Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 2:13 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Esittäytyminen
ViestiLähetetty: Ma Elo 25, 2014 12:50 pm 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ma Elo 25, 2014 11:58 am
Viestit: 231
Terve vaan kaikille kahvakuulailijoille :D Olen 37 vuotias mies pohjois-pohjanmaalta. Eka kahvakuulan hommasin oiskohan ollu 2011 vuonna, se oli 16 kg painoinen karhun valmistuttama kuula jonka ostin lähikaupasta luettuani netistä kahvakuulista. Tuolla harjoittelin enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Vuosi sitten hommasin toisen 16kg kuulan ja eilen 24kg kuulan.

Keväästä asti olen nyt harjoitellut noilla 16kg kuulilla enimmäkseen perusliikkeitä tehden, minkä nyt aika ja sairastelut on antanu myöten.. Kun on tuota perhettä ja koiranpentu niin aika tahtoo olla monesti kortilla, siinä tuo kuula on hyvä kaveri että pikku treenin ehtii tehä kotona lyhyessäkin ajassa. Nyt olen pari viikkoa tehnyt aamulla herättyäni seuraavanlaisen reenin: lämmitellyt haaraperushyppelyllä ja ravistelulla/mobbausliikkeillä n.5min. sitte tarttunu 16kg kuulaan ja tehnyt seuraavanlaisen lämmittelysarjan: vartalonympäriliikettä 1min, kaheksikkoa 1min, etuheilautusta yhdelläkädellä 0,5min per puoli ja Halo liikettä 1min. lämmittelysarjan teen putkeen ilman taukoja. Tuon jälkeen oon tehny tabata sarjan joko LC:tä tai tempausta. Tänään aamulla tein tabata-sarjana tuolla ihka uudella 24kg kuulalla etuheilautusta kahdella kädellä ja lopuksi rinnallevetoa 10 oikealla ja 8 vasemmalla kädellä. Hyvältä tuntu tuo kuula :)

Mulla ois tarkoitus saada kahvakuulalla voimaa ja mielellään vähän massaaki hankittua, tuntuu vaan vähä hankalalta tuo massan saaminen ainakin kun paino vaan tippuu. Syön kyllä monipuolisesti mutta pitäsi vissiin syyä vielä enemmän :oops:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Esittäytyminen
ViestiLähetetty: Ti Syys 02, 2014 6:50 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Morjens ja tervetuloa ! Mistäpäin P-Pohjamaata olet?

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Esittäytyminen
ViestiLähetetty: Ke Syys 03, 2014 3:10 am 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ma Elo 25, 2014 11:58 am
Viestit: 231
Kiitoksia :) Haapavedellähän minä asustelen. Tälläinen yksinäinen susi olen ollut kahvakuulailussa jo jonki aikaa. Tälläki foorumilla käyny välillä katselemassa juttuja ja vinkkejä omaan harjoitteluun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Esittäytyminen
ViestiLähetetty: Ke Syys 03, 2014 5:58 am 
Poissa
Käsi joka pommia heiluttaa

Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 2:56 pm
Viestit: 25
MTM kirjoitti:
Mulla ois tarkoitus saada kahvakuulalla voimaa ja mielellään vähän massaaki hankittua, tuntuu vaan vähä hankalalta tuo massan saaminen ainakin kun paino vaan tippuu. Syön kyllä monipuolisesti mutta pitäsi vissiin syyä vielä enemmän :oops:


Lihasta tuli yläkroppaan ainakin itelle tuolla kahvakuulageneraattori ohjelmalla, tosin tuli syötyäkin tuolloin yli oman kulutuksen. Ainakin Mike Mahlerin http://www.mikemahler.com/online-library/articles/kettlebell-training/five-by-five-kettlebells-for-size-and-strength.html artikkelin mukaan lihasjännityksen pituudella on vaikutusta lihaskasvuun. Tein tein esim. tempaukset 12 toistoa minuutissa tahdilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Esittäytyminen
ViestiLähetetty: Ke Syys 03, 2014 8:53 am 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ma Elo 25, 2014 11:58 am
Viestit: 231
Minun mielestä olen nyt nostanut ruuan määrää sille tasolle että pitäis paino alkaa nousta. Mulla on kyllä muutenki nopee aineenvaihdunta ja sitte kun treenaan heti aamulla herättyäni niin se ei ainakaan oo paras vaihtoehto lihaskasvun kannalta. Lisäksi tulee jo työnki puolesta paljo kävelyä. Olen nyt alkanu juoda proteiinipirtelön aamulla ennen treeniä niin jos se auttais. Tosiaan keväästä kun olen enemmän ja vähemmän aktiivisesti harjoitellut niin paino on tippunut 3kg. Tavoite ois saada painoa lisää n. 5kg, painoa kun ei oo ku vaivaset 59kg tällä hetkellä.. Muuten kyllä tuntuu että voimat on kasvanu. Sais olla massaa lisää senki takia että ois paremin hallittavissa nuo raskaammat painot.

Tuolla generaattorilla sain iteki paljo kehitystä keväällä. Ajattelin seuraavaksi alkaa tehä pystypunnerruksia, rinnallevetoja 24kg kuulalla ja lisäksi painotettuja leukoja. Kunhan ensin totuttelen tuohon painoon niin että uskallan viiä sitä pään päälle.. Kumma muuten kun turkkilainen ylösnousu menee vasemmallaki 24kg kuulalla, vaan ei pystypunnerrus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Esittäytyminen
ViestiLähetetty: To Syys 04, 2014 4:36 am 
Poissa
Käsi joka pommia heiluttaa

Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 2:56 pm
Viestit: 25
Oletko käyttänyt ravintopäiväkirjaa, josta selviää päivittäinen saatu kalorimäärä. Itse olen käyttänyt kiloklubia joka on ilmainen, toinen vaihtoeto on kalorilaskuri.fi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Esittäytyminen
ViestiLähetetty: To Syys 04, 2014 9:14 am 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ma Elo 25, 2014 11:58 am
Viestit: 231
Kiitos MjiiM tuosta Mike Mahlerin linkistä, siellä oli hyviä neuvoja. Tuo kilolaskuri vinkki oli hyvä, kävin laskemassa eilisen päivän syömiset ja jotain 2600 kkcal tuli kun pitäis olla n. 2800-2900 minun mitoilla ja kulutuksella. Yllätys oli että rasvan osuus syömisestä oli niin iso, toisaalta syön rypsiöljyä jotain 3rkl päivässä niin vähä selittää. Hiilareita pitäis lisätä ravinnossa, ite ajatellut että se puoli olis ollu kunnossa kun syön aamuin ja illoin ison lautasellisen kaurapuuroa. No nyt vaan keksiä jotain lisäsyömistä niin painoa pitäis alkaa kertyä, ei se enää ainakaan ole laskenut parin viikon aikana..

Tuosta ajattelemastani ohjelmasta korjaisin vielä hiukan, että lisään siihen yhdenkäden etuheilautukset 24kg kuulalla ja etukyykyt ehkäpä 2*16kg kuulilla. Täytynee tehdä tuosta kaksijakoinen ohjelma niin saa tehtyä sopivasti kerrallaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Esittäytyminen
ViestiLähetetty: To Syys 11, 2014 6:26 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 4:23 pm
Viestit: 184
Haapajärvellä järjestetään 5.10 Kahvakuulaurheilun tekniikkaleiri, jossa Kirsi Suomela opettajana! Ei olisi Haapavedeltä pitkä matka mestarin oppiin :) Lisätietoa annan mielelläni jos kiinnostaa :)

-Marjo/Haapajärven karateseura


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Esittäytyminen
ViestiLähetetty: Pe Syys 12, 2014 8:29 am 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ma Elo 25, 2014 11:58 am
Viestit: 231
Tekniikkaopetus ei ois kyllä pahitteeksi. Kiitos tiedosta, laitan yv:tä tulemaan :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Esittäytyminen
ViestiLähetetty: Pe Syys 12, 2014 10:51 am 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 4:23 pm
Viestit: 184
YV:hen vastattu ja tervetuloa tutustumaan Haapajärvelle kahvakuulaurheiluun yleisiin treeneihinkin :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com