Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 2:06 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Lihastasapaino
ViestiLähetetty: To Elo 23, 2012 12:43 pm 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:39 pm
Viestit: 234
Moikka kaverit!

Miten yleistä kuulailijoilla on lihastasapaino-ongelmat? Tuleeko esim.GS lajitreeneistä herkästi vaikkapa olkapäihin lihasmassan suhteen ongelmia samaan tyyliin kuin penkkipunnertajilla? Paljonko teette ns.tukiharjoituksia esim.vatsalle tai kohdistuen takaolkapääsektorille jne?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lihastasapaino
ViestiLähetetty: To Elo 23, 2012 1:57 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Vähän huonosti kuulalla saa lihasmassaa. Ainut mihin on tullut paksuutta on forkku. Enemmänkin Gs liikkeet tasapainottaa lihasmassaa ja sitä kautta tasapuolista kehon käyttöä.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lihastasapaino
ViestiLähetetty: To Elo 23, 2012 2:05 pm 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:39 pm
Viestit: 234
Juu, toki on tiedossa, mut luulis et jos vaikka tyhjästä treenistä alottaa niin sitä tulee väkisinkin vähän. Ilmeisesti kuitenkin niin vähän, että mitään epätasapainoja ei pääse syntymään?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lihastasapaino
ViestiLähetetty: To Elo 23, 2012 2:34 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Uskoisin että lihas epätasapainoa on vähemmän GS nostajilla ,koska liikkeet ovat yleensä kokokehon liikkeitä ja harvoin fokusoituvat liikaa yhteen niveleen-lihakseen :idea: Itse teen treenin päälle js-bandilla erillaisia liikkeitä( leuanveto,kulmasoutu,rotaatiot,vatsa, lapojenväli lihakset ym) Päämääränä tasapainottaa kehoa pitkistä sarjoista 6-10 min :idea: En koskaan ota näitä sarjoja tiukasti,vaan enemmän ylläpitävänä :idea:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lihastasapaino
ViestiLähetetty: To Elo 23, 2012 2:39 pm 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:39 pm
Viestit: 234
Aivan eli jos voidaan vähän kärjistää niin työntö kuormittaa punnertavat ja ojentavat lihasryhmät ja tempaus taas vetävät. Lähdin tälläisiä vaan pohtimaan kun itselläni on punttitaustasta johtuen vähän epäsuhtaa kropassa ja kun kuulilla tulee touhuttua oheen lähinnä työntöä ja tempausta että miten mahtavat vaikuttaa näihin epätasapainojuttuihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lihastasapaino
ViestiLähetetty: To Elo 23, 2012 3:41 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
No viimeksi Tampereella Ventspils turnauksessa kattelin noita itäblokin kovia (ja kevyitä) nostajia, niin kyllä niillä vähän semmoinen kysymysmerkin mallinen ryhti on. Eli käsivarret sisäkierrossa, olkapäät edessä ja rintaranka vähän niinkuin nörttiasentoon taipunut.

No jos työntää sen 60 kiloisena sen toistasataa kolmekakkosilla, niin on kai sillä vaikutuksia :)

Lihasmassaa ei mun nähdäkseni alun sopeutumisvaiheen jälkeen pelkällä gs-henkisellä nostolla tule, mutta harva kai sitä pelkältään tekeekään.

Eniten mä olen kokenut saaneeni lajilta siinä mielessä, että olen alkanut analysoida heikkouksiani (juuri lihasepätasapainot ja liikkuuden rajoitteet yms) ihan eri tavalla (ja samalla niiden heikkouksien työstäminen entisen väistelyn sijasta). Varsinkin näin varttuneella iällä, kun kehittyäkseen pitääkin treenata fiksummin eikä välttämättä kovempaa :D

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lihastasapaino
ViestiLähetetty: La Elo 25, 2012 8:14 am 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:39 pm
Viestit: 234
Heikki kirjoitti:
No viimeksi Tampereella Ventspils turnauksessa kattelin noita itäblokin kovia (ja kevyitä) nostajia, niin kyllä niillä vähän semmoinen kysymysmerkin mallinen ryhti on. Eli käsivarret sisäkierrossa, olkapäät edessä ja rintaranka vähän niinkuin nörttiasentoon taipunut.

No jos työntää sen 60 kiloisena sen toistasataa kolmekakkosilla, niin on kai sillä vaikutuksia :)

Lihasmassaa ei mun nähdäkseni alun sopeutumisvaiheen jälkeen pelkällä gs-henkisellä nostolla tule, mutta harva kai sitä pelkältään tekeekään.

Eniten mä olen kokenut saaneeni lajilta siinä mielessä, että olen alkanut analysoida heikkouksiani (juuri lihasepätasapainot ja liikkuuden rajoitteet yms) ihan eri tavalla (ja samalla niiden heikkouksien työstäminen entisen väistelyn sijasta). Varsinkin näin varttuneella iällä, kun kehittyäkseen pitääkin treenata fiksummin eikä välttämättä kovempaa :D


Tuo on muuten jännä juttu noiden kevyiden nostajien kohdalla. Kaipa siinä kehon kokoon ja lihasmassaan nähden tulee valtava paine kun laihat kaverit noppaa reilua 60 kiloa ties kuinka monta kertaa viikossa. Voi olla kin jonkinlainen terveysriski mutta urheilussa niitä piisaa ihan yleisesti. Eli voisi ajatella ettei koske tuo huoli ihan samalla tavalla tälläistä 80-90kg kaveria joilla rnimmäkseen 16 ja 24 set käytössä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lihastasapaino
ViestiLähetetty: La Elo 25, 2012 4:15 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
Painonnostajillahan lihasten koko on selkä, berberi ja takareisi voittoinen. Toki myös etureidet on isot ja vahvat. Eihän GS-liikkeet ole täysin samoja, mutta aika monia yhtymäkohtia on ainakin minun näkemyksen ja kokemuksen mukaan. Siis jos ajatellaan että lihas on kasvatettu raskailla kuulilla kisaliikkeinä, eikä apuliikkeitä käyttäen.

Tuo olkapäiden sisäänpäin kääntyneisyys kyllä mietityttää koska periaatteessa homman pitäisi olla juuri toisin päin jos mielii päästä liikkuvuuden puolesta hyvään tulokseen. Kokonaisuutena yläselän alue tekee kovasti töitä kun taas etuosasto tekee töitä huomattavasti vähemmän (poislukien reidet), siis jos liikkuvuus antaa periksi. Ja juuri joku rintapainotteinen punnerrus luulisi tasapainottavat aika hyvin, kuten dippi tai penkki tai vaikka joku planche punnerrus variaation jos oikein HC:ksi ryhdytään. Olkalihaskin rasittuu ainakin LC:ssä minusta aika monipuolisesti. Vedossa takalihas ja yläräkissä etu- ja keskilihas.

Voin kyllä olla 99% väärässäkin mitä tulee GS:ään. Painonnoston puolelta näin puhuu minua viisaammat, eli sillä puolella jäävään itseni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lihastasapaino
ViestiLähetetty: La Elo 25, 2012 5:27 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Käpälä kirjoitti:
Heikki kirjoitti:
No viimeksi Tampereella Ventspils turnauksessa kattelin noita itäblokin kovia (ja kevyitä) nostajia, niin kyllä niillä vähän semmoinen kysymysmerkin mallinen ryhti on. Eli käsivarret sisäkierrossa, olkapäät edessä ja rintaranka vähän niinkuin nörttiasentoon taipunut.

No jos työntää sen 60 kiloisena sen toistasataa kolmekakkosilla, niin on kai sillä vaikutuksia :)

Lihasmassaa ei mun nähdäkseni alun sopeutumisvaiheen jälkeen pelkällä gs-henkisellä nostolla tule, mutta harva kai sitä pelkältään tekeekään.

Eniten mä olen kokenut saaneeni lajilta siinä mielessä, että olen alkanut analysoida heikkouksiani (juuri lihasepätasapainot ja liikkuuden rajoitteet yms) ihan eri tavalla (ja samalla niiden heikkouksien työstäminen entisen väistelyn sijasta). Varsinkin näin varttuneella iällä, kun kehittyäkseen pitääkin treenata fiksummin eikä välttämättä kovempaa :D


Tuo on muuten jännä juttu noiden kevyiden nostajien kohdalla. Kaipa siinä kehon kokoon ja lihasmassaan nähden tulee valtava paine kun laihat kaverit noppaa reilua 60 kiloa ties kuinka monta kertaa viikossa. Voi olla kin jonkinlainen terveysriski mutta urheilussa niitä piisaa ihan yleisesti. Eli voisi ajatella ettei koske tuo huoli ihan samalla tavalla tälläistä 80-90kg kaveria joilla rnimmäkseen 16 ja 24 set käytössä.


En mäkään luule, että aikuisharrastajalla tässä mitään hätää on. Nuorilla lajifriikeillä ehkä pientä hasardia. Mutta varmaan yhtä huonoryhtistä kohti löytyy sitten aina joku Taslanov, joka on lihaksikas kuin aurausviitta, liikuttaa huimia romuja ja pitää ruodon suorana.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com