Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 11:33 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 12:06 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
On mielestäni hyvä, että on erilaisia koulutuksia ja kurssisisältöjä tarjolla. Myöskin mukava kuulla, että Outi piti IKSAN koulutuksesta, sillä tulen jatkossa vahvasti vaikuttamaan niissä. Itse olen käynyt aikanaan myös IKSAN GS- instructor koulutuksia ja toki vuosituhannen alkupuolella sain/saimme paljon privaattiopetusta Napparilta.

Ohjaajakokemus ja taito tulee vuosien kanssa. Sitä ei saa käymällä yhtä, kahta, tai vaikka viittä koulutusta. Mielestäni vasta siinä vaiheessa,kun yksilö ymmärtää (ja hyväksyy!!!) erilaiset tavat, niiden erot ja syyt eroihin, voi alkaa kouluttaa muita. Ryhmätunteja, ryhmätreenejä ym. voi toki vääntää koska vain. Henkilökohtaisessa valmennuksessa taas puolestaan voi opettaa niitä asioita, missä tietää olevansa riittävän hyvä. Personal trainerin ei tarvitse osata kaikkea, mutta hyvä pohja niihin asioihin mitä opettaa asiakkailleen, tulisi olla.

EDIT: Ettei tule väärinkäsityksiä: toisaalta voi olla äärimmäisen taitava ohjaaja ja valmentaja, vaikka ei ole käynyt yhtäkään ohjaajakoulutusta!

Kun puhutaan koulutuksista, niin ainakin omasta mielestäni tärkeää on se, että se nojaa tiettyyn metodiin. WKC:ssa on selvä metodi jota he vievät eteenpäin ja samaten IKSAssa. Ne poikkevat toisistaan varmasti melkolailla, vaikka en ole tutustunut toiseen lainkaan.
Itse olin, olen ja tulen olemaan sitä mieltä, että kokonaisvaltainen harjoittelu on pitemmän päälle kaikkein paras tapa. Muutin myös omaa harjoitteluani GS-painotteiseksi( ts. tein todella paljon kisaliikkeitä ja treenasin lähes poikkeuksetta kuulilla), tuli ylirasitustiloja, loukkaantumisia ja ensimmäistä kertaa elämässä motivaatio-ongelmia harjoitteluun!! Minulle ei toiminut, vaikka tulokset kyllä nousi kisaliikkeissä. MM- kisojen jälkeen joulukuussa LC-kunto oli + 80 toiston puolella reilusti. Valitettavasti vain kroppa meni niin pahasti jumiin, että kehityksestä ei ollut mitään hyötyä. Lisäksi varsinkin voima ja lihaskoordinaatio menivät alaspäin. Sen huomatessani, tai itse asiassa hyväksyessäni, tein muutoksen. Nyt olen sitten palannut vanhaan crosstraining- tyyliseen harjoitteleen, jossa painotus on taidon kehittämisessä. Verenmaku suussa treenaamalla ei saa kuin hullunmaineen! Kun teen GS:ää, teen vain hyviä toistoja. Kun teen maastavetoa, teen vain hyviä toistoja. Omakehonpainoharjoitelussa pyrin kehittämään itseäni tasaisesti, mutta varoen ylirasittamista. Tällä hetkellä työntötulos on +100 toistoa 24 kiloisilla periaatteessa GS:ää treenaamatta. Treenit ovat olleet juuri näitä 'taitotreenejä'. 32 kiloisiin tarvitsen lisää voimaa, jotta tulee + 50 toiston tuloksia. Kyllä. Voimaa! ;) ja parempaa lihaskoordinaatiota.
Kokonaisvaltainen harjoittelu mahdollistaa siis myös tehokkaammat lajikohtaiset treenit. Kuntoa on helppo treenata ja siihen on paljon vaihtoehtoja. Toisille se voi olla hyvin pelkistetty malli, niin kuin Federenkolla tiettävästi on. Itselle se ei toiminut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 12:50 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
marks kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Tällä hetkellä työntötulos on +100 toistoa 24 kiloisilla periaatteessa GS:ää treenaamatta.


Löytyykö videota? :)


Paljastan kuntoni vain harvoin! :wink:

Ja tarkennuksena, että se treenaamatta tarkoittaa aikaisempaan nähden minimaalisella lajikohtaisella treenillä. Eli tekniikalla painotus!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 12:56 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
marks kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Tällä hetkellä työntötulos on +100 toistoa 24 kiloisilla periaatteessa GS:ää treenaamatta.


Löytyykö videota? :)


haha :D Tämä on muuten juttu jota olen miettinyt viime aikoina. Onko nyt vaan näin, että hommaa treenataan vähän väärin, koska tulokset kuten 100 työntöä 24:lla on niin harvinaista? Koska nyt alkaa olemaan jo pitkään treenanneita, mutta tulostaso kyseissä nostossa miehillä on aika matala? Vai mistä tämä kiikastaa? Vai kiikastaako mistään? :) (kysymys on vähän karski, mutta mielestäni ihan kysyttävissä)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 1:00 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Trainer4You:n koulutuksissa painotetaan sitä, että kuulailun pitää innostaa liikkelle sellaisetkin jotka pitää pakottaa firman virkistyspäivään, ja sehän on tosi hyvä asia. Siellä ei siis opiskella asioita tekniseltä kantilta juuri lainkaan, mutta jos mä vedän treenejä, joissa en kertakaikkiaan voi laittaa kaikkia ihmisiä tekemään perusnostoja (nähty on!) niin on tietty tosi hyvä että mulla on tarjota vaihtoehtoisia juttuja ettei niille tule kylmä seisoskellessa. Vaikkei ne palvele mua henk.koht niin ne palvelee jotakuta muuta.

IKSAsta tai Spartanin koulutuksista mulla ei ole kokemusta enkä toistaiseksi ole niitä hakemassakaan, ehkä sitten enemmän tuolta crossipuolelta jos jostain.
WKC menee mun logiikalla parhaiten jakeluun, varsinkaan kun en ole mikään voimailija. Se saattaapi olla vuos 2013 kun tulen tempaamaan IKSAn vaatiman satasen rikki 16-kiloisella (toivottavasti aikaisemmmin, mutta ei sitä tiedä... Musta ylipäätään tuo systeemi, että pitää nostaa jotain tiettyjä kilomääriä voidakseen sertifioitua siihen tai tähän on jokseenkin hämmentävä. Ei opettamista opi käymällä päivän kursseja tai veivaamalla himassa kuulaa eestaas... Tai en mä ainakaan opi.)

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Viimeksi muokannut eveliina päivämäärä Ma Syys 12, 2011 1:53 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 1:52 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
tupla

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 4:30 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
traanitapiiri kirjoitti:
IKSAsta tai Spartanin koulutuksista mulla ei ole kokemusta enkä toistaiseksi ole niitä hakemassakaan, ehkä sitten enemmän tuolta crossipuolelta jos jostain.
WKC menee mun logiikalla parhaiten jakeluun, varsinkaan kun en ole mikään voimailija. Se saattaapi olla vuos 2013 kun tulen tempaamaan IKSAn vaatiman satasen rikki 16-kiloisella (toivottavasti aikaisemmmin, mutta ei sitä tiedä... Musta ylipäätään tuo systeemi, että pitää nostaa jotain tiettyjä kilomääriä voidakseen sertifioitua siihen tai tähän on jokseenkin hämmentävä. Ei opettamista opi käymällä päivän kursseja tai veivaamalla himassa kuulaa eestaas... Tai en mä ainakaan opi.)


Tämä on vähän ikuisuuskysymys miten koulutettavia testaisi. Se on totta, että tiettyihin tuloksiin panostava testi ei kerro vielä koko totuutta ja hyvin vähän itseasiassa niistä ohjaustaidoista. On se kuitenkin parempi kuin se, että saa jonkin todistuksen suoraan käteen. Sellaisella paperille ei mielestäni ole mitään arvoa. IKSAn testiä tulen miettimään, millainen se tulee tulevaisuudessa olemaan ja onhan siinä nykyäänkin jo testien lisäksi muita osioita. Kuitenkin jos fyysiset vaatimukset ovat riittävän kovat, niistä suoriutuminen kertoo ainakin sen, että henkilö on panostanut kehittymiseen tosissaan ja se on jo iso juttu!

Oon muuten ihan varma, että sä kyllä suoriutuisit siitä, kun systemaattisesti alat vain treenata siihen. Se tarkoittaa sitä, että täytyy ottaa kosketusta 16-24 kiloisiin kuuliin! Missä ajassa, se on yksilöllistä, mutta kyllä mun omia asiakkaita on läpäissyt tuon testin suhteellisen nopeastikin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 5:11 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Jukka,jos sulla tuli jumeja ja ylikuntotila,olisiko se johtunut enemmän vääränlaisesta ohjelmasta kuin GS.stä :?: Kovin monelle ei käy samalla tavalla ja kuitenkin sun lähtökohdat ovat paljon paremmat kuin monella muilla :roll:
Mä olen saanut itseni jumiin pahastikin ,vaikka treenasin samanaikaisesti: kickboxingia,kalia ja pentjak silattia.Lenkkeilyä ja kuntosali treenausta :!: Harjoitukset olivat monipuolisia ,mutta annostus mulle väärä :wink: Nykyisin kehonhuolto(reset,mobbaus,venytykset) pitävät jumit loitolla,vaikken treenaakkaan muuta kuin GS:sää :idea: Tietysti se pitää sisällään paljon muutakin kuin 3 kisanostoa.

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 6:20 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Jukka kirjoitti:
On se kuitenkin parempi kuin se, että saa jonkin todistuksen suoraan käteen. Sellaisella paperille ei mielestäni ole mitään arvoa...

Oon muuten ihan varma, että sä kyllä suoriutuisit siitä, kun systemaattisesti alat vain treenata siihen. Se tarkoittaa sitä, että täytyy ottaa kosketusta 16-24 kiloisiin kuuliin! Missä ajassa, se on yksilöllistä, mutta kyllä mun omia asiakkaita on läpäissyt tuon testin suhteellisen nopeastikin.

Mä olen ottanut kosketusta noihin kuuliin, varmaan työntäisinkin jo kaksnelosta jokusen kerran jos ois pakko, mutta se ei tuo mun treeniin tässä vaiheessa mitään lisäarvoa kun ranteet ei ihan kaikkea kestä.
16-kiloisen tempaaminen on silti alkutekijöissään. Tämmönen nelikymppinen ei pysty tosta vaan panostamaan treenaamiseen sitä mitä ne, joilla ikä alkaa kakkosella vaikka henkisesti ois kuinka varsa kesälaitumella. Ellei sitten ole valmista kestävyys- ja voimapohjaa. Niin se vaan menee.

Enkä mäkään pidä noita kaikille myönnettäviä lappusia oikein minkään arvoisina, en kuulahommissa enkä duunihommissa. Silti mulla on ainoa koulutuksesta kertova paperi sellainen, joita jaeltiin samaan aikaan täysin lahjattomille tunareille. Minä rupesin tekemään kummiskin töitä, olen menestynyt siinä ja ne tunarit on jossain ihan muun alan hommissa.
Siispä kuulapuolella olen lähtenyt samalla periaatteella liikkeelle, että pitää olla muutakin näyttöä kuin joku paperi. En siis pelkää esim. videoistani saatavaa kritiikkiä, päinvastoin. Ikinä ei voi osata liikaa! Niistä kuitenkin näkee mitä minä osaan nyt.

En silti sano, etteikö koulutuksista sais yllättävän paljon irti (saisin ihan takuulla IKSAnkin koulutuksesta), esim. lauantaina ei tullut montaa sellaista juttua joita en ois jo käynyt itse läpi. Silti spottasin sieltä asioita joita olen pitänyt itsestäänselvyyksinä, en vaan ole tiennyt miksi.
Toistaiseksi osaan aika hyvin pilkkoa liikkeet osiin ja selittää mikä vaikuttaa mihinkin ja miksi. Näen myös usein aika nopeesti mikä tekniikassa mättää ja silleen, jopa ihan omassani. Nyt kun jalat pelaa jo tosi hyvin ja kroppa muuten niin tahkoan otteen kanssa.
Kunhan saan sen kuntoon niin luulen, että tempaaminen siirtyy askeleen eteenpäin. ja aika ison sellaisen. Ei silti, ei se mun kesäinen tuloskaan kovin huono ollut. Kolmen kuukauden treenillä.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 6:25 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
jake heke kirjoitti:
Jukka,jos sulla tuli jumeja ja ylikuntotila,olisiko se johtunut enemmän vääränlaisesta ohjelmasta kuin GS.stä :?: Kovin monelle ei käy samalla tavalla ja kuitenkin sun lähtökohdat ovat paljon paremmat kuin monella muilla :roll:
Mä olen saanut itseni jumiin pahastikin ,vaikka treenasin samanaikaisesti: kickboxingia,kalia ja pentjak silattia.Lenkkeilyä ja kuntosali treenausta :!: Harjoitukset olivat monipuolisia ,mutta annostus mulle väärä :wink: Nykyisin kehonhuolto(reset,mobbaus,venytykset) pitävät jumit loitolla,vaikken treenaakkaan muuta kuin GS:sää :idea: Tietysti se pitää sisällään paljon muutakin kuin 3 kisanostoa.


Kyllä, nimenomaan vääränlainen ohjelma, joka oli liian paljon liian yksipuolista harjoittelua. GS lajina on monipuolinen ja sen takia sitä edelleen teen osana kokonaisuutta. Opin vain kantapään kautta, mitä tapahtuu kun tekee liikaa verenmaku suussa.
Korostan siis, että minun kohdallani GS ei ole se ongelma, vaan liian yksipuolinen harjoittelu! Kuten kirjoitin, toisille se sopii, minulle ei ja villi veikkaukseni on, että moni muukin saisi enemmän kokonaisvaltaisemmasta harjoittelusta.
Monessa lajissa pyöritään samojen ongelmien äärellä kilpaurheilussa. Siirrytään liian aikaisessa vaiheessa vain lajispesifiin harjoitteluun ja se näkyy monesti siinä, että kilpailukauden alussa kroppa vielä toimii( kun vielä GPP-kauden monipuolinen harjoittelu potkii tehoja), mutta loppupuolella kun niitä tehoja oikeasti pitäisi saada irti, on kroppa vedetty vähintään paikallisesti ylirasitustilaan, tai jopa hermostollisesti laajemminkin.
Tätä pyrin nykyään välttämään ja uskon vakaasti crosstraining- tyyliin,jossa kausijaksotuksella otetaan tarvittaessa huomioon GS-kisat. Nähtäväksi jää! Nyt tuntuu hyvältä. Loppu on kiinni motivaatiosta!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 6:30 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
traanitapiiri kirjoitti:
Toistaiseksi osaan aika hyvin pilkkoa liikkeet osiin ja selittää mikä vaikuttaa mihinkin ja miksi. Näen myös usein aika nopeesti mikä tekniikassa mättää ja silleen, jopa ihan omassani.


Tämä on yksi tärkein pointti, mitä tulee siihen, kun aletaan kouluttaa muita. Myös oman kehityksen suhteen se on ensisijaisen tärkeää. Hyvin sä olet kehittynyt ja varmasti tulet kehittymään jatkossakin!

Tule ihmeessä loppuvuodesta johonkin Crosstraining-leirille. Varmasti myös sellaisia juttuja, mitkä sinua kiinnostavat, vaikka sitten itse kuulilla harjoittelu painottuisi GS- liikkeisiin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 6:45 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
^Voisin hyvin tullakin jos saan sopimaan aikatauluihin!
Nythän meni viime viikonloppuna päällekkäin kurssit.

Lainaa:
Toisaalta vielä kaikilla tällaisilla kursseilla on sellainen aspekti, mitä ei voi mitata. Se on ohjaajan ja kurssiporukan luoma tunnelma ja innostus, kun samasta asiasta kiinnostunut porukka puuhaa yhdessä viikonlopun. Siitä saa paljon intoa ja motivaatiota omaan treeniin ja omiin ohjauksiin, eikä sitä voi mitata rahassa tai papereissa tai numeroilla.

Aamen.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2011 5:03 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:31 pm
Viestit: 139
Koska ketju lähti liikkeelle siitä, että ajattelin asioita ääneen blogissa, niin ehkäpä kerron täälläkin pari juttua.

Ihan ensiksi täytyy sanoa, että IKSA:n lisenssikoe on ainakin naiselle Todella vaativa. Moni ei pysty siihen ikinä, vaikkahan sitten joillekin olisikin helppoa. Työntöosuus oli no problem, sen kokeilin jo koulutuksen aikana, mutta 16 kg:n tempaus osuus on hurja. Mutta siinä sen koukku sitten taas minun kohdallani onkin. Aion suorittaa sen ensi vuonna, koska tänä vuonna tuskin vielä onnistuu. Ja se testin kovuus jotenkin kyllä sopii IKSA ideologiaan.

Ongelmallista tuollaisen jopa vuosia kestävän lisenssiohjaaja nimikkeen havittelun takana on se, että tällä hetkellä kahvakuulaohjaamisessa joka puolella haluttaisiin lisensoituja ohjaajia nopeasti ja näppärästi. On oikeastaan ihan sama minkä lisenssin sanot omistavasi. Ei hyvä, ei ollenkaan. Eihän ne paperit mitään todista, mutta pitkäaikainen harrastaminen kyllä ja kyllä hyvälle koulutukselle on kovat vaatimukset. Tosiasia on, että tällä hetkellä ihmiset rikkoo itseään paljon kahvakuulien avustuksella.

Olen tosi kiitollinen siitä, että tuli jo yli vuosi sitten oltua ensimäistä kertaa Kukan opissa, matkan varrella on tullut opittua yhtä sun toista kantapäänkin kautta ja nyt viikonlopun WKC koulutuksen jälkeen alkaa jo tuntua siltä, että kehtaa hymyillen sanoa, että kyllä minä voin opettaa kahvakuulan nostamisen tekniikkaa. :)

(myönnän, että tutistuttaa sanoa ääneen jotain omista kyvyistä opettaa, kun tällä palstalla on paljon kokeneita nostajia, joilta pyrkii koko ajan oppimaan lisää...)

_________________
24 Blogi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2011 6:04 am 
Poissa
Keho, mieli ja rauta

Liittynyt: Ti Loka 12, 2010 11:24 am
Viestit: 63
Paikkakunta: Seinäjoki
Mulla on käytynä Voimatoinen kahvakuulaohjaajakoulutus. Voimatoimeahan ei enää ole, vaan Tuomo pitää nykykään Trainer4You:n koulutuksia. Sitten olen käynyt IKSA:n level 2 koulutuksen. Molemmat olivat hyviä, erojakin löytyi.

Itsekkään en usko siihen, että viikonlopun koulutuksella vielä voisi pätevöityä ohjaajaksi. Kyllä se vaatii omaa tekemistä ennen ja jälkeen koulutuksen. Tietysti hommaan vaikuttaa se, mitä muuta koulutusta ja ohjaamista taustalta löytyy. Sitä pidän hyvänä, että on jonkinlainen lisenssikoe kurssin jälkeen. Ongelmana tosin on se, miten osaamista mitataan. Itseäni aikoinaan motivoi IKSA:n lisenssikoe, jonka saavuttaminen heti kurssin jälkeen ei olisi ollut mahdollista. Mutta se toi omaan treeniin tavoiteen. Tavoitteeseen treenaaminen kehitti fyysiikka, mutta myös sitä, kuinka ko. liike tehdään. Ja olihan se hienoa sitten pystyä vaaditut toistot tekemään.

Ja vielä täydennyksenä, että ilman mitään kurssia voi olla loistava ohjaaja myös. Samoin kursseja käynyt voi olla huono ohjaaja.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2011 6:11 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:31 pm
Viestit: 139
Lainaa:
Ja vielä täydennyksenä, että ilman mitään kurssia voi olla loistava ohjaaja myös. Samoin kursseja käynyt voi olla huono ohjaaja.


Ehdottomasti noin.

_________________
24 Blogi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2011 1:07 pm 
Poissa
Kahvapommittaja

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:28 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Espoo, Finland
Onko Suomessa ketään RKC I:n käynyttä? Mua kiinnostaisi se, mutta lopettivat sitten toukokuiset Kööpenhaminan koulutukset. Lähimmät taitavat olla Unkarissa ja Pohjois-Irlannissa...

Se mitä opettamiseen tulee, niin kasvatustieteden kandi löytyy jo :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 86 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com