Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ke Huhti 01, 2020 5:50 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Aloittelijan pohdintaa
ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2011 10:37 am 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: To Helmi 24, 2011 1:32 pm
Viestit: 2
Tervehdys,

Kuulailua takana nyt kuukauden verran. Taustaa itsestäni: Mies, 185/101. Jonkinlainen elämäntapamuutos tapahtui viime syksynä ja sen myötä paino on tippunut 16kg. Vielä kun jokusen kilon saisi pois.
Koskaan en ole kuntosalilla käynyt ja lihaskunto ei koskaan ole ollut kummoinen. Tätä nykyä tulee pelailtua sulkapalloa kerran viikossa ja kävelylenkkejä tulee tehtyä sekä tietysti kahvakuulailu:) Talvellä myös innostuin taas hiihtämään. Ennen kahvakuulaa jumppasin Gymstick-kepin kanssa.

Nykyään kuulatreeni menee näin:
Käytössä siis yksi 16 kg kuula.

Kahden käden heilautus 40kpl
Kyykky+punnerrus 11kpl per käsi
Rinnalleveto 25kpl per käsi
Yhden käden heilautus 30kpl per käsi(joukossa myös korkeaa vetoa)

Yllä olevat kahteen kertaan. Lepoineen tuohon menee noin 30 minuuttia. Alkuun teen myös 30 vatsalihasliikettä+kuulan pyörittelyä ympäri kehoa.

Tällä hetkellä luvut ova maksimituloksia. Olen tässä miettinyt, että miten kannattaisi jatkossa tehdä eli jatkaa maksimeille tulosta parantaen vai pienentää toistoja, mutta tekisin setin kolmeen kertaan, jolloin kokonaistoistot (ehkä) kasvaisivat? Tietysti näitä voisi tehdä eri tavalla eri päivinä. Mutta jos ajatellaan, että tähtäin on painon pudottamisessa, yleisen kunnon ja lihaskunnon parantamisessa, mikä olisi järkevintä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aloittelijan pohdintaa
ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2011 10:44 am 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
Ehkä laajentaa liikepankkia yhden käden työnnöllä ja siten saada vielä uusi ulottuvuus sarjaan? Jos nuo on ihan maksimeita niin ei siihen kannata kolmatta sarjaa heti kannata ottaa.
Muutenhan tuo vaikuttaa siltä, että siinä olisi perusliikuntaa tarvittavat liikkeet ihan kivasti. Aikansa vie ja huomaat kuinka jaksat tehdä pidempiä/enemmän sarjoja. Ei sen kanssa kannata kiirehtiä.
Jumi ei ole voimaa ja on vain poissa seuraavista tekemisistä.

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aloittelijan pohdintaa
ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2011 3:28 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
sampo79 kirjoitti:
Tällä hetkellä luvut ova maksimituloksia. Olen tässä miettinyt, että miten kannattaisi jatkossa tehdä eli jatkaa maksimeille tulosta parantaen vai pienentää toistoja, mutta tekisin setin kolmeen kertaan, jolloin kokonaistoistot (ehkä) kasvaisivat? Tietysti näitä voisi tehdä eri tavalla eri päivinä. Mutta jos ajatellaan, että tähtäin on painon pudottamisessa, yleisen kunnon ja lihaskunnon parantamisessa, mikä olisi järkevintä?


Jos tavoite on paino pudous, yleinen kunnon kehitys ja lihaskunnon parantaminen tuossa järjestyksessä, niin minusta olisin parempi tehdä tuo kierto vähän vähemmillä toistoilla useampaa kertaa läpi, sillä mitä enemmän kokonaistoistoja niin sitä enemmän työtä = kaloreita palaa enemmän ja kyllä sillä tavalla kuntokin kasvaa ihan hyvin. Kerran viikossa voit vetää maksimisettityylillä, jotta näet kunnon kehityksen ja voit tarvitaessa säätää sarjojen pituutta. Eli sen sijaan että vedät kaksi kierrosta maksimiiin , niin ota vaikka 80% maksimista tee kolme kerta tai vaikka useammin jos jaksat. Kun olet tehnyt sen viikottaisen maksimitestin, niin säädä toistoja sarjoihin sen mukaan seuraavalle viikolle.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aloittelijan pohdintaa
ViestiLähetetty: Pe Huhti 08, 2011 11:39 am 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: To Helmi 24, 2011 1:32 pm
Viestit: 2
Kiitos vastauksista. Antoi vahvistuksen omille pohdinnoille.
Tarkoitus on toki laajentaa liikepankkia, kunhan nuo perusjutut alkaa olemaan kuosissa. Työntö on tällä hetkellä lähinnä vauhtipunnerrus ilman syvää kyykkyä ja tempauksessa loppuu kantti kesken.

Eilen kokeilin vetää kierron vähemmillä toistoilla, mutta kolmeen kertaan. Tällöin siis kokonaistoistomäärä lisääntyi. Yllättävän hyvin jaksoi vetää.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com