa. Sitkeä sälli yritti tosissaan loppuun asti vaikka me muut oltiin yli 90 kiloisia plösöjä ( mäkin olin silloin tukevammassa kunnossa, about 95 kg elopainoa). Palkintokin annettiin voittajalle, mutta en muista mikä se oli. Päävoitto oli Burjateille tyypilliseen tapaan päälajista mongolialaisesta pystypainista lammas :lol: En muuten ehtinyt siihen osallista, ja tuskin olisin voittanut, mutta olisi se ollut mielenkiintoista tulla illalla Sibelius-junalla Vainikkalaan elävä lammas tatutushihnassa :lol:

Em. tarina on tosi eikä mikään aprillipila. Onhan tästä ollut puhetta aikaisemminkin. [smilie=14.gif]

Jos vielä vähän tarinoin omasta ja Suomen kuulailuhistoriasta. dragondoorin foorumiltahan minä ja moni muukin varmaan sai kipinän kahvakuulailuun. Sieltä mä luin joskus alkuvuonna 2001 Pavelin hehkutusta tempailun kaikkivoivasta tehosta. Ekana aloittelin sitä tekemään kotona käsipainolla kun ei ollut kuulia mailla halmeilla. 2002 kävin Viipurista hakemassa ekan 32 kg kuulan. Piti heti tietysti hankkia "miesten" kuula, jolla en kyllä pystynyt alkuun tekemään kuin jotain bent pressejä , heilutuksia ja muutaman tempauksen ja yhden käden punnerruksen. Samassa taloyhtiössä asui Jarkko Salomäki ( toivottovasti sukunimi meni olikein), joka kait oli joskus vuonna 2001-2003(+) MMA amatöörisarjan EM-mestari, joka oli kans tutustunut Pavelin juttuihin ja hankkinut pari kuulaa (24kg ja 32kg) itselleen. Taloyhtiön kellarin pommisuojassa mä harjoillelin Pavel tyylistä voimailua ja kuulailua ja Jarkko treenas MMA:ta kavereittensa kanssa ja heilutteli kuulia. Pommari oli niin matala ettei siellä meinannut pystyä nostamaan kättä suoraksi, joten kaikki vauhdikas kuten työntely ja tempailu oli aika vähäistä, muutoin kuin kesällä ulkona treenatessa. Ja muutenkin Pavelihan pitkälti suosi heilureita ja punnerruksia. No noilla eväillä ja Dragondoorin foorumilla nousevan kisainnostuksen innoittamana sitä sitten siellä Pietarissa yritti työntää niissä kisoissa.

Mä muistan kun joku nimimerkki MARK SUOMI ilmestyi dragondoorin foorumille ja ei mennyt kauaa kun se jo hehkutti käyneensä GS MM kisoissa kisaamassa. Ja mä kun luulin , että mä ehkä kerkiäisin olemaan eka joka sitten joskus kävisi kisaamassa oikeissa GS kisoissa, mutta mähän ole aina ollut vähän arka ja hidas koittamaan jotain uutta. Tai voihan sitä koittaa mutta salaa kotona :lol: Mä luulin ekana, että Mark(o) Suomi on vain sun nimimerkki :lol:

Varsinaisen GS treenausen mä aloitin sitten vasta 2007 teidän Crossworld kisojen innoittamana ja tein silloin syksyllä oman virtuaalikisa suorituksen 16 kg kuulilla. Ekakerran Gs väkeä tapaamaan ja oikeasti osallisutumaan tulin silloin Hesaan LC tapahtumaan Väinön crossfit salille. Sen jälkeen GS on ollut kuvioissa enemmän ja vähemmän mukana tähän asti.

Nyt pitäs taas kerätä rohkeutta että tohtis lähteä SM kisoihin. Jos tulis Senioreihin ja 16 kuulilla tekemään, niin ei tarttis stressata :lol: . Työntö tuntuisi jotenkin toimivan, mutta tempaus pääsi vähän rapistumaan viimevuoden ylipitkän tauon aikana, joten 24 kg kuulat yleinen sarja vaatis valmistautumista johon työkiireet heittä ison kapulan rattaisiin.

Tämä nyt oli tämmöine jorina jonka voi liittää mukaan kuriositeettina tai jättää ulos jos siltä tuntuu.

Terveisin

Juha Suoranta

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 27, 2012 12:22 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
marks kirjoitti:
Lähetin tänään maililla kyselyn eri seurojen aktiiveille, joissa kyselen seuratoiminnan aloittamisesta. Jos olet seura-aktiivi, etkä saanut tuota viestiä, ole yhteydessä. Toivottavasti mahdollisimman moni vastaa!

Mä en ainakaan ole saanut kyselyä. Olen kyllä enemmän seura aktivisti :D

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 27, 2012 4:50 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
marks kirjoitti:
Lähetin tänään maililla kyselyn eri seurojen aktiiveille, joissa kyselen seuratoiminnan aloittamisesta. Jos olet seura-aktiivi, etkä saanut tuota viestiä, ole yhteydessä. Toivottavasti mahdollisimman moni vastaa!

Viesti ja tieto on tullut perille, mutta on niin omaa saamattomuuttani kasata 6-7 v oma ja seuran historiikki kasaan :( Milloin olisi suotavaa viimeistään ehdotella ? Jos sinne koillismaalta jotain tulee niin olisi ryhdistäydyttävä :?
Hyvää työtä teet Marks :!:

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 19, 2012 5:59 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Mitä haluat tietää :?:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com