Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ke Kesä 03, 2020 5:31 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Loka 26, 2011 5:36 pm 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 5:17 pm
Viestit: 3
Hyvää päivää.

Hyvin pitkän pohdinnan jälkeen päätin hankkia 8kg kuulan. Asun Kainuussa, eikä minulla ole nyt mahdollisuutta mennä ohjatulle kurssille, ja siksi pyytäisinkin kokeennemmilta apua kunto-ohjelman suunnittelussa. Pyöräilen paljon, joten jaloissa on paljon voimaa, alaselkä on todella huonossa kunnossa ollut aina notkoselkäisyyden takia, ja esim. juokseminen on minulta kielletty, kunnes paino on lähes normaali.

Olen 158 cm pitkä ja tää emäntä painaa nytten semmosen 104 kilua. Parissa kuukaudessa olen ruokavalion muutoksella ja pyöräilyn lisäämisellä saanut 10 kilua pois, ja tästä on hyvä jatkaa.
Tehokas laihdutus on siis jatkossakin suunnitelmissa, ja selän kuntoutus. Voitteko suositella läskiä sulattavaa tehotreeniä, joka olisi hellä selälle?
Voinko treenata aamulla ja illalla? Pyöräilykelit vähenee kun talvi saapuupi, mutta painonpudotusta en haluaisi hidastaa.
Selkä- ja vatsatreeniä lisään kuulailuun.

Kaikista avuista ollaan ihan hurrrrrjan kiitollisia!

[smilie=14.gif]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 27, 2011 5:03 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Kuullostaa hyvin tutulta, paitsi että olen vähän pitempi. :lol:

Kun aloitin kuulan heiluttamisen, oli painoa 105 ja jaksoin tehdä 8kg kuulalla 10 heiluria, ja nyt... no menee enemmän ja raskaammillakin. 8)

Mikään lääkäri tms. en ole, mutta neuvoisin venyttelemään etureisiä ja lonkankoukistajia. Mulla ainakin niiden kireys vetää selkää enemmän notkolle. Vatsalihakset tarttis löytää myös jostain ja vahvistaa niitä monipuolisesti, että saadaan "korsetti" kuntoon, se tukee selkää.

Kuulalla lähtisin/lähdin tekemään lyhyitä sarjoja heilureita, rinnallevetoja, pystypunnerruksia ja siitä sitten työntöä ja tempausta vähän myöhemmin. Kaikenlaiset kuulan pyörittämiset vartalon ympäri/kasit jalkojen ympäri on myös hyviä, keskivartaloa rasittavia.

Lisäksi kävelyä, vähintään tunti päivässä, jos paikat kestää. JA tarkkana sen suhteen mitä suuhun laittaa, se on se tärkein!

En lähtisi treenaamaan, ainakaan kuulalla 2krt päivässä. Lihakset tarvitsevat palautumista. Toinen treeni voisi olla jotain ihan muuta, venyttelyä tai kävelyä...

Tsemppiä!! Kyllä se läski sulaa! :P

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 27, 2011 8:15 am 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Toi ajatus "tunnin kevyen kävelylenkin jälkeen keittää kahvit ja kiskaista pullapitko naamaan" tuntuu olevan yleinen. Onhan se ansaittu ja nälkähän siinä tulee kun pitkään kävelee. :D
Mutta totuus on se, että ruokavalio, ruokavalio ja vielä kerran ruokavalio. Jos syö vallan mahdottomasti, niin ei laihdu, jos taas treenaa ihan mahdottomasti, niin tulee helposti syötyä paljon, eli laihduttaessa, kevyemmin treeniä ja vähän vähemmän ruokaa. Tarkoitan siis sitä, jos alat tekemään usean treenin päivässä ja kuormitusta tulee paljon.

Tosiaan Rouva yllä sanoikin tosi hyvin noista kuulaliikkeistä, eli monipuolisesti ja lyhyitä sarjoja aluksi. Lisäksi kevyttä liikuntaa, jolla pysyy poissa syömästä ja tulee kuitenkin kulutettua. Avuksihan voit ottaa vaikka kehon omallapainollakin tehtävät jumpat, kyykyt, punnerrukset, erilaiset staattiset pidot esim. lankkupito jne. Kaikkia liikkeitä voit keventää tarvittaessa. Monipuolisuus on varmasti avainsana tähän juttuun.

Ei muutakun tsemppiä mahdottomasti, oletkin jo pyöräilyllä ja ruokavalion avulla päässyt hienosti alkuun. :)

Editti: Tuli mieleen mainita, että muistathan kuitenkin noissa kehonpainolla tehtävissä liikkeissä kuunnella omia tuntemuksiasi, eli lankut, kyykyt jne. sen mukaan miltä itsestä tuntuu. Ne on hyviä juttuja, mutta ei tietenkään saa tehdä jos esim. selkä ei tykkää tai polvet tulee kipeiksi. Silloin ensin painoa pois ja sitten paluu niiden äärelle. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 27, 2011 9:11 am 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 5:17 pm
Viestit: 3
Hei, kiitos vastauksista.

Oon ollut aina kova kuntoilemaan, joten lihasmassaa on kaiken tän pehmeen verhon alla. :D Ja lihasmassaa tuleekin naiseksi yllättävän helposti.

Syömisen kanssa on ne suurimmat taistelut ollukki. Hyvähiilarisella mennään. Kuulailuun päädyin myös ajankäytön takia. Mulla ei mitenkään oo aikaa viettää salilla paria tuntia (matkoineen), kun usein olen kotona päivän hommista vasta kuuden ja yhdeksän välillä. Samoin tunnin lenkit on usein mahdottomia. Oon kovin väsynyt kun kotiin pääsee ja seuravaa päivää pitäs valmistella vielä. Viimenen vuosi koulussa on tämmöstä. :P Siksikin tahtoisin kehitellä ohjelman, jota voisin tehdä aamulla ja illalla, että varmasti ehtisin tehdä. :D

Kaks kuukautta olen tätä muutosta jo jaksanut, ja tuntuu tyhmältä, etten lähtenyt tähän aiemmin.. paaaaaaaljon aiemmin.
Eihän tää oo sen kummempaa kuin normaali eläminen. :D

:)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 27, 2011 9:23 am 
Poissa
Kahvakuula-aktivisti ja -ohjaaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 8:50 am
Viestit: 12432
Paikkakunta: Hyvinkää, Finland
Rouva kirjoitti:
Mikään lääkäri tms. en ole, mutta neuvoisin venyttelemään etureisiä ja lonkankoukistajia. Mulla ainakin niiden kireys vetää selkää enemmän notkolle. Vatsalihakset tarttis löytää myös jostain ja vahvistaa niitä monipuolisesti, että saadaan "korsetti" kuntoon, se tukee selkää.


Samaa mieltä. Lisäksi monipuoliset mobbaukset kannattaa ottaa päivittäiseen tai viikottaiseen rutiiniin pikku hiljaa, ne eivät kuormita mutta lisäävät kehon hahmotusta ja liikkuvuutta, joka on tärkeä tuon selän kannalta.

_________________
Totuus löytyy raudasta - blogi | Totuus löytyy raudasta FB | Hakalanmäen Ryhti - kahvakuulaseura Hyvinkäällä | Omat ennätykset

Lainaa:
"Jos haluat sielunrauhaa ja mielihyvää, usko. Jos haluat omistautua totuudelle, kysy." -F.N.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 27, 2011 9:30 am 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 5:17 pm
Viestit: 3
marks kirjoitti:
Rouva kirjoitti:
Mikään lääkäri tms. en ole, mutta neuvoisin venyttelemään etureisiä ja lonkankoukistajia. Mulla ainakin niiden kireys vetää selkää enemmän notkolle. Vatsalihakset tarttis löytää myös jostain ja vahvistaa niitä monipuolisesti, että saadaan "korsetti" kuntoon, se tukee selkää.


Samaa mieltä. Lisäksi monipuoliset mobbaukset kannattaa ottaa päivittäiseen tai viikottaiseen rutiiniin pikku hiljaa, ne eivät kuormita mutta lisäävät kehon hahmotusta ja liikkuvuutta, joka on tärkeä tuon selän kannalta.



Tottapa. Ja varsinkin kun koulumatkat vetää mäkistä matkaa pyörällä, etureidet huutaa hoosiannaa loppuviikosta. :D
Eikä nivelten huoltamisesta oo todellakaan mitään haittaa. :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com