Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 11:24 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2012 6:17 am 
Poissa
32kg avaimenperät ilmaan
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 1:59 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Tampere
Mä oon ajatellut sillä tavalla, että joka päivä voi harrastaa jotain liikuntaa, kunhan liikkuminen on välillä kevyempää (ei tehdä joka päivä kovaa kahvakuula-/puntti-/juoksutreeniä). Siinä onkin sitten "ongelma"/vaikeus koostaa urheilut jotenkin järkevästi, että saisi tehtyä tarpeeksi, mutta ehtisi myös palautumaan. Mun ainakin pitäisi opetella tekemään välillä myös palauttavia/kevyempiä treenejä, mutta aina sitä vaan lopulta menee sata lasissa, vaikka olisi ollut tarkoitus esim. uida ihan rauhallisesti tai tehdä kevyt kuulatreeni. :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2012 6:26 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Mun mielestä kuulalla on lähtökohtaisesti vaikeampi saada itseään sellaseen jumiin kun esim punteilla. Tietty isoilla kuulilla voi saada tai sit jos tekee tiettyjä liikkeitä tosi paljon. Siltikin koen että kuulalla on helpompi tehdä sellanen "palauttava pintahiki" treeni vaikka heilureilla/vast. kun esim punttisalilla.

Kävely/vast. on varmasti sitä myös mutta itsellä on kävelyn/lenkkeilyn kans vähän se, että tulee helposti mentyä liian kovaa. Kävelyssä nyt ei varmaan ole viel ongelma, mut juostessa on..

Tuntimääriä en itse kyl tuijottelisi koska aika ei ole olennaista mun mielestä. Esimerkiksi tein viime kesänä 1100 heiluria putkeen ja aikaa meni joku ehkä 30-35min? Treeni ei silti tuntunut kovinkaan raskaalta versus jotkut intervallit/vast. mitkä on kestänyt 10-12min joiden jälkeen ei enää tunnu mitään tarvetta tehdä muuta..

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2012 12:24 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
Kun intensiteetti on hallussa niin vaikka 2 kertaa päivässä ilman täysiä lepopäiviä, ympäri vuoden. Eikä tarvitse olla edes kovin kummoinen kuntopohja minun mielestäni että tuon jaksaa. Intensiteetti enemmänkin sitoutuu pohjakuntoon ja arjen stressiin (eli liialla intensiteetillä ollaan helposti umpikujassa), matala tempoinen määräharjoittelu minun mielestäni mahdollistaa hyvinkin runsaan harjoittelun.

Eipä sitä saa selville kuin omia rajoja kokeilemalla, ylirasitusta on lähestyttävä kiinnostuksella ja ennakkoluulottomasti mutta siihen on suhtauduttava kunnioittavasti sitten kun se alkaa nostaa päätään. Ihminen kun ei ole kone ja kyky ottaa vastaan rasitusta vaihtelee paljon.

Itse teen kohtuu raskasta fyysistä työtä ja pyrin treenaamaan sen 2 kertaa päivässä, jonkin 1,5-2 tuntia. Kunhan intensiteetti pysyy hallussa niin ihan helppo homma.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2012 12:29 pm 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?
Avatar

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 2:51 pm
Viestit: 9
Olen samaa mieltä kanssanne arvon liikkujat. Joka päivä jotain mutta ei liikaa :) Heh.

Ja ikä tuo omat haasteet, viime kesänä juoksin HCR:n puolikkaan ja alkoi ekaa kertaa sattuun niveliin oikeen urakalla. Maalissa sattui jo alaselkäänkin :/ Kääk. Ei o ennen ollut niin kivuliasta hommaa toi juokseminen. Sillon ajattelin, että ehkä jätän nämä pitkät matkat ja keskityn kymppeihin. No, olen edelleen sitä mieltä. Mutta se hinku ja se fiilis minkä siitä saa, sitä on ikävä!

Tähän kaikkeen vaikuttaa myös se, että nykyään mulla ei ole juoksukaveria. Yksinään tulee juostua, joo. Mut se ei o sama. Eli olisko tässä toisin sanoen juoksukaveri hakusessa PKS- seudulta [smilie=14.gif]

_________________
Jos uskot itseesi, niin onnistut kaikessa mihin ikinä ryhdytkin.

http://minnaoinaala.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2012 2:49 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen
Avatar

Liittynyt: To Tammi 06, 2011 8:33 pm
Viestit: 352
Paikkakunta: Turku
Oikku74 kirjoitti:
Tsau vielä :)

Ainiin, pakko viel ihailla Papun päivyrin, paprikan treenipäiväkirjaa. Hän kyllä tekee kans joka päivä jotain, en sitten tiedä hänen lepomääristään.... ;D



Kiitos Oikku74!

Suosin RUNSASTA lepoa . :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2012 3:11 pm 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?
Avatar

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 2:51 pm
Viestit: 9
8)

_________________
Jos uskot itseesi, niin onnistut kaikessa mihin ikinä ryhdytkin.

http://minnaoinaala.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 30, 2012 7:24 pm 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 13, 2011 7:32 pm
Viestit: 88
Oikku74:


Ota tavoite kuulailussa ja korvaa osa salia/lenkkareiden päällä oloa sillä. Ei tuntien tuijotusta vaan muutama sarja työntöä ja tempausta 4-8min ja itselle sopivalla tahdilla. Lopeta kuulilla "jäähdyttely", tee jotain muuta tai sitten oikea treeni. Tietysti alussa voi tehdä vähemmän kun totuttelee välineeseen mutta vain virkeänä, silloin siitä on jotain hyötyä.

Underground garagen blogissa oli tähän sopiva fraasi "kilpaile tuloksissa, älä harjoittelussa"

Loistavaa että sulla riittää halua ja tarmoo pusertaa hikeä ropasta. Nyt tarvitset Vain fokusta mitä halua tehdä: juosta, kuulaa, salia...
Kaikkea ei voi saada. Mutta pysy liikkeessä, se on hienoa :!:

_________________
"It is better to be student of reality, than a master of illusion"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 31, 2012 10:18 am 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?
Avatar

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 2:51 pm
Viestit: 9
Heippa,

Kiitos kommentista :P Kaikki noi lajit on mulle tärkeitä ja tykkään näyttää "sopusuhtaiselta" noin niinku lihasten suhteen. Senkin takia kuulailu on vienyt sydämen. Kaikki lihakset pääsee rääkkiin jos niin haluaa [smilie=1.gif] Ja sit salilla saa niitä lihaksia , erottuvuutta ja muotoa :) Pelkkä juoksu taas kuihduttaa yläkropan...

Mulla on vielä vaan niin alottelijan kätöset, että 16 kilonen aiheuttaa mulle kauheet rakot ja ote lipsuu kun sattuu kämmeneen ja sisärystysiin :| Ehkä ne ajan kanssa kovettuu? Joudun vielä isoissa kuulissa käyttämään hanskoja pidon takaamiseksi.

_________________
Jos uskot itseesi, niin onnistut kaikessa mihin ikinä ryhdytkin.

http://minnaoinaala.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 31, 2012 10:19 pm 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 13, 2011 7:32 pm
Viestit: 88
Tekniikka vasta hioutuu.. kyllä sehelpottaa mutta suosittelen että hanskat pois ja toistoja kehiin sellaisella kuulalla millä pystyy hyviä suorituksia tekemään. Ja lisää oppi kenties?

_________________
"It is better to be student of reality, than a master of illusion"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 13, 2012 6:50 am 
Poissa
Pommin hyötykäyttäjä

Liittynyt: Ke Marras 09, 2011 8:58 am
Viestit: 5
Itse olen harjoitellu 2-3 kertaa viikossa ohjatuilla kahvakuula tunneilla ja omana aikana kotona olen myöskin harjoitellut. On sopinut minulle ihan hyvin :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com