Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 4:58 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hot, Hot, Hot
ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2009 7:43 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Olen varsin kokematon kuulan heiluttaja, treeniä on takana ehkä 3vkoa... :lol:

Ongelmani on kuumenevat kahvat.

Meillä on 8kg kuula, joka on maalattu miranolilla. Tempaus treeneissä kahva alkaa polttaa jo 20-30 toiston jälkeen, jolloin on pakko vaihtaa kättä.

Osaisiko joku sanoa, onko kyseessä tekniikka virhe vai maalatun kahvan ominaisuus? Ja mikä saattaisi auttaa?

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hot, Hot, Hot
ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2009 8:17 am 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Vaikea sanoa mistää teknisestä virheestä näkemättä itse suoritusta. Voihan olla että puristat kahvaa liikaa kädessä ja kuulan kääntyessä syntyy sitten sitä kitkaa, mikä lämmittää sitä kahvaa. Yleensä kahvat ovat myös parempia ilman mitään maalia. Maalin pinta on usein sellainen että se myös tavallaan tarttuu ihoon ja voi aiheuttaa sitä lämpiämistä ja repii ihoa. Itse kyllä suosittelisin että hankkiudut aluksi siitä maalipinnasta eroon ja yrität samalla seurata sitä tekniikkaasi että puristatko mahdollisesti sitä kahvaa tempauksen aikana liikaa. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hot, Hot, Hot
ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2009 12:41 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Voi hyvin olla, että puristan liikaa, koska pelkään kuulan käsivarsikontaktia yläasennossa. :oops: En millään haluaisi käsiäni rakoille ja mustelmille.

Siksi mielummin teen työntöjä ja punnerruksia...

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hot, Hot, Hot
ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2009 5:35 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Jos käsivarret menevät temmatessa mustelmille, suosittelen ensin opettelemaan high pull eli korkea veto -liikkeen. Tämä on kuin osittainen tempaus, jossa kuula ei nouse päätä korkeammalle, ja jossa kuulaa nousuvaiheessa vedetään kuten moottorisahaa käynnistäessä tai jousta jännittäessä, niin että kuula kulkee enemmän suoraan ylös ja alas, lähellä vartaloa, kuin laajassa kaaressa. Korkea veto on turvallisempi ja mustelmaton tapa oppia tempaamaan sulavasti, ja itsessäänkin kokonaisvaltainen liike.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hot, Hot, Hot
ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2009 5:49 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Vika on ilmeisesti maalatuissa kahvoissa, koska talkki tuntui auttavan. Se tosin teki kahvasta liukkaan, mutta toimi 8kg ja 12kg tempauksissa. Ei polttanut talkin kanssa.

Olen kokeillut high pullia myös ja teenkin sitä joka treenissä, mutta hinku olisi kova oppimaan myös muita liikkeitä.

Viimeksi Liedossa 3vkoa sitten tein työntöjä 2*16kg kuulilla 22toistoa, eli paukkuja on mutta tekniikkaa täytyy hioa [smilie=0.gif]

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hot, Hot, Hot
ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2009 5:54 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Rouva kirjoitti:
Viimeksi Liedossa 3vkoa sitten tein työntöjä 2*16kg kuulilla 22toistoa, eli paukkuja on mutta tekniikkaa täytyy hioa [smilie=0.gif]

Arvelinkin tietäväni, kenestä on kyse. Mulla on 8 kg ja 12 kg, joissa on maalaamattomat kahvat, jos haluat koittaa. Tekniikka on toinen juttu niin ikään. Lieto kutsuu uudestaan? Paukkuja on, todella. [smilie=0.gif]

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hot, Hot, Hot
ViestiLähetetty: Ma Syys 07, 2009 3:04 am 
Poissa
Villalangan mitalla
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 11:35 am
Viestit: 670
Paikkakunta: Lieto
Kukka kirjoitti:
Rouva kirjoitti:
Viimeksi Liedossa 3vkoa sitten tein työntöjä 2*16kg kuulilla 22toistoa, eli paukkuja on mutta tekniikkaa täytyy hioa [smilie=0.gif]

Arvelinkin tietäväni, kenestä on kyse. Mulla on 8 kg ja 12 kg, joissa on maalaamattomat kahvat, jos haluat koittaa. Tekniikka on toinen juttu niin ikään. Lieto kutsuu uudestaan? Paukkuja on, todella. [smilie=0.gif]


Nii justiisa!!! Hyvä Rouva hyvä!!! [smilie=17.gif]

_________________
Girevoy Sport Lieto


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hot, Hot, Hot
ViestiLähetetty: Ma Syys 07, 2009 10:22 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Thanks!!!! :lol:

Heikki on nyt hionut ton 12kg kahvan maalittomaksi ja täytyy tänään katsoa kuin toimii. Jos toimii, saa hioa myös nuo pienemmät...

Kiitos Kukka tarjouksesta kokeilla maalitonta kahvaa, mä katson jos jaksaisin odottaa siihen asti, että saan omat akc-kuulat. Jos odotus käy ylivoimaiseksi, pidän tarjouksesi mielessä. [smilie=9.gif] Jos nykyiset 12kg ja pari 16kg menevät kaupaksi...

Lietoon? Koska? Meillä on aika paljon ohjelmaa, mutta jos saa sopimaan kalenteriin, miks ei :roll:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hot, Hot, Hot
ViestiLähetetty: Ma Syys 07, 2009 10:26 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Rouva kirjoitti:
Kiitos Kukka tarjouksesta kokeilla maalitonta kahvaa, mä katson jos jaksaisin odottaa siihen asti, että saan omat akc-kuulat. Jos odotus käy ylivoimaiseksi, pidän tarjouksesi mielessä. [smilie=9.gif] Jos nykyiset 12kg ja pari 16kg menevät kaupaksi..

Yksi pointti on tosin myös kuulan malli. Monessa kuulamallissa kahvat on niin pirun pitkät, että kuula hakkaa käsivarteen väkisikin; pudotus rannetta kohti on ikäänkuin niin pitkä. Kisakuula on siksi tempaukseen parempi - en sano, että ainoa mahdollinen - mutta ehdottomasti paras. [smilie=1.gif]

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hot, Hot, Hot
ViestiLähetetty: Ma Syys 07, 2009 10:33 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
joo, olen huomannut.

Meidän kasit on pienet ja niissä kuulan pohjat lyö käsiin punnerruksissakin... nim. haukat mustelmilla :shock: Siksi innoissani odottelen omia kisakokoisia... Heikin kuulat kun on hiukka painavat mulle :oops: ankeaa myöntää, mutta voimat ei riitä 24:än ja 32:en :lol:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hot, Hot, Hot
ViestiLähetetty: Ti Syys 08, 2009 4:49 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Maaliton kahva toimii :D tein tempauksia eilen 12kg maalittomalla kahvalla, eikä polttanut :D

Nostaako kahvasnoppailu päätään? :oops:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com