Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Huhti 25, 2024 1:05 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 156 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: Pe Tammi 08, 2010 12:50 pm 
Poissa
Kahvapommittaja

Liittynyt: To Marras 19, 2009 6:14 am
Viestit: 13
Omia ennätyksiä ei kehtaa laittaa mutta laitetaan tyttären tekemisiä. LC 3kg, kädenvaihto 10 toiston välein, yhteensä 200. Aikaa meni 17 minuuttia ja kuula pysyi irti lattiasta koko ajan. OAJ 3kg 1 minuutti 27 toistoa, tekniikkaa ei hirveän huono. Ikää 10 vuotta ja kuulaharjoittelua 4kk takana. Isomman kuulan hankkimista harkitaan...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: Pe Tammi 08, 2010 1:36 pm 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
naniitti kirjoitti:
Omia ennätyksiä ei kehtaa laittaa mutta laitetaan tyttären tekemisiä. LC 3kg, kädenvaihto 10 toiston välein, yhteensä 200. Aikaa meni 17 minuuttia ja kuula pysyi irti lattiasta koko ajan. OAJ 3kg 1 minuutti 27 toistoa, tekniikkaa ei hirveän huono. Ikää 10 vuotta ja kuulaharjoittelua 4kk takana. Isomman kuulan hankkimista harkitaan...


[smilie=17.gif] Erittäin jees! Hyvä ikä aloittaa kuulaharjoitteluun tutustuminen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: Pe Elo 27, 2010 5:49 am 
Poissa
Kahva-aktiivi
Avatar

Liittynyt: To Kesä 18, 2009 8:22 pm
Viestit: 35
24kg OALC 110 toistoa yhdellä kädenvaihdolla

_________________
"The widespread use of steroids and other chemical supplement is frequently an admission that one has run out of training ideas to produce further progress naturally."
- Mel Siff


oikeeta.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: Pe Elo 27, 2010 6:42 am 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Toi on oikeasti kova tulos. Paljonkohan menisi puolessa tunnissa vapailla kädenvaihdoilla? Ehkä SM-kisojen jälkeen? :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: Pe Elo 27, 2010 8:16 am 
Poissa
Kahva-aktiivi
Avatar

Liittynyt: To Kesä 18, 2009 8:22 pm
Viestit: 35
Oon tehny ryhmää ohjatessa 20 minsaa vapailla kädenvaihdoilla... En kylläkään laskenut tarkasti toistoja... Jotain 200 pintaan. Käytin 20kilosta kuulaa.
Täytyy kokeilla 24:sella kisojen jälkee :)

_________________
"The widespread use of steroids and other chemical supplement is frequently an admission that one has run out of training ideas to produce further progress naturally."
- Mel Siff


oikeeta.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: La Elo 28, 2010 12:08 pm 
Poissa
Kahva-aktiivi
Avatar

Liittynyt: To Kesä 18, 2009 8:22 pm
Viestit: 35
Sain tehtyä 1/2 tempauksen 48 kuulalla

http://www.youtube.com/watch?v=CcamM0DjyEg

_________________
"The widespread use of steroids and other chemical supplement is frequently an admission that one has run out of training ideas to produce further progress naturally."
- Mel Siff


oikeeta.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: La Elo 28, 2010 1:01 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Tarkoittako tuo puolikasta vai yhden toisella ja kaksi toisella kädellä? :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: La Elo 28, 2010 2:12 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Antti kirjoitti:
Tarkoittako tuo puolikasta vai yhden toisella ja kaksi toisella kädellä? :twisted:


Et tainnut katsoa videota [smilie=14.gif]
Yleisesti käytetään nimeä Puolitempaus seuraavanlaisesta liikeestä [smilie=19.gif] : temmataan kuula ylös normaalisti ja palautetaan alas räkin kautta.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: Ti Syys 14, 2010 2:13 pm 
Poissa
Hang-around Girevik

Liittynyt: Su Loka 04, 2009 9:16 am
Viestit: 50
Paikkakunta: Tallinn, Eesti
Sunnuntaina juoksin 10K metriä ajalla 58 min 31 sek.
Ajatelleen että mä ei ole itseään treenannut 10km juoksua varten, ja että tämä oli minulle ensimmäinen kerta elämässä juosta noin pitkä matka kilpailun muodossa, on tulos tyydyttävä.

Kiinnostavaa on kilpailun keskisyke 169 bpm (Niistä 58,5 minuutista 49 minuuttia oli syke yli 165-n) ja max 192 bpm (maaliviivalla, viimeiset sata metriä juoksin kun piru kannuillaan). En uskonut että jaksaisin noin pitkään noin korkealla sykkeellä, WTF? Nämä numerot muuttivat minun käsitystä mun sykkeestä. Olen tehnyt KK treenien lämmitykseksi ja aerobisen kestävyyden kehitykseksi 30-60 minuutin lenkkejä alhaisella, 130..150 bpm sykkeellä. Karvonenin kaava arvio mun max sykkeeksi 220-34=186 ja 150 oli tästä noin 80%. Nyt juoksin vaan itsetuntoni ohella ja sykemittarin näytön ja villin piippailun jätin huomiotta. Kahvakuula harjoituksia olen kyllä myös tehnyt korkealla tahdilla mutta yleensä vaan 1..3 minuutin intervalleilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: Ti Syys 14, 2010 4:25 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
eero: Kannattaa mitata maksimisyke juoksemalla kunnon vetoja vaikka lenkin jälkeen, että saat todellisen maksimisykkeen. Todennäköisempää on, että maksimisi on korkeampi kuin tuo kaavalla laskemasi. Itsekkin juoksen aika korkeilla sykkeillä nuo kympit. Ei kehittymisen kannalta kauhean optimaalista, jos aina juoksee kovilla sykkeillä. :) Kyllä sitä kaiketi pystyy aika hyvin vetämään tuon tunnin kuitenkin tuolla 80-95% sykealueella, ainakin näin olen ymmärtänyt. Voin toki olla väärässäkin :D

edit: ainiin ja tuo on jo ihan hyväkuntoisen aika. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: Ti Syys 14, 2010 7:14 pm 
Poissa
Hang-around Girevik

Liittynyt: Su Loka 04, 2009 9:16 am
Viestit: 50
Paikkakunta: Tallinn, Eesti
menijo kirjoitti:
Ei kehittymisen kannalta kauhean optimaalista, jos aina juoksee kovilla sykkeillä. :) Kyllä sitä kaiketi pystyy aika hyvin vetämään tuon tunnin kuitenkin tuolla 80-95% sykealueella, ainakin näin olen ymmärtänyt. Voin toki olla väärässäkin :D

Kaikessa tässä olet ihan oikeassa. Ammattilaisillekin on kielletty treenata aina kovilla. Ja 80%-95% taitaa olla hyvin yleinen kisailun syke, ei vaan keski-pituisen maan juoksussa mutta myös pyöräilyssä ja uinnissa. Vaan minä en tiennyt tästä mitään, sunnuntain saakka. Eilen ja tänään tutkisin niitä asioita :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: To Tammi 20, 2011 10:13 am 
Poissa
Virtuaali-CMS

Liittynyt: To Tammi 20, 2011 6:32 am
Viestit: 117
Paikkakunta: Ivalo
Olen reenannut vasta puoli vuotta kahvakuulalla epäsäännöllisesti ja kokeilin 20kg kuulalla Jerkata ja sain oikealla kädellä 60 toistoa 5minuuttiin. Pitäisi hommata kaksi saman painoista kuulaa. 24kg kuulalla jerkkasin 30 toistoa oikealla kädellä ja 25 toistoa vasemmalla. Kiinnostaisi kovasti kilpailla joskus :)

Mutta pitää harjoitella enempi, että tohtii mennä. Nyt kun tämä kahvakuulailu on vallannut salitreenieni ohi enkä tätä nykyään saliharjoitusta tee :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: To Tammi 20, 2011 10:28 am 
Poissa
Villalangan mitalla
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 11:35 am
Viestit: 670
Paikkakunta: Lieto
Hienoo!! Kisoihin vaan ja hieman lisää kuulia!!!

_________________
Girevoy Sport Lieto


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: To Tammi 20, 2011 10:44 am 
Poissa
Virtuaali-CMS

Liittynyt: To Tammi 20, 2011 6:32 am
Viestit: 117
Paikkakunta: Ivalo
juusoppi kirjoitti:
Hienoo!! Kisoihin vaan ja hieman lisää kuulia!!!


Joo eiku rahaa palamaan ja reenaan kahella kuulalla :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Oma ennätys!
ViestiLähetetty: To Tammi 20, 2011 11:47 am 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Lapin Kaira kirjoitti:
juusoppi kirjoitti:
Hienoo!! Kisoihin vaan ja hieman lisää kuulia!!!


Joo eiku rahaa palamaan ja reenaan kahella kuulalla :)

Missä Lapin Kaira vaikuttaa?
Ens vkolla löytyy kuusamosta kisa-ja harjoittelu kuulia hyllystä.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 156 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com