Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 9:10 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Alaselkä jumahti
ViestiLähetetty: La Syys 15, 2012 11:56 am 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Huhti 19, 2012 1:25 pm
Viestit: 77
Näin siinä taitaa käydä kun liian innokkaasti treenaa GS:ää ja "unohtaa" mobbauksen, venyttelyn? Treenasin LC:tä ja siis sitä treeniohjelmaa: "Harjoitusohjelma 24 kg lc-kilpailua varten" (olikos se nyt pyykkösen laatima, hieno sellainen!!), jossa siis totutellaan/siirrytään 16kg:sta 24kg:n kuuliin. Pääsin 20. harjoitukseen asti. Välipäivänä oli voimapainotteinen treeni ja jotakin kummaa kävi, kun yht.äkkiä alkoi vihloa alaselkään. Kipu koveni ja pari päivää olin melkoisen avuttomana. Nyt alkaa hiljalleen helpottaa, pystyn toimimaan suht. normaalisti, mutta välillä kipu muistuttaa jonkin vamman olemassa olosta. En tiedä milloin kandee jatkaa ohjelmaa vai kannattaako ollenkaan, ehkä lihaksistoni ei ollut vielä valmis 24 kg:n kuuliin. Kai tämä oli opetus minulle, että innostuksen hurmiossa, ei kannata unohtaa venyttelyä, eikä mobbausta vaikka kuinka hyvältä tuntuu treenaaminen, eikä tarvetta muka ole kehonhuollolle?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Alaselkä jumahti
ViestiLähetetty: La Syys 15, 2012 12:16 pm 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:39 pm
Viestit: 234
Näinhän se menee että aina ahkeruus ei ole pelkästään hyvästä. Olen itse saanut isoja iskuja ja oppitunteja kehon sietokyvystä, mutta silti ei meinaa välillä muistaa että keho ei ole kone. Välillä on pakko pysähtyä ja pitää ehkä taukoakin. Kun raja ylittyy edes kevyt treeni ei enää auta.

Lihashuolto on tärkeä juttu. Venyttelen ja mobbaan vaan sekään ei aina auta.

Itselläni tällä hetkellä olkapäiden sivulohkot molemmista käsistä ylirasittuneet. Lopetin kuukausi sitten puntit ja lisäsin kuulailua, (GS-tyyppistä treeniä) mutta kroppa ei ollutkaan ihan vielä valmis rytmiin uusista rasituksista. Nyt tässä mietin, että miten asian kanssa etenen. Ainakaan en nosta viikkoon päänyläpuolelle yhtään mitään.

Älä ole kuitenkaan huolissasi, paranemista ei voi estää, se vain vie aikansa ja sitten virheistä on pakko ottaa opiksi. ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Alaselkä jumahti
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2012 10:41 am 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: Ke Marras 02, 2011 7:03 am
Viestit: 9
Mulla alkaa vähän mennä toivo tuon 12 kilon kuulan kanssa. Olen siis ihan vain sunnuntaikuulailija (tai siis ehkä semmonen ma-ke-pe -kuulailija paremminkin) eli en treenaa kisoihin vaan ihan kehittääkseni lihaskuntoa ja saadakseni aktivoitua mahdollisimman paljon suuria lihasryhmiä kerralla.

Ostin 12 kilon kuulan tuossa alkukesästä, sitä ennen tein joku seittemän kuukautta kasilla ohjatuissa jumpissa ja pari kertaa viikossa itsekseni. Koska kasi tuntui jo monissa liikkeissä tosi kevyeltä, päätin ostaa 12 kilon pallon. Ehdin totutella varovasti 12 kiloon (osa treeneistä, lähinnä heilureita ja rinnallevetoja tällä painavammalla, muuten kasilla) pari viikkoa kun alaselkä alkoi oireilla hyvin kivuliaasti mitä ei ole sattunut koskaan ennen. Kuulailu oli pakko lopettaa seinään kuukaudeksi, jouduin jopa vetämään kipulääkkeitä. Tuon kuukauden aikana viimeistään tajusin että olen riippuvainen kuulista :D

Nyt kuukausi sitten aloin taas varovasti ottaa 12 uudestaan mukaan kuvioihin - ja sama juttu. Ei tartte tehdä kuin pikkuisen heiluria ja rinnallevetoja ja alaselkä alkaa viimeistään seuraavana päivänä oireilla vaikka itse treeni tuntuu hyvältä. Kipu tuntuu siis ihan alaselässä ja säteilee siitä istuinluihin ja häntäluuhun tai jotenkin sinne pe*seeseen. Venyttely ja lepo auttaa jonkin verran. Mutta jotain siis teen ihan selvästikin väärin. Koska olen aina tehnyt vain kevyillä kuulilla, voiko olla että olen vaan oppinut liikkeet jotenkin ihan väärin? Vai olisiko pitänyt ottaa tuohon väliin se kympin kuula?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Alaselkä jumahti
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2012 10:49 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen
Avatar

Liittynyt: To Elo 11, 2011 6:04 am
Viestit: 364
jhnn kirjoitti:
Koska olen aina tehnyt vain kevyillä kuulilla, voiko olla että olen vaan oppinut liikkeet jotenkin ihan väärin? Vai olisiko pitänyt ottaa tuohon väliin se kympin kuula?


On.

Onko sulla mahdollisuutta tarkistuttaa tekniikkaa jollakulla? Tai vaikkapa ottaa videoo ja laittaa tänne ihmeteltäväks? Näkemättä vaikea sanoa että mikä on pielessä (jos on) :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Alaselkä jumahti
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2012 1:55 pm 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: Ke Marras 02, 2011 7:03 am
Viestit: 9
Olen ollut joskus noiden "jumppien" lisäksi Kukan tekniikkaopissa, mutta sillon tosiaan vielä tein tolla kasilla. Olen muuttanut vastikään Helsinkiin ja mietinkin tässä just että mikähän olisi sellainen mesta minne kannattaisi sitä tekniikkaa mennä "tarkistuttamaan"? Muutenkin olisi hauskaa joskus treenailla muiden kanssa, saada uusia vinkkejä, vaikkei kilpaileminen kiinnostakaan (ainakaan vielä :) ).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Alaselkä jumahti
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2012 3:38 pm 
Poissa
Pitkä sykkeli kahdella pommilla

Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 3:12 pm
Viestit: 41
Paikkakunta: Kajaani
jhnn kirjoitti:
..mikähän olisi sellainen mesta minne kannattaisi sitä tekniikkaa mennä "tarkistuttamaan"? Muutenkin olisi hauskaa joskus treenailla muiden kanssa, saada uusia vinkkejä, vaikkei kilpaileminen kiinnostakaan (ainakaan vielä :) ).

Tää ei ole Helsingissä, mutta oisi hyvä vaihtoehto: http://kuulasauna.blogspot.fi/.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Alaselkä jumahti
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2012 3:59 pm 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: Ke Marras 02, 2011 7:03 am
Viestit: 9
^ Hei joo! Saattaisin vaikka mennäkin! Eiköhän tuonne nyt yhen kuulankin julkisilla kulkupeleillä raahaa :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Alaselkä jumahti
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2012 4:22 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
seuraava "avoin" Kuulasauna on 8.10.!
Bussiaikataulut

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Alaselkä jumahti
ViestiLähetetty: Pe Syys 28, 2012 2:29 pm 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Huhti 19, 2012 1:25 pm
Viestit: 77
Alaselkäjumi kesti kokonaista kolme/neljä päivää. Mobbausta ja venyttelyä lisätty dramaattisesti. Kuusi päivää olin ilman kuulareeniä ja seitsemäntenä päivänä vedin kevyen kuulatreenin ja hyvin meni. Nyt tuosta jumista ei ole mitää merkkejä ja treeniohjelma on jatkunut. Tänään tein eka kerran putkeen 6min LC:tä 2 X 24kg:lla (6rpm), ihan hyvin tällaiselta -75 vuosimallin 74kiloiselta "lihaksettomalta" harrastajalta. Tämä jumahdus todellakin opetti mobbaamaan ja venyttelemään!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com