Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ti Huhti 16, 2024 2:08 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: La Syys 15, 2012 10:37 am 
Poissa
Kahvapommittaja

Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 6:29 pm
Viestit: 13
http://www.strongerman.com/swing-pr-vid ... tle-extra/

Olipa yllätys millä tekniikalla tua Buddi nuo heilautukset tekee.

P.S 10000 meni 24kiloisella 8 päivässä.Kunto koheni,sykkeet laski.Oikeasti tuo oli päänupille kaikkein kovinta,vaikka kesälomalla sen huitaisinkin.Pian teen 32kilon kuulalla saman"hässäkän"...työt vain häiritsee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: La Syys 15, 2012 5:19 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Mitä tarkoitat tuolla "yllätyksellä"?

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: La Syys 15, 2012 6:05 pm 
Poissa
Kahvapommittaja

Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 6:29 pm
Viestit: 13
L.K kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla "yllätyksellä"?


Kuvittelin että olis tehty niinku"oikealla"tekniikalla ,eli hartioiden tasolle.Kun aika meteliä sen saavutuksista on pidetty.
Vai onko tuo tyyli "oppikirjojen"mukainen?Jos näin on,sitten olen tehnyt väärin koko ajan.
Voihan niitä näköjään noinkin tehdä,mutta itse en ihan kokonaisina heilutuksina tuollaisia pitäisi.
No eipä ole ainakaan"selkä yliojennettu" :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Su Syys 16, 2012 8:57 am 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Bud Jeffriessin videoita katsellessa,hänellä tapana hieman "oikaista" liikkeissä :oops: Mustakin olisi parempi tehdä hyvällä tekniikalla ja vaikka vähemmällä toistoilla :idea:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Su Syys 16, 2012 9:05 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
riittastiina kirjoitti:
L.K kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla "yllätyksellä"?


Kuvittelin että olis tehty niinku"oikealla"tekniikalla ,eli hartioiden tasolle.Kun aika meteliä sen saavutuksista on pidetty.
Vai onko tuo tyyli "oppikirjojen"mukainen?Jos näin on,sitten olen tehnyt väärin koko ajan.
Voihan niitä näköjään noinkin tehdä,mutta itse en ihan kokonaisina heilutuksina tuollaisia pitäisi.
No eipä ole ainakaan"selkä yliojennettu" :roll:


Viittaatko nyt tolla korkeudella tohon haasteeseen vai yleisesti?

Itse kun olen ainakin nähnyt hyvin monelle eri korkeudelle tehtäviä heilureita ja en kyllä itse ainakaan piätisi mitenkään
vääränä sitä ettei heiluri aina sinne hartiatasolle tule. Mun mielestä tossa videossa heiluri on suht normaali korkeudella,
onhan kuula loppuasennossa kuitenkin siellä rintakehän tasalla, muuten toki vähän jäykän oloinen heiluri mutta ehkä aika
normaali ton kokoselle kaverille, vielä kun voimaa tuntuu piisaavan.
Itse en esim aloittelijalle opeta heiluria hartiatasalle koska suurimpia ongelmia alussa uusilla on se hartioiden jäkitys jo muutenkin
ja kun tehdään heiluri hartiatasalle, tämä vain korostuu. Ainakin omat havainnot näin, voin toki olla täysin väärässäkin.

Kuitenkin ymmärtääkseni heilurissakin on aika monta eri koulukuntaa ja mitään yhtä ainoaa oikeaa tapaa tuskin on?
Toiset taitaa opettaa hyvinkin voimakkaalla ylävartalon "niiauksella" kun taas toiset ei?

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2012 3:15 am 
Poissa
Kahvapommittaja

Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 6:29 pm
Viestit: 13
L.K kirjoitti:
riittastiina kirjoitti:
L.K kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla "yllätyksellä"?


Kuvittelin että olis tehty niinku"oikealla"tekniikalla ,eli hartioiden tasolle.Kun aika meteliä sen saavutuksista on pidetty.
Vai onko tuo tyyli "oppikirjojen"mukainen?Jos näin on,sitten olen tehnyt väärin koko ajan.
Voihan niitä näköjään noinkin tehdä,mutta itse en ihan kokonaisina heilutuksina tuollaisia pitäisi.
No eipä ole ainakaan"selkä yliojennettu" :roll:


Viittaatko nyt tolla korkeudella tohon haasteeseen vai yleisesti?

Itse kun olen ainakin nähnyt hyvin monelle eri korkeudelle tehtäviä heilureita ja en kyllä itse ainakaan piätisi mitenkään
vääränä sitä ettei heiluri aina sinne hartiatasolle tule. Mun mielestä tossa videossa heiluri on suht normaali korkeudella,
onhan kuula loppuasennossa kuitenkin siellä rintakehän tasalla, muuten toki vähän jäykän oloinen heiluri mutta ehkä aika
normaali ton kokoselle kaverille, vielä kun voimaa tuntuu piisaavan.
Itse en esim aloittelijalle opeta heiluria hartiatasalle koska suurimpia ongelmia alussa uusilla on se hartioiden jäkitys jo muutenkin
ja kun tehdään heiluri hartiatasalle, tämä vain korostuu. Ainakin omat havainnot näin, voin toki olla täysin väärässäkin.

Kuitenkin ymmärtääkseni heilurissakin on aika monta eri koulukuntaa ja mitään yhtä ainoaa oikeaa tapaa tuskin on?
Toiset taitaa opettaa hyvinkin voimakkaalla ylävartalon "niiauksella" kun taas toiset ei?



Katsoitko tosiaan kokonaan tuon linkkaamani videon?Ja pidät korkeutta"suht normaalina"? :roll: Tehköön Buddi mun puolesta heilurit miten vain,mutta katson sen "heilautus saavutuksia"nyt ihan eri valossa.Todellakin on näköjään turha vertailla tuloksia,ennekuin näkee tyylin millä ne on tehty...eli hieman Ameriikan lisää tuas on.

Itse en todellakaan ole mikään kahvakuula ohjaaja,mutta nuo Buddi heilurit vain ovat mielestäni 1/3 tai 1/4 osa heilureita,eikä täten ne
oikeuta saamaan kutsua meidän"kymppikerholaisten kuulamiittinkiin" :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2012 10:20 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Mulla jos heilurit jää noin alas niin vaihdan pari kiloa kevyempään kuulaan kunnes alkaa nousta ylemmäs. Tuo näyttää musta vähän semmoselta nylkyttelyltä. Vaan kukin halunsa ja tavoitteidensa mukaan.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2012 4:55 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Alussa Bud tekee noin vatsan-rinnan korkeudelle,mikä on normi korkeus.Lopussa aika lyhyttä versiota joita Rudnev sanoisi enemmän otetreeniksi,kuin swingiksi :wink: Jos liike tehdään silmien korkeudelle,se näyttää enemmän high-pullilta kuin swingiltä :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2012 5:20 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Toi oli kyllä komediaa :)
Ei noi mun mielestä kyllä ekan minuutin jälkeen mitään järkeviä heilureita ollut, ihan yhtä fiksuja kuin puolikyykyt tms.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2012 5:22 pm 
Poissa
Kahvapommittaja

Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 6:29 pm
Viestit: 13
Piti oikein käydä testaamassa itsekkin mihin korkeuteen nuo heilautukset itsellä menee.Eli hartioiden tasolle nousee,niinku "luonnostaan" ei todellakaan silmien korkeuteen.
Ja kyllä huomasin että se"tekniikka"tuossa 10000 haasteessa parani ihan itsestään päivästä toiseen.
Oppi pitämään rennosti kuulasta kiinni ym.
Mitään kipuja ei ollut..tai hieman paikat jumissa aamulla,mutta kummasti paikat"aukes"taas kun treeni alkoi.
Tässä vähän vertailua jos tästä joku ymmärtää tai kiinnostaa:

Päivän 1. 1000 heilautusta/tunti ja 6.päivän 1000/tunti erona keskipulssin laskeminen 20 pykälää.
Ja tein lopuksi jopa 1200/tunti 20pykälää pienemmällä keskisykkeellä kuin päivänä 1. 1000/tunti
Tein päivän 7. 32kg kuulalla ja siinäkin keskisykkeet reippaasti alle tuon ekan päivän.
Eli kyllä kestävyys parani mukavasti.
Gymbossi hienosti treeniä rytmitti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Syys 18, 2012 5:47 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
jake heke kirjoitti:
Alussa Bud tekee noin vatsan-rinnan korkeudelle,mikä on normi korkeus.Lopussa aika lyhyttä versiota joita Rudnev sanoisi enemmän otetreeniksi,kuin swingiksi :wink: Jos liike tehdään silmien korkeudelle,se näyttää enemmän high-pullilta kuin swingiltä :mrgreen:

Mun mielestä nuo heilurit on alkuunkin avuttoman matalia, ei tuollaisilla paljoa kehtaisi alkaa rehvastelemaan. Seuraavaksi voi ottaa rehvasteltavaksi vaikka 1000 kyykkyä, ja kyykky on sellainen että polvet siirtyy eteenpäin 10-15, ja perse laskee ehkä 2 cm alaspäin.

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Syys 18, 2012 8:50 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Ei kai heilurilla mitään "oikeata" korkeutta ole vaan on puhuttu karkeasti matalasta, normaalista ja korkeasta heilurista. Toki korkeus on ihan ratkaisevaa liikkeen raskauden kannalta.

Yhtä lailla high pulleja eli korkeaa vetoa on joka korkeutta aina n.s. Anasenkosta melkein tempaukseen asti.

Sinänsä hirveässä määrässä heilureita en näe järkeä. Kuntoa saa paremmin kohotettua "kuulalenkillä" eli pitää kevyen kuulan liikkeellä vaikka puoli tuntia käyttämällä monenlaisia liikkeitä.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Syys 18, 2012 9:11 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Ke Maalis 24, 2010 8:48 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Helsinki
eveliina kirjoitti:
Mulla jos heilurit jää noin alas niin vaihdan pari kiloa kevyempään kuulaan kunnes alkaa nousta ylemmäs. Tuo näyttää musta vähän semmoselta nylkyttelyltä. Vaan kukin halunsa ja tavoitteidensa mukaan.


Joo, kyllä Buddi on tuossa keksinyt ihan oman kahvakuulaliikkeen: etutyöntö.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Syys 18, 2012 10:03 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
No juu, en jaksanut katsoa videota loppuun asti, olet aivan oikeassa, että kyllähän ne muuttuu.

Siltikin kuten tuossa jo muutama sanoi, ei se heilurin korkeus nyt varmaan ole mikään validi juttu ja jos joku tekee sen 10 000 matalalla ja toinen korkealla niin mulle ainakin ihan sama. Hyvä suoritus se on silti.
Toki tuossa Jenkkisedän videossa ja saavutetussa määrässä versus aika tuommoiset heilurit on toki sitten mitä on.

Olen kyllä AnttiV:n kanssa suht samaa mieltä muuten tuosta heilurien määrästä. Joskus on kiva testata itseään ja rikkoa rajoja mutta onhan se nyt vaan ihan saatanan tylsää puuhaa tahkota joku tunti jotain heiluria pelkästään. Mikäli niin pitkään yhtäjaksoisesti haluaa töitä kuulalla tehdä niin miksei sitten juuri tee kombinaatioita. Pysyy ainakin paljon mielekkäämpänä ja ei varmasti ole ainakaan yhtään kevyempää niin jos hakee vaan sitä kunnon hikitreeniä. Itse olen tosiaan tehnyt kerralla sen 1100 heiluria johonkin rapiaan puoleen tuntiin ja kyllä se eniten vitutti sen sijaan että ois ollu fyysisesti jotenkin poikkeuksellisen rankkaa. Mut piti vaan kokeilla miltä tuntuu. Ihan yhtälailla vois joskus kuriositeettina tehdä ton 10t yhdessä päivässä, mutta en tiedä kestäiskö ns. pää eli meniskö liian turhauttavaksi..

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Syys 18, 2012 10:58 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Joo nämä heilurit antavat helposti valheellisen kuvan kunnosta, kun varsinkin matalina niitä on helppo tehdä. Jos tekisi tuhat maastavetoa pelkällä tangolla, niin se olisi todella raaka urakka. Satakin pistää jo puuskuttamaan.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com