Antti kirjoitti:
Itse ohjaan kuulan pudotusvaiheessa aika lailla "sormille". En siis purista sitä enkä hae mitään peukalolukkoa. Ylösvedossa taas yritän lyödä kämmenen kahvasta läpi jo suht aikaisessa vaiheessa, eli siinä rinnan korkeudella. Siihen mennessä kroppa on jo sen työn tehnyt ja kuulan pitäisi mennä ilman mitään lisätyötä sinne ylös asti.
Ylös vedossa yritä saada se kuula liikkumaan kohtisuoraan ylös. Niin että voisit vaikka irrottaa kuulasta ja silti se löytäisi tiensä oikeaan paikkaan pään päälle. Tällä "jipolla" sinun ei tarvitse hangata kättäsi painavaa kuulaa vastaan koko sen liikeradan ajan. Sama juttu alas laskiessa. Anna kuulan "pudota" ja väistä sitä yläkropalla. Ennen kuin se riuhtasee kättä, alat sormilla hieman jarruttamaan sitä samalla kun haet kahvalle oikeaa paikkaa kädessä. Kuula todellakin siirtyy kevyesti sieltä sormilta siihen kämmenotteeseen pään päällä.
Jännä juttu muuten että nahkasi menee rikki kynsien puolelta. Siihen ei voi olla syynä muuta kuin sen rystyspuolen osuminen kuulaan kahvan alla. Jos satut olemaan Tampereen seudulla, voin opettaa sinulle tuota tempaamista ja etelämpänä pikku vaivalla pääset esim Ryhdin treeneihin Hyvinkäälle. Oikeasti tuo neuvominen on näin kirjottamalla aika vaikeaa kun ei ole livenä nähnyt, että missä mättää.
itse asun turussa,jotenka tuo ohjaus livenä voidaan unohtaa.elikä se menee vesikelloille sisäpuolelta eikä ulkopuolelta.kirjoitin väärin,anteeksi.minä kyllä pudotan kuulan alastulossa ja juuri se luultavasti syö käden.otan tod.näk.sillain sen kuulan,että se liukuu käsissä sinne kuoppaan.huomenna olen helsingissä ja olen siellä pari päivää,että jos joku sieltä päin osais neuvoa ihan livenä tota kuulaotetta,niin olisin enemmän kuin otettu.kuula on takaluukussa jo valmiina