Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 8:50 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Su Marras 20, 2011 8:25 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Testasin peilin edessä vähän tempausta ja kyllä siinäkin se kahva vääntyy enemmän vaakatasoon ja vetää jonkin verran rannetta taakse päin. Tosin testissä käytin tuota aika onnetonta kuulaani, jonka kahva on huono ainakin kisakuulaan verrattuna (Duudsonien Isäntä-kuula). Rinnallevedossa kokeilin kanssa ja tuntuisi siltä että jos tartun kuulaan niin että kuula jää mlkeinpä vaan peukalon, etusormen ja keskisormen varaan niin silloin se pysyy paremmin oikeassa asennossa rinnallevedossa. En tiedä aiheuttaako mun käden pieni koko sen että kuulasta on vaikea saada hyvää otetta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ma Marras 21, 2011 7:29 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Pienikätisellä on omat haasteensa, niitä ei isokätinen voi edes tajuta. Suosittelen, että otat kiinni kahvasta ihan siitä takimmaisesta mutkasta (siis kun kuula on jalkojen välissä lattialla 45-asteen kulmassa). Noi kaartuvakahvaiset rautapallot liikkuu kädessä eri tavalla kuin kisakuula, jossa kahva on suora.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ma Marras 21, 2011 9:15 am 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Kiitos Eveliina! Minä olen huomannut myös tuon ettei tuosta Duudsonit kuulasta saa niin hyvää otetta kuin kisakuulasta joilla treenataan peruskurssilla. Kuitenkin tuossa duudsonit kuulassa on halkasijaltaan pienempi kahva, minkä takia voin ottaa siitä keveämmän otteen eikä se samalla tavalla hankaa minun kämmentä rikki kuin salilla olevat kisakuulat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ma Marras 21, 2011 9:16 am 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Mutta siltikin pukki voisi tuoda mulle lahjaksi kisamallin kuulan tai mielellään 2 eri painoista :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ke Marras 23, 2011 1:06 pm 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:01 pm
Viestit: 3
Osaako joku sanoa, että mahtaako mulla johtua väärästä otteesta, kun kahvatuntuu hiertävän kättä? Mulla on Gymstickin 6 kilon kuula ja teen sen DVD:n mukaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ke Marras 23, 2011 1:11 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Gymstikit taitaa olla muovia? Muovi hiertää aina.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:01 pm
Viestit: 3
Löysinkin muuten tuolta Gymstick:n kahvakuula keskustelusta tälläsen:


"Eilen tuollasen 8kg mielenkiinnosta hommasin. Kahva mielestäni asiallisen mallinen, hieman kapeampi saisi olla esim. tempaukseen ja ohuempi alaosistaan kahden käden otteeseen. Niissä isommissa malleissa kahva tosiaan kasvaa ja on varmasti turhan paksu ja leveä.

Kokeilin sitä aamujumppaan ja käsien alkaessa hikoilla alkoi kahva vähän lämmittää käsiä, eli saattaa kuumeta pitemmissä sarjoissa, myös saumat alkoi "ärsyttämään". (tempausta ja riveä)

Luulisin kuitenkin että ihan kohtuullinen kapistus(8kg) perusliikkeitten harjoitteluun. Oikean kuulan "tunne" puuttuu kyllä kokonaan.."


Eli kannattaa ilmeisesti hankkii toisenlainen kuula... :( tästäki olis kannattanu googletella aikasemmi ku ostaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ke Marras 23, 2011 7:14 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
H4nski kirjoitti:
Mulla on Gymstickin 6 kilon kuula ja teen sen DVD:n mukaan.

Siinä Gymstickin DVD:llä on kyllä liikkeiden tekniikkakin aika pielessä. :?

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Su Marras 27, 2011 8:02 pm 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:01 pm
Viestit: 3
Oon aikaisemmin ostanut Gymstickin sen jumppakepin missä on ne kumilenkin ja tykkäsin tehdä sillä ihan hirveästi ja DVD oli mun mielestä hyvä. Petyin tohon kahvakuulan mukana tulleeseen DVD:hen, kun siinä ei ollut mitää alkulämmöistä tai mitään muita esittelyjä. Aloinkin täälä sitten lukemaan sitä aloittelijoiden opasta ja oli ihan kiva tietää miten kuuluu tehdä.

Harmi että nyt kävi näin ton kahvakuulan kans :/ ostan paremman kuulan heti kun on parempi raha tilanne.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ke Maalis 21, 2012 11:12 am 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: To Joulu 29, 2011 3:11 pm
Viestit: 7
Tämä video kyllä auttoi tajuamaan lisää jotakin
http://www.youtube.com/watch?v=ZwrCNrtAk4s

Varsinkin raskaammilla 24 ja 32 kuulalla lähtee vesikellot siitä sormien juuresta irti ja veressa kädet kuin että kahva koska varsinkin kun kuula tulee tempauksia alastuodessa oikeaoppisesti siihen sormien "koukkuun olen tehnyt sen niin että kuula on koko ajan keskellä kämmentä kuten esimerkiksi räkissä kuuluu ollakin. Siitä kun taas tempaa ylös niin kipeät ja rakkulaiset kädet ovat ollut joka kerta tuloksena.

Kiitos tämän ketjun aloittajalle ja tuon Cotterin videon linkittämisestä tänne!! [smilie=14.gif]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: La Maalis 24, 2012 6:49 am 
Poissa
Pommin hyötykäyttäjä

Liittynyt: La Maalis 03, 2012 5:43 pm
Viestit: 5
eveliina kirjoitti:
Pienikätisellä on omat haasteensa, niitä ei isokätinen voi edes tajuta. Suosittelen, että otat kiinni kahvasta ihan siitä takimmaisesta mutkasta (siis kun kuula on jalkojen välissä lattialla 45-asteen kulmassa). Noi kaartuvakahvaiset rautapallot liikkuu kädessä eri tavalla kuin kisakuula, jossa kahva on suora.


Suositteletko tätä otetta siis pienikätiselle myös kisamallin kuulaan? Mä olen kanssa miettiny, että mikä mättää, kun kuulaa on vaikea saada rinnallevedossa hyvää asentoon - etenkn vasemmalla kädellä. Joka kerta joutuu jotenkin asettautumaan, eikä se luonnollinen räkkiasento tunnu löytyvän millään.

Vielä isompi ongelma on kun kuulan työntää/punnertaa (vielä en aloittelijana ole oikein hiffannut näiden kahden eroa) suoralle kädelle ylös. Kisakuula painaa yläasennossa ikävästi kyynärvarteen ja meinaa pyörähdellä edestakaisin. Etenkin taas vasemmalla puolella tuntuu, että kyynärvarsi menee poikki kuulan painosta.

Koskakohan pääkaupunkiseudulle tulisi vaikka Kukan kuulakurssi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ote kahvakuulasta
ViestiLähetetty: Ti Huhti 03, 2012 12:27 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Elkku kirjoitti:
eveliina kirjoitti:
Pienikätisellä on omat haasteensa, niitä ei isokätinen voi edes tajuta. Suosittelen, että otat kiinni kahvasta ihan siitä takimmaisesta mutkasta (siis kun kuula on jalkojen välissä lattialla 45-asteen kulmassa). Noi kaartuvakahvaiset rautapallot liikkuu kädessä eri tavalla kuin kisakuula, jossa kahva on suora.


Suositteletko tätä otetta siis pienikätiselle myös kisamallin kuulaan? Mä olen kanssa miettiny, että mikä mättää, kun kuulaa on vaikea saada rinnallevedossa hyvää asentoon - etenkn vasemmalla kädellä. Joka kerta joutuu jotenkin asettautumaan, eikä se luonnollinen räkkiasento tunnu löytyvän millään.

Vielä isompi ongelma on kun kuulan työntää/punnertaa (vielä en aloittelijana ole oikein hiffannut näiden kahden eroa) suoralle kädelle ylös. Kisakuula painaa yläasennossa ikävästi kyynärvarteen ja meinaa pyörähdellä edestakaisin. Etenkin taas vasemmalla puolella tuntuu, että kyynärvarsi menee poikki kuulan painosta.

Koskakohan pääkaupunkiseudulle tulisi vaikka Kukan kuulakurssi?


Siinä menee aikansa ennen kuin käsi tottuu kuulan painoon :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com