Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ti Huhti 16, 2024 9:21 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ventspils Tampere
ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 6:20 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Ke Maalis 24, 2010 8:48 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Helsinki
Senhän tietää jo esikoululainenkin, että jos yhden käden älseessä pace on 15-16 minuutissa niin hylsyjä on tultava vaikka oltais Kiinassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ventspils Tampere
ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 8:16 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ma Helmi 27, 2012 11:44 am
Viestit: 195
Paikkakunta: Hyvinkää
Mitä siinä tuomaroinnissa oli? Itse kun en päässyt seuraamaan muiden tuomareiden toimintaa niin olisi kiva kuulla.

Omia virheitä tuli ainakin vaikka en tiedä onko virheetöntä tuomarointiakaan olemassa?
Se mitä Terhin nostoa näin viimeisen minuutin niin puhtaalta se minun mielestä näytti, en tosin tullut seuranneeksi tuolloin antoiko tuomari hylsyjä.

Jani kun laittoi tuonne naamakirjaan videoita niin oman lavan nostot todella näyttää aivan erilaiselta vinostapäin kuvattuna. Mukava katsoa, vielä kun ne on tuoreessa muistissa.

Ylipäänsä kiva tapahtuma kaikenkaikkiaan. Paikkahan oli tosi upea, vaikkakin kuuma, hiki tuli istuessakin. Kuten Heikki sanoi, kuulutuksista ei todellakaan saanut mitään selvää, mentiin ralli englannissa (Ginko) ihan uudelle tasolle ja omaa nimeäkään en tunnistanut kun se ämyreistä tuli.

Jos on Pääkkösenkin kengissä sponsorille hommia niin oli mielenkiintoinen seurata muidenkin välineistöä. Muutamat varsinaiset perintömonot oli jalassa ja yhdet ihan teräväkärkiset tanssikengätkin näytti jalassa olevan :)

Ei harmita yhtään, että tuli vietettyä Tampereella viikonlopun molemmat päivät.

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ventspils Tampere
ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 8:48 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
En tiedä oliko vika laitteessa vai tuomarissa, mutta Rouvan lavan tulostaulu näytti välillä lisäävän kaksi toistoa yhdellä napin painalluksella. Välillä en asiaan kiinnittänyt edes huomiota, mutta Rouvan suorituksen aikana ongelma oli todella häiritsevä. Lähes jokaisen toiston kohdalla tuomari siis ensin hyväksyi toiston, tulostaululle kirjautui vähintään kaksi toistoa lisää ja tuomari poisti lopuksi ylimääräiset toistot. Luulen tuon johtuneen laiteviasta. Sama ongelmahan oli IUKL:n MM-kisoissa 2010 yhdellä lavalla ja nuo tulostaulut näyttivät ainakin hyvin samanlaisilta kuin silloin käytössä olleet. Teemu osaa ehkä sanoa, että olivatko nuo laitteet vain herkkiä tavalle, jolla nappia painetaan vai oliko Rouvan lavan laitteessa vika.

Rouvan hylsyille en osaa sanoa syytä. Mulla ei riitä kokemus vielä sanomaan, mitä vikaa niissä oli. Rouvan tuomari oli Liettuasta ja mun mielestä ei juuri epäröinyt jakaa hylsyjä. IUKL:n MM-kisojen 2010 jälkeen taisi olla myös puhetta tuomarista, joka jakoi suht herkästi hylsyjä. Olisiko ollut sama tuomari?

Mun mielestä tuo sekoileva tulostaulu ja Rouvan kova tahti on sellainen yhdistelmä, joka tekee tuomitsemisesta tosi haastavan. Juuri tämän takia on hyvä käyttää kahden tuomarin systeemiä, jossa toinen käyttää tulostaulua ja toinen varmistaa pokelaskurilla.

Vierailijat Baltian maista ja Venäjältä takasivat sen, että kisoissa nähtiin muutamia varsin erikoisia suorituksia. Muutama räkki ja yksi yläasento jäi erityisesti mieleen. Yhdeltä nostajalta meni läpi useampi toisto, joissa ainakin mun mielestä jalat oikeni selvästi ennen kättä.

Ymmärrän, että Rouvaa harmittaa tuomaritoiminta, joka oli hänen tapauksessaan kieltämättä sekavaa. Osittain mun mielestä tuomarista johtumattomista syistä. Onneksi sijoitukset lienee olleet suurin piirtein oikeita.

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ventspils Tampere
ViestiLähetetty: Su Elo 19, 2012 9:06 pm 
Poissa
Keho, mieli ja rauta

Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 6:24 pm
Viestit: 66
No eihän siinä sen kummempaa ollut,kuin, että varsin "suvaitsevainen" linja. Mielestäni. Linja kyllä piti, mutta meillä on salikisoissakin tiukempaa. Onnekseni voi sanoa,että nostajamme eivät tästä hämääntyneet, vaan säilyttivät tekemisen tasonsa. En siis moiti tuomareita,vaan sen yleisen linjan määrittäjää, kuka lienekään.
just my 5 cents.

_________________
Metalli- Työ, musiikki ja liikunta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ventspils Tampere
ViestiLähetetty: Ma Elo 20, 2012 4:39 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Mulle jäi semmoinen fiilis, ettei Liettualainen tuomari ollut sinut sen kanssa, että nainen paukuttaa OALC:tä tuohon tahtiin. Mielestäni muilta ei vaadittu niin pitkiä lukituksia, välillä meni ihme kiemurtelut läpi. Osa miehistä tiputti varsin nopeasti alas ja meni läpi. Eli ongelma ei ollut lukitus vaan rpm. :lol: Jotain kertoo sekin, ettei tuomari kehdannut katsoa silmiin enään setin jälkeen. 8)

JH75 kirjoitti:
Ymmärrän, että Rouvaa harmittaa tuomaritoiminta, joka oli hänen tapauksessaan kieltämättä sekavaa. Osittain mun mielestä tuomarista johtumattomista syistä. Onneksi sijoitukset lienee olleet suurin piirtein oikeita.
Sijoituksissa ei onneksi epäselvyyttä, jos olisi niin kyllä vetäis kireäksi. :mrgreen:

Hienot kisat ja aivan mieletön paikka! Jos liikutte Tampereen suunnassa SUOSITTELEN !!!

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ventspils Tampere
ViestiLähetetty: Ma Elo 20, 2012 5:20 am 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Kommenteista päätellen normi meininkiä niissä piireissä :)
Rouva, sinun katseesi ennenkin saanut miehet sulamaan, liettuan herra väisti tilanteen 8)

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ventspils Tampere
ViestiLähetetty: Ma Elo 20, 2012 11:44 am 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ma Helmi 27, 2012 11:44 am
Viestit: 195
Paikkakunta: Hyvinkää
JH75 kirjoitti:
Lainaa:
Teemu osaa ehkä sanoa, että olivatko nuo laitteet vain herkkiä tavalle, jolla nappia painetaan vai oliko Rouvan lavan laitteessa vika.


Varsin mukava laite oli tämä laskentasysteemi. Sopivan yksinkertainen. Nappi oli mielestäni miellyttävän jäykkä ottaakseen painalluksen. Tosin, en tullut kokeilleeksi että jos sitä piti pohjassa alkaisiko luvut "laukata", mitä mahtoi sitten liettualainen tehdä. Itse olin koko viikonlopun kaikki erät samalla lavalla, joten en tiedä olivatko muut laitteet herkempiä.

marks kirjoitti:
Vähän sama kuin joskus Ventspilsissä tuomarit rupesivat kesken tuomaroinnin ottamaan valokuvia toisen lavan nostajista.


Kuvaamista tapahtui tuollakin, viereinen tuomari joko lauantaina tai sunnuntaina kuvaili viereistä lavaa samalla kun tuomitsi. Hämmentävä kokemus :)

Niin ja Simo kyselit niistä tuloksista, suomalaisten upeat tulokset nyt on jo kerrotukin :) Kysyessäni tuloksista niin sain vastauksen, että tulevat IKSA:n sivuille tms.

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ventspils Tampere
ViestiLähetetty: Ma Elo 20, 2012 12:23 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
marks kirjoitti:
Vähän sama kuin joskus Ventspilsissä tuomarit rupesivat kesken tuomaroinnin ottamaan valokuvia toisen lavan nostajista.
:lol: Sama meininki oli nyttenkin ja Ginko jutteli mikkiin samalla kun tuomaroi...
Teemu kirjoitti:
Se mitä Terhin nostoa näin viimeisen minuutin niin puhtaalta se minun mielestä näytti, en tosin tullut seuranneeksi tuolloin antoiko tuomari hylsyjä.
Tuli niitä useitakin vikalla minuutilla. 8)
simo k kirjoitti:
Rouva, sinun katseesi ennenkin saanut miehet sulamaan, liettuan herra väisti tilanteen
[smilie=1.gif]

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ventspils Tampere
ViestiLähetetty: Ma Elo 20, 2012 5:07 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Mulle kävi kerran Ventspilssissä niin että kun piti aloittaa tempaus ,niin mun tuomari oli huussissa :shock: Katselin hämmästyneenä ja tuomari könysi hallin toiselta puolelta ja näytti että ala nostamaan vaan :!: Oli hetken päässä pieni hämmennys :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com