Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 6:49 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Kesä 10, 2012 3:44 pm 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Huhti 19, 2012 1:25 pm
Viestit: 77
N. kerta viikkoon teen tämän tyyppistä:

5 min työntö @ 2x20kg 8rpm
5 min työntö @ 2X16kg 8rpm
8min tempaus @ 16kg 16rpm
20+20 työntö @ 28kg
4min swing @ 24kg

Erityisesti 2X20kg:n työnnöissä tuo 5min tuntuu nyt aika max. pituudelta mitä jaksan putkeen vääntää mm. siksi, koska en osaa kunnolla levätä räkkiasennossa.

Olen 36v ja 74kg ja treenailen kuulilla säännöllisen epäsäännöllisesti keikkatyöstä johtuen n. 4-6kertaa viikossa. Vuosia aktiiviliikkujan (mm. kamppailulajit) ominaisuudessa mulla on suht. ok kestävyyskunto, mutta voimapuoli on aina ollut melkoisen huono. Jos Cooper testi toimii suuntaa antavana mittarina niin viime kesänä juoksin 3200m.

Tekisi mieli joskus kokeilla biathlon kisoja kuntosarjassa. Minkä tyyppisiä treenejä kandeis tehdä, jos kisoihin tähtään? Jotain vinkkejä, mitä itse teette?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 10, 2012 5:24 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: La Tammi 01, 2011 12:04 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Vantaa
Pyykkösen treeniohjelmageneraattori on kokeilemisen arvoinen juttu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 10, 2012 6:09 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Alussa mun mielestä säännöllisyys ja teknisesti oikeat toistot on se juttu. Suorituskyky nousee kyllä siinä sivussa, kun niitä hyviä toistoja vaan takoo. Se tarkoittaa sitä, että läheskään joka treeni ei voi olla kova.

Mulla toimi semmoinen ekoihin sm-kisoihini, että joka treenissä sekä tempausta että työntöä. Joka toinen treeni oli toinen pääosassa ja toiselle tehtiin vain kevyt makustelu. Treeni vuorotteli sitten kevyt-raskas-keskiraskas-lepo -syklillä. Vaikea selittää, mutta helppo systeemi kun sen tajuaa. Kova työntö tai tempaus tuli siis max kerran viikkoon ja silloinkin eri päivinä.

Jos kiinnostaa, niin voin luonnostella havainnollisempaan muotoon myöhemmin :)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com