Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 10:44 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Tammi 28, 2012 6:59 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 8:23 am
Viestit: 315
Täällä varmasti on selkäkipuisia henkilöitä, kun tuntuu että 50% tutuista kärsii samasta asiasta, joten ajattelin kysyä vähän vinkkiä ja kokemuksia.

Tilanne on alkanut n.5v sitten kun kaaduin jäisissä rappusissa ja välilevystä meni kuori halki magneetin mukaan. Suunnilleen vuosi siitä olin jo ok kunnossa ja pikkuhiljaa parempaan. Aina välillä on kuitenkin ollut hankalaa esim. ajaa autolla pitkään (yli 30min) tai istua/maata tai muuten olla paikallaan.
Viikko sitten meni vähän pahempaan suuntaan kun kannoin rakennuslevyjä etummaisena vähän kierossa. Aika köykäisiä olivat kun vaimo oli toisessa päässä ja jaksoi hyvin tuoda. Pari päivää meni huonosti ja sitten pari hyvää päivää, ja nyt on taas viikon ollut kipeä. Ei oikein meinaa saada rauhoittumaan, ja on erilaista ja kipu on eri puolella kuin yleensä.
Lääkärissä kävin ja hän tuumasi että välilevyjä paukahtelee silloin ja tällöin eikä niistä niin numeroa kannata tehdä. Magneettiin ei laittanut, koska se on yleisessä terv.huollossa leikkauksen arviointiin käytettävä homma. (!?)
Koitin kysellä että voiko touhuta normaaliin tapaan kun kivut on taas menneet, nostella kuulia tehdä polttopuita ym. Mutta ei oikein tullut selvää vastausta.

Mitenkä teidän kokemukset on, voiko selkävaivaisena vielä ajaa täysillä vai pitäisikö varoa painavia juttuja ja ostaa traktori millä kaiken miesten työn voi tehdä :lol:

Nytkin olen nostamisen tehnyt huolella ja alaselkä suorana.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 29, 2012 7:12 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Mä repäisin teinipoikana välilevyn maastavetoa tehdessä. Toki nuorena vammatkin paranee nopeammin, mutta kyllä tuo vaiva on aina välillä muistuttanut itsestään. Mun tilanne on varsin hyvä moneen muuhun selkävaivaiseen nähden, mutta esim vuosi sitten oli episodi, jossa olin treenannut itseni niin jumiin, että alaselässä oli vissiin 3-4 liikkumatonta nikamaa ja seuraukset arvaa. :D

Selkämurheet ovat kai niin yksilöllisiä ettei niihin oikein näin virtuaalisesti voi antaa kuin vertaistukea. Mun vaivaani liikunta auttaa, hyvä liikkuvuus, hyvä ryhti, hyvä venyvyys ja vatsalihasten kunnossapito auttavat myös.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 29, 2012 9:43 am 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Täysillähän ei kannata ajaa mutta ajaa kannattaa :)
Etsi Osteopaaatti joka osaa purkaa tapaturmasta syntyneen shokin/voimavektorin pois. Ja sen jälkeen hoidattaa lantio-jalat, lantio-rintakehä suhteessa kokonaisuuteen balanssiin. Kroppa toimimaan kokonaisena. Ja sen jälkeen säännöllinen mobbaus yleensä tuottaa hyvän lopputuloksen. Mutta hoidattaa kannattaa ammattilaisella olipa siellä mitä tahansa kuvien tai oireiden perusteella :!:
Ammattilainen kyllä osaa sanoa "hyppystuntumalla" mitä kannattaa tehdä(olipa kuvattu tai ei), eli itse ei kannata pähkäillä kovin kauaa :wink:
Itse Osteopaattina olen näillä menetelmillä saanut epätoivoisia asikkaita harrastusten ja normaalin elämän vaatimiin toimintoihin.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 29, 2012 12:37 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
janneh kirjoitti:
Mitenkä teidän kokemukset on, voiko selkävaivaisena vielä ajaa täysillä vai pitäisikö varoa painavia juttuja ja ostaa traktori millä kaiken miesten työn voi tehdä :lol:
.


Painavia juttujakin pystyt melko varmasti vielä joskus tekemään, mutta ei niitä silloin kannata yrittää, kun selkä on pahimmoillaan. Tuo välilevyvaurio saattaa aiheuttaa oireet, mutta ehkä todennäköisemmin ei.

Alkuun ammattilaisen apua, mutta pitkällä tähtäimellä oma hoito ratkaisee. Muutoin tyypillinen virhe on luulla, että selkävaivat aina vain pahenevat vaikka ne pikemminkin aaltoilevat ja saattavat hävitä aikanaan kokonaankin.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 29, 2012 1:51 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
AnttiV kirjoitti:
janneh kirjoitti:
Mitenkä teidän kokemukset on, voiko selkävaivaisena vielä ajaa täysillä vai pitäisikö varoa painavia juttuja ja ostaa traktori millä kaiken miesten työn voi tehdä :lol:
.


Painavia juttujakin pystyt melko varmasti vielä joskus tekemään, mutta ei niitä silloin kannata yrittää, kun selkä on pahimmoillaan. Tuo välilevyvaurio saattaa aiheuttaa oireet, mutta ehkä todennäköisemmin ei.

Alkuun ammattilaisen apua, mutta pitkällä tähtäimellä oma hoito ratkaisee. Muutoin tyypillinen virhe on luulla, että selkävaivat aina vain pahenevat vaikka ne pikemminkin aaltoilevat ja saattavat hävitä aikanaan kokonaankin.

Näin se menee. Yleensä tuntemukset johtuu jostakin muusta kuin rakenteesta löytyneestä ongelmasta :!: Joka on helpompi hoitaa, kuvista löydetty poikkeavuus, tai muutos/oireet ei saa estää hoidattamista. Koska ne voi "harhauttaa" ja laittaa epäröimään lähtöä ammattilaisen käsiin :wink:
Ja näillä osaavilla ammattilaisen käsillä en tarkoita kuvien/oireiden mukaan diagnoosin tekijöitä :!:

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 29, 2012 5:55 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 8:23 am
Viestit: 315
Kiitos vastauksista.
Tuon aaltoilun olen itsekin huomannut, ja tottunutkin siihen. Nyt vähän pelästyin kun tuli erilainen oire, kun mitä näiden vuosien aikana olen huomannut. Ja on ollut aika pitkään huonona, kun ei ole päässyt kävelemään.
Aina kun selkä on kipee niin tekee mieli alkaa harrastamaan pilatesta...mutta jokakerta kun kansalaisopistossa alkaa kurssi, niin se ei ole kipeä. Muutaman kerran vuodessa sitä sitten tuntee itsensä vähän hölmöksi :)

Osteopaatilla käynti kyllä alkoi kiinnostamaan. Onko teillä jotain tuttua täällä jyväskylän seudulla, jota voisitte suositella?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 29, 2012 6:02 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
janneh kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Tuon aaltoilun olen itsekin huomannut, ja tottunutkin siihen. Nyt vähän pelästyin kun tuli erilainen oire, kun mitä näiden vuosien aikana olen huomannut. Ja on ollut aika pitkään huonona, kun ei ole päässyt kävelemään.
Aina kun selkä on kipee niin tekee mieli alkaa harrastamaan pilatesta...mutta jokakerta kun kansalaisopistossa alkaa kurssi, niin se ei ole kipeä. Muutaman kerran vuodessa sitä sitten tuntee itsensä vähän hölmöksi :)

Osteopaatilla käynti kyllä alkoi kiinnostamaan. Onko teillä jotain tuttua täällä jyväskylän seudulla, jota voisitte suositella?

Laitoin sulle privana Osteopaatti Kumpulaisen Pekan yhteystiedot.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 30, 2012 10:08 am 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 8:23 am
Viestit: 315
Kiitos Simo, ajan varasin ja aikamoinen jonohan sillä näytti olevan.

Pitää koittaa saada käveltyä ja venyteltyä varovasti niin pärjäisi sen 1,5kk.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 13, 2012 5:28 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 8:23 am
Viestit: 315
Nyt on eka reissu ohi osteoporootilla. Aika metka kokemus. Sellaisella iskuvasaralla se naputteli selkää ja rintalastaa, meinasin jo kysyä että pidänkö vastarautaa, kun oli ihan samanlainen vehje kun paineilmaniittauksessa...!
Mutta kyllä lantio aukesi, tai ainakin kävely tuntui erilaiselta. Vielä niskaan jäi jumia ja varmaan selkäänkin.

Päänsärky ja selkäjumi iski illalla mutta se kuuluu kuulemma asiaan.

Aika ihmeellinen hoitomuoto, vähän niinkun energiahoitojen ja hieronnan/fysioterapian välimuoto.

Ootan kyllä jo seuraavan ajan tuloa, eli en pahana pitänyt ollenkaan. Outona kyllä :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 13, 2012 5:58 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Niin ihmeellinen on tää maalima :lol:
Näinkin "pahojakin" jumeja saadaan kevyesti aukeemaan, hoitotekniikat vain poikkeaa "hiukan" odotetusta.
Hyvissä käsissä olet.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 15, 2012 5:22 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 8:23 am
Viestit: 315
Vieläkin tuntuu hyvältä, se tuttu alaselän pieni muistuttelu esim autoillessa on ohi. Jumia on vielä muualla, mutta vasta eka kerta takana. Toinen kerta ensiviikolla.
Onpas hölmöä ettei ole tullut aiemmin kokeiltua. Eikä varmasti nytkään, ellei täällä olisi asiasta puhuttu. Ja kiitos Simo vinkistä, sekin helpottaa kokeilua kun on saanut suosituksia joltain.

Odotan kyllä jo seuraavaa kertaa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com