Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 7:43 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Ma Kesä 06, 2011 5:22 pm 
Poissa
Pommin hyötykäyttäjä

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 11:08 am
Viestit: 5
Itse olen pieneltä paikkakunnalta kotoisin, missä lähes ainoana vaihtoehtona oli harrastaa joko viulunsoittoa tai kansantanssia. Olisin halunnut intohimoisesti tanssia, mutta kylällä missä asuin kaikki soittivat ja "kirkonkyläläiset" tanssivat niin enhän minä nyt siinä porukassa voinut olla vaan menin muiden mukana. Ja olihan se hauskaa siihen saakka, kun piti ihan tosissaan alkaa treenaamaan asteikkoja yms juttuja, enkä omistanut minkäänlaista kunnianhimoa niiden suhteen. Soittamisen lisäksi leikimme aina isossa porukassa, milloin leikittiin Tarzania metsässä, milloin oltiin hevosia ja rakennettiin esteratoja tai ajettiin pyörällä pieniä metsäpolkuja eli ei harjoiteltu kovinkaan lajinomaisesti mitään, mutta kehitettiin motorisia taitoja leikkimällä ja en muista, että kenelläkään olisi ollut vaikeuksia oppia eri lajeja koulussa. Äitini edelleen nauraa, kun opettelin hiihtämään ja makasin pienessä mäessä tuhisten vihaisesti. Apua en ottanut vastaan, tuumasin vain, että kaatuu se Takalokin (Helena) eli liikunnasta olen aina löytänyt itselleni haastetta vaikka vasta teini-iässä aloin sitä vakavammin harrastamaan. Isä intohimoisena maratoonarina sai minun juoksuhaluni kyllä lapsena tapettua hehkuttamalla sitä liiaksi asti ja teini-iässä suorastaan kapinoin...

Uskon, että alle kouluikäisten lasten motoriikkaa voi parhaiten harjoittaa ulkoilemalla metsässä, pomppimalla ja hyppimällä, leikkimällä erilaisia hippoja (oppivat väistämään toisia, muuttamaan suuntaa...). Perinteisistä leikeistä löytyy paljon motoriikkaa kehittäviä taitoja esimerkkinä vaikkapa polttopallo ja twisteillä hyppeily. Itse ohjasin aikoinaan alle 4-vuotiaiden ja 4-6-vuotiaiden satujumpparyhmiä ja leikin varjolla opettelimme erilaisia juttuja ja yritimme välttää kilpailutilanteita. Tarviiko välttämättä alle kouluikäisten lasten liikunta olla vielä kovin lajinomaista ylipäätänsä? Kehittämällä perusmotoriikkaa lajien opettelu sujuu sitten myöhemmin helpommin. Ala-asteikäisille vedimme urheilukouluja, missä pienimmille vaihdettiin lajia lähes joka kerta ja vasta vanhempien kanssa opeteltiin enemmän lajikohtaista tekniikkaa vaikk kahdella peräkkäiselää hiihtokerralla. Ja toivottavasti sieltä joku löysi jonkin lajin itselleen! Toki oli erikseen lajikohtaisiakin harkkoja olemassa, mutta urheilukoulussa pyrittiin kokeilemaan kaikkea monipuolisesti. Toivottavasti tällaisia on vielä olemassa edes jossain eikä lasten tarvitse heti alkaa valitsemaan omaa lajia?

Komppaan Jukkaa tuolla, että toivottavasti jokainen löytää oman juttunsa, on se urheilua, kulttuuria, askartelua tai mitä tahansa. Pääasia, että kunto ja motoriikkaa kehittyy vaikka pihaleikeissä, trampoliinillä pomppiessa, Wiitä pelaamalla tai geokätköilyn avulla, ei sen aina tarvitse olla mikään tietty "urheilulaji". Lapsi on terve, kun se leikkii :-)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Ti Kesä 07, 2011 7:25 am 
Poissa
Pitkä sykkeli kahdella pommilla

Liittynyt: Ke Maalis 23, 2011 9:31 pm
Viestit: 41
anzuppi kirjoitti:
Ongelmana on molemmilla pojilla liikkumattomuus, arkuus, kilpailuhenkisyyden totaalinen puute, huono vartalon hallinta / tasapaino jne.
Ja nuoremmalla pojalla tähän lisäksi laiskuus sekä huono kunto.


Hei, täähän kertoo miusta kouluikäisenä! :D Vieläkin on kaiketi huono vartalonhallinta ja laiskuuttakin ilmenee, mutta muuten olen ihan urheiluhullu. Kyllä se into liikuntaan löytyy jos on löytyäkseen - itse sytyin vasta täysi-ikäisenä ja nyt on suunnitelmissa personal trainer -opintojen aloittaminen syksyllä. Ei siihen mikään ulkopuolinen taho vaikuttanut, itse vain tajusin jossain vaiheessa, kaiketi kun aloin laihtumisen toivossa lenkkeilemään, että liikunnasta tuleekin tosi hyvä mieli, ja ei ole pakko harrastaa niitä lajeja, joista ei tykkää ja joissa on huono. Voi valita ihan mieleisiään ja kokeilla kaikkea. Toisaalta ei sekään synti ole, jos liikunta ei kiinnosta, kunhan sen verran hyvässä kunnossa pysyy että elämä sujuu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Ti Kesä 07, 2011 9:38 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
tavasti kirjoitti:
Tytöillä epäurheilullisuus ei ehkä niin voimakkaasti ole kiusaamisen aihe, joten ehkä siksi opettaja ei ole soitellut. Tai sitten kyse on siitä, että sinun poikasi on kaiken kiinostuksensa kanssa opettajan suuresti ihailema, ja siksi hän haluaa auttaa ehkäisemään nuoren neron joutumista kiusatuksi.
Tuntuu tosiaan siltä ettei epäurheilullisuus haittaa tyttöjen kohdalla. Poika on kyllä "vieraantunut muista pojista" koska on selkeästi rauhallisempi, eikä tykkää pelata pallopelejä tai ottaa fyysistä kontaktia. Vielä tarhaiässä hän oli todella suosittu, kun urheilullisuus ei ollut pojan mitta... :roll:
Varmasti ainakin luokanvalvojalla on ollut tämä kiusatuksi tulon ehkäisy syynä huolestumiseen. Liikunnan opettajan kanssa pojalla ei taida synkata. :?
Jukka kirjoitti:
AINOAA OIKEAA INSTRUMENTTIA, eli rumpuja!! :wink: Kitaraa kun aletaan soittaa sen takia, että saataisiin naisia ja bassoa sen takia, kun muut intstumentit on jo varattuja. Laulamaan taas oppii kukavaan! [smilie=14.gif]
Meillä on lukuisia perheen kesken tehtyjä biisejä ja covereita... toinen toistaan tyhmempiä, mutta hauskoja. Mä oon se basisti, kun mun ei tarvi saada naisia ja toisekseenkin en osaa soittaa mitään muuta. :lol:
Kumpikin pojista omaa todella hyvän rytmitajun. Pienempi pysyy paremmin nuotissa.
Jonkin asteista tekemisen paloa edes johonkin siis löytyy.
Ja meillä ongelmana on pikemminkin alipaino kuin lihavuus. :|
krisse kirjoitti:
Tarviiko välttämättä alle kouluikäisten lasten liikunta olla vielä kovin lajinomaista ylipäätänsä? Kehittämällä perusmotoriikkaa lajien opettelu sujuu sitten myöhemmin helpommin.
Mä oon niin samaa mieltä. En käsitä miksi jämähtää tuohon hiihtoon, kun on paljon muitakin lajeja!!! Ja miksi ekalla luokalla liikunnan täytyy olla jo noin tosissaan tekemistä? Sais olla enemmän leikin varjolla liikkumista.
marks kirjoitti:
Jos nyt jälkiviisastelisin, niin olisin toivonut että minut olisi pakotettu edes johonkin harrastukseen pienenä, jotta olisi tullut edes hieman kehonhallintaa jne.
Tämähän mullakin on käynyt mielessä. Olen lukenut että mikäli on liikkunut paljon lapsena, niin aikuisiällä on helpompi kehittyä liikunnallisesti kuin sellaisen aikuisen joka ei ole liikkunut lapsena. Jää niinkuin lihasmuistiin tjms.
Lisäksi liikunta aktivoi aivoissa osia jotka liittyvät oppimiseen ja keskittymiseen ja jopa puheeseen. (Väittää koulupsykologi-serkkuni)

Mua on jäänyt vaivaaman esimerkiksi se dokkari missä kerrottiin että, jos täysin näkevän vastasyntyneen laittaa vuodeksi pimeään, siitä tulee sokea, joka ei voi oppia enää näkemään sillä se ikävaihe missä silmien, hermojen ja aivojen näköaistimusten pitäisi kehittyä, meni jo ohi.
-Siis tämähän on aivan eri juttu, sillä poikani eivät ole vastasyntyneitä eivätkä sänkyihin sidottuja, :lol: mutta mutta...
Saanko kuulla sitten 20 vuoden kuluttua, että -"Miksi sä et laittanut mua liikkumaan???"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Ti Kesä 07, 2011 9:51 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
anzuppi kirjoitti:
krisse kirjoitti:
Tarviiko välttämättä alle kouluikäisten lasten liikunta olla vielä kovin lajinomaista ylipäätänsä? Kehittämällä perusmotoriikkaa lajien opettelu sujuu sitten myöhemmin helpommin.
Mä oon niin samaa mieltä. En käsitä miksi jämähtää tuohon hiihtoon, kun on paljon muitakin lajeja!!! Ja miksi ekalla luokalla liikunnan täytyy olla jo noin tosissaan tekemistä? Sais olla enemmän leikin varjolla liikkumista.

Tästä minäkin olen 102% samaa mieltä. Tuolloin liikunnan pitäisi olla kivaa leikkiä, ei verissä päin jonkun lajin harjoittelua. Vielä pahemmin metsään menee liikunnan harrastaminen: 8v mennessä pitää jo olla laji valittuna, ja sitä sitten treenataan minumi 3 kertaa viikossa, ja pelit/kisat päälle. Minusta ala-aste ikäikäisille pitäisi olla mahdollisuus harrastaa kaikenlaista liikuntaa, vaan eipä sellaista mahdollisuutta ole.

anzuppi kirjoitti:
Saanko kuulla sitten 20 vuoden kuluttua, että -"Miksi sä et laittanut mua liikkumaan???"

Riski on olemassa, että kuulet sen, tai että 'miksen mä saanut sähkökitaraa/päässyt kuvataidekouluun/näytelmäkerhoon/jne'. Tai sitten et, ei sitä voi tietää. Ja ihan yhtä paljon voi tulla takkiin siitä kun pakotetaan liikkumaan, ja hommasta tulee ikuiset, tai ainakin pitkäaikaiset traumat.

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Ti Kesä 07, 2011 12:05 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Olkoonkin, että leikkimällä ne leijonanpennutkin oppii, liittyy seuratoimintaan nyky-Suomessa vaan melko paljon tulos-/suoritusorientoituneisuutta.

Vaikka ihan lapsen parast ajatellen jättäis sen kaiken ohjatun (ja siis sitä kautta edellä mainituilla tavoilla pahan/haitallisen) ulkopuolelle, tulee samalla eristäneeksi lapsen melko vahvasti.

Aika moni lapsi oppii ne vähätkin sosiaaliset valmiutensa urheiluseurojen kuvioissa.

Tarkkana saa olla siis ettei tee hyvää hyvyyttään suurempaa vahinkoa :)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Ti Kesä 07, 2011 12:07 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
anzuppi kirjoitti:
En käsitä miksi jämähtää tuohon hiihtoon, kun on paljon muitakin lajeja!!!
Mä olen sitä mieltä, että on törkeää vaatia tänäpäivänä lapsilta hiihtoa. Viime talvi on tilastollinen ihme ja normitalvena suksille ei ehdi kuin kerran tai kaksi. Miksi vaaditaan, että hankitaan kalliit välineet niitä muutamaa kertaa varten?

Teidän pojat on ihan normaaleja ja suoriutuvat arkiaskareista ihan hyvin. Ei kaikkien tarvitse olla himoliikkujia. Uintitaito olisi hyvä ja sen oppii jos käy uimakouluissa/kursseilla. Uimataito tuo sellaista turvaa rantaleikkeihin. :P

Lapset osaavat olla todella julmia, eikä minkäänlaista poikkeavuutta massasta siedetä, valitettavasti! Eikä liikkuminen välttämättä auta siihen. Itseäni on kiusattu todella paljon, vaikka olen aina harrastanut liikuntaa eri lajeissa ja kuulunut liikunnallisesti siihen parhaaseen 10%. Olen työssäni huomannut, että lapset kiusaavat poikkeavia jo 2-vuotiaana. On ollut aika hämmentävää huomata, kuinka pienenä/nuorena se alkaa. :evil:

Pääasia olisi, että lapsesi olisi tyytyväinen siihen mitä tekee...

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Ti Kesä 07, 2011 8:07 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Rouva kirjoitti:
Lapset osaavat olla todella julmia, eikä minkäänlaista poikkeavuutta massasta siedetä, valitettavasti! Eikä liikkuminen välttämättä auta siihen. Itseäni on kiusattu todella paljon, vaikka olen aina harrastanut liikuntaa eri lajeissa ja kuulunut liikunnallisesti siihen parhaaseen 10%. Olen työssäni huomannut, että lapset kiusaavat poikkeavia jo 2-vuotiaana. On ollut aika hämmentävää huomata, kuinka pienenä/nuorena se alkaa. :evil:
Herää väkisinkin kysymys, onko kyse häiriökäyttäytymisestä vaiko luontaisesta nokkimisjärjestyksen saamisesta laumaan... [smilie=46.gif]

Mutta ainakin kouluikäisillä ja aikuisilla tuntuu kiusaaminen olevan häiriökäyttäytymistä!
Jostain se heikko kohta toisista kaivetaan, joku eroavaisuus tai puute täytyy löytää. Sillä saa pönkitettyä omaa "paremmuuttaan" tai ainakin saa huomion pois omista puutteista. Kiusaaja on se, kelle täytyisi saada apua huonoon itsetuntoon ja muihin henkisiin ongelmiin.

Mua kiusattiin muksuna pisamien takia, se onneksi loppui ensimmäisen vuoden jälkeen kuin itsestään, mutta yhden aivan julmat piirteet saaneen kiusaamistapauksen olen nähnyt liiankin läheltä, joka päättyi siihen että kiusattu oli pitkään suljetulla osastolla sairaalassa... Avohoitopotilas nykyisin.

Joten puutun kaikkeen kiusaamiseen, joidenkin mielestä liiankin hanakasti... [smilie=0.gif]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Ke Kesä 08, 2011 4:48 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
anzuppi kirjoitti:
Joten puutun kaikkeen kiusaamiseen, joidenkin mielestä liiankin hanakasti...
Niin pitääkin!

Mulle kouluvuodet oli ihan helvettiä, välillä ihmettelen vieläkin kuinka siitä selvisin hengissä. Mua kiusattiin lähes kaikesta, kiusaaminen oli psyykkistä ja fyysistä. Mua lyötiin ja potkittiin, koska olin pizzanaama, fläsä ja tissitkin olivat haukkujien mielestä liian isot. Kaiken kukkuraksi mua pilkattiin niistä mustelmista joita syntyi löymisen ja potkimisen seurauksena. Olemalla hyvä urheilussa ei ollut pelastus...

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Ke Kesä 08, 2011 7:36 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Kyllä ne syyt keksitään jos siis kiusata halutaan. Se on kyllä harmillista ja yksi niitä harvoja ilmiöitä joka mulla saa kans veren kuohahtamaan. Pari kertaa olen jo löytänyt itseni suunnittelemasta rikosilmoituksia koulua ja vanhempia kohtaan vanhimman poikani koulukavereista. Asioilla on tietysti aina kaksi puolta, ei sillä kiusaajallakaan aina helppoa ole vaikkei se mikään tekosyy olekaan.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Ke Kesä 08, 2011 8:08 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
Heikki kirjoitti:
Pari kertaa olen jo löytänyt itseni suunnittelemasta rikosilmoituksia koulua ja vanhempia kohtaan vanhimman poikani koulukavereista. Asioilla on tietysti aina kaksi puolta, ei sillä kiusaajallakaan aina helppoa ole vaikkei se mikään tekosyy olekaan.

Tuntuu homma menevän niin, että kiusaajien vanhempiin ei kovin vähällä oteta yhteyttä. Linja on suunnilleen 'Koulu käsittelee kiusaamiset, ei siitä vanhemmille tarvi ilmoitella'. Paikoin tuntuu, että kiusaajien vanhemmat saavat ensimmäisen kerran tietää kullannuppunsa toilailuista poliisin ottaessa yhteyttä.

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Ke Kesä 08, 2011 3:30 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Mun nuoruudessa turpaan saamiseen riitti se että muutti muusta kaupungin osasta :!: 2 ensimmäistä vuotta joutui lähtemään koulusta kotiin juoksujalkaa :evil: Ikävä kyllä,aina ei päässyt porukkaa karkuun [smilie=10.gif] . Nuoremmat veljeni oppivat systeemin minun kauttani ja totesivat että on autuampi antaa kuin ottaa :idea: Itse en koskaan kertonut vanhemmilleni :!: Veljieni ei tarvinnut,koska opettajat ottivat meihin yhteyttä,tämän tästä. Silloin kun jotkut kiusasivat heitä,heillä oli pay back time. :!: Hassua että puolustautumisestakin tuli huutia ja jälki-istuntoja :shock:
Mulle jäi epäselväksi,miten sitä olisi pitänyt suhtautua niihin :?:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: To Kesä 09, 2011 1:12 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Rouva kirjoitti:
Mulle kouluvuodet oli ihan helvettiä, välillä ihmettelen vieläkin kuinka siitä selvisin hengissä. Mua kiusattiin lähes kaikesta, kiusaaminen oli psyykkistä ja fyysistä. Mua lyötiin ja potkittiin, koska olin pizzanaama, fläsä ja tissitkin olivat haukkujien mielestä liian isot. Kaiken kukkuraksi mua pilkattiin niistä mustelmista joita syntyi löymisen ja potkimisen seurauksena. Olemalla hyvä urheilussa ei ollut pelastus...


Vakavasta aiheesta huolimatta hauska viesti :lol: .

Olet ollut liian hyvä urheilussa. Sun pitää laskea tasoa tai muuten mekin aletaan sakinhivutus [smilie=0.gif] .

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Pe Kesä 10, 2011 4:54 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Kojak kirjoitti:
Vakavasta aiheesta huolimatta hauska viesti .

Olet ollut liian hyvä urheilussa. Sun pitää laskea tasoa tai muuten mekin aletaan sakinhivutus .
Ei ole mitenkään tarkoituksellisesti "hauska viesti", olen koulukiusaamisen seurauksena ollut välillä työkyvytön ja käynyt vuoden säännöllisessä psykoterapiassa. En itse näe asiassa mitään hauskaa!!!

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Pe Kesä 10, 2011 7:45 am 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
^ :( kamalaa.

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lasten aktivointi
ViestiLähetetty: Pe Kesä 10, 2011 8:52 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
^samaa mieltä!
Mä puolestani vältyin kyllä fyysisiltä yhteenotoilta, mutta sitä henkistä riitti sitäkin enemmän. Siihen ei kovin ihmeellistä syytä tarvittu ettei kelvannut joukkoon, mihinkään joukkoon. Esim. vanhempien puoluekanta oli aina pätevä peruste.
Itse haistatin moiselle pitkät mutta vasta aikuisena sain itseni oikeesti aivopestyä siihen, ettei ne muut määrittele minua vaan teen sen itse.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com