Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Kesä 16, 2024 8:00 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: SM-kisojen toivelista
ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2012 1:23 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
CompactFit Original Russian -kuula viralliseksi SM- kisakuulaksi! ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: SM-kisojen toivelista
ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2012 3:00 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Komppaan Jukkaa. Itsestäänselvyyksinä lisään:
-aikataulutettu nostolista, jotta osaa ottaa lämmöt
-tuomarilista erityisesti nostavat tuomarit huomioiden
-lämmittelypaikka
-mahdollisuus valmistella nostokuula ajoissa
-vessa nostajille
-kanttiini

Näitähän on jo nähty eli ei siis varsinaisia puutteita vaan hyviä jutskia

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: SM-kisojen toivelista
ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2012 7:24 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Mahdollisesti Hyvinkään kisoihin tulee melkoinen osanottaja joukko, eli toiveena olisi että aloitettaisiin kisat aamupäivän puolella niin päästään aftergs:ään aikaisemmin.
Eli edellisenä ilatana kisamestat kuntoon ja aamulla puntarille ja nostamaan.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: SM-kisojen toivelista
ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2012 8:19 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
Ehdotettu kisakuula kelpaisi minullekin paremmin kuin hyvin. :)

Viime vuoden biathlonkisoissa en ollut ollenkaan paikalla, joten niistä ei ole kokemusta.

LC-kisoissa mulla oli niin paljon itse tehtyjä ongelmia, että niiden selvittämisessä oli ihan tarpeeksi hommaa. :) Järjestäjien puolelta homma toimi oikein hyvin. Nostolavojen tai lähinnä sallitun nostoalueen koko hiukan vaivasi. En tullut asiaa koskaan varmistaneeksi, mutta mietin, että oliko se lavan päällimmäinen kerros tarpeeksi iso.

Hieno asia olisi, jos tuomarit eivät itse kilpailisi ollenkaan. Tähän ei kuitenkaan taideta päästä ainakaan vielä tällä kertaa. Tuomariasettelussa olisi mukava, jos kunkin sarjan sisällä tuomarilinja pysyisi mahdollisimman samana.

Tärkein toive on hyvä ilmapiiri. :!:

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: SM-kisojen toivelista
ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2012 8:26 pm 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
JH75 kirjoitti:

LC-kisoissa mulla oli niin paljon itse tehtyjä ongelmia, että niiden selvittämisessä oli ihan tarpeeksi hommaa. :) Järjestäjien puolelta homma toimi oikein hyvin. Nostolavojen tai lähinnä sallitun nostoalueen koko hiukan vaivasi. En tullut asiaa koskaan varmistaneeksi, mutta mietin, että oliko se lavan päällimmäinen kerros tarpeeksi iso.


LC SM-kisoissa vai missä? Sallittu nostoalue on nyt uusien sääntöjen mukaan 1,25x1,25. Aiemmilla säännöillä tais olla 1,5x1,5.

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: SM-kisojen toivelista
ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2012 8:34 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
knoppe kirjoitti:
LC SM-kisoissa vai missä? Sallittu nostoalue on nyt uusien sääntöjen mukaan 1,25x1,25. Aiemmilla säännöillä tais olla 1,5x1,5.


Tarkoitin Ryhdin LC-kisoja. :)

Näin aerobickahvakuulailijana on hyvä tietää, että uusi nostoalue on hiukan pienempi. Osaa muokata vapaaohjelman sopivaksi SM-kisoja varten. Mä kun olen tottunut käyttämään koko lavan hyväksi nostaessa.

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: SM-kisojen toivelista
ViestiLähetetty: To Helmi 09, 2012 6:15 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Mä listaan varmaan näitä itsestään selvyyksiäkin mutta:

- Lavalle hakija
- Nosto ja tuomarilistat myös yleisön nähtävissä
- Lämmittelytiloissa sekä yleisöllä nähtävissä joka noston jälkeen päivitettävät tuloslistat
- Käsiohjelmat
- Rauhallinen lämmittelytila
- Juontaja/kuuluttaja tietäisi kertoa yleisölle nostajista taustatietoja. Yleisö olisi kärryillä kuka on konkari ja kuka "yllättäjä", milloin menee SE rikki ja milloin on ylitetty nostajan oma enkka. Luo jännitystä kisaan myös niille katsojille, jotka eivät nostajia tunne.
(Kaksi juontajaa olisi ihanne, kukaan ei halua seistä mikki kädessään 6h putkeen)
- Lisää näytteille asettajia. (esim. kahvakuulakorut ja erilaisen kahvakuula aiheiset t-paidat menisivät kuumille kiville)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: SM-kisojen toivelista
ViestiLähetetty: To Helmi 09, 2012 6:44 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
pyykkonen kirjoitti:
Ne vanerit on juurikin 125x125cm, kumimatto päällä on 100x100cm. On yritetty hommata siihen mattoon reunapaloja, jotta kumimatto peittäisi koko vanerin, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt.

Meidän lavat siis täyttävät nippa-nappa nykyisen säännön, ainakin jos vähän on hyvää tahtoa mukana. :)

Nuo on olleet kaksissa kisoissa käytössä, eikä valituksia ole minun korviini asti tullut. Jos ne ovat ongelma, niin yritetään vaikka paikallisesta puutavaraliikkeestä saada isommat levyt lainaan. Toisia lavoja ei varmaankaan seuralle hankita, ei ole säilytystilojakaan olemassa.


Hyvin nuo lavat toimi Ryhdin LC-kisoissa. :) Nostin tuolloin ensimmäistä kertaa rajatulla alueella ja erittäin epävakaan yläasennon takia jännitti, että pysyykö sallitulla alueella, jos joutuu ottamaan tukiaskeleita. Lähinnä silloin mietin, että mikä on tuomio, jos astuu siihen vanerin päälle. Sitä en tullut koskaan varmistaneeksi.

Ei ainakaan mun mielestä tarvitse hankkia uusia vanereita SM-kisojen takia edes lainaan. Olisi kiva, jos kumimattoon löytyisi helposti ne reunapalat, jotta koko vaneri olisi peitossa. Ei niiden takia kuitenkaan kannata kauheasti vaivaa nähdä.

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: SM-kisojen toivelista
ViestiLähetetty: To Helmi 09, 2012 10:43 am 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Tuomarin yksi tehtävistä on huolehtia nostajan turvallisuudesta. Eli nostotekniikka kohdallaan ja sijoittuminen lavalla. Huomauttaa mm siitä jos nostajan jalat lähestyy nostojen edetessä lavan reunoja.
Jos/kun Leokon kuulat tulee kisakuuliksi niin puiset, hyväksi koetutut liimatut nostoalustat on varmaan Leokon varastossa eli niitähän voi käyttää tarvittaessa. Niitä taisi olle neljä kappaletta ja ovat pitäviä ilman päällysteitä. Ja niiden etu on että pysyvät liikkumattomana jo painonsa ansiosta :)
Rahti ei voi isoja tehdä kuulien lisäksi.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: SM-kisojen toivelista
ViestiLähetetty: To Helmi 09, 2012 6:08 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
simo k kirjoitti:
Jos/kun Leokon kuulat tulee kisakuuliksi niin puiset, hyväksi koetutut liimatut nostoalustat on varmaan Leokon varastossa eli niitähän voi käyttää tarvittaessa. Niitä taisi olle neljä kappaletta ja ovat pitäviä ilman päällysteitä. Ja niiden etu on että pysyvät liikkumattomana jo painonsa ansiosta
Mulla ei ole oikeastaan mielipidettä Leokon / compactin kuulista (aivan sama kumpi on), mutta noista alustoista. Vanerilevyt on pelittänyt mulla paremmin kuin noi Leokon puulavat, joihin olen kokenut kenkien jäävän kiinni. Jos saattuu seisomaan hammastuksen kohdalla, voi näin käydä. Eikä ole kiva rytmin kannalta, jos joutuu pyssäämään ja siirtämään jalkoja.

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: SM-kisojen toivelista
ViestiLähetetty: To Helmi 09, 2012 6:34 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Tempauksessa molemmat edellä mainitut on mulle ihan hirveitä, joten äänestän Spartania. En tosin teidä edes että kisaanko.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com