Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ke Maalis 27, 2024 5:12 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Su Elo 01, 2010 3:43 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
Todella hienoa, jos voi olla avuksi. Mukana on kuitenkin, näin netin välittämässä tiedossa, aimo annos tuuriakia. Kun ei pysty "livenä" auttamaan niin se on siinä tuurissa että pystyy kirjoittamaan niin että ymmärretään, tai että lukija saa sen tekstin muutettua käytännöksi. Mutta upeaa jos on ollut apua. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ma Syys 06, 2010 5:47 pm 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: Ma Syys 06, 2010 1:31 pm
Viestit: 9
zodiac kirjoitti:
hitto kun ei ymmärrä sitä alastulon otetta.jonkinlainen kolmio,mutta ottaako ne sormenpäät siihen kahvaan kiinni?elikä makaako se kuula niissä vai meneekö sinne syvälle sormien muodostamaan kuppiin?itselläni tulee aivan tajuttomat vesikellot siitä,kun alastulovaiheessa yritän saada sitä kahvaa sinne "sormikuppiin".iho palaa kynsistä ekojen nivelten kohdalta.jos hjelppiä sais kuulamestareilta niin olisin kovin onnellinen

Tässä on Steve Cotterin yritys selvittää otetta tempauksen aikana.

http://www.youtube.com/watch?v=ZwrCNrtAk4s


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ti Loka 19, 2010 8:22 pm 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: To Elo 05, 2010 8:30 am
Viestit: 90
Miten maalit kannattaa hioa pois? Ihanko perus hiekkapaperilla? Ja pitäiskö saada metalli kokonaan näkyviin? Treenaan siis salin kuulilla, niin ajattelin, että voisin salamyhkää vähän tuunailla niitä, mutta ensin voisin ottaa vähän ohjeita vastaan :twisted: .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ke Loka 20, 2010 4:15 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Joo, metalli tarttis saada kokonaan näkyviin. Mä en ole mikään hiekkapaperi asiantuntija, mutta olen nähnyt jollakin sellaisen punervan/rusehtavan hieontanauhan, jolla ovat kahvaa hioneet. Kysy rautakaupasta metallin hiontaa varten, kyllä ne osaa siellä suositella (toivottavasti ainakin) :P ehkä siihen käy tavallinenkin hiekkapaperi?

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ke Loka 20, 2010 5:05 pm 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:30 am
Viestit: 8
Jos ei jaksa käydä rautakaupasta hakemassa hiomanauhaa, niin tuolta linkin takaa voi käydä tilaamassa.

http://www.poratuuli.fi/kauppa/index.php?categoryID=139

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ti Loka 26, 2010 5:16 am 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:30 am
Viestit: 8
Itse poistin maalin omista kuulista porakoneeseen liitettävällä hiomajutulla:

http://www.poratuuli.fi/kauppa/index.php?productID=3687

Sitten vielä tasoittelin viilalla ylimääräiset valujäljet.

Lopuksi karhensin kahvoja 40:llä hiomapaperilla.

Voin sanoa että kahvoista saa nyt huomattavasti paremman pidon kuin silloin kun niissä oli vielä maalia. Ehkä niitä kuitenkin pitäisi vielä hieman karhentaa, mutta testaillaan nykyisellä karheudella.

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ti Loka 26, 2010 6:58 pm 
Poissa
Painovoima paras voima

Liittynyt: To Elo 05, 2010 8:30 am
Viestit: 90
Hmm... kuulostaa vaikealta ja aikaavievältä... Onkohan siinä mitään järkeä jos vähän karhentais vaan hiekkapaperilla? Kuulathan on siis mun salilla, ei oo omat, niin jos haluun niille jotain tehä, niin pitäis siellä salilla ja sillee, etten mä jemmaa niitä koko päiväks. Äh... vai ostaisko omat kuulat ja kiikuttais ne sinne säilytykseen...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ke Loka 27, 2010 7:42 am 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:30 am
Viestit: 8
No, minä kun tykkään värkätä niin tein siksi noin kuin tein. Nyt kun kahva on jokseenkin puhtaalla, karhealla metallilla niin vaikuttaa siltä että kädetkään ei hikoa niin paljon kuin maalipintaisilla kahvoilla. Mutta en ole itse ainakaan vielä ihan sataprosenttisen tyytyväinen kahvoihin, ehkä niitä pitää joskus hienosäätää vielä. Inspistä odotellessa...

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Su Marras 20, 2011 3:21 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Minä en saa tuota otetta oikein :| Huono ote kuulasta tulee esiin varsinkin rinnallevedossa jossa kahva kääntyy aina tuohon sormien alle eli ei mene kämmenen yli poikittain. Saan about joka kerta korjata kuulan asennon tuossa rinnalla. Tuolla peruskurssilla olen siitä kysellyt, mutta ainut vastaus on ollut että kuula on liian kevyt ja pomppaa kun vedän kuulan rinnalle. Joo, niin se pomppaakin mutta niin pompaa myös painavammalla kuulalla. Eli vissiin rinnalleveto ei onnistu tai siis tekniikassa on vikaa. Se mikä minua myös askarruttaa on se, että onko sillä väliä mistä kohti kahvaa ottaa kiinni kun lähtee nostamaan kuulaa lattialta? Vaikuttaako se otteeseen? Mitä olen noita kuulavideoita katsonut niin minusta näyttää että kahvan sijainti käteen nähden ei juuri muutu, mutta minulla se kuula kyllä seilaa kädessä todella paljon :evil:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Su Marras 20, 2011 4:06 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
On 3 kohtaa mistä voi ottaa otteen.Kahvan etuosasta,keskiosasta tai loppuosasta :wink: Riippuen siitä,missä asennossa rinnallevedossa pidät kahvaa,kuinka syvään kumarrat ja kuinka pitkälle kuulat menevät taakseppäin :shock: :?:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Su Marras 20, 2011 4:56 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
No mistäs minä tiedän mistä kohti minun pitää ottaa siitä kahvasta kiinni? :idea: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Su Marras 20, 2011 8:25 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Testasin peilin edessä vähän tempausta ja kyllä siinäkin se kahva vääntyy enemmän vaakatasoon ja vetää jonkin verran rannetta taakse päin. Tosin testissä käytin tuota aika onnetonta kuulaani, jonka kahva on huono ainakin kisakuulaan verrattuna (Duudsonien Isäntä-kuula). Rinnallevedossa kokeilin kanssa ja tuntuisi siltä että jos tartun kuulaan niin että kuula jää mlkeinpä vaan peukalon, etusormen ja keskisormen varaan niin silloin se pysyy paremmin oikeassa asennossa rinnallevedossa. En tiedä aiheuttaako mun käden pieni koko sen että kuulasta on vaikea saada hyvää otetta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ma Marras 21, 2011 7:29 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Pienikätisellä on omat haasteensa, niitä ei isokätinen voi edes tajuta. Suosittelen, että otat kiinni kahvasta ihan siitä takimmaisesta mutkasta (siis kun kuula on jalkojen välissä lattialla 45-asteen kulmassa). Noi kaartuvakahvaiset rautapallot liikkuu kädessä eri tavalla kuin kisakuula, jossa kahva on suora.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ma Marras 21, 2011 9:15 am 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Kiitos Eveliina! Minä olen huomannut myös tuon ettei tuosta Duudsonit kuulasta saa niin hyvää otetta kuin kisakuulasta joilla treenataan peruskurssilla. Kuitenkin tuossa duudsonit kuulassa on halkasijaltaan pienempi kahva, minkä takia voin ottaa siitä keveämmän otteen eikä se samalla tavalla hankaa minun kämmentä rikki kuin salilla olevat kisakuulat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ma Marras 21, 2011 9:16 am 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Mutta siltikin pukki voisi tuoda mulle lahjaksi kisamallin kuulan tai mielellään 2 eri painoista :D


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com