Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 10:27 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 6:58 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Kyllä itselle toistot on aika selkeä mittari ainakin isoilla kuulilla. Samaten erilaiset testit joissa tehdään sama työ aikaa vastaan. Esim. 400 challenge on ollut aika hyvä. Tosin sitä ei tullut tehtyä ns. alkuvaiheessa kun taas esim ns. Turkulainen jumppa tuli aikanaan suht alkuvaiheessa tehtyä ja sittemmin siinä on huomannut aika dramaattisenkin kehityksen, ainakin alkuvaiheesta:)

Itse tietty ei tule kovinkaan usein tehtyä kahta identtistä treeniä joten siinä mielessä se tulosten kirjaaminen/vast. on vähän hankalampaa.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2012 6:57 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Mulle harvakseltaan kisaavana ja kisaorientoituneena kuulaajana homma on selvä, kehitystä mitataan lavalla. Tekniikan kehittyminen (jos sitä edes tapahtuu) tapahtuu niin verkkaan, ettei sitä itse huomaa.

En ole huomannut, että gs-treeni olisi mun muita ominaisuuksia vienyt vienyt eteenpäin (max voima, räjähtävyys, nopeus, kestävyys, tarkkuus, liikkuvuus yms), mutta toisaalta kuulatreeni on vain osa (pienikin vielä) mun harjoittelua.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2012 10:43 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
marks kirjoitti:
Jos otetaan vastakkain subjektiiviset asiat, kuten "käytän enemmän jalkoja" ja objektiiviset asiat, kuten "nostin näin monta kiloa tässä treenissä", niin kummalla on enemmän merkitystä, ja kumpaan kannattaa panostaa? Vai kannattaako panostaa kumpaankin ja vaihdella "tyylejä" välillä jos haluaa maksimaalisen treenivasteen?

Mun ajatus on (tässä vaiheessa) se, että nostaminen on ensisijaisesti taito, jonka haluan oppia. Koska jatkuvasti treenaan kisasuoritusta varten, mulle tärkeintä on pyrkiä toistamaan suoritus mahdollisimman optimaalisena mahdollisimman monta kertaa ja karsia sieltä kaikki turha pois. Fanitan ID:n tapaa olla tuhlaamatta energiaa vaikkapa sellaisiin turhuuksiin kuin silmien räpyttely :D Mulle maksimaalinen treenivaste ei siis ole fyysinen maksimi vaan siihen yhdistyy myös se v*tutuksen sieto ym. oheiskilkkeet.
Konkreettista kehitystä olen ajatellut seurailla videoilta, joita olen alusta saakka kuvannut säännöllisesti.

Toistaiseksi mulle tulosnumerot ei ole erityisen tärkeä mittari, koska suurin kehittyminen on kuitenkin tapahtunut henkisellä puolella -huolimatta siitä, että olen nyt kaikilla mittareilla kovemmassa kunnossa kuin 15 vuotta sitten kahden vuoden himotreenillä.
Lisäksi tässä vaiheessa meen joka tapauksessa joillain osa-alueilla eteenpäin kuin rusakko.

Jännityksellä odotan, miltä esim. tempaus näyttää ja tuntuu vuoden, kahden ja viiden päästä. Työntämisessä tuskin niin kovin isoa eroa huomaa.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2012 9:40 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
L.K kirjoitti:
ns. Turkulainen jumppa tuli aikanaan suht alkuvaiheessa tehtyä ja sittemmin siinä on huomannut aika dramaattisenkin kehityksen, ainakin alkuvaiheesta:)

Minkälainen on turkulainen jumppa?

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2012 6:11 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
100 heiluria
80 tempausta
60 työntöä (tai vauhtipunnerrusta)
40 riveä
20 tuulimyllyä

Kaikki putkeen ilman taukoja tai minimitauoilla. Aikaa vastaan joko yhteen suuntaan tai sitten eestaas. Vapaat kädenvaihdot.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2012 7:38 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
Kiitos, L.K! Tuo menee testaukseen. :D

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 20, 2012 11:08 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Juu,oikein mukava treeni,pystyy tekeen tarvittaes aika nopeasti ja tietty kuulanpaino muuttaa rasitusta radikaalisti.

Tietty toi nyt ei kokeneemmalle ole niin vaativa, mut vähän aloittelijammalle on jo yhteenkin suuntaan kohtuu kova setti. Mut toki sil kuulan koolla kokeneemmatkin saa kyl jo haastetta.Tai sit vaan kunnon tempoa päälle:)

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com