Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 8:18 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 495 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 33  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Marras 16, 2010 4:53 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Maza kirjoitti:

Vaimo sanoo ettei tarvitse treenata muuta kuin geeässää, mun on pakko tehdä muutakin.
Tuntuu että "häröliikkeet" tasapainottaa lihaksistoa, vähentää mm. hartiakipuja ja jännityksiä. Tiiä sitte...



Se voi olla että Knoppe on vähän yksinkertaistanut sitä viestiä, mitä sille on Kanalassa nyt jonkun aikaa tuputettu :D

Jos lihaksisto on tasapainossa ja kunnossa kohtuullisesti eikä esim kestävyyden tai liikkuvuuden kanssa ole merkittäviä haasteita niin sitten ehkä voi kausittain keskittyä GS:sään. En mää sanois millään noin jyrkästi että GS on autuaaksi tekevä. Mulle se ei ainakaan yksin riitä. Jos taas tilanne on se, että Knoppe on viekkaasti ajatellut "ettei se kuitenkaan tee kuin yhtä juttua" niin ehkä se GS sitten on hyvä viesti :D Ei noista naisista ikinä tiedä.

Yritetään joskus nähdä Kanalassa niin ruvetaan tekemään sustakin nostajaa...

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 16, 2010 5:28 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Yes, GS Lieto jyrää!!! Mahtavaa saada uusia naamoja, ei sillä että vanhoissa olisi mitään vikaa... [smilie=0.gif] :mrgreen:

Lauantaina nähdään...


... Ja mitä tulee noihin häröliikkeisiin, niin mä tein niitä tosi paljon vielä vuosi sitten, mutta sittemmin ne on jäänyt oikeastaan kokonaan. Liikkeitä (tempaus, työntö, LC, kaksi jälkimmäistä joko yhdellä tai kahdella kuulalla) vaihtelemalla ja painoja ja pacea muuttamalla saa aina jostain kohtaa paikan kipeäksi ja vieläkin tuntuu, että välillä tulee ihan uudet kohdat kipeäksi... 8)

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 16, 2010 6:19 am 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: La Marras 13, 2010 4:01 pm
Viestit: 80
Mulla tulee varsinkin talvisin töissä melkoisesti ongelmia hartioiden ja niskan kanssa.
Uskon ja toivon että kuulailu auttaisi niihin. Ainakin ne pakostakin tulevat verryttelyt ja venyttelyt tekee varmasti hyvää.
Ei kai sen ainakaan haitaksi luulisi olevan :roll:

_________________
Keltainen kuula, my bestest frieeend...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 17, 2010 8:39 pm 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Su Marras 14, 2010 12:52 pm
Viestit: 2
Terve vaan kaikille.

Kolmisen vuotta on tullut kuulia heiluteltua. Punttisali on jäänyt lähes kokonaan pois sen jälkeen kun kuulat astuivat kuvioihin. Tähän saakka olen harjoitellut ilman sen kummenpia tavoitteita, mutta nyt on alkanut kiinnostamaan kilpailusarjat. Oman kuulan hankinta alkaa olla lähellä. Tähän saakka on harjoiteltu työpaikan ja treenisalin kuulilla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 18, 2010 11:44 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Tervetuloa bobbyewing!!! [smilie=14.gif]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 30, 2010 3:47 pm 
Poissa
Pommin hyötykäyttäjä

Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 6:36 pm
Viestit: 6
Tervehdys!
Jonkun verran itsestä. Keväällä tulee 17vuotta täyteen. Liikuntaa on tullut harrastettua sekalaisesti, vanhemmiten enemmän. Juoksua ja hiihtoa jonkinverran.
Kahvakuulailun löysin netistä ja kovan tiedonhaun jälkeen ajettelin, että tämä se on. Pari päivää heiluteltua kuulaa tunne vahvistui. Taitaapi tulla jäähä juoksut ja hiihtämiset sivuun, muttei kokonaan.

Eilen tein kahvakuulalla heilautuksia, tempauksia, maastavetoa ja rinnalleveto-kyykkyyn-vauhtipunnerrus yhdistelmää. Mitä kannattaisi lisätä ja kuinka monta toistoa kannattaa tehdä kerralla?
Ps. mukavan kuuloinen foorumi tämä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 30, 2010 7:28 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Tervetuloa forumille Jehvetteri!
Hienoa, että olet löytänyt kahvakuulat ja nyt rupeat jauhamaan GS:ää, että saadaan juniori seuraaviin kisoihin! :P

Millaisia kuulia sulla on käytössä ja kuinka monta toistoa jaksat tehdä niillä? Itse aloitin kevyillä ja lisäsin toistoja jokapäivä. Treenaan 6krt/vko, yleensä noin 20min/krt. Eli pienellä panostuksella tulokset kyllä kehittyy. Keskity puhtaisiin toistoihin, ettet riko itseäsi. Treeneissä ei yleensä kannata vetää kaikkia mehuja irti, koska niistä menee niin jumiin, että joutuu pitää välipäiviä. Ainakin mun mielestä...
Jos vain mitenkään mahdollista, kannattaisi nähdä kasvotusten jonkun "kokeneen" nostajan kanssa...

Kommentoikaahan muutkin... :twisted:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 01, 2010 3:02 pm 
Poissa
Pommin hyötykäyttäjä

Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 6:36 pm
Viestit: 6
Huh huh heti pitäisi alkaa jauhaa gs:ssää. Just vasta löysin kahvakuulailun. :lol:
Mut ei, voishan sitä alkaa harjoitella gs tyyppisesti. Kisoihin en vielä haikaile, mutta ei sitä tiedä. Pientä kiinnostusta kuitenkin on.
Mulla on 16kg atlas merkkinen kuula. Toistoja ja sarjoja en niin hirveesti ole miettinyt, mutta jos jotain sanotaan, niin n.15x3-4. Vielä on liikkeiten hiomista ja erinlaisia kokeiluja.
Miten tästä eteenpäin? Gs liikkeitä ajattelin harjoitella. Tehdäänkö jokaista liikettä joka päivänä vai yhtä liikettä yhtenä päivänä? Ja intervallityyppisesti vai?
Kuulasta vielä, että ajattelin hommata 12kg kuulan. Jaksaisi tehdä pitempiä sarjoja.
Kommenteja ja ehdotuksia.

Ps.Meniköhän tämä nyt liian totiseksi? :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 02, 2010 12:32 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
jehvetteri kirjoitti:
Huh huh heti pitäisi alkaa jauhaa gs:ssää. Just vasta löysin kahvakuulailun.
Mut ei, voishan sitä alkaa harjoitella gs tyyppisesti. Kisoihin en vielä haikaile, mutta ei sitä tiedä. Pientä kiinnostusta kuitenkin on.
Mulla on 16kg atlas merkkinen kuula. Toistoja ja sarjoja en niin hirveesti ole miettinyt, mutta jos jotain sanotaan, niin n.15x3-4. Vielä on liikkeiten hiomista ja erinlaisia kokeiluja.
Miten tästä eteenpäin? Gs liikkeitä ajattelin harjoitella. Tehdäänkö jokaista liikettä joka päivänä vai yhtä liikettä yhtenä päivänä? Ja intervallityyppisesti vai?
Kuulasta vielä, että ajattelin hommata 12kg kuulan. Jaksaisi tehdä pitempiä sarjoja.
Kommenteja ja ehdotuksia.

Ps.Meniköhän tämä nyt liian totiseksi?

Mulla lähti homma tosi nopeasti lapasesta. Aloitin 16.8.09 ja ekat kisat lokakuun X-worldit ja sen jälkeen niitä onkin ollut tasaisin väliajoin. Ja tarkoitus ei ollut aloittaessa ryhtyä kisaamaan, se vain vei mukanaan. Ja mulla oli kunto todella huono aloittaessa. Pystyin tekemään 8kg 10 heiluria per käsi ja sitten puuskutettiin :lol: Nyt jaksaa jo aika paljon paremmin :twisted:
Mä teen joko yhtä tai kahta liikettä yhtenä päivänä. Alkuun pieni lämmittely, yleensä 8 tai 10kg ja 2-3min. sen jälkeen teen ns. aikasarjan (yhden tai kaksi) 6-8min yhtä liikettä, yhdellä vaihdolla, tahti niin hitaana, että jaksaa koko ajan ja tietty tarpeeksi keveällä painolla, että pysyy tekniikka kasassa. Päälle vähän venyjä. Mä teen näin, mutta se ei ole se ainoa tapa, jokaiselle toimii vähän erihomma. Kunnon kehittyessä tahtia kiristetään ja painoa (kuulan) kasvatetaan. Tarvittaessa voi aloittaa lyhyemmällä ajalla. Itselläni ekat aikasarjat oli 2min :roll:
Tsemiä treeneihin!

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 05, 2011 8:56 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: La Tammi 01, 2011 12:04 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Vantaa
Terve vaan!

Noin 20 vuotta punttisalilla säännollisen epäsäännöllisesti käyneenä löysin pari vuotta sitten kuulailun ja täytyy sanoa että ei hirveästi enää perus punttitreenit kiinosta, mutta kahvakuula innostus senkun kasvaa! Omia kuulia on jo melko kattava setti, tosin pitkälti motonet ja prisma malleja mutta hyvin toimii.
Hiukan on myös GS ruvennut kiinostamaan ja käynkin nyt ohjelmaa läpi missä tavoitteena on lopuksi 10min veto, itsellä liikkeenä LC. Uskomattoman rankkaa hommaa, varsinkin kun pää ei tahtois hyväksyä pienentää kuulien painoa jotta sais sarjat vedettyä edes jotenkuten puhtaasti...

Kiitos hienosta foorumista ylläpitäjille ja erityisesti marksille hyvistä videoista!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 06, 2011 11:30 am 
Poissa
Villalangan mitalla
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 11:35 am
Viestit: 670
Paikkakunta: Lieto
Morjens Tom, ja hienolta kuulostaa!!!

_________________
Girevoy Sport Lieto


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 13, 2011 10:42 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen
Avatar

Liittynyt: To Tammi 06, 2011 8:33 pm
Viestit: 352
Paikkakunta: Turku
Moikkelis!
Olen 41v. nainen.Liikunta ei ole aina ollu niin tärkeä osa mun elämää mutta viime vuosina yhä enenevässä määrin.
Reilu kuukausi heilauteltu kuulia(8 ja 12kgCompact) ja into senkun kasvaa! Suunnitelmassa on hankkia pian 16kg. :lol:
Kahvakuulailussa viehättää koko kropan käyttö liikkeissä, itsensä haastaminen..
Lenkkeilyä säännöllisesti viime vuodet harrastaneena, tuntuu sekin nyt jostainsyystä entistä köykäsemmältä, olisko se sitä kuntoo sitte vai mitä.
Nyt pikkuhiljaa tota kuulailun tekniikkapuolta opettelemaan.

Tämä ON todella mainio foorumi! :D

Kiitokset vielä Marksille! :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 13, 2011 11:44 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Tule sää Paprika myös Kanalaan lauantaina! Juusopilta tai otsikosta GS Lieto saa lisätietoja. :P

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 13, 2011 2:10 pm 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
Tervetuloa Paprika!

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 13, 2011 4:53 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Tervetuloa mailman parhaalle foorumille, Paprika!!!
Lauantaina klo.10 alkaen kanalassa ois kimppatreenit! Ja keskiviikkoisin klo.18 Ilmaristen koulun pihalla olis ilmaiset ohjatut kahvakuulatreenit, ulkona pakkasessa, säällä kuin säällä... [smilie=51.gif] :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 495 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 33  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com