Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 20, 2024 2:20 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 11:34 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Eiköhän tässä nyt viitata siihen YLEISESTI, että usein foorumilla aikaansa paljon viettävät "nettisenseit" (kuten esim kamppispiireissä sanotaan) ovat niitä ketkä eivät oikeasti välttämättä hirveästi treenaa, mutta ovat kyllä kärkkäitä sitten arvostelemaan muiden tekemisiä, opastamaan muita miten pitäisi treenata/tehdä/olla jne.

Tähän aiheeseen nyt liittyen mun pitää kysyä sellaine kyssäri vaikka marksilta, että onko tän kahvakuula.fi foorumin tarkoitus olla ensisijaisesti GS-foorumi vai yleisesti kahvakuulailun puolestapuhuja/markkinoija tai miksi sitä nyt haluaa nimittää?

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 11:40 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Jukka kirjoitti:
perustavaa laatua olevia virheitä, jotka vaarantavat nostajan turvallisuuden, en kyllä hyväksyisi omilta kouluttajiltani.

"GS-tekniikat" sattuvat muuten olemaan ihan niitä perusliikkeitä, eli jos ei halua nostaa GS:ssä, niin eikö silloin tarvitse osata tehdä etuheilautusta, riveä ja tempausta ja työntöä kunnolla? Niitä perusliikkeitä!


Kuulen valitettavan usein, että kuulajumpissa käyneet ovat saaneet treenistä kaupanpäällisiksi vammoja mm. olkapäihin enkä omien kokemusten perusteella yhtään ihmettele miksi. Jokainen mun opissa käynyt tietää, että korostan neljää asiaa (hengittäminen, rentous, lantion asento sekä lukitukset ja pysäytykset) ja tarkoituksella tietyssä järjestyksessä: viimeinen on asioista se, joka jää parhaiten mieleen. Toistaiseksi en kenenkään ole kuullut missään yhteydessä suhtautuvan asiaan samalla vakavuudella, Kukkaa lukuun ottamatta (nähtiin siitä oikein demokin, ja vieläkin tekee pahaa jo pelkkä ajatus!).
Sen sijaan olen nähnyt jumppatunneilla, -ohjaajakoulutuksissa ja videoilla jos jonkinlaista rempaustekniikkaa, jota on kutsuttu tempaamiseksi. (Olen toki myös kuullut rinnalleveto-punnerruksesta käytettävän nimitystä "tempaus".)

Puhumattakaan hyvin yleisestä työnnön ja vauhtipunnertamisen sotkemisesta keskenään. Olen kuullut, että työntö on vaikea oppia ja opettaa oikein tai opettaa opettamaan oikein. Mun treeneihin saa kuka vaan koska vaan tulla katsomaan erästä tapaa siihen. Voin myös opettaa homman etänä jos niikseen tulee, testattu on sekin hyvin tuloksin. Tekniikka ei tosin ole sellainen, että kahden minuutin päästä voidaan huutaa, että nyt sitten vähän vauhtia siihen tekemiseen. Yleensäkin toki kammoksun kaikkea sellaista jossa vauhti menee kaiken muun edelle.

Jos jonkun koulutuksen käyneiden ohjaajien termitkin on ihan mitä sattuu niin helposti ainakin mulle syntyy sellainen kuva, että kyseisen kurssin muukin sisältö on. Se on vähän jos kirjoittajakurssilla opetettaisiin, että ?? onkin nimeltään "tuplahuutomerkki".

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 12:00 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
eveliina kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
perustavaa laatua olevia virheitä, jotka vaarantavat nostajan turvallisuuden, en kyllä hyväksyisi omilta kouluttajiltani.

"GS-tekniikat" sattuvat muuten olemaan ihan niitä perusliikkeitä, eli jos ei halua nostaa GS:ssä, niin eikö silloin tarvitse osata tehdä etuheilautusta, riveä ja tempausta ja työntöä kunnolla? Niitä perusliikkeitä!


Kuulen valitettavan usein, että kuulajumpissa käyneet ovat saaneet treenistä kaupanpäällisiksi vammoja mm. olkapäihin enkä omien kokemusten perusteella yhtään ihmettele miksi. Jokainen mun opissa käynyt tietää, että korostan neljää asiaa (hengittäminen, rentous, lantion asento sekä lukitukset ja pysäytykset) ja tarkoituksella tietyssä järjestyksessä: viimeinen on asioista se, joka jää parhaiten mieleen. Toistaiseksi en kenenkään ole kuullut missään yhteydessä suhtautuvan asiaan samalla vakavuudella, Kukkaa lukuun ottamatta (nähtiin siitä oikein demokin, ja vieläkin tekee pahaa jo pelkkä ajatus!).
Sen sijaan olen nähnyt jumppatunneilla, -ohjaajakoulutuksissa ja videoilla jos jonkinlaista rempaustekniikkaa, jota on kutsuttu tempaamiseksi. (Olen toki myös kuullut rinnalleveto-punnerruksesta käytettävän nimitystä "tempaus".)

Puhumattakaan hyvin yleisestä työnnön ja vauhtipunnertamisen sotkemisesta keskenään. Olen kuullut, että työntö on vaikea oppia ja opettaa oikein tai opettaa opettamaan oikein. Mun treeneihin saa kuka vaan koska vaan tulla katsomaan erästä tapaa siihen. Voin myös opettaa homman etänä jos niikseen tulee, testattu on sekin hyvin tuloksin. Tekniikka ei tosin ole sellainen, että kahden minuutin päästä voidaan huutaa, että nyt sitten vähän vauhtia siihen tekemiseen. Yleensäkin toki kammoksun kaikkea sellaista jossa vauhti menee kaiken muun edelle.

Jos jonkun koulutuksen käyneiden ohjaajien termitkin on ihan mitä sattuu niin helposti ainakin mulle syntyy sellainen kuva, että kyseisen kurssin muukin sisältö on. Se on vähän jos kirjoittajakurssilla opetettaisiin, että ?? onkin nimeltään "tuplahuutomerkki".


kun olit minua lainannut, niin ettei syntyisi väärinkäsityksiä, olenko minä opettanut jotain väärillä nimikkeillä ja / tai jotain huonosti, vai viittasitko nyt yleisesti esiintuomaani aiheeseen?

Nimet on kyllä hyvä tietää, mutta sana työntö kansankielessä tarkoittaa painon nostamista, eli ts. vastakohta vetämiselle. Nämä ovat inhimillisiä virheitä, joista en nyt oikeuteen haastaisi, jos esimerkiksi ryhmäliikuntatunnilla ohjaaja käyttää vahingossa väärää nimeä. Toki optimaalista olisi, että tekisi kotiläksynsä siinä määrin, että nimetkin menee oikein.

Petri: kommenttini oli sarkastinen, joten voit minun puolestani viettäää lepopäivää ilman mitää omantunnontuskia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 12:01 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
L.K kirjoitti:
Tähän aiheeseen nyt liittyen mun pitää kysyä sellaine kyssäri vaikka marksilta, että onko tän kahvakuula.fi foorumin tarkoitus olla ensisijaisesti GS-foorumi vai yleisesti kahvakuulailun puolestapuhuja/markkinoija tai miksi sitä nyt haluaa nimittää?


Mä lisään vielä marksin vastaukseen koska hänellä ei enää ole suoranaisesti tekemistä kahvakuula ry:n tai foorumin ylläpidon kanssa (ja koska ehdin tämän jo kirjoittaa sillä aikaa kun vastaus pläjähti eetteriin):
kahvakuula ry foorumeineen on perustamisestaan saakka koonnut alleen välineen ympäriltä koko lajikirjon, mutta koska aktiivien intressit ovat alusta saakka keskittyneet GS:iin, sisältö on tietenkin ollut sen mukaista.

Itse yhdistystoimintaa on aktivoitu kuluneena vuonna ja jatkossakin on tarkoitus keskittyä urheilumuodon ympärille. Seura ei siis tule aktiivisesti markkinoimaan foorumilla tai nettisivuillaan "kahvakuulaharjoittelua" vaan lajia nimeltä kahvakuulaurheilu.

Seuran jäseniksi ovat edelleen tervetulleita kaikki jotka ovat kiinnostuneita välineen hyödyntämisestä missä tahansa harjoittelussa ja muun muassa koulutustarjontaa (seuran omat leirit, ohjaajakurssitus ym.) on tarkoitus pikkuhiljaa lisätä. Paikallistoimintaahan meillä on jo vähän siellä sun täällä ja uutena alueena tulossa mukaan Keski-Suomi. Seuran treeneillä ei ole tarkoitus kilpailla jumppasalien tai vastaavien tarjonnan kanssa vaan tarjota sitä mitä ei muualta juuri saa, eli perustekniikkaoppia.

Foorumilla saa asiallisesti keskustella jatkossakin mistä tahansa, jopa kokonaan kahvakuulaan liittymättömästä aiheesta. Diktaattorimaisena ylinatsi-modena toimin toistaiseksi minä.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 12:02 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Jukka kirjoitti:
kun olit minua lainannut, niin ettei syntyisi väärinkäsityksiä, olenko minä opettanut jotain väärillä nimikkeillä ja / tai jotain huonosti, vai viittasitko nyt yleisesti esiintuomaani aiheeseen? .

Viittasin aiheeseen.
Olen nähnyt sun nostavan, vaikee kuvitella sun heittävän jotain puutaheinää. Pitänee joskus tulla kurssille katsomaan.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 1:11 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Ok, kiitos Evelinaalle sekä marksille vastauksista.

Miksi kysyin näin johtuu siitä, että olen ollutkin tuossa uskossa mitä vastasitte.

Se miksi myös kysyin oli se ajatelma siitä mitä esim Anttikin tuossa kirjoitti. Eli kuitenkin kahvakuulaahan heiluttelee Suomessa x määrä ihmisiä ja jos nyt hypoteettisesti sanotaan vaikka, että kuulaa jollain tavalla harjoittelussaan hyödyntäviä olisi vaikka 1500 kpl (voi olla aivan liian vähän tai liikaa?), niin uskaltaisin veikata että näistä GS-harrastajia on n.10-20 prosenttia?

Jos/kun se nostamisen oikea tekniikka on tärkeää (tietenkin on), niin eikö tälläiselläkin foorumilla ehkä kannattaisi ns. panostaa vähän enemmän myös noihin suuremman prosentin omaaviin kuntokuulaajiin (jos nyt heitä sillä nimellä haluaa kutsua?).
Panostamisella en tarkoita sitä ,että sieltä pitäisi olla onkimassa jokaiselle niitä eurontuojia tms vaan heidän huomioimastaan enempi ehkä? MUN mielestä nyt foorumin ilmapiirin ollessa hyviin GS-henkinen ja usein tahallaan tai tahtomattaan näitä "kuntokuulaajia" vähän sivalletaan sanan säilällä tai siitä miten jumppatunneilla vedetään mitä sattuu jne.
Eihän ole suinkaan väärin kritisoida ja tuoda esiin sitä, eritoten jos tehdään väärin, mutta tavallaan MUN mielstä tässä myös helposti luodaan sitten vähän sellainen ilmapiiri, että kynnys jollain kuntokuulaajalla tulla tänne kirjoittelemaan/kyselemään, voi olla aika kova?
Ainakin eritoten jos hän ei millään muotoa ole mukana GS-toiminnassa tai sinne aikovaksi.

Kuitekin jos ihminen etsii infoja kuulasta, on aika loogista että hän eksyy/löytää tiensä tänne jollain tavalla.

Tää nyt on vain tälläst hajatelmaa, en tiedä onko kukaan yhtään samaa mieltä? Mun mielestä kuitenkin Antilla oli tuossa kirjoituksessaan tosi paljon hyviä pointteja myös tähän liittyen mistä juuri kirjoitin. Toki varmaan jonkun mielestä olen jäävi
noin sanomaan, mutta olkoon sitten niin..

Itse kuitenkin edustan tällä hetkellä mielestäni foorumilla sellaista vähemmistöä ja tavallaan toivoisi että tänne löytäisi tietään muitakin oman treeni"koulukunnan" edustajia. Missään nimessä mulla ei siis ole mitään GS:ää vastaan tai GS-kisaajia.
Näen kuitenkin kahvakuulan osana monipuolista harjoittelua ja MUN mielestä täällä(kin) siitä voisi kirjoitella sekä tuoda sitä esiin
paljon isommassa mittakaavassa kuin nyt. Tiedän kuitenkin että täällä on tosi monella näistä paljon tietotaitoa.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 1:15 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Mä olen mm. kontaktoinut kutakuinkin kaikkia PK-seudun kuntokeskuksia ja tarjonnut niissä toimiville Personal Trainereille perusopetusta. Ketään ei kiinnosta edes niin paljon että viitsisivät vastata. :D

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 1:20 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Juu, toki toi voi olla ongelma,mut nyt ehkä tarkotankin tätä foorumia ainakin ensalkuun. Verkostoituminen yms. aina on myös aika tärkeää. Ihmisten on helpompi hakea oppia kun tuntevat (nettituttavuuskin usein auttaa).

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 2:56 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
eveliina kirjoitti:
Mä olen mm. kontaktoinut kutakuinkin kaikkia PK-seudun kuntokeskuksia ja tarjonnut niissä toimiville Personal Trainereille perusopetusta. Ketään ei kiinnosta edes niin paljon että viitsisivät vastata. :D

Niin, ei kait ne vastaa kun ne osaa jo homman tai sitten personal treinerit oppikirjo on niin laaja että mitään ei osata kunnolla :shock:

Tästä voiskin avata uuden ketjun että mikä on kahvakuula harjoittelun perusidea ja mitkä matkalla tulleita lieveilmiöitä ja en tarkoita nyt välttämättä huonoja asioita.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 4:09 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
marks kirjoitti:
Tosiaan, en vastaa foorumista, vastasin vaan kun kysyttiin suoraan .

NIin pitääkin.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 4:58 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
eveliina kirjoitti:
Mä olen mm. kontaktoinut kutakuinkin kaikkia PK-seudun kuntokeskuksia ja tarjonnut niissä toimiville Personal Trainereille perusopetusta. Ketään ei kiinnosta edes niin paljon että viitsisivät vastata. :D


Ajatus sntyi siitä kun mulle on aikoinaan kuntokeskuksessa opetettu tempausta ihan päin sitä itteensä.
En tajunnut ideaa joten jäi onneksi oppimatta.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 5:01 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Su Syys 11, 2011 8:00 pm
Viestit: 133
eveliina kirjoitti:
Mä olen mm. kontaktoinut kutakuinkin kaikkia PK-seudun kuntokeskuksia ja tarjonnut niissä toimiville Personal Trainereille perusopetusta. Ketään ei kiinnosta edes niin paljon että viitsisivät vastata. :D


Ymmärrän tässä kaikkia osapuolia. Miksi he olettaisivat olevansa niin paskoja että ottaisivat sut avosylin neuvomaan? Jos sähköpostiin tipahtaa viesti tyyliin: "Moi! Tuunko opettaan sua nuss... eiku kävelemään?" niin en välttämättä palaa asiaan. Kuvittelenhan olevani huippuluokan kävelijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 5:11 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Mistä päättelet, että viestin sisältö on ollut tuo?

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 5:14 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Su Syys 11, 2011 8:00 pm
Viestit: 133
Siitä että vaikka se ois muotoiltu huomattavasti asiallisemmin, ihmisillä on taipumus tulkita avunojennukset väärin :)

Meinaan siis sitä että jos PT ei tajua huonon ja hyvän tempauksen eroa, niin tuskin arvostaa/tunnistaa myöskään hyödyllistä neuvoa jos sellainen tulee eteen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2012 6:58 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
LK, sä voit kirjoittaa vapaasti tänne myös "kuntoilu-kuula" aiheisia juttuja. Sillä voisi homma monipuolistua :?: Jengihän lukee juttuja ,jotka niitä kiinnostaa :mrgreen:
Musta on hyvä,että tällä foorumilla saa vapaasti sanoa mielipiteensä: treeneistä,kuulista,kursseista,metodeista,tekniikoista ym :idea: Silloin foorumi palvelee parhaiten harrastajia :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com