Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ti Huhti 23, 2024 12:07 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2012 7:14 am 
Poissa
Pommin hyötykäyttäjä

Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 12:47 pm
Viestit: 5
Eli mitkä ovat teidän mielestänne parhaat liikkeet painonpudotuksen kannalta? Lisäksi sellaiset liikkeet jotka erityisesti vaikuttavat ongelmakohtiin. Kahvakuulan lisäksi juoksen lenkkejä, joten liikkeiden ei välttämättä tarvitse olla super aeroobisia. Kiitos jo etukäteen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2012 12:26 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Painonpudotus on helpointa toteuttaa ruokavalion muutoksella. Jos syö väärin ei pysty heiluttamaan kuulaa niin paljon, että tapahtuisi laihtumista. Eli mun mielestä paras liike on se, joka pitää poissa jääkaapilta.

kokemusta on... Itse olen ollut yli 40kg painavampi.

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2012 2:10 pm 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Heinä 21, 2011 5:01 pm
Viestit: 80
"You can´t out-snatch a donut."
-David Whitley

Eli lautasen sisältö ensin kuntoon, liikunta ja urheilu tukevat sitä. Arviot, että painonpudotuksessa, tai tarkemmin sanottuna kehonkoostumuksen muutoksessa, tulokset tulevat 80% ravinnosta eivät ole paljoa yliampuvia.

Mutta sitten asiaan, eli niihin liikkeisiin. Etuheilautus käy 100% ihmisistä 99% ajasta. Pelkästään etuheilautuksella pääsee painonpudotuksessa ja yleisen suorituskyvyn parantamisessa pitkälle. Jos kärpänen puraisee ja haluat oppia enemmän, niin rinnalleveto, turkkilainen ylösnousu ja tempaus ovat muita mainiota liikkeitä.

Tervetuloa remmiin. Varo että "pimeä puoli" ei vie täysin mukanaan. :roll:

_________________
super-sets.com
rumbleroller.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2012 7:53 am 
Poissa
Pommin hyötykäyttäjä

Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 12:47 pm
Viestit: 5
Kiitti vinkistä, mutta tota pelkäsinkin. Olen vasta alkaja kahvakuulassa ja käynyt jonkun verran vain itsekseni. Ensi maanantaina alkaa sitten ihan kurssi. Olen etsinyt netistä vaikka mitä ruokaohjeita, mutta talouteni ei yksinkertaisesti oikein kestä niitä.
Mitä tarkoitat tuolla pimeällä puolella? Mielenkiintoni heräsi...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2012 10:58 am 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: To Tammi 26, 2012 7:20 am
Viestit: 94
Paikkakunta: Pohjanmaa
Ööh... talous ei kestä mitä?
Tavallista ruokaa? :wink:

_________________
Entinen jumppapirkko, nykyinen kisanostaja


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2012 1:40 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Niin, eihän sitä tarvi mitään superfoodeja vetää koko ajan.

Onhan se toki myönnettävä että onhan esim liha aika kallista nykyään.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 08, 2012 9:58 am 
Poissa
Pommin hyötykäyttäjä

Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 12:47 pm
Viestit: 5
Joo, siis sanotaanko näin, että kestää kun kunnolla suunnittelee, mutta esim. tonnikala+makaroni on halvempaa kuin salaatti+kana. Vihannekset ovat hirvittävän kalliita (paitsi nyt kesällä) ja sitten taas lihat ja kanatkin maksavat jonkun verran, paitsi jauheliha. Onneksi lohta saa nykyään tosi edullisesti. Mihinkään herkkuihin en ole koskaan rahoja tuhlannut.
Alkaa vähä jännittää jo maanantai, minkähänlaisilla painoilla kannattaisi lähteä liikkeelle ekalla tunnilla? Varmaan kuitenkin pienemmillä kuin mitä ite oon treenannu nyt liikkeitä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 08, 2012 4:59 pm 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Heinä 21, 2011 5:01 pm
Viestit: 80
kalle50 kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla pimeällä puolella? Mielenkiintoni heräsi...


Olisikohan marksgs maininnut tämän ensimmäisen kerran? Korjatkaa, jos olen väärässä. Pimeällä puolella tarkoitettiin siis, että alunperin oheisharjoitteluksi tarkoitettu toiminta voi muuttua itse harrastukseksi.

Eihän siihen ruokaan voi enempää mennä rahaa, jos tulee kerta syötyä vähemmän. :roll: Noh, mutta tosissaan ottaen. Kun syö oikeaa ruokaa (vähemmän kuin 5 raaka-ainetta), jonka mummosi mummo voi tunnistaa ruoaksi, niin ollaan aika vahvoilla. Sen jälkeen voi keskittyä energian määrään, makroravinteisiin jne. Itselläkin muutaman kilon nipistys edessä, kunhan saan jalan takaisin pelikuntoon.

_________________
super-sets.com
rumbleroller.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 30, 2012 10:49 am 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:39 pm
Viestit: 234
Tuossa kun olin itse rasvanpolttodieetillä (eli pudotin painoa mutta yritin säästää lihaksia) tammikuusta-heinäkuuhun niin huomasin, että kauppalasku lähes puolittui. Eli eihän se mikään rahasieppari ole jos laittaa elämänsä ruokapuolen kuntoon. Kasvikset/vihannekset ovat kyllä melko kalliita varsinkin talvella, mutta jos kysymys on painonpudotuksesta niin ei siihen mitään kasviksia edes tarvita. Ne on lähinnä muuten tervettä elämää tukevia.

Liikkeistä lähtisin ensin opettelemaan ihan sitä heilautusta ja kos/kun kyllästyttää niin rinnallevetoa siihen päälle. Sitten punnerrusta (joko vauhti tai pystypunnerrus) ja vaikkapa kyykkyä kuula rinnalla. Nuo ei mitkään kovin haastavia ole oppia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 30, 2012 2:32 pm 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 13, 2011 7:32 pm
Viestit: 88
Pakastevihannekset on myös jees.

_________________
"It is better to be student of reality, than a master of illusion"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2012 5:57 am 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Ja porkkanat ja kaali ovat yleensä aika halpaa :)

Mie oon ihmetelly opiskelijakavereita, jotka valittaa ettei heillä ole rahaa kasviksiin kun ne on niin kalliita, mutta kappas vaan joka viikonloppu on varaa kaljaan :twisted: Ja naisilla siideriin. jos ruvetaan ruokien kilohintoja katsomaan niin kyllä alkoholin ja suklaan kilohinnat huitelee aika korkealla verrattuna niihin kasviksiin ja lihaan. Ja nää kommentit ei ollu sitten osoitettu sulle kalle50, vaan oli ihan yleistä jupinaa :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2012 6:27 am 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:39 pm
Viestit: 234
tanju kirjoitti:
Ja porkkanat ja kaali ovat yleensä aika halpaa :)

Mie oon ihmetelly opiskelijakavereita, jotka valittaa ettei heillä ole rahaa kasviksiin kun ne on niin kalliita, mutta kappas vaan joka viikonloppu on varaa kaljaan :twisted: Ja naisilla siideriin. jos ruvetaan ruokien kilohintoja katsomaan niin kyllä alkoholin ja suklaan kilohinnat huitelee aika korkealla verrattuna niihin kasviksiin ja lihaan. Ja nää kommentit ei ollu sitten osoitettu sulle kalle50, vaan oli ihan yleistä jupinaa :mrgreen:


Näin se on. Asia on siitä kiinni miten sitä katsoo. Monet katsoo et sidut ja ölppä on pakollista, samoin rööki. Kasvikset on sit jotain luxusta jota ostetaan jos rahaa jää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2012 6:38 am 
Poissa
Pitkä sykkeli kahdella pommilla

Liittynyt: Ke Loka 12, 2011 7:05 am
Viestit: 49
Paikkakunta: Pori
Näin on. Yks tuttu osti ainaskin 70 eurolla lisäravinteita tokaisten; näillä pääsee alkuun. Samaan syssyyn valitteli kun noi kahvakuulat on niin kalliita, ettei oo varaa hankkii sellaista. Sanoin sille että melkeen oisit saanu kaks harjoituskuulaa Tokmannilta/Tarjoustalosta sillä rahalla minkä se pisti niihin jauhoihin. Ne jauhot kuitenkin loppuu aikanaan, mutta noi kuulat ois varmaan siirtyny viä lastenlapsillekkin. Kaikkein huvittavinta tossa oli ettei se ollu ennen juurikaan käyttäny mitää lisäravinteita, kun ei kerran ollu harrastanukkaa mitää. Ois ensin pistäny ruokavalion kondikseen ja perusasiat kuntoon.

_________________
"A week of heavy drinking makes me think clearer", Jim Wendler


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2012 6:47 am 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:39 pm
Viestit: 234
Menee vähän sivuraiteille, mutta hyvin puree mielikuvamainonta lisäravinteissa. Isoja summia laitetaan niihin ja sellaisetkin jotka ei edes ole päässyt treeneissä alkuun, hankkii kaikki mahdolliset lisäravinteet ja vetää niitä kaksin käsin. Jos nyt miettii vaikka kuulatreenaajaa joka aloittelee vasta niin aika harvalla se treeni on niin kovaa, että lisäproteiinille ym. on mitään tarvetta. Sama juttu saliharrastajien kohdalla. Toki se sit on ihan sama tietty että syökä maitorahkaa vai herajauhetta noin käytännössä, molemmat teollisia valmisteita ja suunnilleen samassa hinnassakin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2012 7:27 am 
Poissa
Pitkä sykkeli kahdella pommilla

Liittynyt: Ke Loka 12, 2011 7:05 am
Viestit: 49
Paikkakunta: Pori
Itsellä painonpudotus menossa (eli rantakuntoon kesäksi 2015, aikaisintaan) ja en tee juurikaan muuta kuin heiluria ja turkkilaista tällä hetkellä. Oon järkeilly sen niin että pari perusliikettä dieetillä ja yrittää pitää niissä jotain progressiota. Painon putoaminen käy kuitenkin hankalaksi viimeistään silloin, kun lähestytään tavoitepainoa ja itsellä menee yleensä käpy, jos on tehnyt itselleen asiat liian monimutkaisiksi. Noilla em. liikkeillä saa kyllä kuritettua koko kroppaansa kun niitä tekee tarpeeksi. En ole ainakaan kokenut että jokin lihasryhmä jäisi vähemmälle rasitukselle. Eri asia on sitten jos painonpudotus tehdään painoluokan takia johonkin lajiin, niin sitten täytyy tietty varmaan tehdä lajinomaisia liikkeitä myös.

_________________
"A week of heavy drinking makes me think clearer", Jim Wendler


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com