Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Kesä 16, 2024 8:46 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Barrikadeille!
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 9:42 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
http://keho.net/keskustelu/naytaviesti/ ... kki-117572

AAARGH, Väinö rienaa! Roviolle kuuluisi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 10:07 am 
Poissa
Keho, mieli ja rauta

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 12:30 pm
Viestit: 62
Paikkakunta: Helsinki
Mä yritin tahallani olla sohaisematta muurahaispesää :D

Noh, menkäähän sinne ja vakuuttakaa mut toisin.

_________________
CrossFit Helsinki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 11:00 am 
Poissa
Master Of Internet Sport

Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 10:49 am
Viestit: 227
Paikkakunta: Kolmostie
"Itse hankin ensimmäisen kahvakuulani 2005, kuin törmäsin Pavelin juttuihin, ja silloin kuula oli tietysti maailman paras juttu ja nerokkain treeniväline ikinä. Eikä sitä tietenkään voinut verrata käsipainoihin."

No ei ole ihme jos asia nyt vähän mietityttää.


Viimeksi muokannut Mars päivämäärä Ti Heinä 08, 2008 12:32 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Barrikadeille!
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 11:28 am 
Poissa
GS-professori

Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 5:13 pm
Viestit: 399
Kahvakuula versus käsipaino

Kotiharjoittelussa arvostan harjoitusvälineiltä:

- käyttövarmuutta
- hinta/laatu
- soveltuvuutta
- säädettävyyttä

Mielestäni kahvakuula soveltuu erittäin hyvin kotiharjoitteluun juuri kiinteän rakenteen ja kestävyyden ansiosta - ei tarvitse pelätä että osat irtoavat, kuten myös kiinteät käsipainot. Kahvakuula häviää 10 - 0 käsipainoille kaikissa liikeissä missä kahvan ja käden väliin tulee kierto efekti ja käsipainon laakeroitu tanko myötäilee rannetta ergonomisesti. Mutta kahvakuula voittaa käsipainon 10 - 0 kaikissa liikeissä missä paino tuodaa lähelle vartaloa, koska kuulan pyöreät muodot myötäilevät ihmisen vartaloa ja käsipainolla ei pääse niin lähelle ihoa... Itselläni on myös Old School pyöreäpäisiä valurautakäsipainoja jotka ovat ns. ergonomisia muotoilultaan ja ne toimivat myös erittäin hyvin.

100% varmuudella keskushermosto ja lihaksisto ei tiedä onko harjoittelijalla käsipaino vai kahvakuula - pääasia on treenata progressiivisesti ja kehittyä. Välineenä voi olla vaikka eri paksuisia ja pituisia puunrunkoja.

jep jep ;)
http://www.youtube.com/watch?v=TXu55T4V03o


Kohdassa 20 sek. SpetsNaz "runkoratkaisu" workout
http://www.youtube.com/watch?v=ve4Q0R00 ... re=related

Kohdassa 1 min 42 sek. Speznaz mobilisaatiota
http://www.youtube.com/watch?v=6mZtHL_8 ... re=related


P.S: kaupallisilla saleillä myös käsipainot ovat pääsääntöisesti kiinteäpainoisia - kyseessä on turvallisuus ja helppokäyttöisyys.

_________________
http://caestuspalestra.wordpress.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 12:49 pm 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: La Huhti 05, 2008 1:33 pm
Viestit: 1
Paljon käytännöllisempi on kahvakuula esim käsipainon verrattaessa.
Olen nyt asuntovaunu kanssa liikkeellä ja mukana suuri mastiffi(koira).

On helppo ankkuroida koira 24kilon kuulaan,käsipainoa tuo varmasti vetelisi perässään ympäri leirintäalueita(siis käsipaino pyörii,kahvakuula ei).

:wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 1:19 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 8:32 am
Viestit: 142
Paikkakunta: Lohja
Varmaan kuulissa "se juttu" on ennemminkin treenimetodi kuin painon muoto. Vaikka olen kyllä yrittänyt työpaikan salilla tehdä kuulaliikkeitä käsipainoilla, ja todennut että aika vaikeaa tuntuu olevan, eli ei se muotokaan varmaan ihan merkityksetön ole.

Varmasti pitää paikkansa, että kuulat ovat vähän ylihintaisia tällä hetkellä koska homma on muodikasta, mutta toisaalta muodikkuuden aniosta tavaran saatavuus on parempi kuin mitä se oli vaikka kymmenen vuotta sitten. Mutta niin kauan kun kuulat menevät kaupaksi sitä mukaa kun niitä saadaan varastoon, niin hinta lienee aika oikea? Ja toisaalta, parin kuukauden kuntosalikortin hinnalla saa hankittua harjoitusvälineen josta ei ihan heti kasva ulos ja joka ei kulu loppuun.

On sääli, että säädettävän painoisia kuulia ei taida Suomesta saada. Tosin jonkun Kettlestackin toimituskulut eivät liene ihan mahdottomat. En sitten tiedä noiden säädettävistä kuulista noin käytännön tasolla; lienevätkö kovin kivoja käyttää?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 1:22 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Minun mielestäni ihan asiallinen ja jopa luonnollinen kirjoitus kuulailusta. Tuosta tekstistä voi hyvin peilailla sitä hypetystä, mikä kuulailun ympärillä on / oli muutama vuosi sitten. Itsekin ihmettelin tätä "maailman erinomaisinta" kuntoiluvälinettä ja ihmettelyä komppasi hieman "erikoiset" markkinapuheet. Olin jonkin verran harjoitellut kaikenlaisilla "perusvälineillä" esim levytangoilla ym. Itse asiassa tuo etuheilautuskin oli hyvin tuttu liike ja sitä olin tehnyt jo vuosia aikaisemmin pelkällä levyllä. Vahvistuihan se otekin siinä samalla.
Nyt kun olen vähän päässyt tutustumaan painonnostoon ja heidän metodeihin, voin todeta että kuula ei hirveästi ole tuonut uutta auringon alle. Levytangoilla ja pelkillä levyillä voi tehdä TGU:ta, kaikenlaisia heilureita ja nostoja, jotka ovat tosiasiassa lähes identtisiä kuulalla tehtävien liikkeiden kanssa. Mielestäni kuulalle ehkä ominaisimpia liikkeitä, siis sellaisia, missä kuulan "ominaisuudet" korostuvat, ovat kuulalla tehtävät tempaus ja long cycle. Temapuksessa tulee sitä painopisteen siirtelyä eri etäisyyksille kropasta (mielellään hallitusti) ja LC on liike, missä sitä painopistettä pitää siirtää oikeaan aikaan oikeaan paikkaan, eikä paino ole koko aikaa keskitetysti kämmenen keskellä. Nämä liikkeet vaativat omalaisensa hallinnan ja motoriikan.
Kuulan miinuksia on juuri nuo Väinön esittämät eli hinta, ja painon vakiomäärä. Vielä ei ole vastaan tullut kuin yksi hyvä kuulamalli, missä painoa pystyy säätämään ja kuula silti oikeasti toimii. Tätä mallia ei vaan valitettavasti tahdo saada mistään ja jos saa, niin hinta voi sitten länsimaassa olla ihan mitä vaan. ( http://marksgs.wordpress.com/2008/04/15 ... /#comments )
Itse kilpailulajina GS erottuu suurimmasta osasta painoilla kilpailtavista lajeista. Lajissa korostuu voimakestävyys todella paljon. Kilpailusuoritus on moneen voimalajiin verrattuna aivan ylipitkä. Suoritus on hyvin kuluttava ja palautumiseen menee paljon aikaa. Ehkä tämä GS onkin se, mikä eniten erottaa kuulailua muista lajeista ja niissä käytettävistä välineistä. Komppaan siis Väinöä tässä asiassa ja olen hänen kanssaan samoilla linjoilla. Tälläkin välineellä ja lajilla on ollut oma hypetyksensä ja uutuuden viehätyksensä ja sen hälvettyä aletaan lajia vasta toden teolla mitata. Vasta aika sitten kertoo että onko tämä laji tullut jäädäkseen vai häviääkö se taas jossain vaiheessa "näkyvistä" pulpahtaakseen taas joskus myöhemmin uudestaan pinnalle.
:twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 1:33 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Samoilla linjoilla Antin ja muiden kanssa. Kuulat sopii GS:ään ja on ne mun mielestä ehkä mukavammat myös heilureihin kuin muut välineet, mutta jos GS ei kiinnostas niin mun Kuulat menis myyntiin ja levytanko ja säädettävät käsipainot tulis esiin.

Ei kuulissa kuntoiluun ole mitään taikaa, mutta GS:äään ne sopiii kuin nyrkki silmään :lol:

Sanoohan jopa pari kuulagurua kuten Cotter ja Federenkokin että tanko sopii paremmin maksimivoimatreeniin.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 2:25 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Yhdyn väinön juttuihin joiltakin osin.Esim markkinointi on todella yli ampuvaa! Kuulien hinnat ovat törkeän kalliita! Ja kuulat pitäisi olla säädettävät! Minustakin maksimi voimaa on paras ja turvallisin tapa treenata levytangolla! 19 vuotta saleilla treenanneena väittäisin että ballistiset liikkeet vaikuttavat kroppaan todella erillailla kuin puntit. Osan liikkeistä voi tehdä käsipainoilla. Itsellä käsipainojen lukot vaan aukeilivat vaarallisesti! Kiinteät käsipainot tulevat kalliiksi kuten kuulat. Yhdyn Caestuksen ajatukseen että kaikki kropan läheltätekevät liikkeet onnistuvat kuulilla paremmin. Siihen mitä ihmiset tarvitsevat olen eri mieltä! Me EMME tarvitse maksimivoimaa(kovaa ykköstä kyykky,penkki,mave). Olen jokin verran treenannut voimanostoa ja se ei manifestoitunut elävässä elämässä fyysisiin töihin tai kamppailulajeihin!
Ballistiset liikkeet vaikuttavat kroppaan erillailla kun "punnerrus"liikkeet.
Lopetin voimailut 93 ja jos tuntemus kehossa olisi ollut kuulatreenien jälkeen samanlainen ,en olisi alkanut treenaamaan niillä! Kuulailun aloitin 06 ja olen kehittynyt melko tasaisesti. Olen parantanut tuloksiani(vaatimattomia) joka GS kisoissa. Se ero on ballistisien liikkeiden treeneissä että (mobilisaatio / GS) että myös kuntoni, liikkuvuuteni,koordinaationi,tasapainoni ja räjähtävyyteni ovat parantuneet puntti päivistä. Ja niistä on aikaa 15 vuotta.
Jos tempaus repii käsiä niin se johtuu siitä että teet liikkeen väärin.
Ja tottahan on että nykyisin myydään kaikenlaista kuntoilun nimissä!
Faijani ei ollut uskoa kun sanoin että säkkejä myydään kuntoiluvälineinä :shock: Kaikki kelkan vetämisestä lekanheilutteluun sai hänet nauramaan maha väärässä :lol: Ihmiset jotka ovat joutuneet tekemään fyysistä työtä ,eivät voi ymmärtää että siitä pitäisi vielä maksaa.
o´tempora o´moore

ps. molemmilla on paikkansa treeneissä,käsipainoilla ja kuulilla.Jos en treenaisi ballistisia liikkeitä( GS) niin en treenaisi kuulilla :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 3:44 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Onhan Väinöllä useita hyviä pointteja. Ittekään en tuosta hypetyksestä (kahvakuulan tai minkä tahansa) ole ollut mielissäni, enkä usko että kahvakuula korvaa kaikki muut urheiluvälineet tai edes parantaa syövän. Muutamia mietteitä kuitenkin, miksi ainakin henk koht pidän kahvakuulasta, ehkä muutkin täällä jakavat joitakin näistä näkemyksistä:

Mä en ole koskaan viehättynyt punttien nostamisesta tai monenlaisesta muustakaan urheilusta, mitä olen aikaisemmin harrastanut tai kokeillut. Oon kokenut kuntoilun lähinnä tylsänä ja/tai rasittavana velvollisuutena. Mutta ainakin jotkut liikkeet on kuulalla tehtyinä mullekin jopa hauskoja, ja selvästi hauskempia kuin ne olisi käsipainoilla tehtynä, esim. rivessä ja tempauksessa tykkään kun saa kuulan sulavasti kiertämään käsivarren ympäri. Ylipäätään eiköhän kuulat keskimäärin ole vaikeammin hallittavissa kuin vastaavan kokoiset käsipainot, ja varmaan siksi niillä harjoittelu on mielenkiintoisempaa. Tankojen kiinnostavuudesta en osaa sanoa, niillä en ole treenannut kuin penkkipunnerrusta joskus.

Caestus mainitsikin jo kiinteän välineen (myös kiinteän käsipainon) etuja, ja mäkin pidän siitä, että kahvakuulassa ei ole yhtään liikkuvaa osaa. Paitsi sen yhden henkilön kuulassa, joka saatiinkin sitten reklamoitua :) Yksinkertainen on yleensä kestävämpää. En myöskään menisi esim. heittämään pituutta säädettävillä käsipainoilla. Niitä on myös ärsyttävä säädellä kesken treenin kun haluaa pitää lepoajan minimissä. Sama ongelma näyttää olevan Kettlestack tms. välineissä.

Kalliiksikaan kuulien ei tarvitse tulla. Hiukan yllätyin lukiessani täällä foorumilla, kuinka monella ihmisellä on ilmeisesti kymmeniä kuulia. Aloittaessani kuulatreenini noin vuosi sitten ostin vain yhden kuulan, jolla sain kaikki haluamani liikkeet tehtyä, perusliikkeet. On ollut melko helppoa säädellä kuulan nostamisen vaikeutta hienosäätämällä liikkeitä, esim. treenaamalla vauhtipunnerrusta kunnes jaksaa tehdä pelkkiä punnerruksia. Puoli vuotta sitten siirtyessäni isompaan kuulaan myin vanhan melkein ostohintaan. Luulen että nykyisessä kuulassakin mulla riittää vielä paljon tekemistä, ja eiköhän senkin saa melkein ostohintaan sitten myytyä, jos joskus siirryn vielä isompaan. Lisäksi vuosikymmenien aikatasolla kahvakuulat kestävyytensä ansiosta tulevat halvemmiksi kuin käsipainot. Uskoisin että kuntosaleille tämä välineiden kestävyyspuoli tulee vielä selvemmin esille. Joka tapauksessa, hinnathan on yhtä paljon kiinni markkinavoimista kuin itse välineestä; mitä enemmän ihmisiä ostaa jotain tuotetta, sitä halvemmaksi tämä tuote pitkällä aikavälillä tulee. Huom: Sanoin pitkällä aikavälillä. Mutta ei kuitenkaan välttämättä siinä niin pitkällä aikavälillä missä me ollaan kaikki kuolleita (a la Keynes) :)

Ja suurimpana kahvakuulan etuna on tietysti edellä mainittu ison koiran tontilla pitäminen. Kahvakuulan itsensäkin saa käsipainoa helpommin lukittua vaijerilla esim. taloyhtiön urheiluvälinevarastoon.

Osittain pieniä pointteja mulla oli, joo, enkä kiistä että säädettävillä painoilla, tangoilla ym. on omia etuja. Mutta onhan kahvakuulaa vaikea liittää Ostos-tv-välineiden tasolle, esim. SaunaBelttiin. Mutta sä Väinö taisitkin kirjoittaa artikkelisi ainakin pikkasen provosointimielessä, eikö?

Joka tapauksessa, eiköhän kriittisten näkökulmien esiin tuominen ole vain terveellistä, aiheessa kuin aiheessa.


Viimeksi muokannut Kattilakelloilija päivämäärä Ti Heinä 08, 2008 4:45 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Barrikadeille!
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 4:44 pm 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:47 pm
Viestit: 95
Heikki kirjoitti:
http://keho.net/keskustelu/naytaviesti/Kahvakuula-2000-luvun-Ostostv-trikki-117572

AAARGH, Väinö rienaa! Roviolle kuuluisi


Väinö kirjoittaa asiaa. Kuvastaa lähes 100%:sti omiakin ajatuksiani asiasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 5:46 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Hyvä että herätti keskustelua (ja ajatuksia....)

Olen provosoivasta avauksestani huolimatta lähes yhtä mieltä Väinön kanssa. Muutenkin Väinön kirjoittelua seuranneena voin sanoa olevani harjoitteluun liittyvistä asioista ainakin suurista linjoista yhtä mieltä.

Kahvakuulien puolesta omalla kohdallani puhuvat kuitenkin seuraavat argumentit:
-yksinkertaisuus (ei liikkuvia ts rikkoutuvia osia)
-kompakti koko
-liikuteltavuus (mökille tai laivalle mukaan)
-edullisuus (korkea ensihankinta, mutta elinkaarikustannukset alhaiset)
-hiljaisuus (väline itsessään, ei ehkä treenaaja)
-helppous (lapsiperheen arkea: treeni kun kakarat nukkuvat)

Ja mitä olen mielestäni kuulilta saanut:
-treenikausi on jatkunut, ennen voimakausi päättyi kun purjehduskausi alkoi (purjehduskausi Merivoimissa toukokuun alusta marraskuun loppuun)
-lihaskuntotreeni on muuttunut säännöllisemmäksi
-olkapäävaivat ovat helpottaneet
-olkapäät ovat kehittyneet/kasvaneet
-yläselän jumitus vähentynyt
-puristusvoima kehittynyt

Ja mistä jää kuulilla paitsi:
-jalat jää helposti vajaalle
-rinta ei saa suoraa rasitusta
-maksimit ei ehkä kehity
-GS-tyylinen treeni aiheuttaa kokemuksieni mukaan putkinäköä :wink:


Varmaan olisi paljon muutakin sanottavaa. Kuulatreeni on mulla vain yksi työkalu pakissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 6:38 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 6:34 am
Viestit: 175
On se kauheeta kun mikään ei enään tunnu miltään. Eli ei oikein enään jaksa hetkauttaa, ehkä pari vuotta sitten olis ollut toisin. Punnushan se on punnusten joukossa. Nyt kun on omaisuus tuhlahttu kuuliin ja niitä on aika kasa, niin treeni niillä on helppoa. Kyllä mä noi pointit ymmärrän ja oonkin sanonut että kuulat on ylivoimaisia ainoastaan gs:ssä. Muuten ne on vain painoja. Eikös kahvakuulat unholaan juuri jääneetkin pitkälti sen vuoksi kun kehiteltiin säädettäviä painoja. Aikoinaan oli vaan helpoin tapa tehdä nostettava punnus tekemällä möykky ja siihen kahva mistä nostaa, luulisin.

Mutt en mä mun pommeja pois antais ja tosiaan ne on kyllä mun päävempaimet kun kotosalla pääasiassa treenaan ja oon kyllä himotyytyväinen niihin ja taasen mun käsipainot kyllä pölyttyy tuolla kaapin perukoilla :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 09, 2008 7:22 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Hyvää tekstiä, on hauska lukea eriäviä mielipiteitä jo tässä vaiheessa. Sanon "jo tässä vaiheessa" siksi, että todellisuudessahan kuulat ovat edelleen ihan marginaaliväline ja -harrastus, GS:stä nyt puhumattakaan.

Koko väline, saati tämä hehkutus, on lopultakin vain pienen porukan tiedossa. Joillain saleilla on muutamia kuulia, mutta vain harvojen käytössä, koska porukka ei oikein tiedä mitä niillä voi/pitäisi tehdä. Niinpä jatketaan edelleen hauiskääntöjen tekemistä siinä vieressä, tai istutaan peck deckissä, ja mietitään uskaltaisiko koskea rautapalloon. Kamppailulajien harrastajille väline on tuttu kait jo pitemmän ajan takaa, mutta monet urheilijat (joille heittelystä, heilureista yms. noista jutuista voisi olla hyötyäkin, eivät ole kuulleetkaan). Riippuu varmasti lajista ja valmentajista, miten hyvin ovat osanneet hyödyntää muita painoja vastaavanlaiseen harjoitteluun.

Silti uskon, että on paljolti tuon kuulamarkkinoinnin ja hypen ansiota, että koko kehon liikkeet ovat tuleet isosti tietoisuuteen. Olkoonkin, että se on uutta tietoa vain "sauvakävelijöille" - silti on tärkeää jos nuo sauvailijatkin saadaan liikuttamaan koko kroppaa edes jollain välineellä.

Kuulassa ei ole mitään nerokasta, ei mitään eksoottista, eikä se ole millään tavalla ylivertainen väline. Mutta eipä minulle ole ennen tullut mieleen tehdä heilautuksia (vaikka se vanha liike onkin), tai tempauksia, tai mitään mitään noin kokonaisvaltaista. Itsekin koen kuulamarkkinoinnin yliampuvana ja osittain naiivina, ja varmasti hehkutus saa ostosteeveemäisiä piirteitä. Mutta ei se Suomessa sellaista vielä ole, ja USAssa kaikki nyt on erilaista ja huikeaa ja muuttaa maailman sekunnissa. ;)

Yhtä lailla jengi olisi muutama vuosi sitten voinut tulla isosti huutamaan, että "tee käsipainolla näin, tee levypainolla näin" - mutta kuluttajille ei mene kaaliin, jos käytetään tuttua tavaraa uudella tavalla. Tarvitaan "uusi keksintö" ja sillä tehtäviä uusia liikkeitä - ja sitä kautta sitten pikkuhiljaa saadaan merkitykselliseksi juurikin se LIIKERATA, ei väline. Toisaalta näen kuulat myös vastaiskuna kuntoilulaitteille - kuntoilevalla massalla on edelleen vahva uskomus siitä, että pitää "mennä salille" - eikä oikein uskota harjoittelun yksinkertaisuuteen tai siihen, että ilman koneita pärjää. Näen tämän siis positiivisena ilmiönä, joka nyt tietyissä piireissä kuohuu yli, mutta rauhoittuu varmasti jossain kohtaa. Väinö itse on kait "ekan aallon" ihmisiä ja tietää harvinaisen paljon liikunnasta- mutta edelleen valtaosa ihmisistä ei ole kuullutkaan harjoittelusta kuulan kanssa.

Eikä se ole väärin, että jengi kuvittelee että esimerkiksi TGU on kuulaliike. Pääasia, että porukka tietää mikä on TGU. Suurin osa tajuaa itsekin ennen pitkää, että hemmetti voihan tätä kaikkea tehdä millä vaan. :)

Kaikki riippuu näkökulmasta, siitä mistä kulmasta asiaa katsoo. :!: Vaikkapa Crossfit-salin perustajalla, tietoa hankkivalla ja foorumeilla pyörivällä on varmasti erilainen näkemys kuin peruskuntoilijalla, joka käy omalla salillaan, lukee muutamia liikuntalehtiä, mutta ei aktiivisesti hae tietoa mistään ulkomailta tai edes netistä.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 09, 2008 7:54 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
marks kirjoitti:
Hyvä pointti Kukka! Kuula voi olla monelle (mulle oli) portti moninivelliikkeiden maailmaan, ja sitten on omasta kiinnostuksesta kiinni mihin suuntaan haluaa sitten mennä. Eksoottisten ja vaikeiden liikkeiden tekeminen voi paljastaa omasta kropasta paljon uutta, ja hyvällä onnella joku saa intoa lähteä tutkimaan omia mahdollisuuksa enemmän.


No joo, mä nyt ajattelin etten jaksa alkaa perustelemaan täällä omia syitäni treenata tiettyjä liikkeitä kahvakuulalla käsipainon sijaan, koska mun mielestä Väinökin kritisoi nimenomaan ilmiötä, ei niinkään yksittäistä harjoittelijaa. Näitä komppausviestejä lukiessa tulikin yllätyksenä, miten harva näkee tässä mitään järkeä. :lol: :twisted:

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com