Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ti Huhti 16, 2024 9:00 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 3:07 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Kuulajutuissa tulee käytettyä lähes poikkeuksetta ns. anatomista hengitysrytmiä. Ts. alas mennessä uloshengitys, kuten Jukka_ jossain jo kirjoitti.
Itsellä vain raskaimmissa nostoissa hengitys vaihtuu biomekaaniseen hengittämiseen, eli ns. voimahengitykseen. Kuitenkaan niin isoa kuulaa en ole vielä heilutellut, että olisi joutunut vaihtamaan ja korkeita vetoja olen tehnyt 2 x 48kg kuulilla. Tekniikka muuten muuttuu kun nostan raskasta kuulaa/kuulia.
Raskaissa työnnöissä olen huomannut, että uloshengitys ei lähde samaan aikaan ykkösdipin aikana, vaan teen ensin uloshengityksen jota seuraa pieni "paineistushetki" ja vasta sen jälkeen työntö.

Heilautuksessa hengitysrytmihän voi muuttua rasittavuuden kasvaessa niin, että uloshengityksellä alas, pieni sisäänhengitys ylös tullessa ja toinen uloshengitys ylhäällä. Samoin kuten tempauksessa yhden toiston aikana uloshengitysten määrä kasvaa sen mukaan, kun on tarvetta. Tällöin hengitys on lähes jatkuvaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 3:34 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Ke Maalis 24, 2010 8:48 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Helsinki
Hengitän ulos ja sisään ettei ala pyörryttämään.

8)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2012 7:45 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
En ole oikeastaan ajatellut asiaa sen enempää. Mulla se menee aina niin, että alas mennessä keuhkot täyttyy ja ikäänkuin pönkän päältä lähtee heiluri ja kuulan noustessa ylös ulospuhallus. Mulle tämä on luontanen ja toimiva.

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2012 10:24 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
^Mulla tuppaa vaihtumaan tuo päinvastaiseksi sitä mukaa kun väsyn. Eli alussa se lähtee luonnostaan noin päin, mutta päinvastainen (puhallus alhaalla) on se sittenkin vahvempi apu.
(Tempauksessa puhallan ulos ylhäällä ja alhaalla, väleissä vedän sitten sisäänpäin happea.)

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2012 4:16 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Performance breathing eli alasmennessä keuhkot tyhjäksi.Kumarrus automaattisesti tukee hengitystä :idea: Ylös noustessa ranka suoristuu ja keuhkot laajenevat.Silloin sisäänhengitys tapahtuu paremmin ja keuhkoihin mahtuu enemmän ilmaa :idea:
Tuplahengitys tempauksen malliin toimii myös ,mutta pitää kiirettä :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com