Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 10:35 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2012 11:22 am 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: To Kesä 10, 2010 4:10 pm
Viestit: 458
Paikkakunta: Helsinki
Tekeekö joku mentaaliharjoituksia muun treenin ohessa? Entä valmistautuessa kisoihin? Mun suurin kehityksen kohde on henkinen puoli. Näkyi Ryhdin LC:ssä keskeytyksenä ja tekniikan hajoamisena. Vasen käsi jää helposti koukkuun väsyn iskiessä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2012 12:09 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Ke Maalis 24, 2010 8:48 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Helsinki
Edellisenä iltana käyn kisasuorituksen läpi, jonkun hyvän nostajan tekniikka verkkokalvoille poltettuna (no denisov tietysti). Lisäksi kisapaikalla keskittyminen tekniikkaan pään sisällä - vaikka se nyt taitaa olla normaalia keskittymistä.
Hiukan ennen treenejä rauhoittuminen asiaan ja treenin aikana mahdollisimman vähän muuta ajatusta kuin se mitä on tekemässä. Jo lämmittelyt ajatuksella. Treeneissä kun tekee hyvin niin kisasuoritus on helpompi kun luottaa siihen mitä tekee. Ja keskittyminen tulee itsestään.

Ne kerrat kun oikeen istuu ja miettii nostamista ovat lähinnä ennen kovia treenejä ja kilpailua.

Suosittelen mentaalista harjoittelua, sain siitä paljon apua jo palloilulajeissa aikanaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2012 12:45 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Mä teen siinä mielessä, että kun kisa on lyöty lukkoon, alkavat ajatukset kiertää kehää asian ympärillä. Sitten onkin vaan tietoisen effortin asia ohjata näitä ajatuksia positiiviseen suuntaan. Muutaman kerran olen kyllä huomannut, että noston henkinen liian vahva paaluttaminen on estänyt ns. venymisen kisasuorituksessa.

Kovimmilla tämä on silloin kun ennen kisanostoa on vahva jumi/kiputila tms, Maardussa esimerkiksi työnnön lämmittelyssä joka työntö sattui olkapäähän ja kyllä sellaisen jälkeen sai hetken keräillä itseään.

Kovasti tärkeä osa kyllä valmistautumista mun mielestä.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2012 1:27 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Teen mielikuvaharjoituksia 2 viikkoa ennen kisaa. Silva system on hyvä tapa harjoittaa sitä :idea:
Joskus vaimo(käynyt useita koulutuksia, master) on tehnyt mulle NLP mallittamista tai uskomusten purkamista :idea: Muutaman kerran toiminut kuin magia :!:
Vaarana liian "jäykkä" mielikuva lopputuloksesta. Jos tarkka numero päämääränä,sen ylittäminen on todella hankalaa :idea: Joskus liiallinen valmistautuminen voi tuoda "lisäpaineita" :evil:
Toisinaan katson alfa-tilassa hidastettua nostamista ja koitan imeä mielikuvaa alitajuntaan :idea:
Tehdessä sarjaa ,keskityn liikkeen ja hengityksen rytmiin ,pää tyhjänä(mushin= tyhjä mieli)

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 05, 2012 7:47 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Mä olen joskus jopa muuttanut tekniikkaa ensin mielessä kun kädet on estäneet treenauksen ja sit kun pääsin tekemään niin se oli aika hyvässä mallissa.

Viimeiset treenit ennen kisaa on pariminuuttisia vetoja kisatahdilla. Niistä jää päällimmäiseksi mieleen se, että "tämä tuntuu hyvältä".
Kisassa palaan siihen ajatukseen ja ajattelen kivun ja maitohapot samanarvoisiksi huonon taustamusiikin kanssa.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 06, 2012 12:24 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: To Kesä 10, 2010 4:10 pm
Viestit: 458
Paikkakunta: Helsinki
jake heke kirjoitti:
Teen mielikuvaharjoituksia 2 viikkoa ennen kisaa. Silva system on hyvä tapa harjoittaa sitä :idea:
Joskus vaimo(käynyt useita koulutuksia, master) on tehnyt mulle NLP mallittamista tai uskomusten purkamista :idea: Muutaman kerran toiminut kuin magia :!:
Vaarana liian "jäykkä" mielikuva lopputuloksesta. Jos tarkka numero päämääränä,sen ylittäminen on todella hankalaa :idea: Joskus liiallinen valmistautuminen voi tuoda "lisäpaineita" :evil:
Toisinaan katson alfa-tilassa hidastettua nostamista ja koitan imeä mielikuvaa alitajuntaan :idea:
Tehdessä sarjaa ,keskityn liikkeen ja hengityksen rytmiin ,pää tyhjänä(mushin= tyhjä mieli)



Kerrotko tarkemmin näistä systeemeistä? Olen aloittanut Alkemisti Petteri Nykyn tarinan lukemisen. Hän painotti valmennuksessaan esimerkiksi hetkessä elämistä ja flown löytämistä tekemiseen. Joukkuelaji on tietysti eri asia, kun yksilölaji, mutta ehkäpä jotain siirrettävää GS:ään tuossa on.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 06, 2012 4:56 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Silva system on Suomessakin järjestettävä mielen-hallinta kurssi. Kurssin voi uusia ovirahalla useasti!
Kurssi kestää2 päivää ja on mielestäni hyvä :idea:
EFT (emotional freedom technique) kirja löytyy Suomenkielisenä netistä :idea: Eräs nainen järjesti kursseja aikaisemmin :!:
Jonh Duillard on kirjoittanut kirjan : keho.mieli,urheilu. Kirja on Suomennettu ja kertoo miten haetaan flow tila treeneissä ja kisoissa :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 91 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com