Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Touko 02, 2024 10:38 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Elo 28, 2010 12:12 pm 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Su Helmi 07, 2010 1:58 pm
Viestit: 232
Paikkakunta: Kahvimaa
Jep, lomilta on tosiaan palattu ja nyt on kalenterissa 7 viikkoa putkeen syyskuun puolivälistä lähtien eripituisia työmatkoja. Pahimmillaan olen su-pe reissussa eli 5pv. Kysymys kuuluukiin, mitä liikkeitä tekisit hotellihuoneessa jos ainoat lisävarusteet olisi läppärireppu tungettuna täyteen kopiopaperia harjoituspainoksi, pieni jumppamatto, aerobic-tossut (jotta pystyy hyppimään) ja reebok vastuskuminauha? (Ja ei, kaikilla hotelleilla mihin joudun ei ole kuntosalia. Lenkkeily ei tule myöskään kysymykseen meikäläisen matkakohteissa.)

Olen ajatellut ottaa Zuzanan ja bodyrockin avuksi, mutta ehkä teillä foorumilaisilla on ideoita jotka ei ole tulleet vielä mieleen. Kyllä ottaa päähän taas lähteä reissuille kun kuulatreenit menee niin hyvin :cry:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 28, 2010 1:00 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Etunojia, vatsoja polvet sängyllä, vatsoja kiertäen, selkää ja sillä laukullisella A4:sia sitten swingejä. Sellaisella rakenteella varustettu "treeniväline" ei kai oikein sovellu muuhun. Sittn päälle kyykkyjä rajattomasti. Kyllä hotellihuoneessa saa aikaan todella hyvän treenin ilman mitään välineitäkin. Liikeistä on runsaudenpulaa. On askelkyykkyjä joka suuntaan, kaikenlaisia siltoja.... You name it. Pistää vaan itseensä liikettä ja antaa sykkeen nousta. Tekee joskus hyvää kun ei sitten edes liikaa suunnittele. Antaa mennä vaan ja jos tuntuu pahalta, pitää pikku huilin ja jatkaa taas. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 28, 2010 4:39 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
Jumppakuminauhalla saa tehtyä vaikka mitä, kun käyttää oman kehon painoa apuna. Jos sulla on netti siellä hotellihuoneessa, niin kurkkaapa vaikka täältä apuja: http://www.pirkka.fi/vapaaaika/liikunta/jumppaohjeet

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 28, 2010 4:55 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Perus voimisteluliikkeillä pääsee pahimman yli. Ei lajitulokset välttämättä kauheasti putoa jos pitää vaan sinnikkäästi lihat liikkeellä.

Mulla tulee työn vuoksi myös usein tuollaisia "pakkolepoja". Silloin vois ainakin teoriassa keskittyä vaikka hetken johonkin yksityiskohtaan, mitä tulee "ajanpuutteen vuoksi" laiminlyötyä muuten, esimerkiksi vaikka liikkuvuus :D

Normaaleista kehonpainoliikkeistäkin saa uusia sävyjä irti kun niitä vaikka ryhmittelee parittain tai vaikka kolme yhdessä crossfit-tyyliin. Vaikka etunojapunnerrus-vatsalihasliike-kyykky, sitten vaikka kello käyntiin ja sata kaikkea. Ihan helppo harjoitus, jos ei oteta tuota aika-tekijää huomioon, mutta kun laitetaan "numerolappu rintaan" niin tehot nousee.

Toinen jäätävän hyvä setti on vanha kunnon tabata. Sehän menee niin että (20 sek työtä - 10 sek lepoa) x 8. Tuo on siis yhtä liikettä kohti. Ja jos oikein haluaa puhaltaa niin ottaa esimerkiksi neljä liikettä mitä pystyy hotellihuoneessa tekemään, vaikka just tuo heiluri, etunoja, vatsa ja kyykky, kello käyntiin ja kuusitoista minuuttia myöhemmin on taatusti jo valmis tekemään jotain ihan muuta.

Jos kun joskus oikein haluaa laittaa elämän risaiseksi niin voipi kokeilla korttipakkajumppaa, taas kerran neljä liikettä joille nimetään maa, sitten vedellään pakasta kortteja, maa kertoo mitä liikettä ja numerot toistot. Hassun hauskaa, pelaa vaikka koko pakka ja kansanterveys kiittää.

Sitten voi joku päivä harjoitella jotain taitoa, esim käsilläseisontaa tukea vasten tai ilman, kulmanojaa tai muut semmosta.

Mielikuvitus vain rajana. :D

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 28, 2010 8:54 pm 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Su Helmi 07, 2010 1:58 pm
Viestit: 232
Paikkakunta: Kahvimaa
HA! Mähän asetan siis tavoitteeksi opetella yhden jalan kyykyn :D Ja sitten kokeilen ekaa kertaa elämässäni tabata-harjoittelua kun gymbossikin tuli tällä viikolla postiin. Ei vaan pitäisi antaa henkisesti itsensä jumittua siihen että kuulista saa ainoan mahdollisen treeniin.

Mutta voi ahdistus kun joutuu kierimään niillä naapurimaan kokolattiamatoilla..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 29, 2010 4:40 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
tuomi kirjoitti:
Mutta voi ahdistus kun joutuu kierimään niillä naapurimaan kokolattiamatoilla..

Olisikohan hotellissa allergiahuonetta, jossa ei ole kokolattiamattoa? Sellaista kannattaisi kysyä. Minua ei ole edes diagnosoitu millekään allergiseksi, mutta kokolattiamatto saa joka kerta nokan tukkoon.

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 29, 2010 8:00 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Mä pääsen kyllä niin harvoin hotellihuoneeseen, enkä koskaan yksin, etten oikein ymmärrä kysymystä. [smilie=0.gif] Tai sitten mä en vaan ymmärrä noita vastauksia. :twisted:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 29, 2010 9:13 am 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Su Helmi 07, 2010 1:58 pm
Viestit: 232
Paikkakunta: Kahvimaa
Rouva kirjoitti:
Mä pääsen kyllä niin harvoin hotellihuoneeseen, enkä koskaan yksin, etten oikein ymmärrä kysymystä. [smilie=0.gif] Tai sitten mä en vaan ymmärrä noita vastauksia. :twisted:


Mutta entä jos sun pitäisi viettää melkein 2 kuukautta yksin erilaisissa hotellihuoneissa?

Juu, eipä ole tullut mieleen kysellä onko Venäjällä allergiahuoneita kun siellä on vielä ihan normi että savullisia huoneitakin on yli 50% kapasiteetista :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 29, 2010 9:42 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
tuomi kirjoitti:
Mutta entä jos sun pitäisi viettää melkein 2 kuukautta yksin erilaisissa hotellihuoneissa?

Mä en ole viimeisen kymmenen vuoden aikana ollut edes viittä vuorokautta yksin (siis ihan yksin, ilman lapsia, mies on usein pois), joten on todella vaikea samaistua. Mulle yksin oleminen on niin harvinaista, että kuuntelisin hiljaisuutta ja olisin tekemättä mitään. :P Mutta 2kk... Ja Venäjällä... Muualla kyllä menisin ulos ottamaan happea...

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 29, 2010 3:13 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
Vai Venäjälle, mulle tuli vaan ekana Ruotsi mieleen. :mrgreen: Mutta jos sieltä Venäjältä löytyisi vaikka kahvakuula lainaksi. :lol:

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 29, 2010 4:18 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Kaikkia todella hyviä ehdotuksia jo tullutkin. Itsekkin suosittelen tuota flowfittiä, todella jees. Pieni break dancekin tekee poikaa aina :D
Mutta tosiaan lisänä listaan plyometriset harjoitteet on todella hyvä lisä kehopainolla tehtäviin harjoitteisiin.

Jaloille: http://www.youtube.com/watch?v=F1nUEcylt5Q
Yläkropalle: http://www.youtube.com/watch?v=OSlaHTdTVKg alussa hyviä punnerrusliikkeitä. Nämä siis lisänä arsenaaliin. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 30, 2010 7:21 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:36 pm
Viestit: 181
Pystyykö matkalaukulla tekemään mitään?

_________________
Meissä kaikissa asuu pieni masokisti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 30, 2010 7:35 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
ansku kirjoitti:
Pystyykö matkalaukulla tekemään mitään?


Siinä on hyvä kuskata vaatteita ja esim pyyhkeitä ja pesuvälineitä. Lisäksi olen joskus käyttänyt sitä istuimena. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 30, 2010 7:39 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Oikeasti, ei kannata treenaamiseen kokeilla. Tulee vaan murheita ja voit samat hommat tehdä monella järkevämmällä tavalla. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 30, 2010 7:51 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:36 pm
Viestit: 181
Siis lentolaukku mulla oli mielessä? Jotain etunojasoutuja tai rintalihasliikkeitä selinmakuulla?

_________________
Meissä kaikissa asuu pieni masokisti


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com