Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 3:39 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Elo 16, 2008 4:45 pm 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Jouduin hommaamaan uuden vyön sääntömuutosten takia, eli tämä on nyt sitten jo kolmas vyö meikäläisellä: voimanostovyö(duke) ei enään käy uusien sääntöjen mukaan, venäjältä taannoin ostamani painonnostovyö on selkäpuolelta liian leveä, yli 12 cm reilusti. Uusin vyö on mallia duke fitness, johon saan räkin tehtyä melkein yhtä hyvin kuin duke voimanostovyöhön. Ns pehmeät vyöt on mulla ihan yhtä tyhjän kanssa,eli niihin en saa räkkiä millään.

Duke vyömallit:
http://www.simsport.com/painonnos/mag.htm

Minun järkeni mukaan tuon duke fitness vyön pitäisi kelvata, jos ei kelpaa niin sitten en ala mitään...

Tämän vyön kanssa on t-paidalla vähän ongelmia, kyynärpää tähtoo mytätä kangasta ja ihoa vyön väliin,jota ei tapahtunut voimanostovyön kanssa. Rash Guard päällä tuota myttääntymistä ei tapahdu, vaan kyynärpää solahtaa vyön päälle nätisti, kuten kuuluukin.

Nyt olen aprikoinut, että onkohan rush guardin käyttö sallittu, vai pitäisikö hommata joku vyötäröltä ultrakireä t-paita? Fläsää on vyötäröllä enää serran verran vähän, että rasvaprosentin lasku tuskin auttaa...

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 17, 2008 2:43 pm 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Hmm, tuli tässä mieleen, että trikoot oli ainakin viime vuonna sallittu, eihän toi rush guard + börjet eroa oikeastaan trikoista mitenkään.

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 17, 2008 5:44 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Vieläki mulla epäselvää, jos sääntöjen mukaan vyön max leveys on 12 cm, niin minulla on tasaleveynen 10 cm vyö, onko sallittu :?: :?:
Onko vyön oltava edestä kapeampi, mitä sääntö kertoo :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 18, 2008 6:47 am 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
simo k kirjoitti:
Vieläki mulla epäselvää, jos sääntöjen mukaan vyön max leveys on 12 cm, niin minulla on tasaleveynen 10 cm vyö, onko sallittu :?: :?:
Onko vyön oltava edestä kapeampi, mitä sääntö kertoo :?:



Ainakin Latvian kävijöistä Jake Heke on maininnut, että tuo tasalevyinen voimanostovyö (10 cm) ei enää kävisi, jota Ginkokin olisi valitellut. Tuo Standart Weightlifting Belt viittaa kyllä nimenomaan painonnostovyöhön, joka siis ei ole tasalevyinen.

Pitäisiköhän otaa varulta molemmat mukaan. En tiedä saanko venäläisistä ketään kiinni mailitse riiittävän ajoissa, voin tietty koittaa.

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 18, 2008 5:28 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Jep, otan oman kymppisenttisen mukaan ja lainaan sitä "oikeata" kilpakumppaneilta jos mun vyö ei käy.
Ostamaan en vielä näihin kekkereihin ala :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 18, 2008 7:57 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Kiitos tiedosta :!:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2008 6:14 am 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
marks kirjoitti:
Svetlanan vastaus:
"Both are ok. There is just one rule - it should be max 12 cm in the widest point. "

Eli paksuin kohta saa olla sen 12cm, muuten ihan sama.



Mainiota, mulla on nyt kyllä sitten vöitä joka lähtöön. No pidetään nyt nuo kaksi Dukea ainakin...

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 18, 2009 9:55 am 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
Mitenkä nämä vyöjutut nyt sitten menikään. Millainen vyö on sallittu? Mulle nyt ainakin jäänyt vähän epäselväksi nämät "uudet" kriteerit. Mulla 10 cm tasapaksu nahka-saken voimanostovyö jota välillä käyttelen liekö sallittu oikeissa kisoissa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 18, 2009 10:52 am 
Poissa
Kävelevä Kahvakuulafyysikko
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 5:33 am
Viestit: 433
On sallittu, mutta kädet eivät saa siihen koskea. (!)

Tämä oudontuntuinen lisäys muuttaa lajia aikalailla. Eli ei muuta kuin pyttyä kasvattamaan...

_________________
"Speed kills / but beauty lives forever" - S.P.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 18, 2009 11:29 am 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Säännöthän ovat aika yksiselitteiset eli se maksimileveys on tuo 12 cm. Se on kanssa tullut että myö ei saa koskettaa käsiä eli kyynärpäitä ei saa "rönöttää" vyön päällä. Jossain vaiheessa oli puhetta että paksut voimanostovyöt olisivat kiellettyjä ja niitähän syynättiin Ventspilsissäkin mutta itse säännöt eivät sen suhteen anna selkeää vastausta. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 18, 2009 12:44 pm 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
"Säännöthän ovat aika yksiselitteiset eli se maksimileveys on tuo 12 cm. Se on kanssa tullut että myö ei saa koskettaa käsiä eli kyynärpäitä ei saa "rönöttää" vyön päällä. Jossain vaiheessa oli puhetta että paksut voimanostovyöt olisivat kiellettyjä ja niitähän syynättiin Ventspilsissäkin mutta itse säännöt eivät sen suhteen anna selkeää vastausta."

Mielestäni tuo vyön suhteen oikeuskäytäntö on tullut aika selväksi kahdessa esimerkkitapauksessa, Ventspilsissa voimanostovyö ei käynyt, eikä myöskään Smolenskissa (Sergey mainitsi). Sen sijaan tuo vyö-kyynärpää asia on kyllä aika kinkkinen, itse en ole ainkaan vielä teknikkkaani alkanut muuttamaan mihinkään sen osalta, eikä mitään esimerkkitapauksia ole tiedossani esim Smolenskin EM-kisoista.

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 18, 2009 12:53 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Enpä olekaan kuullut että tästä vyö-asiasta on käyty oikein "oikeuttakin"... :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 18, 2009 2:29 pm 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Heh, no oikeus kun oikeus ja sanktio kun sanktio...

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 04, 2009 5:20 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Mikäs on vyön suhteen sääntötilanne tällä hetkellä?

Näyttävät videoilla kaikki huiput käyttävän vyötä ja nojaavat kyynärpäillä siihen. Pitääkö olla tiukalla?

Onko toivotonta työntää kisoissa ilman vyötä eli menettääkö siinä paljon? Saako kyynärpäät tuettua siihen paremmin kuin lonkkaluihin?

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 04, 2009 6:47 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Jos kyynärpäät saa tuettua lonkkaluihin niin vyö on aika turha. Lyhyempikätisille ja isomahaisemmille taas tuo vyö antaa sitä samaa tukea kuin se lonkan päällä rönöttäminen. Taas lyhytkätisiä sorretaan. Pitäisikö muuttaa vielä sääntöjä sen verran että lonkkaluidenkaan päällä ei saa rönöttää+ :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 123 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com