Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ke Huhti 24, 2024 7:48 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 2:33 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Hei hei, kyllä mä etukyykkään :) Ja kyykistelen muutenkin niin pirusti, nilkat liikkuu ihan jees. Äläkää nyt kysymättä ruoskiko.

Sanoin vaan, että etukyykky tekee mulle enemmän painetta polveen kuin "peruuttamalla" tehty takakyykky.

Yhtä kaikki etukyykyn oma enkka on tältä syksyltä eikä kehitys näytä loppuneen. Kaikki kyykkäämään vaan.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 10:59 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
jake heke kirjoitti:
Millaiseksi lihaksen pitäisi vahvistua :?: Kuinka iso etukyykky takaa vahvat lihakset ja terveet polvet :?:


Villi veikkaus että 1,5 x omapaino. Tämä on ihan tämmöinen arvaus vain.

En sitten tiedä riittääkö pelkkä hermotuksen parantaminen vai tarvitseeko ihan jo turskimpaa reisilihasta. Tuskin se ylimääräinen lihas ainakaan hallaa tekee.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 12:20 pm 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:39 pm
Viestit: 234
En usko tuollaisiin kilomääriin. Tasapaino lihasten välillä ja nivelten/jänteiden kunto vähintään yhtä tärkeää kuin lihasmassa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 2:32 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Heikki kirjoitti:
Hei hei, kyllä mä etukyykkään :) Ja kyykistelen muutenkin niin pirusti, nilkat liikkuu ihan jees. Äläkää nyt kysymättä ruoskiko.

Sanoin vaan, että etukyykky tekee mulle enemmän painetta polveen kuin "peruuttamalla" tehty takakyykky.

Yhtä kaikki etukyykyn oma enkka on tältä syksyltä eikä kehitys näytä loppuneen. Kaikki kyykkäämään vaan.


Heheh,sorry! Luin vain pikaisesti Jaken postauksen, jossa sut oli mainittu. Kyykkäätkö painonnostokengillä vai paljain jaloin(bf-tossuilla?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 3:34 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Jukka kirjoitti:
Heikki kirjoitti:
Hei hei, kyllä mä etukyykkään :) Ja kyykistelen muutenkin niin pirusti, nilkat liikkuu ihan jees. Äläkää nyt kysymättä ruoskiko.

Sanoin vaan, että etukyykky tekee mulle enemmän painetta polveen kuin "peruuttamalla" tehty takakyykky.

Yhtä kaikki etukyykyn oma enkka on tältä syksyltä eikä kehitys näytä loppuneen. Kaikki kyykkäämään vaan.


Heheh,sorry! Luin vain pikaisesti Jaken postauksen, jossa sut oli mainittu. Kyykkäätkö painonnostokengillä vai paljain jaloin(bf-tossuilla?


Etukyykyt painonnostokengillä, takakyykyt flätillä joko VFF tai ihan paljain jaloin.
Ja etukyykyssä alkaa tuo myyttinen 1,5x omamassa olemaan haarukassa. Jalat nostais enemmänkin mutta yläkroppa pettää.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 5:04 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Taannoin pystyin tekemään etukyykyn(tangolla) niin että jalkapohjat ovat maassa ja perse kosketti lattiaa,tanko rinnalla :!: Eli ei taida olla kyse liikkuvuudesta :wink: Mistä toi 1½ kertaa oma paino tulee :?: Miksei esim 100 x hindukyykky :?: Mistä tulevat yleensä noi painomäärät tai 2 x omapaino tai jotain :?: Eikö aina ole kyseessä,mikä on päämääränä :?:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 6:21 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Se on yksi näistä fitness maailman tunnistamia "fitness standardeja"

http://www.catalystathletics.com/forum/ ... -2341.html

http://www.t-nation.com/free_online_art ... now_strong

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifti ... dards.html

Ihmiset (laumasielut erityisesti) kun niin kovasti kaipaavat lokeroita, joihin itsensä vois sijoittaa sen sijaan, että arvioisivat itse mikä on riittävä voimataso. Silloin on luotu tämmöisiä standardeja, sapluunamalleja että lakkaisivat kyselemästä. :)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 6:23 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Voi tätä standardien maailmaa :twisted:

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 6:29 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
jake heke kirjoitti:
Taannoin pystyin tekemään etukyykyn(tangolla) niin että jalkapohjat ovat maassa ja perse kosketti lattiaa,tanko rinnalla :!: Eli ei taida olla kyse liikkuvuudesta :wink: Mistä toi 1½ kertaa oma paino tulee :?: Miksei esim 100 x hindukyykky :?: Mistä tulevat yleensä noi painomäärät tai 2 x omapaino tai jotain :?: Eikö aina ole kyseessä,mikä on päämääränä :?:


Aika kunnioitettava saavutus! Nousiko vielä ylös? Kerran olen jäänyt liian suuren painon kanssa niin sanotusti montuun ja silloin saattoi takamus hipoa aika lähellä lattiaa, en kyllä oikein pystynyt tarkastamaan syvyyttä kun kuumeisesti mietin tapaa päästä pois (oli räkki siinä edessä esteenä). 50% kuormalla takamus on noin 5 sentin korkeudessa, eli paljon jää tuuletustilaa. [smilie=11.gif]

Kuten sanoin niin 1,5 kerroin on oma veikkaus. On siinä vähän teoriaakin takana: ainakin itse laskin 1,5 x oma paino tulevan siitä että silloin mm 80 kiloisella on 120 kiloa tangossa, eli yhteispaino on se 200 kiloa ja täten kumpikin jalka nostaa 100 kiloa. Eli yhdelläkin jalalla noustessa lihaksistossa on reserviä jäljellä 20 kiloa (kun siis kuormana on vain oma 80 kilon elopaino), eli periaatteessa millään nivelkulmalla edes yhdellä jalalla ei lihaksista lopu voima. Pääajatus on siis se että lihas tarjoaa nivelelle tukea. Jos lihaksen voimat ei riitä, tai riittävät juuri ja juuri, niin nivelessä alkaa syntymään vammoja.

Voisihan se testi toki olla vaikka 10 x omapaino kyykyssä tai jotakin vastaavaa, silloin mitattaisiin enemmän lihasta kuin hermotusta, voimaa tuo taitaa vaatia aika lähelle sen mitä 1,5x omapainolla vaadittaisiin. Toki toleranssia rupeaa olemaan lihassolutyyppien ja hermotuksen mukaan. 100 hindukyykystä ei ole havaintoa muuten kuin että suoritusaika on kai 3-7 minuutia ja sikäli testaa jo enemmän kestävyysominaisuuksia, toki jonkinlaiset voimaominaisuudet siinäkin vaaditaan taustalle. Minulla vain ei ole hajuakaan jotta mitä ne voimaominaisuudet ovat.

Äh, no olkoot. Täysin epäolennaisesta asiasta tuli taas kauhea vääntö. Eikä minulla edes pätevyys riitä asiasta kovin syvällisesti vänkäämään.

EDIT: Oho! Heikin linkeissä näköjään 1,5 kerroin vilahtelee aika tiuhaan. Olenko siis lammasmainen laumasielu vai kyykky-guru joka tietää nämä(kin) asiat? No en ainakaan jälkimmäinen. [smilie=12.gif]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 11, 2012 4:00 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Ehdottomasti jälkimmäinen, kun olit itse johtanut tuon 1,5x tavoitteen etkä yrittänyt palstoilla validoitua huutelemalla suoritusarvojasi :)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 11, 2012 10:06 am 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Heikki kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Heikki kirjoitti:
Hei hei, kyllä mä etukyykkään :) Ja kyykistelen muutenkin niin pirusti, nilkat liikkuu ihan jees. Äläkää nyt kysymättä ruoskiko.

Sanoin vaan, että etukyykky tekee mulle enemmän painetta polveen kuin "peruuttamalla" tehty takakyykky.

Yhtä kaikki etukyykyn oma enkka on tältä syksyltä eikä kehitys näytä loppuneen. Kaikki kyykkäämään vaan.


Heheh,sorry! Luin vain pikaisesti Jaken postauksen, jossa sut oli mainittu. Kyykkäätkö painonnostokengillä vai paljain jaloin(bf-tossuilla?


Etukyykyt painonnostokengillä, takakyykyt flätillä joko VFF tai ihan paljain jaloin.
Ja etukyykyssä alkaa tuo myyttinen 1,5x omamassa olemaan haarukassa. Jalat nostais enemmänkin mutta yläkroppa pettää.


mun mielestä 1,5 x okp etukyykyssä on jo meille perustallaajille hyvä suoritus. Kyllähän mm. venäläiset ovat aina käyttäneet tiettyjä viitelukuja, johon heidän urheilijoiden tulee päästä. En tiedä onko tämä 1,5 x okp etukyykyssä missään lajissa mikään viiteluku, mutta ainakin itselle se kertoo, että henkilö on hyvässä kunnossa. Ei sillä painonnostossa pärjäisi.

Kilomääriä sinänsä turha vertailla, mutta omia lukuja ihan mielenkiintoista aika-ajoin muistella. Esim. takakyykyn tulos vs. etukyykky. Juurikin tämän takia, että aikanaan en saanut samoja lukuja etukyykyssä, kuin nykyään, vaikka otin paljon enemmän takakyykyssä. Tuo samainen keskivartalo petti.
No, lukujen seurailu sinänsä itselle taaksejäänyttä elämää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 11, 2012 10:39 am 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:39 pm
Viestit: 234
Voin puhua vaan omasta puolestani mutta 1,5x op etukyykyssä (pohjasta) ei vaadi oikeastaan paljonkaan treeniä. Muistelin että joskus kun aloitin treenaamaan ilman voimatreenitaustaa niin etukyykystä nousi perslattiaa hipoen oma paino (joka silloin n.85kg). 1,5x op tavoitteeseen pääsin alle puolen vuoden treenillä mikä sekin oli epäsäännöllistä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 11, 2012 11:58 am 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
^sanoisimpa että lahjakas tyyppi voimaharjoitteluun.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 11, 2012 12:17 pm 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:39 pm
Viestit: 234
simo k kirjoitti:
^sanoisimpa että lahjakas tyyppi voimaharjoitteluun.


Niin ei kuitenkaan ole. Penkkipunnerrus ensi yrittämällä 40kg ja kuukauden päästä 50kg, oma paino 85kg. Ei mielestäni mitenkään erityisen hyvin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 11, 2012 1:48 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Käpälä kirjoitti:
simo k kirjoitti:
^sanoisimpa että lahjakas tyyppi voimaharjoitteluun.


Niin ei kuitenkaan ole. Penkkipunnerrus ensi yrittämällä 40kg ja kuukauden päästä 50kg, oma paino 85kg. Ei mielestäni mitenkään erityisen hyvin.

Niin mutta jos alta puolen vuoden ilman voiharjoittelutaustaa saa lähes 130 kg etukyykystä niin ei jalat/keskikroppa ihan ylikeitettyä spakettia ole :)

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com