Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Huhti 26, 2024 5:07 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Joulu 31, 2011 2:54 pm 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: To Joulu 29, 2011 3:11 pm
Viestit: 7
Hei vaan kaikille,

Vuoden päivät kuulailun parissa ja nyt vasta tieni tänne foorumille löysin [smilie=14.gif]

Tällä hetkellä teen intervalli tyylistä harjoittelua jota tehdään kuutena päivänä viikossa. Ennen tein pidempiä pääasiassa matalansykkeen juoksulenkkejä aina niin että joka toinen päivä, elimistölle jäi siis aina päivä aikaa palautua. Samanlainen harjoittelu tyyli jatkui kuulienkin parissa kun aloin tekemään, eli noin kolme krt/viikko.
Nyt olen siirtynyt, kuten aiemmin mainitsin että teen käytännössä joka päivä mutta kovalla sykkeellä ja treenin kesto on 20-45min keskinmäärin.

Tulokset ovat kyllä parantuneet yllättävän nopeasti. Teen 2x16kg kuulilla taikka sitten 24kilosella.

Miltä tällainen vaikuttaa kokeneempien mielestä? Tavoitteeni toki on parantaa tuloksia, kasvattaa hieman lihasmassaa ja polttaa rasvaa. Tällä hetkellä olen 181/81kg.

Kertokaapa omia kokemuksia ja oman harjoitustenne tiheyttä sekä intensiteettiä. Ja mukavaa uutta vuotta toki kaikille 8)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2012 9:35 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: La Tammi 01, 2011 12:04 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Vantaa
Terve vaan!

Väittäisin että tuolla tahdilla aika nopeasti tulee aluksi tuloksia mutta myös nopeasti kehitys pysähtyy, lepoa tarvitaan ! Ja lihasten kasvua on turha toivoa(ylipäätään kuulaharjoittelu ei ole tähän tarkoitukseen paras mahdollinen juttu) jos teet pitkiä sarjoja niin kuin kuulalla monasti tehdään, rasvaprosentti todennäköisesti kyllä pienenee.
Taitaa muutenkin olla vähän vaikea yhtälö kasvattaa lihaksia ja vähentää rasvaa samanaikaisesti normaali vartaloisella henkilöllä.
Viisaammat varmaan antaa sulle hyviä treenivinkkejä täällä!

Vähän sekavaa tekstiä mutta annetaan anteeks näin vuoden vaihtumisen jälkeen :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2012 11:33 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Olen antanut itseni ymmärtää että intrervalleja ei olisi hyvä tehdä hirveän monena päivänä viikossa ainakaan pitkään? Jos siis tekee tosissaan kovia intervalleja, tietty jos teet esim kuntopiirityylisesti lyhyitä eriä niin se ei liene ihan "niin paha"?

Kaipa sitä omaa kroppaa tuntee parhaiten, mutta kyllähän yleisesti vaihtelu virkistää..?

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2012 1:28 pm 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: To Joulu 29, 2011 3:11 pm
Viestit: 7
Tarkennetaan vielä ettei lihasmassaa juurikaan enää tarvittaisi, rasvaa vaan pois ja kuntoa paremmaksi niin avot. Lihaksia tuli kuitenkin lisää kuntopiiri -tyyppisellä toiminnalla eli muutaman kerran viikkoon juoksujen lisäksi ja pari päivää lepoa.

Tämä intervalli tyyppinen harjoittelu kyllä tuntuu tosi mukavalta myös juurikin tuon vaihtelevuuden lisäksi, että oiken naurattaa. Paikat ei sen kummemmin tuosta kipeäksi tuli kun muistaa ensin hieman lämmitellä ja samalla venytellä kun tekee. Tosin nyt taitaa vielä huominen taukona mennä koska perjantain reenissä tein sen verran pidempään ja painavammalla kuulalla että hieman aukesi rakkulat käsistä ja on melko kipeät. Johtusko myös siitä että kokeilin miltä tuntuu kun laittaa sitä valkeata punttiäijien talkkia (tai mitä liekään) kouriin niin nahat meni vaan rullalle. Parempi siis puristaa vaan kovaa sitä hikistä kahvaa;)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2012 1:52 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Parempi opetella oikea tekniikka niin kädet pysyvät eheänä ja magnesiumille voi haistattaa pitkän
p----n :wink: Itselläni mankku rikkoo pommin varmaan kädet :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2012 6:40 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Khyl. Toi on kyl hyvä tapa testailla sitä kehitystä. Joskus kun tuntuu ettei mitään kehitystä tapahdu, mutta sitten kun pystyy tekemään jonkun challenge x:n tai y:n selkeästi paremmin kuin vaikka jokunen kk sitten.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2012 7:07 am 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?
Avatar

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 2:51 pm
Viestit: 9
Moikkis, mää olen uusi täällä. Kuulaillu noin vuoden päivät, aktiivisesti puolisen vuotta.

Olen käynyt salilla kymmenisen vuotta ja juossut kans samanverran ihan kisoissa asti. Olen nyt alkanut tekemään niin, että teen salitreenin päälle pienen kuulareenin ns loppuverryttelynä. Saliohjelmaani kuuluu aina jäähdyttely ja teen sen mieluusti kuulalla.

Mitäs tähän sanotte?

Sitten mulle on aina ollut noi lepopäivät aika olemattomia. Mun mielestä (olen varmaan väärässä) ei voi tehdä liikaa :o jos vertaa vaikka urheilijoihin ja kuina paljon he tekevät. Ja itsestäkin tuntuu, ettei tee tarpeeksi. Olisi kiva tietää mikä on sopiva määrä tällaiselle 38-vuotiaalle muikkelille? Nyt kun vielä salilla alkaa kestämään isompia painoja :wink: niin tuntuu ettei mikään riitä ja aina vaan haluu lisää. Toisaalta tiedän kyllä jo kauan treenanneena, että tuloksia ei synny yhdessä yössä.... :mrgreen:

_________________
Jos uskot itseesi, niin onnistut kaikessa mihin ikinä ryhdytkin.

http://minnaoinaala.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2012 9:21 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
^monet urheilijat treenaavat sitä lajia ja oheisia sen x-ajan mutta eivät sitten tee juuri muuta. Meillä taviksilla tuppaa olemaan siinä ohessa sitten duunia ynnä muuta joka ei ole aktiivista palautumisaikaa. Pääsääntöisesti ammattiurheilijoilla kuormitus on lisääntynyt pikkuhiljaa, joten kroppa "kestää" treeniä eri tavalla. Tai sitten ei, jos nyt katselee noita loukkaantumis- ym. tilastoja.

Kehitystä ei tapahdu ilman lepoa, joten kyllä, liikaa voi tosiaankin treenata. Ylirasitustilat kehittyy pikkuhiljaa eikä niitä aluksi tajua sellaisiksi kunnes homma saattaa kaatua ykskaksyllättäin ihan kokonaan. Pidemmät kuntoutumisjaksot... ne vasta rankkoja on. En suosittele.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2012 12:24 pm 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?
Avatar

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 2:51 pm
Viestit: 9
Kiitos vastauksestasi!

Näiden hommeleitten kanssa on aika yksinään ja tekee omasta mielestään asioita oikein. Siksi on hyvä saada välillä toinen mielipide :)

Olen jossain vaiheessa (noin 2 v sitten) ollut ylikunnossa, jotta en enää joudu siihen, niin montakohan tuntia Sinun mielestä saisi treenaa/ pv? Riippuu teitenkin reenin rankkuudesta ym... Monta asiaahan pitää ottaa huomioon, mutta noin niinkun ohjearvona? Kiitos :)

_________________
Jos uskot itseesi, niin onnistut kaikessa mihin ikinä ryhdytkin.

http://minnaoinaala.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2012 1:43 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Ehkä joku viisaampi voi antaa jotain ohjeaikoja.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2012 3:45 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Oikku74 kirjoitti:
Sitten mulle on aina ollut noi lepopäivät aika olemattomia. Mun mielestä (olen varmaan väärässä) ei voi tehdä liikaa
Oikku74 kirjoitti:
Olen jossain vaiheessa (noin 2 v sitten) ollut ylikunnossa
Nämä kaksi peräkkäistä poustausta saa mut sanattomaksi. Ehkä tuosta 2v. takaisesta voisi jotain ottaa opiksi? Lepopäiviä tarvitaan.
Oikku74 kirjoitti:
noin niinkun ohjearvona?
Treenaa kehoasi kuunnellen, kiirehtimättä, AIKAA ON
Oikku74 kirjoitti:
Toisaalta tiedän kyllä jo kauan treenanneena, että tuloksia ei synny yhdessä yössä....

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2012 4:51 am 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?
Avatar

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 2:51 pm
Viestit: 9
Kiitos vastauksistanne! Yritän ottaa iisimmin :)

_________________
Jos uskot itseesi, niin onnistut kaikessa mihin ikinä ryhdytkin.

http://minnaoinaala.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2012 4:55 am 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?
Avatar

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2012 2:51 pm
Viestit: 9
Tsau vielä :)

Ainiin, pakko viel ihailla Papun päivyrin, paprikan treenipäiväkirjaa. Hän kyllä tekee kans joka päivä jotain, en sitten tiedä hänen lepomääristään.... ;D

_________________
Jos uskot itseesi, niin onnistut kaikessa mihin ikinä ryhdytkin.

http://minnaoinaala.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2012 5:05 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Ke Maalis 24, 2010 8:48 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Helsinki
Oikku74 kirjoitti:
Moikkis, mää olen uusi täällä. Kuulaillu noin vuoden päivät, aktiivisesti puolisen vuotta.

Olen käynyt salilla kymmenisen vuotta ja juossut kans samanverran ihan kisoissa asti. Olen nyt alkanut tekemään niin, että teen salitreenin päälle pienen kuulareenin ns loppuverryttelynä. Saliohjelmaani kuuluu aina jäähdyttely ja teen sen mieluusti kuulalla.

Mitäs tähän sanotte?

Sitten mulle on aina ollut noi lepopäivät aika olemattomia. Mun mielestä (olen varmaan väärässä) ei voi tehdä liikaa :o jos vertaa vaikka urheilijoihin ja kuina paljon he tekevät. Ja itsestäkin tuntuu, ettei tee tarpeeksi. Olisi kiva tietää mikä on sopiva määrä tällaiselle 38-vuotiaalle muikkelille? Nyt kun vielä salilla alkaa kestämään isompia painoja :wink: niin tuntuu ettei mikään riitä ja aina vaan haluu lisää. Toisaalta tiedän kyllä jo kauan treenanneena, että tuloksia ei synny yhdessä yössä.... :mrgreen:


Tuli mieleen, että tärkeintä varmaan on asettaa tavoite ja tehdä sen mukaan. Eli esimerkiksi mikäli haluat nostaa tietyllä kuulalla tietyn määrän toistoja niin sen mukaan tähtäät treenin. Itse kyllä voi olla vaikea tietää miten siinä tapauksessa treenaa mutta varmaan vinkkejä saa. Jos taas haluaa "käydä salilla" niin sitten tekee niin.

Melko ympäripyöreetä mutta ilman tavoitetta tosiaan on vaikee saada tekemisestä järjellistä. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2012 6:17 am 
Poissa
32kg avaimenperät ilmaan
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 1:59 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Tampere
Mä oon ajatellut sillä tavalla, että joka päivä voi harrastaa jotain liikuntaa, kunhan liikkuminen on välillä kevyempää (ei tehdä joka päivä kovaa kahvakuula-/puntti-/juoksutreeniä). Siinä onkin sitten "ongelma"/vaikeus koostaa urheilut jotenkin järkevästi, että saisi tehtyä tarpeeksi, mutta ehtisi myös palautumaan. Mun ainakin pitäisi opetella tekemään välillä myös palauttavia/kevyempiä treenejä, mutta aina sitä vaan lopulta menee sata lasissa, vaikka olisi ollut tarkoitus esim. uida ihan rauhallisesti tai tehdä kevyt kuulatreeni. :roll:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com