Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 12:34 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2012 4:19 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Hyvä kirjoitus. Huomasin myös, että itsellä ollut aika samanlainen nuoruus liikunnan suhteen.

Itselle liikkuminen oli aikanaan sellainen välttämätön paha, sitä tehtiin kouluikäisenä kun oli pakko ja kaikki muutkin harrastivat sitä.

Toki arkiliikuntaa/vast. harrastettiin penskana, mutta ei sitä ajatellut liikkumisena vaan piti vaan jotenkin päästä esim kavereille
tai paikkoihin, silloin ainoa tapa oli kävellä,juosta tai mennä fillarilla.

Kunnon kipinän sain kuitenkin vasta 15-vuotiaana kun aloitin punttien vääntämisen, aika samoista syistä kun marks tuossa kirjoitti.
Kamppislajit aloitin muutama vuosi myöhemminn ja ne vei sitten vielä astetta kovempaa mukananaan.

Sen jälkeen liikunta on ollut aika iso osa elämää, jopa elämäntapa. Nykyään kamppailutouhut+kuula/toiminnalliset treenit vie tosi
paljon aikaa ja sen puolesta tätä voisi tehdä jo puoliammattimaisesti ainakin. Mutta edelleen sitä tehdään yhdistyspohjalta pääosin.

Treenien ohjaamisesta pidän todella paljon ja monasti ne ovat jopa viikon kohokohtia kun pääsee taas vetämään huippujengille
treenejä. Toki myös se oma treeni on tärkeää, mutta nykyään se on keskimäärin enempi sellaista perussuoritusta, ryhmässä treenit
sitten on aina tosi mukavia.

Välillä toki tulee hetkiä jolloin treenejä/vast. tulee vedettyä liikaa ajankäytöllisessä mielessä ja perhe tulee ehkä vähän laiminlyödyksi sen
kautta, tämä toki harmittaa ja sitä sitten yrittää paikkailla aika ajoin.

Itse olen sanonut ohjaajakollegoille, että siinä vaiheessa jos mulla ei ole sitä intoa ja kipinää mikä nyt on treenien vetoon, pitää lopettaa.
Mikään ei ole pahempaa kuin väsynyt ja nolla motivaatiolla oleva ohjaaja. Lajissa kuin lajissa.
Sama homma liikunnan suhteen. Jos siitä tulee pakkopullaa, se pitää lopettaa tai ainakin vähentää rajusti. Toivon toki että näitä tunteita
ei tule koskaan.

Mulle liikunta on myös se yksi tärkeä tekijä millä jaksaa niitä arjen stressejä,kiireitä yms. Se ei pelkästään pidä kehoa kunnossa vaan myös
mieltä. Toki välillä voisi ottaa rennommin jos tule pidempiä treenitaukoja, vieläkin on vähän turhan fanaattinen sen suhteen.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com