Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 9:06 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Elo 11, 2011 7:00 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 8:04 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Helsinki
Muillekin ensikertalaisille pikku vinkki:
Kertalisenssiä hankkiessa ei kannata heti ruveta itse asiaan, vaan lukea Sporttiturvan tuoteseloste - toisin kuin minä tein!

"Järkeilin", että lisenssi pitää olla hankittuna ennen ilmoittautumista LC SM:iin, joten ostaa pläjäytin se hyvissä ajoin...
kuulin vasta tänään, että kertalisenssi on voimassa VAIN 4 VRK ostoajankohdasta eli meikäläisen lisenssi umpeutui jo! :x
nyt, odotellessani lisenssimaakarien toimiston aukeamista huomenna, voinkin itsekseni pohtia onko lisenssin yhteydessä ostettu kisavakuutus voimassa Lietoon asti vai ei. jos ei ole, tulee pirun kalliit kisat...

:evil: Mä vihaan noita "pienelläpräntättyjä"!!!

_________________
an ko määki nosta, iha yhtäkkii vaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 11, 2011 7:39 pm 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
Anzullehan kävi ihan samalla tavalla keväällä. :evil: Ihan pyllystä!

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 11, 2011 9:37 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
teija kirjoitti:
Muillekin ensikertalaisille pikku vinkki:
Kertalisenssiä hankkiessa ei kannata heti ruveta itse asiaan, vaan lukea Sporttiturvan tuoteseloste - toisin kuin minä tein!

"Järkeilin", että lisenssi pitää olla hankittuna ennen ilmoittautumista LC SM:iin, joten ostaa pläjäytin se hyvissä ajoin...
kuulin vasta tänään, että kertalisenssi on voimassa VAIN 4 VRK ostoajankohdasta eli meikäläisen lisenssi umpeutui jo! :x
nyt, odotellessani lisenssimaakarien toimiston aukeamista huomenna, voinkin itsekseni pohtia onko lisenssin yhteydessä ostettu kisavakuutus voimassa Lietoon asti vai ei. jos ei ole, tulee pirun kalliit kisat...

:evil: Mä vihaan noita "pienelläpräntättyjä"!!!

Mulle kävi just noin. Ja sit se peevelin kone ei suostunut antaa mulle uutta lisenssiä....

Mulle sanottiin (muistaakseni Harri Nordberg tai joku simmonen) että esimerkiksi veteraanien painonnostokisoissa suurin osa kilpailijoista ostaa kertalisenssin. Ja lisenssi on melkein poikkeuksetta maksettu kuukautta ennen kilpailuja. Toisaalta jos joku on maksanut lisenssinsä myöhässä, on sekin katsottu läpi sormien. Sain kisaluvan ja hän sanoi että lisenssi on tietenkin niissä kisoissa voimassa ja jos järjestäjän kanssa tulee ongelmia, niin voivat soittaa suoraan hänelle ja vaikka kisapäivänä.
Eli liitolle ja järjestäjille riittää että sulla lukee liiton sivuilla että olet lisenssin hankkinut.

Mua jäi mietityttää vaan että jos jotain olisi sattunut, niin olisiko vakuutusyhtiö alkanut saivartelemaan siitä pränttikohdasta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 2:23 am 
Poissa
Mankun valkaisema

Liittynyt: La Marras 20, 2010 9:39 am
Viestit: 629
Mulle sanottiin just llitosta että kertalisenssin voi lunastaa nyt jo ja että on voimassa liedon kisoissa. Lunastin Marjon lisenssin eilen.

_________________
Punaviini ja suklaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 2:24 am 
Poissa
Mankun valkaisema

Liittynyt: La Marras 20, 2010 9:39 am
Viestit: 629
Mulle sanottiin just llitosta että kertalisenssin voi lunastaa nyt jo ja että on voimassa liedon kisoissa. Lunastin Marjon lisenssin eilen.

_________________
Punaviini ja suklaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 3:57 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
anzuppi kirjoitti:
Mua jäi mietityttää vaan että jos jotain olisi sattunut, niin olisiko vakuutusyhtiö alkanut saivartelemaan siitä pränttikohdasta.

Tahtoo olla, että näin siinä käy, kun oikeasti sattuu. Silloin on parempi olla mustaa valkoisella niistä myöhemmin annetuista lupauksistakin, tai ainakin sähköpostikeskustelu tallessa, suullisen ilmoituksen kanssa on aina vähän huteraa.

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 4:54 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Kyllä, jos vakuutusyhtiöillä on mahdollisuus pestä kätensä korvausasioissa tuollaisen muotoseikan takia, niin he tekevät sen varmasti. Lisenssi siis varmasti ihan ok, mutta vakuutukseen en luottaisi.

Itse ainakin miellän, että vakuutus on itseäni varten, eikä pelkästään kisoja varten. :roll:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 11:14 am 
Poissa
Pommin hyötykäyttäjä

Liittynyt: Ti Touko 24, 2011 6:22 am
Viestit: 6
Täällä myös yksi hyvissä ajoin kertalisenssin ostanut! :? Olin sähköposti yhteydessä painonnostoliittoon ja lupasivat laittaa asiaa eteenpäin liiton toimiston selvitettäväksi ja selvittää myös vakuutuksen voimassaolon. Lupasivat vielä tiedotettakin asian tiimoilta SPNL:n nettisivuille mitä pikimmiten.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 11:38 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 8:04 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Helsinki
juu, meitä oli kuulemma monta! :twisted:
soitin ensimmäiseksi aamulla pohjolaan, jossa kertoivat vakuutuksen umpeutuneen lisenssin mukana.
pohjolan virkailija suositteli, että spnl:n tulisi mitätöidä vanhentunut lisenssi ja uusia se 4 päivää ennen kisaa.

liitossa ystävällinen nainen sanoi, että asian pitäisi olla kunnossa ja vanhentuneella lisenssillä saa kisata,
mutta itseäni rupesi mietityttämään, riittääkö tällainen suullinen lupaus, mikäli kisassa pudotan kuulan päähäni.
heidän tietokannassaanhan lisenssini+vakuutukseni on kuitenkin vanhentunut ja olen saanut vain puhelimessa luvan kisata.
noh, nainen lupasi ottaa yhteyttä minuun kunhan ensin varmistaa vakuutusturvan pohjolasta. toivottavasti asia ON käsittelyssä.
ei haluttaisi ottaa sitä riskiä, että juuri liedossa loukkaisin itseni ja saisin aloittaa korvaustappelun vanhentuneella vakuutuksella...

ensi vuonna kyllä hankin vuosilisenssin, kilpailen tai en! jos kerrankin on kisannut, on loukkaantumistapauksessa tavallisen tapaturmavakuutuksen ulkopuolella, pelotteli vakuutusvirkailija.

_________________
an ko määki nosta, iha yhtäkkii vaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 11:54 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 8:04 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Helsinki
Rouva kirjoitti:
Kyllä, jos vakuutusyhtiöillä on mahdollisuus pestä kätensä korvausasioissa tuollaisen muotoseikan takia, niin he tekevät sen varmasti. Lisenssi siis varmasti ihan ok, mutta vakuutukseen en luottaisi.

Itse ainakin miellän, että vakuutus on itseäni varten, eikä pelkästään kisoja varten. :roll:



just näin! en ole lainkaan ymmärtänyt, että olen siitä asti ollut "lainsuojaton" kun osallistuin hyvinkään salikisoihin talvella, ja liityin suomen kahvakuula ry:n jäseneksi.
nimittäin pohjolan virkailijan mukaan jo seurakilpailut ovat normivakuutusten ulkopuolella eli heidän mukaansa olen jo "kilpaurheilija", eikä tapaturmavakuutus korvaisi harjoittelussakaan tapahtunutta loukkaantumista.

eli a-lisenssin+vakuutuksen ostamista ei voi lykätä edes ensi vuoteen, vaan se pitää hankkia niin pian kuin mahdollista.
eihän tämä ollut sen kummempi juttu kuin oman pojan futislisenssit aikoinaan! en vaan osannut mieltää itseäni "kilpaurheilijaksi" :lol:

_________________
an ko määki nosta, iha yhtäkkii vaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 12:10 pm 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 7:19 pm
Viestit: 237
Paikkakunta: Tampere
Liiton sivuilla lukee näin " SM-kilpailuihin osallistuvan on maksettava lisenssinsä ENNEN SM-kilpailuihin ilmoittautimista" Eli Liedon LC-kisoihin on ilmoittauduttava 14.8 menessä. Ja Liedon kisat ovat 27.8-2011 eli on mahdotonta ostaa kertalisenssivakuutusta joka olisi voimassa kisoissa. Korjatkaa jos olen väärässä.
http://www.painonnosto.fi/portal/fi/kilpailu/lisenssit/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2011 12:50 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 8:04 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Helsinki
tämän älyttömyyden jututtamani nainen liitossa huomasi, ja siksi lupasikin, että umpeutunut lisenssi meidän tapauksessamme kävisi.
ainakin minun kohdallani ongelma onkin tuo vakuutuspuoli. siis se, onko pohjola tarvittaessa yhtä joustava kuin spnl.

_________________
an ko määki nosta, iha yhtäkkii vaa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 169 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com