Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Tammi 18, 2020 3:19 pm

Kaikki ajat ovat UTC

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Heinä 30, 2017 4:48 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Boltissahan tulee nuo molemmat mainitut elementit eli kilokisat kertoimilla sekä peräti kuusi nostomuotoa.

Tuskinpa kuitenkaan alkuperäistä GS:ia kannattaa viedä Boltin suuntaan.

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Heinä 31, 2017 6:42 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Minusta virtuaaliliigan kertoimet eivät rankaise isoja kuulia. Esim itse en usko, että 24llä menisi mitenkään 100 toistoa, mutta 32 kg LCssä luulen, että hyvänä päivänä 50 voisi ylittyä.

Eri kuulapainojen yhdistämistä ei mielestäni voi oikein verrata mihinkään muuhun lajiin. Esim juoksussa hitaasti ja nopeasti juokseminen on biomekaanisesti hyvin erilaista, mutta fysiologisesti erikuntoisille urheilihoille samanlaista. X painoisen kuulan nostaminen yhden toiston verran taas on melko samanlaista biomekaanisesti, mutta fysiologisesti erilaista erikuntoisille. Kuulapainojen yhdistäminen onkin minusta hyvä idea, kun harrastajia on vähän.

Harrastajakunnan yhdistämisessä en näe tärkeänä, että pyrittäisiin saamaan kaikki nostamaan eri lajeja. Onhan yleisurheilussakin läjäpäin lajeja ja jokaiselle omat urheilijansa. Enemmän sitten hämääkin, että on useita eri mm-kisoja joissa kilpaillaan samoissa asioissa.

Ps esim Denis Vasilev kisasi waksc mm kisoissa vain LCssä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Elo 02, 2017 6:29 am 
Poissa

SM-kisojen naisten lajien osalta päädyttiin tekemään muutoksia.

http://www.kahvakuulaurheilu.net/2017/0 ... muutoksia/

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Elo 02, 2017 8:51 am 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Mielestäni hyvä linjaus vaikkei minua koskekkaan. Oliko 2x12kg harkinnassa kuntosarjaan? Entäs VET SM lajit?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Elo 02, 2017 7:00 pm 
Poissa

teroj kirjoitti:
Mielestäni hyvä linjaus vaikkei minua koskekkaan. Oliko 2x12kg harkinnassa kuntosarjaan? Entäs VET SM lajit?

Ei onneksi koske minuakaan, vaikka mua on kerran luultu tytöksi, mutta se tapahtui 1972. :oops:

Tiesin etukäteen, että on terveellisintä olla ottamatta kantaa ja näkyy jo herättäneen debattia.

Veteraanien lajit ainakin miesten kohdalla entiset.

Myrskylän mies jyrää:

Profiili  

ViestiLähetetty: To Elo 03, 2017 2:20 am 
Poissa

teroj kirjoitti:

Vet. lajeista ei ole vielä päätetty.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Elo 03, 2017 2:24 am 
Poissa

Palautteeseen viitaten: minulle erikoinen ajatus, että ilmeisesti venäläisten pitäisi antaa määrätä SM-kisojen lajeista.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Elo 03, 2017 6:05 am 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

pyykkonen kirjoitti:
Palautteeseen viitaten: minulle erikoinen ajatus, että ilmeisesti venäläisten pitäisi antaa määrätä SM-kisojen lajeista.

Ehkä se on sitä suomettumista.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Elo 03, 2017 6:47 am 
Poissa

pyykkonen kirjoitti:
teroj kirjoitti:

Vet. lajeista ei ole vielä päätetty.

Jep. Sotkin tämän vuoden ja ensi vuoden kisat.

Myrskylän mies jyrää:

Profiili  

ViestiLähetetty: To Elo 03, 2017 7:38 am 
Poissa

pyykkonen kirjoitti:

Jos tuon päätöksen junailusta hengissä selviät, niin myönnän, että kova kaveri olet.

Yleensä sarjoja kannattaa karsia surkeilta nostajilta eikä hyviltä. Ei sen takia, että ne kärsisi vähemmän, vaan eivät kehtaa valittaa niin paljon kuin hyvät ja niille pärjää paremmin, jos menee tappeluksi 8) .

Myrskylän mies jyrää:

Profiili  

ViestiLähetetty: To Elo 03, 2017 8:48 am 
Poissa
Kahvapommittaja

Itse tälleen uutena lajin seuraajana sanoisin, että miesten ja naisten lajien yhtenäistäminen on ehdottomasti hyvä juttu, koska se vähentää sitä kuinka epäselvinä kilpailulajit näyttäytyvät uusille harrastelijoille. Sen alkukesänä julkaistun gallupin perusteella naisnostajat olivat melko jakautuneita kahden kuulan suhteen ja sikäli helppoja ratkaisuja ei varmasti ollut olemassa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Elo 04, 2017 3:07 am 
Poissa

AnttiV kirjoitti:
Jos tuon päätöksen junailusta hengissä selviät, niin myönnän, että kova kaveri olet.

Kaikkeen turtuu. Sillä tavalla räksyttäminen ei enää niin haittaa. Asialliseen palautteeseen vastailen asiallisesti ja tietenkin siihen menee aikaa, joka on muulta toiminnalta pois.

Tuolla muutoksella on suht koht hyvä kannatus itse asiassa. Premissit sinänsä tunnustetaan. Kipukohta on tuo naisten 24 kg tempaus ja siinä erityisesti se, että on joukko nostajia, jotka on panostaneet vain siihen. Asia oli tiedossa ennen kokousta ja sitä kyllä käsiteltiin valiokunnassa, mutta silti päädyttiin tähän.

Jotenkin tuntuu, että muutosta on aina helppo kauhistella. Unohtuu se, että sekin on samalla tavalla päätös, että ei muuteta mitään!

Naisten tupla 16 kg on minun kokemusteni mukaan hyvä amatöörisarjan paino. Muutaman kuukauden treenillä nostajat, jotka pystyvät kisaamaan 20 kg oalc:ssa, pystyvät ottamaan haltuun myös 16 kg lc:n.

Voi olla, että naisten mestaruussarjan kilpailijoita ei aluksi tule olemaan paljon, mutta toivottavasti sekin lähtee vetämään ja sen tiedän ainakin, että ne jotka osallistuvat tulevat tekemään kovia tuloksia.

Pidemmän päälle naisten mestaruussarjan paino on varmasti 24 kg, mutta vielä meillä ei ole riittävästi talenttia siihen. Uskon kuitenkin, että jo ensi vuonna suomalaisilta nähdään 1-4 suoritusta naisten 24 kg long cyclessa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Elo 04, 2017 9:03 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Toisaalta ymmärrän sen harmin, mikä nyt aiheutuu siitä, että 24 kg tempaus ja oalc eivät enää ole sm-lajeja. Mutta toisaalta taas onhan edelleen kaikilla mahdollisuus karsia IUKL:n kisoihin erillisissä kansallisissa. Sikäli tietysti tulee varmasti vaikuttamaan tulevaisuudessa lajin yhtenäisyyteen, että IUKL:n kisoihin haluavat kisaavat yksissä kisoissa ja muut toisissa.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 05, 2017 4:24 am 
Poissa

SannaL kirjoitti:
Toisaalta ymmärrän sen harmin, mikä nyt aiheutuu siitä, että 24 kg tempaus ja oalc eivät enää ole sm-lajeja. Mutta toisaalta taas onhan edelleen kaikilla mahdollisuus karsia IUKL:n kisoihin erillisissä kansallisissa. Sikäli tietysti tulee varmasti vaikuttamaan tulevaisuudessa lajin yhtenäisyyteen, että IUKL:n kisoihin haluavat kisaavat yksissä kisoissa ja muut toisissa.

Maajoukkuepaikoista voi myös tulla entistä kovempi kilpailu, kun SM-kisoissa long cyclen tai biathlonin nostavat voivat antaa maajoukkuenäytön näissä muissa kisoissa.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 05, 2017 7:52 am 
Poissa

Kyllä täytyy nostaa Pyykköselle hattua jälleen kerran.

Nyt vaan toiveissa että myös hyppy 20kg -> 24kg onnistuisi. Hyvällä tiellä ollaan!

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC