Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 6:27 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 5:33 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Olen päässyt tapaamaan ihmisiä jotka elää ilman ruokaa, voivat hyvin ja ovat fyysisesti aktiivisia :shock:

Sen olen 15 v osteopaattina olo aikana huomannut asiakkaissa että liikunnalla EI kannata laihduttaa, tai kyllähän sillä laihtuu mutta pitkällä tähtäimellä ei kovin pysyvää. Ruoka ja suusta laitettava tavara(energia määrä) nousee arvoon arvaamattomaan järkevässä painon pudotuksessa.
Ja tämä vähähiilarinen ruokavalio on minun tutkimuksen kautta paras vaihtoehto. Voi olla muitakin vaihtoehtoja mutta minun kohdalla ei ole vaan tullut kohdalle. Tämän vähähiilarisen kohdalla EN tarkoita uskontoa joksi muutamet proffat ja "yli viisaat" tarkoittaa :twisted:
Konaisuutena pitää muuttaa tapaa elää ja asioihin suhtautuminen vaikuttaa aineenvaihdunnan muutoksiin :!:

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 5:54 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Joo tosiaan se ratkaisee mitä syö. Sen olen huomannut omasta kokemuksesta ja katsomalla tuttujen toimintaa. Liika liikunta laihduttamisen aikana saa helposti ratkeamaan, koska nälkä on äärettömän vaikea asia hallita. Toki siihen pystyy, mutta helpompi on laihduttaa vähentämällä syömistä ja jättämällä raskaat treenit sinne ajalle jolloin ollaan terveen kokoisia. Toki paras ratkaisu on kokonaisvaltainen elämäntaparemontti ja antaa kehon palautua sitä kautta ideaalitilaan! Mutta kaikki tänne ja heti nyt sukupolvelle jota kaikki yli 30-vuotiaat ovat, se ei ole koskaan käynyt :D Siksi ne on niin läskejä ja rullaporrasbisnes on isoa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 6:18 pm 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: Ke Marras 02, 2011 7:03 am
Viestit: 9
Joo. Hyviä pointteja. Mutta siis mulla tosiaan tuota "ylipainoa" ei ole kuin joku muutama pahainen kilo. Enkä ole siis aloittanut kuulan kanssa leikkimistä laihduttaakseni. Eihän tämä jonkun lisäkilon tuleminen nyt katastrofi ole, mutta tosiaan ihmettelen vain kun ajoittuu tämä painokäyrän nouseminen nimenomaan kuulailun aloittamiseen. Samoin turvotus on jotenkin pahempi kuin aikoihin. Pitänee sitten vain kiinnittää enemmän huomiota syömisiin. Kuulailua en kyllä olen tämän painon nousun takia lopettamassa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 7:19 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Kun totuttaa elimistön siihen, ettei se ole rasvaa keräävässä "löhötilassa", sellaiseen tilaan ei enää joudu, koska se tuntuu äärettömän pahalta. Jos syön joskus jossain vieraassa paikassa jonkun patistamisen takia yli kulutuksen, en nuku seuraavan yönä vaan pulssi on korkea ja hikeä pukkaa pintaan. Voi vetäistä litran jätskiä tai suklaalevyn, mutta en koskaan yli sen mitä kulutan, koska ei tee mieli.

Täydellisiä välipäiviä ei pidä pitää koskaan, silloin aineenvaihdunta lamaantuu. Joka päivä hikeen, mutta liikunnan kovuus ei tosiaankaan ole se avainsana vaan esimerkiksi jooga tai syvähengityksellä tehty venyttely räjäyttää ruoansulatuksen ja aineenvaihdunnan liikkeelle.

Nämä ovat kropan herkkyyteen ja tuntemiseen liittyviä juttuja, mihin tottuu ajan kanssa. Liikunnan määrä ja nautittu kalorimäärä pysyy itsestään tasapainossa oli sitä liikuntaa enemmän tai vähemmän kunhan sitä on päivän mittaan riittävän usein. Tyhjällä vatsalla tehty aamutreeni on hyvä päivän aloitus, minkä jälkeen saa ahtaa urakalla, jos meinaa lihoa.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 7:33 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Hyviä pointteja AnttiV, etenkin pidin tästä, " Joka päivä hikeen, mutta liikunnan kovuus ei tosiaankaan ole se avainsana vaan esimerkiksi jooga tai syvähengityksellä tehty venyttely räjäyttää ruoansulatuksen ja aineenvaihdunnan liikkeelle.".

Tuo on varmasti totta, eikä itsellä tule todellakaan joka päivä vedettyä hikeen asti. Usein raskas työpäivä on pikemminkin sellainen, että istuu koneella aamu kahdeksasta pitkälle yöhön ja ainoa hiki on tuskan hiki. Sama pätee myös välipäiviin kunnon treeneistä, eli silloin tulee helposti oltua ilman hyötyliikuntaa. Uskon, että tälläinen toiminta on kyllä elimistölle ehkä äärimmäisen raskasta, koska treenit on aina kuitenkin treenejä ja nollasta sataan mennään aika helposti, sitten lasku takaisin nollaan. Eli sellainen perusterve hyötyliikunta olisi kyllä tärkeää. Näin yleisesti puhuenkin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 9:04 pm 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: Ke Marras 02, 2011 7:03 am
Viestit: 9
menijo kirjoitti:
Usein raskas työpäivä on pikemminkin sellainen, että istuu koneella aamu kahdeksasta pitkälle yöhön ja ainoa hiki on tuskan hiki.


Sama täällä. Kunto pysyi hyvänä ja kroppa sutjakkana kun oli 7km töihin ja tuli pyöräiltyä se joka päivä aamulla ja illalla, oikeastaan ei muuta tarvinnutkaan. Nyt asun keskellä korpea ja työmatka 30 kilsaa isoa tietä. Hyötyliikunta jää tosi vähäiseksi, se sentään vähän auttaa että on pääosin puilla lämpiävä talo :D Ehkä pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja tehdä aamullakin edes kunnon lenkki koiran kanssa.

Olen kyllä harras aamuliikunnan vihaaja. Kokeilin joskus pari viikkoa että juoksin pienen lenkin aamulla, ihan vaan joku 25-30 minuuttia. Se oli koko ajan kammottavaa. Sydän hakkasi hulluna ja jäi koko päiväksi jotenkin sellainen väsynyt olo. En tiedä, kai siihen tottuu jos vain tekee. Itseasiassa kynnys aamukuulailuun tuntuu matalammalta kuin aamulenkkiin.

Hyötyliikunasta vielä, että joskus käytin askelmittaria ja oli tosi yllätys kuinka paljon pitää liikkua että saa sen suositellut 10 000 askelta! Ei mulla ainakaan ilman lenkkiä tule. Muistaakseni kun teki vähintään 5km lenkin ja käveli aamulla ja illalla bussille 1,5km taisi päästä aika lähelle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 8:05 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Pitkä yhtämittainen istuminenhan todettiin hiljattain tehdyssä tutkimuksessa varsin epäterveelliseksi. Tunnen vammautumisen kautta pyörätuoliin joutuneita ihmisiä ja heillä tulee usein sydän- ja verisuonitauteja vaikka söisivät erittäin terveellisesti. Liikunta on vain niin pirun tärkeää.

Ihmiset tuijottavat kaloritaulukoita ja joka suupalaa vaikka huomio pitäisi kiinnittää oikeanlaiseen ja oikein ajoitettuun liikkumiseen, mikä parhaimmillaan ajan mittaan luo sopivan ruokahalun. Terveelliselläkän ruoalla ei pidä kuormittaa elimistöä liiallisilla määrillä ja/tai väärään aikaan. Ruoan laatuakin tärkempää on paljonko ja milloin syö ja miten sen suhteuttaa liikuntaan ettei aineenvaihdunta tukkeudu.

Aamulla ei missään nimessä pidä sännätä sängystä lenkille vaan herätä noin tuntia ennen treeniä. Siinä kerkiää herätä ja tehdä kevyen venyttelyn, minkä jälkeen mieluusti kävellen salille, jos sopiva matka on.

Kevyet aerobiset teen ylipukeutuen eli tarkoituksella hikoilen paljon ja jatkan sitä saunomalla. Näin kroppa palautuu paremmin ja aineenvaihdunta pysyy erittäin korkealla. Venyttelyt ym niin tehokkaita ja pitkiä, että paita kastuu niissäkin.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 9:22 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
AnttiV kirjoitti:
Aamulla ei missään nimessä pidä sännätä sängystä lenkille vaan herätä noin tuntia ennen treeniä. Siinä kerkiää herätä ja tehdä kevyen venyttelyn, minkä jälkeen mieluusti kävellen salille, jos sopiva matka on.

Kevyet aerobiset teen ylipukeutuen eli tarkoituksella hikoilen paljon ja jatkan sitä saunomalla. Näin kroppa palautuu paremmin ja aineenvaihdunta pysyy erittäin korkealla. Venyttelyt ym niin tehokkaita ja pitkiä, että paita kastuu niissäkin.


Näissä kahdessa mulla on eri ajatus, jos heräilis tunti ennen liikkeelle lähtöä aamuisin, ei nukkumiselle jäis tarpeeksi aikaa. Mun aamuaerobinen on matalatehoinen normaalisti ja pienen totuttelun jälkeen aamuisin pystyyy vaikka juoksemaan. Ei se helppoa ollut alussa, mutta kaikkeen tottuu. Motoriikkaa tai kovia tehoja on multa ainakaan turha vaatia liian aikaisin aamuisin. Tai jotain voimatreeniä ei tulisi edes mieleen kokeilla.

Mä hikoilen niin herkästi, että mielummin alivaatetan itseni kuin toisin päin. Jotkuhan ovat jopa sitä mieltä, että viileänä urheilu kuluttaa lämmittämisen muodossa ihan vastaavasti energiaa kuin ylipukeutumisella saatava hikoilu. Mene ja tiedä.

Roomaan vie monta tietä. Jos söis vain niitä oikeita asioita (ja mistä pirusta senkin tietäis mitä pitää syödä) ei tarttis määriin kiinnittää niin kauheasti huomiota. Mutta joka tapauksessa harva asia on mulle yhtä hankalaa kuin nälässä olo ja vajailla kaloreilla treenaaminen. :D

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 10:30 am 
Poissa
Olisiko käsipaino sittenkin parempi?

Liittynyt: Ke Huhti 27, 2011 9:05 am
Viestit: 21
"Olen tavannut lihavia hyötyliikkujia sekä lihavia, jotka tekevät aika hyvänkin treenin mutteivät liiku muuten. Ikinä en ole törmännyt molempia tekevään ylipainoiseen."

Hei, olen Tiiti. En muista ollaanko kasvotusten koskaan tavattu. :)


Viimeksi muokannut tiitiak päivämäärä Ma Joulu 05, 2011 11:23 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 10:56 am 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
tiitiak kirjoitti:
Olen lihaisa, helkkari sentään ja lihon jos katson s-marketin suuntaan. :DD Miksi? Ihan mysteeri....

Se on se S! Salaliitto! Salainen s-lisäaine.

Oikeasti sulla on siis syöminen ja liikunta balansissa, kulutus kohtaa oikeasti saannin. Noi netin mittarit on vain suuntaa antavia, eikä toimi kaikille. Kehoon vaikuttaa niin moni asia ja tuntemukset ei välttämättä ole se totuus. (etenkin kun ne on usein niin hukassa kun olla ja voi) Itse luulin nuorena närästystä näläksi, se oli loputon kierre se :D. Sekä on olemassa piilosyömistä, eli asioita jotka on aika kaloririkkaita, mutta joita ei huomioi. Jos katsot s marketin suuntaan, syöt luultavasti enemmän, jolloin balanssi menee nurin ja pitäisi lisätä suhteessa kulutusta. Mikäli tämä on ongelma. Mutta kyllähän parin kilon painon heittely aika ajoin on ihan normaalia. Jos nousu on pitkää, eikä laskua tule silloin kannattaa huomioida ja reagoida. :)

Sekin, että tehdään hirveät määrät kevyttä liikuntaa ei välttämättä johda mihinkään muuhun kuin punasiin poskiin ja lenkin jälkeisiin pullakahveihin. Mutta ymmärsin ainakin AnttiV:n sanat siten, että yleisterveydellisesti se olisi järkevää, vaikka puhe olikin aineenvaihdunnasta. Mutta nehän taas kulkee käsikädessä. No joo. :D Ja tosiaan toi istumista käsittelevä tutkimus on tuttu, sen takia tulee pyrkiä liikkumaan mahdollisiman paljon töiden välissä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 11:29 am 
Poissa
Olisiko käsipaino sittenkin parempi?

Liittynyt: Ke Huhti 27, 2011 9:05 am
Viestit: 21
Juu, voi olla, että missasin pointin. :lol:

Tuli myös postattua, ennenkö söi! :roll: Näin jälkeenpäin tuntui yksinomaan vähän typerältä, niin pistin editiä peliin.

Hyvä! Jatkakaa! [smilie=13.gif]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 12:48 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Jos mun pointin missasit niin et varmaan ole ainoa, määkään sitä enää löydä. :D Mutta tosiaan jatketaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 4:58 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Kokeiltu on aamulla(ilman aamupalaa) klo 5-6 kovaa liikuntaa: punttia ,säkkiä ,kovaa kuntopiiriä. Ei onnistu mulla kovin hyvin. Tuntuu että energia loppuu jossain vaiheessa :oops: Lenkkeily,mobbaus,jooga yms toimii hyvin :twisted: Syömistä olen kokeillut monenlaisella aikataululla. Muutokseen mukautuminen kestää n 2 viikkoa :!: Nykyisin koetan olla niin että kroppani voisi sopeutua kaikenlaiseen ruokailurytmiin.
Arkisin aamupalana tonkka vettä.Ensimmäinen ruokailu klo 12.00. Illalla toinen safka n. klo 18-20.
Viikonloppuisin aamulla munia ,pekonia ,salaattia,kahvia. Toinen/ainoa ruokailu n 17-19.00.
Elimistö sopeutuu hyvin molempiin malleihin :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 7:20 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Itselläni ei aamulla ruoka eikä vesikään maistu, mutta tankkaan päivän mittaan molempia yhtä mittaa. En pidä juurikaan paria tuntia pitempiä taukoja syömisessä, mutta en pysty syömään kerralla paljoa ilman ähkyä oloa. Syön paljon nestepitoisia välipaloja kuten marjakeittoa+maitoa ja yleensäkin maitotuotteita.

Itse kullakin kroppa kertoo, mikä sopii ja kokeilemalla oppii. Toki töitten ym velvoitteiden aikataulutkin määräävät päivärytmiä.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 7:23 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
menijo kirjoitti:
Sekin, että tehdään hirveät määrät kevyttä liikuntaa ei välttämättä johda mihinkään muuhun kuin punasiin poskiin ja lenkin jälkeisiin pullakahveihin. Mutta ymmärsin ainakin AnttiV:n sanat siten, että yleisterveydellisesti se olisi järkevää, vaikka puhe olikin aineenvaihdunnasta. Mutta nehän taas kulkee käsikädessä. No joo. :D Ja tosiaan toi istumista käsittelevä tutkimus on tuttu, sen takia tulee pyrkiä liikkumaan mahdollisiman paljon töiden välissä.


Joo siis pelkkä kevyt ei johda mihinkään. Ääripäitä käyttämällä juuri saa sen aineenvaihdunnan hereille. Välillä raskasta punttia, jos paikat kestävät, välillä kestävyyttä ja välillä tehoja. Näin kropassa on jatkuvasti meneillään erilaisten energiatuottojen palautumisprosesseja.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 85 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com