Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 4:48 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hyväksi nostajaksi?
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2012 9:23 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
Tämä on mielekiintoinen juttu ja kyllä nuo asiat vaikuttaa. Vielä kun muistaa että se automaatio-tasolle opittu virhe vie todella paljon aikaa ja vaivaa oppia pois. Muistelen että väite 10 000 toistosta on esitety aika usein yhden liikkeen oppimiselle kunnolla, tosin stressikestävyys taitaa vaatia vielä kymmenkertaisen määrän, eli 100 000 toistoa, että esim kisatilanteessa väsyneenä yms tekniikka pysyy hyvänä. Ja nämä tarkoittaa laadukkaita oikeaoppisia toistoja, väärin tehdyt vievät kehitystä taaksepäin.

Toisaalta en itse oikein allekirjoita tuota että automaatio-tasolla on todella vaikea muuttaa opittua tekniikkaa, ainakin meikäläisen päivätyö vakiintuneiden liikeratojen muuttaminen vie aikaa ja vaivaa mutta kyllä ne muuttuu aika helpostikin lopun viimein, lasketaan sadoissa ehkä parissa tuhannessa toistossa. Toki yhtä ja samaa liikerataa jauhaneiden kohdalla voi olla asia toisenlainen, eli tarkoitan sitä että koko ikä on harjoiteltu yhtä ja samaa lajia ja pahimmillaan yhtä ja samaa liikerataa. Kehon hallinta voi olla aika rajoittuneellakin tasolla.

Itse olen aika kova määräharjoittelun kannattaja ja Kahvakuulailussa minulla on tavoitteena nyt tehdä 100 toistoa LC:tä päivittäin ja nostaa määriä pikkuhiljaa jos näyttää että paikat kestää tuon noin 4000 kilon päivittäisen treenivolyymin. Ensi vuonna LC:n tekniikan pitäisi olla jo hyvällä tasolla jos tuon 10 000 (laadukkaan) toiston mukaan katsotaan, saas nähdä nyt sitten kun itsekseen tykkään säheltää ilman valmennusta/opastusta että kuinka käy. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hyväksi nostajaksi?
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2012 9:20 am 
Poissa
Keho, mieli ja rauta
Avatar

Liittynyt: Ti Elo 11, 2009 8:27 am
Viestit: 71
Laitetaan nyt tänne kysymystä/pohdintaa. Tässä oon tuon pyykkösen treenigeneraattorilla vetäny 16 kiloisilla tavoitteena 70 työntöä ja 160 tempausta. Reenit on nyt tehty ja maksimit kai pitäisi testata jossain vaiheessa. Tuntuu kuitenkin olevan niin tukossa, että pitäisi jonkin verran pitää taukoa, reenailla kevyemmin tai jotain. Onko muilla tullut tuon generaattorin läpiviemisen jälkeen jonkin asteista ylirasitustilaa tai vastaavaa. Oon tehny tässä rinnalla myös lenkkejä 45-90 min.

Jossain vaiheessa ois tavoitteena kisaamaankin lähteä ja nyt luonnollisin tie tässä tuntuisi olevan ottaa joku kuukauden päivät vähän iisimmin eikä tehdä raskaita sarjoja ollenkaan. Tekniikka painotteisesti reenailla siis. Miltä tällanen kuulostaa? Tietty lenkkiä ohessa peruskunto silmällä pitäen.

edit: lisätään nyt näitä "oireita" tähän jotka nyt vaivaa. Oikeastaan kaksi isompaa juttua jotka puoltavat kevennettyä reeniä. Ekana yleinen treenimotivaation lasku ja haluttomuus, sarjoja tehdessä jatkuva luovuttamisen ajattelu. Toisena fyysinen oireilu joka pääasiassa tulee esiin tempaus sarjoissa jo 10 toiston kohdalla hapottavat forkut. Aiemmin pääsi lähelle 30 toistoa ennenkuin tuo alkoi tuntumaan. Lisäksi olkapäät tuntuu hapottavan nopeesti sekä tempauksessa että työnnössä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hyväksi nostajaksi?
ViestiLähetetty: Ke Elo 08, 2012 11:57 am 
Poissa
Keho, mieli ja rauta
Avatar

Liittynyt: Ti Elo 11, 2009 8:27 am
Viestit: 71
Okei, kantsiiko tuota generaattoria ns. aloittaa alusta hieman kovemmilla tavoitteilla heti perään vai onko jotain hyvää välimenokausi treeniä suositella tähän tilanteeseen. En oo nyt lyöny vielä kisaamissuunnitelmia sen suuremmin aikatauluun, kunhan tulokset nousee niin tyytyväinen olen. Kisat sitten kun siltä tuntuu :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com