Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Huhti 25, 2024 7:18 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 4:57 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Mulla kuuluvat ohjelmaan/elämään, kausittain enemmän tai vähemmän.

Viimeinen käänne oli siirtyä kippausleuoista kohti täyden liikeradan puhtaita leukoja. Niitä tehdessä saikin latseihin hyvällä lailla tuntumaa.

Jos saa sen verran sotkea hyvää säiettä, että kehotan kokeilemaan semmoista liikepatteria, että leuat ja dippi, toinen nousee samalla kuin toinen laskee. Eli 10 leukaa - 1 dippi, 9 leukaa - 2 dippiä...1 leuka - 10 dippiä. Palautukset joko tarpeen mukaan ja panostaa laatuun tai sitten esim liikepari alkaa aina tasaminuutilta. Silloin treeni on 10 minuutissa ohi ja niin kipee pumppi ettei tiedä istua vai seistä :D

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2012 4:54 pm 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 6:04 pm
Viestit: 241
Paikkakunta: Riihimäki
Otin isoveljen kanssa alkuvuodesta haasteen, että 10 leukaa kesäkuun loppuun mennessä. Lähdin käytännössä tasosta nolla. Pitkään junnasi aloillaan, mutta on aika koukuttavaa puuhaa. Nyt haaveena ois tietty ylläpitää / kasvattaa määrää + oppia tekemään haastavampia versioita, kuten voimaleuka. Treenin hyödyllisyydestä en tiedä, mutta on kiva yllättää itsensä, oppia uutta ja välillä vahingossa kehittyäkin.

Heikin ehdotus taitaa mennä testiin :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: La Heinä 21, 2012 12:55 pm 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Heinä 21, 2011 5:01 pm
Viestit: 80
Kiitos, että teit kirjoituksesta ihan oman viestiketjun. 8)

Leuanvedot tulee olemaan allekirjoittaneelle hyvin ajankohtaisia. Kolhin jalkaani alkuviikosta sen verra, että nyt mennään muutama viikko kepeillä eteenpäin. Eli ylävartalo painotteista treeniä.

Laitoin nyt tuon Fighter Pull up programin menemään 15RM versiona. Kokeilin sitä edelliskesänä, mutta paloin turhan nopeasti loppuun. Syy siihen oli ehkä liian iso kuormitus muusta treenistä ja lajiharrastuksesta tai sitten, että se 15RM oli liian lähellä ihan absoluuttista maksimitoistomäärää. Eli jos lähtee tekemään vaikkapa tuota 15RM ohjelmaa, niin olisi hyvä pystyä tekemään 18-20 toistoa. 2-3 viikkoa sitä, sitten intensiteettiä lisää. Onko se sitten lisäpainolla vai yhden käden leuan harjottelua, niin jää nähtäväksi.

Tuo leuka/dippi -kombo on varmasti hyvä. Itse olen tykännyt todella paljon Pavelin Enter the kettlebell kirjassa olleesta Rite of passage treenistä. Toistotikkaat (1,2,3,4,5). Täysi treeni on tikkaat läpi 5 kertaa, eli 5x(1,2,3,4,5). Liikkeenä on rinnalleveto ja yhden käden pystypunerrus. Tee erikseen molemmilla käsillä. Eli rinnalleveto ja punnerrus vasemmalla, rinnalleveto ja punnerrus oikealla, yksi leuanveto. Seuraavalla sitten 2 rinnalleveto ja punnerrusta vasemmalla jne. Leuanvedossa voi käyttää lisäpainoa tarvittaessa.

Kokonaisuudessaan tuossa on 75 toistoa! Eli varsin hyvä määrä. Kun 5x(1,2,3,4,5) tulee täyteen, niin lähdetään rakentaan samaa sarjaa alusta isommalla kuulalla.

-> Minna

10 leuanvetoa on naisille kunnioitettava tavoite! Lykca till! :!:

_________________
super-sets.com
rumbleroller.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: La Heinä 21, 2012 4:06 pm 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 6:04 pm
Viestit: 241
Paikkakunta: Riihimäki
Jukka_ kirjoitti:
10 leuanvetoa on naisille kunnioitettava tavoite! Lykca till! :!:


No hyvä, koska se tavote tuli jo saavutettua :D Tosin tuo heiluritesti toi tuloksia alaspäin (ei voinut tehdä leukoja pariin viikkoon), joten nyt pitää hiukka petrata, jotta voi kehittyä eteenpäin jo kerran saavutetusta tasosta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: La Heinä 21, 2012 8:05 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Teitkö Minna myötä- vai vastaotteella?

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: Ma Heinä 23, 2012 5:35 am 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 6:04 pm
Viestit: 241
Paikkakunta: Riihimäki
Vastaotteella, myötäote taitaa olla se haastavampi näistä kahdesta


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: Ma Heinä 23, 2012 9:22 am 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Itse pyrin harjoittelemaan nykyään melko paljon leuanvetoja ja niihin rinnastettavia liikkeitä. Osaksi sen takia, että näyttää olevan suurimmat puutteet siellä alueella...

En kuitenkaan henkilökohtaisesti koe mielekkäänä tehdä pitkiä perusleukasettejä, jos vaihtoehtona on fysiikan ja voimien kehittyessä siirtyä haasteellisempiin variaatioihin / liikkeisiin. Kuitenkin aivan ensimmäinen asia on oppia tekemään leuanvedot oikein. Yläasennossa lavat tulee olla takana ja alasvedettyinä, jolloin tankoa pyritään koskettamaan rintakehän alaosalla, ei niin että hartiat on eteentyöntyneinä ja tankoa yritetään koskettaa hartian etuosalla.

Suosittelen myös kaikille front lever -progressiota tangolla, tai jos mahdollista, renkailla. Aivan ehdoton liike kehittämään suorin käsin "vetävää" voimaa!

Itse olen apinoinut paljon Ido Portalin leuanvetoprogressiosta( joka on varmaan apinoinut paljon Poliquinilta ) ja tuntuu toimivan myös muilla, joita olen valmentanut samoin opein. Toimii myös naisilla! :)

Yhden käden leukoja ei kannata muuten liian innoissaan lähteä treenailemaan. Terveisin, golfarin kyynärpäästä kohta jo 6kk kärsinyt....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: Ma Heinä 23, 2012 12:11 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
marks kirjoitti:
Onko Jukka jossain hyvää kuvasarjaa tuosta progressiosta? muistan kun näytit jotain GS-valmentajatapaamisessa, ja olen sillä tyylillä koittanut tehdäkin mutta en muista ihan kaikkea.


vähän huonosti näyttää olevan, mutta tämän tytön videoista löytyy pätkiä liikkeistä:



http://www.youtube.com/watch?v=ic3ZWGnCo2s&feature=relmfu

tuolta videolta muistaakseni löytyy pari hyvää liikettä leuanvetoon / front leveriin, joita kannattaa hinkata alkuun. Toinen on ns. lapaveto, jossa kädet suorina vedetään kroppaa yläviistoon selkä kaarella(tämän taisin näyttää tapaamisessa?) ja sitten front lever jalat koukussa(tuck front lever).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: Ma Heinä 23, 2012 3:50 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Ai että nämä hyödylliset progressiot on helppo unohtaa. Miten helposti sitä jää vaan "numeroiden vangiksi". Pitääpä taas itsekin ottaa ryhtiliike ja palata perusteisiin...

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: Ma Heinä 23, 2012 7:56 pm 
Poissa
GS-professori

Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 5:13 pm
Viestit: 399
moskovalainen legenda 100 feikkileukaa


http://www.youtube.com/watch?v=qkjPCYgiQyU

80 oikeaa leukaa...85 kg hemmo


http://www.youtube.com/watch?v=dAbdpzVjFi4

grippi kuntoon


http://www.youtube.com/watch?v=onrY9jI7klk

sama hemmo 50-dippiä 16 kg kahvakuulan kanssa


http://www.youtube.com/watch?v=UdMlw0k50RE

_________________
http://caestuspalestra.wordpress.com


Viimeksi muokannut caestus päivämäärä Ti Heinä 24, 2012 7:12 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2012 6:49 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Voi ristus mikä rautakoura toi äijä on! (lähtee kattelemaan leuanvetopaikkoja...)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2012 6:57 am 
Poissa
Pommin hyötykäyttäjä

Liittynyt: To Joulu 29, 2011 7:41 am
Viestit: 5
Jooo aika epätodellisen näköstä, melkonen lihaskimppu! Itse olen aina ollut todella heikoilla ihan perus leuanvedoissa mutta pitäisi nyt pikku hiljaa alkaa petraamaan silläkin saralla! :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 10:40 am 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 03, 2012 10:45 am
Viestit: 99
Kaverilla on näppivoimaa:
http://www.youtube.com/watch?v=89RXrhr_uok

Leuanvetohan on hyvä perusliike. Ei muuta ku tanko keittiönoven karmeihin ja aina kun ohi kulkee nykäsee leuan tai pari.
Joskus muinoin kun tavoittelin osallistuvani leuanvetokisoihin treenasin lähes joka päivä. Se oli sellanen volyymitreeni missä ois vuoden kuluessa tullut 12000 leukaa mutta kesäisen tapaturman vuoksi kaikki tuo jäi historiaan. Ennen sitä meni 30 tiukkaa (silloin 86kg keho), nykyään jää alle kahden kymmenen (@ 84kg)... Tätä voiskin alkaa taas vähän treenailee!

_________________
Kisoissa ei voita vahvin vaan se joka nostaa eniten.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 3:27 pm 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:39 pm
Viestit: 234
Pitkään on takaraivossa ja omatunnon syvimmissä sopukoissa huudeltu leuanvedon perään. Hävyttömän kauan aikaa sitten on edelliset tehty (joskus talvella kai) ja koska leukatulos putoaa nopeasti ainakin mulla niin uudelleen aloittaminen on jotenkin masentavaa.

Liike vaan on sellainen ettei se oikein tunnu istuvan mihinkään treeniin enkä pidä siitäkään että vetäisin leuat omana harjoituksenaan koska tarviin lämmöt alle. Tällä hetkellä oma paino jotain 88 ja ainaski mulla tuntuu et hajotan itseni jos lähden kylmänä vetämään. Kotootahan multa löytyy kaksikin erilaista tankoa missä vetää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Leuanveto
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 5:24 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
En mä tiedä onko mulla tähän nyt mitään lisää annettavaa, mutta mulla on leuanveto kuulunut ohjelmaan aina lapsuuden traumoista asti. Ja nyt, kun neljäkymppiä on mittarissa, olen vasta tajunnut miten ne oikeastimpitäis tehdä :) Ja hidas vai...

Eli kippausleukoja vetelin pahimmassa crossfithuumassa joka treenissä, 30 meni maksimissa ja 100 sain tehtyä johonkin 8 minuuttiin. Mutta kun mikään ei kehittynyt vaikka kuinka kippaili.

Keväällä sain sitten ahaa-elämyksen siellä toisessakin yhteydessä mainitussa gs-valmentajien tapaamisessa, kun Jukka näytti "täydellisen" vedon. Arvatkaa vaan nöyryytyksen määrä, kun ei aikuinen "fitti" äijä kyennyt yhteen puhtaaseen toistoon!

Eikun hattu kouraan ja töitä tekemään. Nyt on sitten vajaa puoli vuotta vedetty nöyrästi puhtaalla tekniikalla ja vain hyviä toistoja. Ensimmäistä kertaa olen saanut tuntuman selkälihaksiin eikä gs-treeni enää tee olkapäitä kipeäksi (ja lisäbonuksena sopivassa valossa/kulmassa selässä erottuu joku lihaskin:D )

Ja mitä teen siis, kolme kertaa viikossa tangolle. Treeni alkaa riipunnalla, nyt menee puolitoista minuuttia ja katotaan kuin kehittyy. Yhdessä treenissä vain puhtaita toistoja ilman lisäpainoja kymmenen sarjaa 3-5 toistoa otteita välillä vaihdellen. Toisessa treenissä lisäpainopyramidi kolmosia tai kakkosia. Kolmannessa vähän fiiliksen mukaan, joskus vaikeutettuja (L-leuat, köysileuat jne) joskus taas räjähtäviä, joskus taas vapautussarjoja. Vapautus tehdään niin, että otetaan käsipaino jalkaterien väliin, tehdään pari tiukkaa, pudotetaan paino ja räjäytetään viimeinen toisto :)

Eikun vetelemään, joku päivä minäkin vedän vielä sen "täydellisen" toiston. Kiire ei ole mihinkään.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com