Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Touko 18, 2024 5:58 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 85 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2011 3:29 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
No voi morjens tuota videota! EIköhän noista pääosa ole "oikeita" voimistelijoita, mutta hienoja temppuja kaikki tyynni!

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2011 3:43 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Itse olen aika vakuuttunut, että raskailla kuulilla tehtävällä työnnöllä tulee tehoa paremmin gs:ssään kuin esimerkiksi tangolla tehtävällä työnnöllä. Koska ainakaan olympianostojen tehonlisäys ei tunnu vaikuttavan gs-nostoihin. (empiirisesti ei ainakaan 10kg lisä vaikuttanut tavalla, että olisin sen huomannut) Toki yleisvoimatasoihin olympianostoilla on vaikutusta, kuten voimanostoillakin. Tuossa pohdinkin, että jos haluaisin nostaa 32kg kuulia ja mahdollisesti kisata siinä sarjassa, pitäisi ehdottomasti hankkia 36-40kg kuulaparit.

Jukan video oli kyllä aika levoton, tuli into käydä vähän tippumassa rekiltä. :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2011 4:17 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Jukka,puhut ylirasitustilasta kun tehdään samoja liikkeitä(jerk,snatch,LC) pitkän aikaa. Itse en ole huomannut sellaista ,vaikka kyseiset liikkeet kattavat n 90% liikkeistäni ja tehnyt vuodesta 2007. Enkä ole huomannut paljon muillakaan GS:sään sitoutuneilla :shock: Itse ihmettelin että jos vedät ammatiksesi jumppia ja treenaat GS kisoihin ,teit kuitenkin välillä paljon muitakin kovia treenejä :?:
Itse olisin mennyt taatusti jumiin moisen treenimäärän alla :oops: Sonnonilla oli muutama hyvä idea ennenkuin äijä eksyi tacfit ym koohotuksiin. PALAUTUMINEN, itse jouduin jättämään kehon harjoituksia pois välipäiviltä,koska ne hidastivat palautumista :idea: Tietenkin osa hommasta johtuu siitä että mun kuntoni ei ole huippuluokkaa :wink: Olen treenannut 4-6 kertaa viikossa ,pelkkiä kisaliikkeitä ja välttänyt suurimmat ylirasitustilat :!: Tottahan olen tehnyt päivittäin active recoveryä(mobbaus,reset,venyttely) Viimeksi menin enemmän jumiin ,kun tein enemmän punnerruksia(military,side press) Jos pysyn pääasiassa ballistisissa likkeissä,vältyn jumituksilta :idea: Saas nähdä,kun ajattelin lisätä mavea ja muutamia muita ei-ballistisia voimaliikkeitä,menenkö taas jumiin :?:
ONLY DOSE MAKE POISON

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2011 6:24 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: La Tammi 01, 2011 12:04 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Vantaa
Venäjällä on varmaan joka puistossa/kerrostalon pihassa voimistelutangot...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2011 7:40 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
Jukka kirjoitti:
marks kirjoitti:
Kaikkea ei tarvitse yrittää osata, eikä voikaan osata, mutta lähtee vaikka tällaisista vähän iisimmistä jutuista liikkeelle ja näitä voit tehdä ulkonakin ympäri vuoden!



http://www.youtube.com/watch?v=a_vd5kX_xf4&feature=player_embedded#!

Sitten olisi ihan hyvä jos joku myös opettaisi noita temppuja, ettei kaikkea tarvitse kantapään kautta opetella

http://www.youtube.com/watch?v=uREhunnhA1Y

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 4:50 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Tämä nyt tuntuu olevan pelkästään poikien ketju... mut ei kai sen väliä.

Jos ongelma on tuo 100 saaminen, niin lähtisin hakemaan sitä voimaa raskaammilla kuulilla kuin kisapaino. Tekisin treeneissä ehkä pari sarjaa (niin paljon kuin menee ja pari päälle) ja sen jälkeen välittömästi lyhyt lenkki korkealla sykkeellä. Itse käytän juoksemista, koska kädet eivät kestää pitkiä kuulatreenejä. Joku toinen treeni olisi sitten alipainosilla ja sillä paukuttaisin menemään täysillä, että haponsieto kehittyisi. Alipainosilla täytyisi pystyä tekemään 14-16 pacella se 6-8min. Pääpaino olisi näissä alipainoisissa happotreeneissä ja nopean työnnön opettelussa. Yleensä se kai kisasetti loppuu siihen, ettei enään kestä sitä V-mäistä oloa? Siis johonkinhan sen on pakko loppua, mutta väittäisin haponsiedon olevan isompi ongelma kuin voiman (jos puhutaan 20-24kg).

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 9:53 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Rouva kirjoitti:
Yleensä se kai kisasetti loppuu siihen, ettei enään kestä sitä V-mäistä oloa? Siis johonkinhan sen on pakko loppua, mutta väittäisin haponsiedon olevan isompi ongelma kuin voiman (jos puhutaan 20-24kg).

Mä oon samaa mieltä! Lisäisin tuohon Rouvan treeniohjelmaan vielä erikseen matalasykkeistä hölkkää tai maastokävelyä tai uintia, muutama kerta viikossa. 8)
Mun mielestä voiman puute ei ole ongelma 16-24kg kuulilla. Vaan ennemminkin se että voimat loppuu, kun hengästyy liikaa.
Vaikka mä oon voimatasoltani heikko, niin 16kg tai 20kg setit ei mulla todellakaan lopu voiman puutteeseen, vaan kunnon loppumiseen. (Esim. jos aloitan tempaustestin vasurilla, niin vaikka oikea on vahvempi + siinä on parempi tekniikka, sillä tulee vähemmän toistoja, sillä kunto / hapenottokyky loppuu kymmentä minuuttia kohti)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 11:19 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
anzuppi kirjoitti:
Lisäisin tuohon Rouvan treeniohjelmaan vielä erikseen matalasykkeistä hölkkää tai maastokävelyä tai uintia, muutama kerta viikossa.
Mulla tulee kävelyä/rattaiden työntöä 5-10km/pvä, mutta se on sitä arkiliikuntaa jota ei lasketa treeneihin... :shock:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 11:42 am 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Rouva kirjoitti:
anzuppi kirjoitti:
Lisäisin tuohon Rouvan treeniohjelmaan vielä erikseen matalasykkeistä hölkkää tai maastokävelyä tai uintia, muutama kerta viikossa.
Mulla tulee kävelyä/rattaiden työntöä 5-10km/pvä, mutta se on sitä arkiliikuntaa jota ei lasketa treeneihin... :shock:

Nää Vierelät on tämmösii :lol:
Tehdään tunnin pyörälenkkejä ja 10 km kävelyitä rattaat lisänä, ei näitä lasketa :shock: :lol:

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 12:58 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
simo k kirjoitti:
Rouva kirjoitti:
anzuppi kirjoitti:
Lisäisin tuohon Rouvan treeniohjelmaan vielä erikseen matalasykkeistä hölkkää tai maastokävelyä tai uintia, muutama kerta viikossa.
Mulla tulee kävelyä/rattaiden työntöä 5-10km/pvä, mutta se on sitä arkiliikuntaa jota ei lasketa treeneihin... :shock:

Nää Vierelät on tämmösii :lol:
Tehdään tunnin pyörälenkkejä ja 10 km kävelyitä rattaat lisänä, ei näitä lasketa :shock: :lol:


Juu, tavalliset kuolevaiset merkkaa muuttokeikat, sienestykset ja piikkimatolla makailutkin treenipäiväkirjoihinsa...

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 4:16 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Heitin viestin Morozoville SM-kisojen jälkeen meidän tuloksista(minä-Simo). Vastaus oli että GS =kestävyys laji ja terveys tärkeämpi kuin koohotus isoilla kuulilla :oops: Nuhteli vielä jotain valmistautumisesta ja siitä että pitäisi olla pidempi tausta isoilla kuulilla :oops:
Tähän vastasin: Aiva ,kyl ni,mut anny par siikretti ku mu räkki o nii piru huano :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 4:56 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Gs on kestävyys laji, siitä mielestäni on turha kiistellä.
Mutta 32 kg huono tulostaso(oma) on kestävyyden ja tekniikan puutetta. Ja niin pitkään kun nuorempia ja kestävämpiä ei tule mestaruussarjaan mitalleista taistelemaan niin minä haen ne pois :twisted: Siinä ei 100 tulostavoitteet kiinnosta vaan sm mitallit.
Tällä hetkellä 100 on saavutettu 16kg(171),20kg (135),24kg(103) työnnössä ja seuraavaksi 28 kg, ehkä 1-2 v päästä.
Tälläkin hetkellä nuo tulokset on saatu pelkällä kuulatreenillä ja siitäkin 90% kisaliikkeillä.
Jalkalenkkejä olen muutamen kerran kuvioon ottanut mutta täytyy tunnustaa pitkiin kävelylenkkeihin ei ole aikaa ja juoksemaan ennen askeltamiskoulua ala olemattoman tekniikan kanssa. Joten harkitulla GS treenillä kestävyys harjoitteet toimii.
Kestävyydellä se pohja rakennetaan se on vaan niin. Muitakin omianaisuuksia pitää kehittää mutta ei kestävyysharjoittelun kustannuksella.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 5:18 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:30 pm
Viestit: 1148
Paikkakunta: Lieto
Simo sata työntöä 24 kiloisilla versus 17 lc:tä 32 on muka kestävyyden puutetta,illan satutuokioko??? Voimaa sieltä puuttuu....

_________________
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa.

"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!!" -Kaarlo Kangasniemi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 7:13 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Miksiköhän Ville sitten teki niin suuren tuloksen :?: Olisiko ollut 2 x niin vahva kuin Simo :shock: :?:
Muistaakseni Ville sanoi ettei pystynyt tekemään yhtä punnerrusta 32kg :?:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 7:19 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 4:29 pm
Viestit: 1469
Paikkakunta: Oulu
jake heke kirjoitti:
Miksiköhän Ville sitten teki niin suuren tuloksen :?: Olisiko ollut 2 x niin vahva kuin Simo :shock: :?:
Muistaakseni Ville sanoi ettei pystynyt tekemään yhtä punnerrusta 32kg :?:


Joo ei ilman vauhtia oikein onnistu, 28kg:lla hankalasti.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 85 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com