Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Huhti 25, 2024 7:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Yhden käden LC
ViestiLähetetty: Ma Touko 19, 2008 6:57 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Elokuun SM-kisoissa on kuntosarjan lajina yhden käden LC 16 kg kuulalla. Itselleni tämä on ainoa sopiva laji, koska 24 kg kuula on vielä kaukana mun voimatasoistani klassisissa liikkeissä Siispä jos meinaa kisata on tuo "eksoottinen" yhden käden LC se laji.
En haluaisi kuitenkaan harjoitella tuohon kauheasti noiden klassisten kustannuksella, kun vihdoin olen taas päässyt niiden harjoittelussa hyvään alkuun. Treenaan nys siis volyymiä kasvattaen joka toinen päivä, ja vuorotellen työntö ja tempaus.
Sitten asiaan, (se niistä kiteytyksistä..)
Miten tuon yhden käden LC:n voisi parhaiten saada tähän mukaan? Miten paljon se liikkeenä käytännössä eroaa noista klassisista?

Alustavasti olen ajatellut niin, että esim. heinäkuun puolestavälistä lähtien alkaisin tehdä aikasarjoja tuota liikettä, pikku hiljaa intensitettiä kasvattaen kohti elokuun loppua. Samalla sitten noiden klassisten harjoittelu vähenisi ja muukin voimaharjoittelu kevenisi elokuun lopun lähestyessä. eli sellainen kuuden viikon lähestyminen kisaan, kommentteja, ehdotuksia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 19, 2008 7:45 am 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Yhden käden LC treenaa samalla otetta ja työntöä joten minä tekisin sitä "ristiin" ominaisuuksien puolesta pääliikkeiden oheisharjoitteena. Eli silloin kun tempaat, LC on ohjelmassa koko liikkeenä ja teet samalla siihen liitettynä vähän räkkipitoa extrana ja silloin kun työnnät, ei rinnalleveto lisäharjoitteena tee pahaa. Sillon ei vaan kannata ehkä liikaa rassata enää sitä räkkiä tai työntöjä mutta tuo RV:hän rassaakin taas lantiota ja alakroppaa vähän eri tavalla kivasti. Alat jo nyt tekemään sitä koska muuten et saa riittävästi pohjaa rakennettua. Muutamassa kuukaudessa ei saa aikaan ihan maailamanluokan tulosta mutta taas hosumalla voi edelleen pilata koko homman. Eli LC mukaan, MARS. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 19, 2008 9:15 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Totta varmaan, että kannattaa jo aloittaa, kun on taas eri liike. Siispä LC tästä päivästä lukien treeneihin mukaan, hyvä. Työntöpäivinä pääosin rv ja tempauspäivinä koko liike.
Siten ehkä painotukset jotenkin muuttuu kisojen lähestyessä, tai ainakin LC sarjat pitenee?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 19, 2008 9:38 am 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Oikeastaan nyt sinun pitäisi tehdä kevyemmillä kuulilla niitä pitkiä settejä ja hakea sitä "peruskuntoa" ja sitten lähempänä kisoja alat pikkasen nostamaan intensiteettiä. Muista että esim työnnöt tukevat jo itsessään LC:tä ja ainoana erona toisiinsa LC:ssä on se rinnalleveto. Itselleni tuo RV on liikkeen helpoin osio ja työntö ja ylhäällä lepääminen se vaikein. Johtuu juuri noista olkapäistä. Kerran nyt teet kaikkia liikkeitä samaan aikaan tavoitteellisesti niin kuullostele pari viikkoa että mikä määrä olisi se oikea. Yhdessäkään treenissä ei saisi vetää itseään aivan sippiin vaan kehityksen takeeksi pitäisi seuraavaankin treeniin jättää pikkasen paukkuja varastoon. Itse en tinkisi jo olemassa olevasta tempaus- ja työntötreenistä vaan koittaisin sovitella tuota LC:tä tähän soppaan ja varmaankin aavistuksen sinun asemassasi panostaisin rinnallevetoon. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 19, 2008 9:40 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
marks kirjoitti:
Kerro vielä mitä kaikkia lajeja siis teet kisoissa? Vai onko tuo ainoa?


Tuo on ainoa, koska en varmaan saisi 24 kg kuulia liikkumaan vielä mihinkään..

Syksyn Cross Worldissa sitten taas voisi kisailla noita työntöä ja tempausta, mutta ajattelin tuohon SM-kisaankin osallistua ihan siksi, että saisi kisoista kokemusta.


Viimeksi muokannut Jani päivämäärä Ma Touko 19, 2008 9:45 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 19, 2008 9:44 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Antti kirjoitti:
Kerran nyt teet kaikkia liikkeitä samaan aikaan tavoitteellisesti niin kuullostele pari viikkoa että mikä määrä olisi se oikea. Yhdessäkään treenissä ei saisi vetää itseään aivan sippiin vaan kehityksen takeeksi pitäisi seuraavaankin treeniin jättää pikkasen paukkuja varastoon. Itse en tinkisi jo olemassa olevasta tempaus- ja työntötreenistä vaan koittaisin sovitella tuota LC:tä tähän soppaan ja varmaankin aavistuksen sinun asemassasi panostaisin rinnallevetoon. :twisted:


Joo, aloittelen varovaisesti tuon kanssa ja katsotaan miten homma etenee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 19, 2008 10:06 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
marks kirjoitti:
Oon itse huomannut että yhden käden työnnöt ja LC:t tukee tosi hyvin kahdella harjoittelua, koska tulee kiinnitettyä enemmän huomiota aina sen toisen puolen asentoon.


Toi on varmaan totta joka sana, mä oon tehnyt noita aika vähän, mutta nyt on syy ottaa yhden käden liikkeet mukaan..
marks kirjoitti:
Ehkä joku kontrollitesti tässä lähiaikoina voisi antaa myös osviittaa jostain tavoitteesta, minkä voisi asettaa kisoja varten. Tietäisi siis esim. mikä on realistista jne.


Jees, hyvä idea, tosin jos testaa täysilä, niin sitten pitäis taas malttaa levätä hetki... :roll: Taidan nyt muutaman treenin hakea tuntumaa ainakin ja sitten voi miettiä sitä testiä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 82 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com