Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 9:59 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Maalis 14, 2016 4:58 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Boltissa lintsasin itse tuomaroinnista, kun tuntui pyörivän suurelta osin ei-kisaajien voimin, varsinkin vajaat erät. Kun tuomarointivuoroja ei ollut ennalta sovittu, niin noin nyt kävi.

Jatkossa minusta salikisoissa voidaan mennä niin, että kisaajat tuomaroivat, mutta tuomarointilistat pitää olla tehty etukäteen. Kisakuumeessa on vaikea muuten spontaanisti tuomaroida. Tai siis sopia tuomaroinnista sen hässäkän keskellä, kun jonkinlaista lämpöäkin pitäisi ylläpitää ja suunnitella vuorot sen mukaan.

Muihin järjestelytehtäviin en osaa ratkaisua neuvoa. Yleisesti ottaen minusta salikisoissa ei kaiken tarvitse olla hirveän teknistä. Pärjätään sitä ilman striimauksia ja muita vimpan päälle hienouksia. Noin saadaan kynnys järjestää kisoja laskemaan.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 14, 2016 5:41 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Ti Elo 18, 2015 2:35 pm
Viestit: 134
Paikkakunta: Haapajärvi
Yleisurheilun puolella täällä on ihan sama ongelma. Samat tietyt henkilöt ovat aina töissä ja uusia on vain vaikea saada mukaan. Vanhoistakin porukkaa jää pois kun kuormittaa aivan liikaa. Itsekin olen ollut monessa mukana pienestä asti ja kyllä nuita vapaaehtois juttuja on vain vähentänyt juurikin sen takia kun niitä on liikaa ja ei niihin vain riitä porukkaa. Olen itsekin vähentänyt rankasti mihin enää lähden kahvakuulan ulkopuolella.

Mikä siihen sitten voi olla syynä ? Ei mitään hajua. Kiire on ainakin yksi selitys tietenkin ja perheessä voi olla monta lasta jotka harrastaa erilajeja niin on siinä vaikea sitten joka paikkaan keretä.

Puhdas raha houkuttaa vain "talkoo" ihmisiä mukaan, mutta sitten hommat menee aina liian kalliiksi järjestää.

Omalla kohdalla siis syy on kerta kaikkiaan ajan puute. Olen jo siitä saanut kuulla kun en tee niin paljoa talkoo juttuja enää muissa lajeissa, mutta pakko vain rajata asioita.

Meillä on saatu kisoihin hyvin työntekijöitä ainakin tähän asti. Tosin ei kisoihin ole ollut tunkuakaan niin ei paljoa ole vaatinut.

_________________
Lahjakkuus sinulla on luonnostaan. Taito kehittyy vain tuntien ja tuntien harjoittelusta !
http://teamnurmenniemi.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 14, 2016 6:11 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 4:23 pm
Viestit: 184
lahjonta, kiristys ja uhkailu :D No ei vaine, suomencuppiin tuomareita oli tulossa melkein tunguksi asti, porkkanaksi asetin edullisemman osallistumismaksun ja keittelin huolella tuhdin jauhelihakeiton.
Olen itse ollut paljon jyrsijänäyttelyissä talkoolaisena ja niistä nimenomaan lämminruoka jäi usein mieleen hyvällä.
Nykypäivän elämänmeno on mennyt semmoiseksi, että talkoolaisperinne on kadonnut ja kuollut, mutta omalta osaltani haluan pienesti porukkaa muistaa, vaikkei rahkeita km-korvauksiin olekkaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 14, 2016 7:34 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Paikkakunta: Varkaus
Mun kohdalla usein ongelmana on juuri tuo matka. Varsinkin jos en itse kilpaile ko. kisassa, niin ei kauheasti houkuta lähteä puolta Suomea matkustamaan tuomaroinnin tai muun talkoilun vuoksi. Tosin, jos osallistun kilpailijana, usein tarjoudun myös tuomariksi, varsinkin jos sitä järjestäjä erikseen pyytää. Joskus olen jättänyt tarjoutumatta olettaen, että ei tarvita.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 15, 2016 7:40 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ke Loka 02, 2013 8:09 pm
Viestit: 664
Yleisesti ottaen olisi varmaan hyvä arvostaa tuomareita enemmän. Tuomari on kuitenkin olennainen osa kisasuoritusta nostajan lisäksi. Olisi hienoa, jos joka vuosi voitaisiin palkita "vuoden tuomari" samaan tyyliin kuin vuoden nostajatkin palkitaan. Vaikka edes jotenkin symbolisesti.

Lisäksi voisi vaikka olla jossakin (kisatietokannassa?) esillä tuomarien tuomaroitujen erien lukumäärä ja jakaa tuomarirankkiarvonimiä tämän lukumäärän perusteella (50-100-250?). Vaikka candidate master judge, master judge, honored master judge jne. :D

Nämä tuli mieleen, että kannustaisikohan tuomarointiin. Itsestä tuomarointi on niin kamalaa ja vaikeaa, etten ole lähtenyt puuhaan kuin pari kertaa pakottavasta velvollisuuden tunteesta. [smilie=14.gif]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 15, 2016 8:58 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 4:23 pm
Viestit: 184
Tuo oli Ida minusta hyvä ajatus! tuomarisysteemi toivottavasti kehitellään sähköiseen muotoon, koska nykyinen korttihomma ei oikein pelaa-kun kortit on itse kullakin hukassa tai pesty.. samalla onnistuisi tuo ajatuksesikin


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com