Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 11:34 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Askelkyykyistä
ViestiLähetetty: Pe Elo 10, 2012 11:04 am 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:34 pm
Viestit: 3
marks kirjoitti:
Hyvä vai huono liike?


Hyvästä tai huonosta en tiedä mutta olen jonkinverran vääntänyt askelkyykky trustereita kahdella kuulalla, ainakin helvetin raskasta se on ja rasittaa vartaloa aika kokonaisvaltaisesti. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Askelkyykyistä
ViestiLähetetty: Pe Elo 10, 2012 12:00 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Tälläkö se liikkeen tehokkuus mitataan?
Lainaa:
Jos seuraavana aamuna tulet kylään ja reidet ja perse eivät ole kipeät niin lopetan nämä hommat.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Askelkyykyistä
ViestiLähetetty: Pe Elo 10, 2012 3:25 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Kyllä niillä ainakin tosiaan perseen tosi kipeäksi aina saa, mutta sitä en osaa sanoa onko se hyvän liikkeen mittari:)

Sitä on joskus miettinyt, että onko askelkyykky riskialttiimpi liike kuin esim normi kyykky (siis kuulilla). Kuitenkin
aika harvalla oikeasti liikkuvuus riittää oikeaoppiseen kyykkyyn loppupeleissä (myönnän että itsekin kuulun joukkoon
osaltaan ja aina joutuu oikeasti keskittymään jos haluaa vetää ihan puhtaina..).

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Askelkyykyistä
ViestiLähetetty: Pe Elo 10, 2012 3:38 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
Ihan hyvä liike kai tuo on, ottaa aika hyvin takareisiin ainakin minulla. Mutta kyllä minä olen sitä mieltä että täyskyykkyä vaan, saa lihakset ja nivelet koko liikeradalta tehdä töitä ja liikkuvuuskin paranee. Minulla ainakin tuntuu polvet tykkäävän pohjaan asti viedyistä enemmän kuin näistä 'polvi 90 asteen kulmaan vain' virityksistä, etenkin kun kaffakuulaillessa polvet ja lonkat tekee töistä aika pienillä kulmilla niin tuo on jo kuntouttavassa mielessä hyvä idea.

Joku 'etukyykky+valakyykky' kombo on aika pätevä, valakyykky on etenkin ylä ja alakropan liikkuvuuden suhteen oikea peto. Eikä kumpikaan oikein mahdollista alaselän paskomista, toisin kuin takakyykky, jossa kai aika moni runttaa raudat ylös hyvää huomenta variaationa eikä suinkaan kyykkynä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Askelkyykyistä
ViestiLähetetty: Pe Elo 10, 2012 4:07 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Kyllähän kuulalla valtaosaltaan tehdäänkin kaiketi etukyykkyä, harvemmin näkee että tehdään esim kuula niskan takana?

Valakyykky kuulan kanssa on kyllä omien havaintojen mukaan useimille aivan liian haastellinen, ainakin jos kovinkaan puhtaita toistoja haetaan.

Ehkäpä kuulien kansa kyykyyissä onkin se etu, että harvoin niin isoja kuulia on, että kovinkaan helposti ainakaan kerralla itseään saisi rikki?

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Askelkyykyistä
ViestiLähetetty: Pe Elo 10, 2012 5:03 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
Juu aivan totta. Itse lähinnä tankoa tarkoitin, kun nuo kahvakuulia koskevat huomiosi ovat kyllä totta.

Etukyykky on minun mielestäni sen verran aloittelija ystävällinen että sitä voi tehdä vaikka vähän liian suurilla raudoilla, ainoa lopputulos on monttuun jääminen mistä ei huijaamalla pääse ylös (eli selällä nostamalla), mutta montusta pääsee kyllä pois kun tiputtaa tangon alas. Juuri painopisteen vuoksi selkää ei saakkaan kovin pahalle kaarelle koska silloin tanko tippuu automaattisesti. Tietysti jos liikuntarajoitteita on esim polvissa niin liian raskailla raudoilla kikkailu on vaarallista.

Valakyykky on tosiaan vaativa jo tangolla, jonkin aikaa (muutamia kuukausia) olen liikettä tahkonnut ja kyllä se edelleen on päivästä kiinni miten nousee ja yleensä pettää korsetti tai hartiaseutu, jalat ei ole vielä lähelläkään maksimia. Kuulilla se on tosiaan jopa vaarallinen liike!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com