Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Kesä 16, 2024 4:15 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Kesä 24, 2008 4:08 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Kertokaa, miksi tuulimylly on aina kaikissa lehdissä ja videoklipeissä ja muualla ekana, kun esitellään kahvakuulaa ja sillä tehtäviä juttuja?

Omasta mielestäni se on lähes puhtaasti vain tasapainoliike, toki liikkuvuusliike myös, mutta en vaan saa päähäni mitä lisäarvoa kahvakuula tuo tuolle sinällään ihan hyvälle kropantaivutusliikkeelle? Mitä hyötyä on tehdä tuulimyllyä? Miksi sitä pitäisi tehdä? Onko se paras mahdollinen keskivartaloliike (kylkiin se ottaa) vai mikä tekee siitä niin ylivertaisen?

http://www.youtube.com/watch?v=zFgqVkP6bZY

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 24, 2008 6:42 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Ja ehkä se on sen verran erikoisen näköinen valokuvassa, että se siksi valitaan aina lehtikuviin? :? Tempaushan ei näytä still-kuvassa juuri miltään, ja joku työntökin lähinnä hölmöltä jokaisessa vaiheessa. Yläasennossa se vastaa punnerrusta, ja räkkiasentoa kukaan ei vaan pelkästään katsomalla ymmärrä?

Toi sama liike on joogassa, ja onhan se siinä hyvä. Mutta lisäpainon kanssa en ainakaan itse sitä juuri tee; lämmittelyksi ehkä joskus ilman painoa.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 24, 2008 6:46 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 7:21 pm
Viestit: 290
Itse en ole koskaan saanut mitään tuntumaa tuulimyllyyn. IMHO kuuluu sarjaan "kummalliset vempautukset, joilla ei ole lihaskuntotreenin kanssa juuri mitään tekemistä". Todennäköisesti ymmärtämättömyyteni johtuu siitä, että teen liikkeen päin prinkkalaa :)

Kyllähän keskivartalo tulee hyvin mukaan esim. työnnössä, LC:ssä, tempauksessa ja heilautuksessa. Miksi sitä pitäisi treenata vielä lisäksi eristävällä liikkeellä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 25, 2008 5:26 am 
Poissa
Compact-kisälli

Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 8:29 am
Viestit: 37
Samaa mieltä, tuossa versiossa on tuo psykologinenkin hommeli hyvin korostettuna eli kuulan hallintaan on todella keskityttävä koska selän takaa toinen käsi ei (ainakaan mulla) ehdi "apuun" jos suorittava handu ei ole tarpeeksi vakaa.

_________________
"Beauty is skin deep but dumb is forever"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 27, 2008 10:50 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Mä kun ostin muutama vuosi taaksepäin ekan kuulani ja sen mukana Napparin vihkosen, olin aivan äimänä näistä show-liikkeistä. Yritin pienillä painoilla pumppailla juurikin tuulimyllyjä ja vaikka mitä kummallisia yhdenkäden lapapunnerruksia.

Onhan ne juuri mainittua kehon/painon hallintaa mutta en kokenut saavani niistä merkittävää hyötyä.

Ja nyt vastareaktiona tuntuu että maailmankuva kaventuu niin että näkee vain GS-liikkeet...

Kai se optimi on jotain tästä väliltä :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 29, 2008 10:31 am 
Poissa
Master Of Internet Sport

Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 10:49 am
Viestit: 227
Paikkakunta: Kolmostie
Windmill saattaa olla "kehittynyt" Bent Pressistä, tai jonkinlainen jäänne siitä. Isoihin painoihin siinäkin kai pitäisi pyrkiä.

http://weightlifting.moonfruit.com/#/be ... 4510513037

http://www.dragondoor.com/articler/mode3/282/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 28, 2008 7:19 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Todella yllättävää, että bent pressillä voi nostaa isoja rautoja. Painon alle ei käsittääkseni mennä nopeasti kuten olympianostoissa eli luulisi allemenon hyödyn jäävän vähäiseksi.

Toinen juttu on se, miten helppoa on saada iso kuula edes olkapäälle. Levytangolla näytti olevan sallittua ottaa se pystystä olkapäähän nojaten.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 10, 2008 2:18 pm 
Poissa
Saksan Tiikeri

Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 10:58 am
Viestit: 95
Koska olen itsekin syyllistynyt juuri tuulimyllyn valintaan painetuksi kuvaksi, kerron syyn:

se oli ainoa, joka ei näyttänyt ihan hoopolta kuvassa. Tempauksen nappaaminen juuri oikealla hetkellä kuvaan on vaativaa jos kuvaaja ei ammärrä jutusta höyksäsenpöläystä, heilautuksessa ainakin naisihminen näyttää helposti ihan kaameelta kun tissit heiluu, maha roikkuu tms. jne. :lol:

Tuulimyllystä saa aika helposti semmoisen hallitunnäköisen kuvan. Ei sen valinnassa siis mitään treenillistä sisältöä ole 8)

LISÄYS: ja taas mun titteli on muuttunut sitten viime käynnin :)

_________________
Varpu Tavi


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com