Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 6:26 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: GS-treenit ja keho
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2008 11:45 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Hee, taas täällä kyselemässä itsestäänselvyyksiä? :?: :mrgreen:

Mua kiinnostaa kovasti tietää, mitä erilainen GS-treeni tekee kropalle. Nyt en osaa vielä peilin kautta sitä sanoa, ja treenin suhteen olen määritellyt itselleni vain kisa- ja tulostavoitteita. En siis esim sitä, että "intensiteetin treenaaminen kiinteyttää" ja niin edelleen. Selväähän on, että toi ei voi olla vaikuttamatta kehoon jollain tavalla myös ulkoisesti. Mutta jotenkin mun on nyt vaikea nähdä, että mitä se "jokin" on?

Esimerkkinä vaikkapa tämänhetkiset treenit, joka sisältävät joka päivälle 6-8 minuutin sarjoja sekä tempausta että työntöä. Mitä ensinäkemältä voisi ajatella, että toi saa aikaan kehossa? (Toki näitä ei tehdä ikuisuuksia tälleen, vaan setti vaihtuu ja sitten tulee taas toisenlaista puuhaa).

Mitään lihaspumppujahan kk-nostajat ei tosiaan välttämättä ole, lajitaustasta toki riippuen. Nostajia on hurjasti eri kokosia ja näköisiä, mutta onko mitään yhdistävää ulkoista tekijää? Väitän, että esim. jenkkifutaajan, painijan ja jääkiekkoilijan saattaa tunnistaa kropan ominaisuuksista, jotka muokkautuu treeneissä. Mutta entäs GS-nostajat? Välttämättä GS ei tee mitään muuta kuin parantaa lajinomaisia ominaisuuksia?

Millaiseksi vaikka nää mun esimerkkipäivät luetaan ulkonäköä ajatellen? Paino ei periaatteessa ole painava, mutta sitten taas toisaalta on .. hmm. :shock:

1. päivä
With the 12kg, 6 min set, 100 reps (16,6 rpm). One hand switch.

2.päivä
12 kg 7 min snatch set - 120 reps (17,1 rpm). One switch (left 4 min, right 3 min).
16 kg 7 min jerk set - 80 reps (11,4 rpm). One switch (left 4 min, right 3 min).

24 kg 1 hand swing set - 20 reps per hand (=40)

20 kg 1 hand swing set - 20 reps per hand (=40)
20 kg 1 hand swing set - 30 reps per hand (=60)
Total: 160 reps

3. päivä
12 kg: 8 min snatch set / one hand switch / 133 reps (16,6 rpm)
16 kg: 6 min jerk set (= 5:20) / one hand switch / 60 reps (11,5 rpm)

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2008 11:52 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Oikeastaan fiksumpi olisi olisi kai suora kysymys pitemmän linjan nostajille; eli mitä GS-treeni on tehnyt? :)

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2008 12:41 pm 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Muutoksia: paino n 102-103 kg => 93-94 kg eli noin kymmenen kilon pudotus. Vyötärönympärys n 95 cm=> 86 cm eli noin 10 cm pois. Rasvaprosentti 20 => 13 eli 7 % yksikköä alas.

Muita: Epäkkäät kasvaneet, reisien ja takapuolen ja vatsan defis, vatsapalikat alkaa jo erottua, donkki menee lentopallolla, aerobisen kunnon kasvu, kaikenlaisten raskaiden objektien liikuttelu onnistuu pitemmän aikaa menemättä hapoille.

Vaimon mukaan Girevikin tunnistaa ennenkaikkea jaloista.

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2008 12:43 pm 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
spolk kirjoitti:
Vaimon mukaan Girevikin tunnistaa ennenkaikkea jaloista.


Ainakin jos katsoo herroja Ginko, Denisov, Morozov, niin on jalat kunnossa kaikilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2008 2:28 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Farkkujen kokovaatimukset ovat kasvaneet kun eivät jalat ja pakarat meinaa mahtua lahkeisiin. Kauluspaidan hihat kiristävät ranteista ja kaulukset ovat käyneet vähän pieneksi. Vihkisormus on muuttunut ahtaammaksi. Ruokahalu on onneksi tallella ja ehkä jopa kasvanut. Rasvaprosentista ei hajuakaan kun en ole mittaillut ja muodoista yhtä vähän kun meillä ei (onneksi) ole kokovartalopeiliä enkä vaimoltakaan ole kehdannut udella. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2008 3:04 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Jos vertaa aikaan kun nosteli puntteja. Lihakset vähentyneet, kunto kohentunut,liikkuvuus parantunut, lihas kestävyys parantunut 8)
Puntti aikana ajateltiin ja treenattiin lihaksia. Mulla meni lähes vuosi että tein pääasiassa vain snatch,jerk,longcycle,swing liikkeitä(95 %).Muutokset siitä, paino pudonnut n.10kg. Isoimmat muutokset subjektiivisiä. Mobbaus + GS tuonut rutkasti terveyttä,liikkuvuutta,suorituskykyä,hyvää oloa ja kykyä kestää painetta/rääkkiä :mrgreen:
Jos päämääränä ulkonäkö.....suosittelen booodarointia :oops:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2008 3:32 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
jake heke kirjoitti:
Jos päämääränä ulkonäkö.....suosittelen booodarointia :oops:


Jep, noinhan se menee. :)

Mun on vielä vaikea sanoa miten treenit vaikuttaa kehoon. Naisnostajia katsomallakaan ei oikein saa käsitystä, koska niitä on tosi erilaisia riippuen jo siitä, puhutaanko 16- vai 56-vuotiaasta; ja koska ne on aloittaneet.

Mun ongelma on sellainen, mitä kukaan ei mielellään usko :lol: - mutta lihas kasvaa aika nopeasti. Käsittääkseni on olemassa sellainen asia kuin lihasmuisti; ja se on varmaan ainut muisti mikä mulla enää pelittää. :roll: Tämän isommat epäkkäät ei vaan kiinnosta! :shock: Yhtään kuvaa oikeasti perus-atleettikroppaisesta naisnostajasta en ole nähnyt; jos atleettikeholla nyt tarkoitetaan suunnilleen tällaista muottia:

Kuva

Sitten taas netti pursuaa kahvakuulatreenillä saavutettuja fitness-testimoniaaleja "Lose Weight NOW! -hengessä", joten itse välineen parhautta en oikean käytön alaisena kyseenalaista. :)

Mutta varsinainen GS ... hmm. No, en voi jäädä odottamaan, pitää nostaa ja katsoa mitä tuleman pitää. Mikään kiinteytyminen tai lihasten kasvu ei onneksi koskaan ole pysyvää, joten pääseehän niistä GS-treenin kamalista sivuvaikutuksista aina eroonkin. :twisted:

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2008 4:20 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
marks kirjoitti:
Mä uskon: GS-treeni + järkevä ruokavalio (DESFM, ELS) = atleettinen keho, sekä hyvältä näyttävä että äärimmäisen toimiva monessa suhteessa.


Uskon samaan! GS on kaukana pumppaamisesta, joten en usko että treenillä saa oikeasti mitään kehon osaa silmiinpistävän suureksi tms. Enemmän siihen vaikuttanee oheistreenit, ja kuten sanoitkin, toi ravinnon merkitys on aina suuri. :)

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 23, 2008 6:33 am 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 4:06 pm
Viestit: 85
Paikkakunta: Helsinki
Minusta näyttäis, että kuulailijoilla on yleensä sopusuhtainen, jäntevä kroppa, josta erottu lihakset kivasti. Olkapäiden ja epäkkäiden ja siipien kohdalla ehkä lajityypillistä pulliistelua.

Se vähä mitä itse olen treenannut, näkyi ehdottomasti ensimmäisenä olkapäissä ja epäkkäissä. Koivetkin on muokkaantunut, mutta en tiedä onko se juuri kuulailun ansiota vai vaikuttaako crosstrainerillä hiihto enemmän. Kunnon kuulatreenin jälken reidet ja perse on kyllä tulessa, hiihtelyn jälkeen ei. (Niin ja teenhän mä pilateksiakin, mutta se ei vissiin lihaksia pullistele.)

_________________
Karppaus ja pappatunturin kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com