Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 1:16 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 6:53 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Meillä rimpularanteisilla naisilla se kuula sattuu joka tapauksessa, mutta aina voi toki harrastaa myös jotain muuta lajia.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 7:55 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Ke Maalis 24, 2010 8:48 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Helsinki
marks kirjoitti:
KettleGuard on muovilla vahvistettu rannesuoja. Mikä on kyseisen tuotteen pointti? Nyt en puhu kisaamisesta vaan yleisesti.

Jos kuula sattuu todella paljon ranteeseen, onko hyvä idea vaimentaa sitä muovisuojalla vai olisiko parempi keventää painoa, pitää taukoa, tarkistaa tekniikkaa yms?

Jos totuttaa itsensä tuollaiseen apuvälineeseen, onnistuuko nostaminen ilman vahvikkeita?



Saattaa toki olla tottumiskysymyskin. Omakohtainen kokemus on, että tempauksessa en suojia enää tykkää käyttää. Työnnössäkään ei ehdoton kunnes alkaa tehdä 20 kilolla pitkää sarjaa viis kertaa viikossa. Muutaman treenin oon vetänyt ilman eikä se maailmaloppu ole mutta helpottaa tekemistä kun ei kuula paina ikävästi luun päällä.

Eri lajeissa on tarve suojata kroppaansa eikä sillä ole mitään tekemistä tekniikan kanssa. Raja naisten käsille tulee vastaan kahvakuulan painon kanssa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin, oli suojia tai ei. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 8:09 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Ke Maalis 24, 2010 8:48 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Helsinki
^ voihan olla, että vaikka Fedorenkon lanseeraama kolokuula hassulta kuulostaakin, niin se vielä lyö itsensä läpi kun silmä tottuu. Ja käsi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 8:14 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Su Syys 11, 2011 8:00 pm
Viestit: 133
marks kirjoitti:
Onko kyse siis nimenomaan naisten käsistä? Rannetulehduksia on ollut miehilläkin.

Onko sitten kyse kuulan mallista? Se ei ole uutta että venäläiset ovat suunnitelleet kisakuulat nimenomaan miesten käyttöön mutta toimisiko joku kuulamallin muutos tässä? Onko tulevaisuudessa tarpeen olla naisilla erilainen kuula?


Tuskin. Onhan tuolla janttereita kevyestä höyhensarjasta aina toistasataa painavaan horm... eiku jättiläisiin. Varmaan kätösten ja ranteiden kaliiberitkin vaihtelevat suuresti. Toisaalta, miksei naikkosilla vois olla erilaiset kuulat, mikäli enemmistö leideistä niin haluaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 11:04 am 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Su Helmi 07, 2010 1:58 pm
Viestit: 232
Paikkakunta: Kahvimaa
Rannesuojien käyttäminen mahdollistaa mulla lc:n ja työnnön tekemisen kymppiä painavammilla kuulilla. Lukuisien vaihtoehtojen kokeilemisen jälkeen kettleguard osoittautui tähän parhaaksi vaihtoehdoksi. Jos rannesuojat kielletään täytyy varmaan siirtyä venäläisten oppiin tekemään pelkkää tempausta. (Mutta mulla on tämä toivoton mustelma-alttius vielä riesana, josta toivottavasti ei kärsi kukaan muu.)

Kuulan malli tuskin helpottaa luuhun aiheutuvaa painetta mitenkään kun ranteen pinta-ala, johon kuula asettuu, ei siitä kuitenkaan kasva mihinkään. Ellei joku tee jotain todella hienoa keksintöä :D Kisakuula on oikeastaan ainoa jolla edes pystyn tekemään, kun markettikuulissa paino jakautuu niin pienelle alueelle.

Nimim. ranteen leveys 5cm (vasen käsi 4,5cm)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 11:10 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
^mulla on maailman lyhyimmät sormet ja saan peukalon ja pikkusormen koskettaan toisiaan ranteen ympäri :D
Kokeile tuomi näitä:
Kuva

:roll:

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 11:15 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Uskoisin, että ongelma on eteenkin naisten. Ranteet ovat rakenteellisesti kapeammat ja "heikommat" kuin miehillä. Nostolajeista LC on se kaikista pahin ranteille. Siinä kuula lyö tuplasti useammin kuin pelkässä työnnössä, tempaus on ranteille se armollisin. Ehkä siihen kipuun tottuu, mikäli aloittaa lajin tarpeeksi nuorena?

voimanainen kirjoitti:
voihan olla, että vaikka Fedorenkon lanseeraama kolokuula hassulta kuulostaakin, niin se vielä lyö itsensä läpi kun silmä tottuu. Ja käsi.
Oletko päässyt kokeilemaan?

voimanainen kirjoitti:
Eri lajeissa on tarve suojata kroppaansa eikä sillä ole mitään tekemistä tekniikan kanssa. Raja naisten käsille tulee vastaan kahvakuulan painon kanssa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin, oli suojia tai ei.
Joo, ei ne suojat niitä toistoja tee. Kyllä se paremmuus tulee selville suojienkin kanssa. :lol:

eveliina kirjoitti:
mutta aina voi toki harrastaa myös jotain muuta lajia.
Toivottavasti näin äärimmäisyyksiin ei tarvi mennä...

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 11:35 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
Rouva kirjoitti:
voimanainen kirjoitti:
Eri lajeissa on tarve suojata kroppaansa eikä sillä ole mitään tekemistä tekniikan kanssa. Raja naisten käsille tulee vastaan kahvakuulan painon kanssa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin, oli suojia tai ei.
Joo, ei ne suojat niitä toistoja tee. Kyllä se paremmuus tulee selville suojienkin kanssa. :lol:

Itse en jotenkin pysty ymmärtämään mikä ihmeen kilpailuetu siitä tulee jos käyttää jotain suojia? Tekniikka, voima ja kunto tarvii olla suoritukseen, olipa suojat tai ei.

Vai onko suojien kieltämiseen joku muu järkevä syy?

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 11:39 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Onks kukaan koskaan käynyt keskustelemassa vaikka kikkareiden kanssa säärisuojista?

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 11:45 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
tavasti kirjoitti:
Itse en jotenkin pysty ymmärtämään mikä ihmeen kilpailuetu siitä tulee jos käyttää jotain suojia?
Niinpä, siksi niiden kieltäminen olisikin järjetöntä. :shock:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 1:35 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
eveliina kirjoitti:
Onks kukaan koskaan käynyt keskustelemassa vaikka kikkareiden kanssa säärisuojista?

Onko vähän eri asia kuitenkin? Sikäli, että kikkari tarkoittaa jalkapalloilijaa.
Syy miksi kysyin asiaa eri topicissa on se, että säännöissä on "fyllin" mentävä reikä johon päätuomarina haluaisin vastauksen ennen kisoja. Mun puolesta voi käyttää vaikka pvc putkea jos se on sallittua.

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 3:05 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
SamiM kirjoitti:
eveliina kirjoitti:
Onks kukaan koskaan käynyt keskustelemassa vaikka kikkareiden kanssa säärisuojista?

Onko vähän eri asia kuitenkin? Sikäli, että kikkari tarkoittaa jalkapalloilijaa.
Syy miksi kysyin asiaa eri topicissa on se, että säännöissä on "fyllin" mentävä reikä johon päätuomarina haluaisin vastauksen ennen kisoja. Mun puolesta voi käyttää vaikka pvc putkea jos se on sallittua.


Eiku mä ajattelin, että oisko kellään laajempaa perspektiiviä tähän asiaan.
Sitäpaitsi miten niin eri asia, suoja on suoja? Ei kai ne pakollisia oo futaajille tai potkijoille tai kuka nyt niitä käyttääkin. Käydäänkö niistä debattia että pitäskö kieltää vai ei.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 3:24 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
Futiksen säännöistä: " Pelaajien kuuluu käyttää hihallista paitaa, lyhyitä housuja, pelisukkia, säärisuojia sekä kenkiä" eli on täysin eri asia. Samoin vapaaottelussa pitää käyttää alasuojia ja hanskoja. Meidän säännöissä annetaan mahdollisuus käyttää sidettä, joka on avattuna 1,5m pitkä.
Joo ei mulla tätä kguardia vastaan ole mitään erityistä, se on ainut missä vain tiedän sitä muovia olevan siellä jo vahvikkeena.
Mutta kenenkään onneksi en ole päättävässä asemassa tässäkään asiassa.

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 4:57 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Paikkakunta: Varkaus
Mä ostin alussa kettleguardit ja aika pian piti ottaa välistä ne muovilipareet pois ja kääntää ne nurin päin. Nykyisin käytän ihan tavallisia rannehikinauhoja lähinnä siksi, ettei hiki valu kämmeniin niin herkästi ja siksi, että mulla(kin) on taipumus saada mustelmia pelkästä katseesta, joten rannenauhat hieman pehmentää tempauksessa. Mitään etua niistä ei suoritukseen siis ole. Ellei sitten laske tuota hikoamisen estämistä etuna... Sen lisäksi kettleguardit on aika hinnakkaat ja mulle täysin turha ostos.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KettleGuard
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 5:24 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
marks kirjoitti:
Mun idea ei ollut se että näitä pitäisi kieltää kisoissa vaan miettiä pidemmällä tähtäimellä pitäisikö tällaisia esim. suositella kaikille aloitteleville naistreenajille?

Minä ainakin suosittelen alkuun ihan kaikille, myös miehille. Aloittelijoilla ensin huonon tekniikan takia, ja sitten juuri sen ranteelle (tai käsivarrelle) lankeavan painon takia. Itselläni ei ainakaan tule mustelmat ja kivut mistään mätkimisestä vaan pelkästään siitä, että kuulan pallo makaa siinä kohdalla. Kun suunnilleen joka päivä treenaa suht isoilla painoilla, niin mulla ainakin rupeaa ilman rannesuojia tulemaan jo rasitusmurtuman oireita muistuttavia kipuja.

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com