Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 8:44 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 164 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2011 8:13 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Komppaan Simoa!
Teillä oli hyvät kisat missä oli paljon nostajia. Näin sivusta katsottuna paketti pysyi pahuksen hyvin kasassa!
Ja kaikki paikalla olleet ovat kehuneet kisajärjestelyjä.

Mun mielestä ekakertalaisetkin nostavat kisadebyyttinsä paljon paremmalla tekniikalla kuin mitä minä vuonna 2008.
Nostajat ovat kehittyneet. Tuomarointi on kehittynyt. Kilpailut ovat kehittyneet.
Joten leuka pystyyn, niin nostajat kuin tuomaritkin.
Aina jostain löytyy parantamisen varaa, muutenhan ei olisi kehitystä, mutta olette/ollaan kaikki helkkaristi parempia kuin pari vuotta sitten. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2011 8:23 pm 
Poissa
Olisiko käsipaino sittenkin parempi?

Liittynyt: Su Loka 16, 2011 5:02 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Kalakukkola
teija kirjoitti:
Ei kai meistä kukaan niin herkkähipiäinen ole, että edes HARKITSISI kisoista pois jäämistä negatiivisen palautteen takia? Paskat! Lisää harjoitusta vaan. :twisted:


En jää pois, kuten sanoin, vaikka menis hylsyiks kaikki niin sit menee.. Ja häntä koipien välissä kotiin.. Ja nostamaan lisää. Mutta tarkotin siis, että paineita hieman meinaa puskee päälle..! :mrgreen:

_________________
Дикие Жеребенок


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2011 8:44 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 8:04 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Helsinki
en mä sua tarkoittanutkaan, inertia. ihan yleisellä tasolla kirjoitin.
onhan tää kestävyyslaji, pakko kestää kritiikkiäkin :mrgreen: . rutkasti onnea sulle kisoihin!!

_________________
an ko määki nosta, iha yhtäkkii vaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2011 9:46 pm 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Ti Tammi 11, 2011 7:53 pm
Viestit: 1
Kyllä mä näen, että keskustelu tuomaroinnista ja tuomarinlinjasta on aiheellista. Uusia tuomareita ja nostajia paljon. Virheitä tehdään puolin ja toisin. Eikös niistä virheistä useinmiten opita?

Itse tuomaroin kisoissa ensi kertaa ja kokemuksena niin mukava, etten jää mistään hinnasta pois jos kisat lähemmän 200km säteellä Helsingin seudulta.

Itse ainakin tykkään, että jos tuomarilinjastakin voisi käydä avointa keskustelua ja toivoen, että siitäkin oppisi taas lisää. Ei kai kukaan opi "laakista" asioita, tuomarointiakaan.

Itseäni ei mietitytä tuomarointini. Tein parhaani, enempään en kyennyt ja se riittää minulle. Kova hinku saada lisää tuomarointeja alle jota kautta kokemus ja varmuus karttuu.

Mitä kommenttien deletoimiseen tulee (ainakin tässä kesksutelussa), niin eikös se kuulosta Kekkosen ajoilta? Ketään ei kuitenkaan loukattu millään tavalla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 08, 2011 4:43 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
wekara kirjoitti:

Mitä kommenttien deletoimiseen tulee (ainakin tässä kesksutelussa), niin eikös se kuulosta Kekkosen ajoilta? Ketään ei kuitenkaan loukattu millään tavalla.

Joo, mun kommentit kannattaa nauttia sarkasmisuodattimen kautta (varmuuden vuoksi aina)

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 08, 2011 5:56 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Komppaan Simoa ja Anzuppia. Kisoista on jäänyt hampaankoloon vain se, ettei itse päässyt paikalle. :twisted:

Tuomarilinjasta pitää pystyä puhumaan ja ymmärrän hyvin ettei Karhukaan voi sanoa suoraan, ketä hän tarkoittaa, siitä se sota vasta syntyisikin. Uskon, että henkilö joka on poistunut nostolavalta etukautta, ei ole tehnyt sitä kiusallaan, vaan jännityksestä/rasituksesta sekaisin hortoillut vain pois. Sitä sattuu. Mitä tulee hylsyjen läpipäästämiseen. Sitäkin sattuu, tuskin tuomarit sitä tahallaan tekevät. Tuomarointi on vaikeaa ja sitä pitää harjoitella, eikä kaikkien silmä koskaan opi siinä lajissa yhtä tarkaksi. Tietty toistuvat varoitukset ovat väärin, mutta joillekin (minä mukaan luettuna) on vaikeaa sanoa EI LASKETA.

pyykkonen kirjoitti:
Ja helvetisti ollaan tehty töitä, että saataisiin laskettua kynnystä tulla mukaan kilpailemaan ja tuomaroimaan. Tee työtä jolla on tarkoitus...
Mukana oli paljon uusia ja toivottavasti monet heistä uskaltavat lavalle uudestaan. Ja Kalle + RYHTI, teidän työllä on todellakin tarkoitus! [smilie=14.gif]

Kuinkakohan mä nyt tätä lähdin kommentoimaan, se tissikeskustelu olisi ollut enemmän mun heiniä... :lol:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 08, 2011 8:17 am 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 4:08 pm
Viestit: 3
Itse istuin lauantaina neloslavan vieressä ja kuulin enemmän hylsyjä, kuin yhdissäkään tähän asti näkemissäni kisoissa. Tuomaroinnin taso oli minun mielestäni jopa tiukempaa kuin aiemmin. Joten Sami, mistään lepsuilusta ei tarvitse ottaa vastuuta. Sen mitä minä olen nähnyt, niin Ruotsissa, Irlannissa ja Virossa on paljon Suomen tasoa lepsumpi tuomarilinja. Tämän lisäksi myös Tampereen MM-kisoissa oli veteraaneille ihan lepsu linja. Hyvinkäällä ensimmäistä kertaa kisaavien tekniikka oli erittäin hyvää ensikertalaisiksi. Minä ainakin huomaan sen selvästi, että kahdessa vuodessa on yleinen taitotaso, valmennusosaaminen ja tiedon määrä noussut valtavasti.

Hyvä, että halutaan keskustella rakentavasti. Tähän asti tämän viestiketjun tuomariarvostelussa ei ole vielä tullut mitään rakentavaa, pelkkää kritiikkiä vain. Minä ainakin kaipaan vastauksia urputuksen sijaan. Rakentavassa keskustelussa kerrotaan mikä on vialla ja esitetään siihen korjausehdotus. Kalle on näköjään avannut uuden ketjun, jonne jokainen tuomareita täällä kritisoinut voisi kertoa vähintään yhden ehdotuksen miten tuomarilinjaa voi kehittää ja parantaa. Lisäksi kahvakuulatoiminta kaipaa vapaaehtoisia myös todella tekemään työtä. Jos valittaa talkoovoimin ylläpidettävästä lajista, mielestäni pitää olla valmis tekemään asialle jotain.

Eilen tätä viestiketjua oli seurattu 3000 kertaa ja tänään jo lähes 9000 kertaa. Tämän keskustelun yleisö kattaa varmasti suurimman osan Suomen kahvakuulaharrastajista ja lähes kaikki kisaajat. Joten nyt jokaisen sanomisilla on vaikutusta. Toivon kovasti, että niin kisaamiskynnys kuin tuomarointikynnys pysyisi riittävän matalana jatkossakin. Suomessa on kisaamista kokeillut n. 190 henkilöä ja aktiivisia kisaajia on varmaan vajaa 100. Laji on täysin alkutekijöissään. Uusia kisaajia halutaan ja tuomareita kaivataan kuumeisesti.

Haluaisin sanoa jokaiselle ensimmäistä kertaa kisoihin tulevalle tai tuomariksi ryhtyvälle, että tämä ruikutuspalsta antaa aivan vääränlaisen kuvan kisoista. Suomessa on kuulakisoissa tosi hyvä fiilis, koska kuulapiireihin kuuluu mukavia ja kannustavia ihmisiä. Tuomareiden puolestaan kannattaa unohtaa tämä ruikutus, sillä tuomaroinnissa kehittyy vain ajan kanssa. Vaikka kiertäisi tuomaroimassa kaikki Suomen kisat, ei yhtenä vuonna kertyisi hirveästi kokemusta. Huonoja toistoja pääsee kaikilta tuomareilta läpi. Mutta enpä ole nähnyt korisottelua tai fudismatsia, jossa tuomarille ei tapahtuisi virheitä. Se kuuluu urheiluun. Virheitä voi yrittää välttää, mutta silti niitä kuitenkin tulee ja juuri siksi niistä ei pidä tehdä liian isoa numeroa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 08, 2011 9:25 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: La Tammi 01, 2011 12:04 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Vantaa
Siis kehuja kisathan sai tälläkin palstalla valtavasti, ainoastaan tuomaritoiminnasta ja sääntöjen noudattamisesta tuli kärpäsestä härkänen johon saattoi jopa vaikuttaa se että tunnelma oli kuin isoistakin arvokisoista!
Kuitenkin kyse oli ns. salikisoista joissa niin tuomarit kuin kilpailijat saivat arvokasta kokemusta arvokisoja varten. Tekemällä oppii ja harjoitus tekee mestarin :!:

Ja kaikille jotka miettii kilpailuihin osallistumista voin sanoa vasta kisaamisen aloittaneena että porukka on todella rentoa ja fiilis erittäin hyvä paikanpäällä, ketään ei katsota "kieroon" oli sitten aloittelija tai kokeneempi konkari :!:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 08, 2011 10:33 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Su Syys 11, 2011 8:00 pm
Viestit: 133
Dumaroinnista vielä omia fiiliksiä:

Jänskätti melkein enemmän lähteä arvioimaan muiden tekemistä, kuin itse nostaminen. Onneksi itselle sattui kohdalle tuomaroitavaksi vanha konkari joka tuskin osaisi nostaa väärin vaikka yrittäisi. No, yks pikkufiba sattui kun LC muuttui yhden toiston ajaksi pelkäksi työnnöksi, mutta se olikin melkein siinä.

Se mitä katselin muiden suorituksia, niin kyllä se tuomareilta vaatii tarkkaa silmää ja selkeää käsitystä siitä mikä on puhdas suoritus jotta hommasta selviää kunnialla. Olisi itsellä mennyt varmasti aikamoiseksi arpomiseksi joidenkin kohdalla koskien mm. pysäytyksiä ja allemenoja. Punnerrukset on helppo huomata, ja ne karsittiin mun mielestä aika hyvin pois. Joitain luistamisia niiden suhteen oli valitettavasti huomattavissa, mutta onko se mitenkään erikoista tai harvinaista? En osaa sanoa kun oli ekat kisat. Summa-summarum: Itse olen ehkä pakon edessä valmis tuomaroimaan vastaisuudessa, ilman sen enempää koulutusta asian tiimoilta. Esim. lätkässä puhutaan tuomarilinjasta, eli siitä että jos on tulkinnanvaraa dumaamisessa, niin tulkitaan sitten samalla tavalla kaikille. Sellaiseen päästään varmasti kunhan jengi (sekä nostajat että tuomarit) saavat enemmän kokemusta.

Vielä yks pointti: Kun jotkut selkeesti nostaa omalle tasolleen liian kevyillä välineillä, niin vaikeutuu tuomarilla duuni. Pysäytykset ja allemenot menee niin ja näin kun nostaja paahtaa täysillä kohta uusia sata-lukuja. Kun taas kuugelit painaa tarpeeks tai liikaa, alkaa armoton punnerrus, joka on mun mielestä helppo huomata ja tylysti hylätä. Ne kuuluisat RPM luvut.....

JA vielä: Ei siellä mitään niin hirveitä vääryksiä sattunut että kenenkään tarvitsisi mieltään pahoittaa, eihän? Edelleen, onnistunut kisa, ja järkkääjiltä hienoa duunia!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 08, 2011 1:49 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Ti Marras 08, 2011 1:03 pm
Viestit: 124
voimanainen kirjoitti:
simo k kirjoitti:
Onko kellään laittaa videoita esille?


tuolla olis yksi. kunnes taso nousee sen verran että päästään pystyyn. :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=bXdQV40S2xE


Tässä me ollaan pystyssä, http://www.youtube.com/watch?v=F_4SK95kC68

Tuolta löytyy muitakin viikonlopun videoita ja latailen sinne vielä muutaman lisää kunhan tässä tempaamiselta ehtii :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 08, 2011 2:17 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Ongelmahan ei ole tuomaroinnissa vaan siinä, että tähän asti tämä on ollut lähinnä smalla talk-tyyppinen foorumi, missä pienessä kaveriporukassa käydään joojookeskustelua. Sen jälkeen pienikin normaali erimielisyys säikäyttää. Karhun temperamenttinen kirjoittelu on piristävää. Käsittämätöntä, että joku edes harkitsee deletointeja, fooruminhan piti psysä avoimena.

Minä työnsin vuosi sitten Hyvinkäällä pelkkiä hylsyjä, mitkä menivät läpi enkä ole hypännyt ikkunasta vaikka asia tuli esille myöhemmin. Nyt kaikki ovat jonossa tunnustamassa jotain kolmea hylsyä...huh huh.

Kun laji kasvaa, erimielisyyttä ja kritiikkiä tulee ja se vie lajia eteenpäin. On erilaisia tapoja tehdä asioita riippuen lajitaustasta, iästä ym.

Hyvät ihmiset! Muistakaa, että lihakset ovat katoavaista, rähinä ikuista :twisted: .

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 08, 2011 3:05 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
AnttiV kirjoitti:
Käsittämätöntä, että joku edes harkitsee deletointeja, fooruminhan piti psysä avoimena.


eveliina kirjoitti:
Joo, mun kommentit kannattaa nauttia sarkasmisuodattimen kautta (varmuuden vuoksi aina)

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2013 3:56 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: To Kesä 10, 2010 4:10 pm
Viestit: 458
Paikkakunta: Helsinki
marks kirjoitti:
http://www.flickr.com/photos/48434562@N00/sets/72157628362261681/

Muotoseikasta kysymys. Haluaisin käyttää itsestäni otettua kuvaa jossain muualla esim. nettisivustolla. Tarvitaanko siihen kuvaajan lupa?

EDIT: Haluaisin käyttää sitä työnantajani sivuilla omaesittelyssä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 13, 2013 4:54 am 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: To Kesä 10, 2010 4:10 pm
Viestit: 458
Paikkakunta: Helsinki
marks kirjoitti:
Onhan se aina kohteliasta kysyä. En nyt muista oliko jotain heidän kanssaan erikseen sovittu mutta yleensä näissä on riittänyt ei-kaupallisissa tarkoituksessa kuvaajan nimen mainitseminen käytön yhteydessä.


OK. Ovatko nämä kuvaajat Ryhdin jäseniä? Voisin kysyä heiltä, mutta en tiedä, ovatko he edes täällä foorumilla.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 164 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com