Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Touko 12, 2024 9:51 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 12:51 pm 
Poissa
Compact-kisälli

Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 8:29 am
Viestit: 37
Lykkään tähän väliin semmosen infon että toisin kuin valmistaja ilmoitti tsiljoona kertaa niin Harjoittelu.netin kilpakuulissa on metallimaalattu kahva, ei siis kiilloitettu.Tämä tiedoksi koska olen aiemmin infonnut immeisiä kiillotetusta versiosta mutta kun ei niin ei ....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 1:15 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
teemuj kirjoitti:
Lykkään tähän väliin semmosen infon että toisin kuin valmistaja ilmoitti tsiljoona kertaa niin Harjoittelu.netin kilpakuulissa on metallimaalattu kahva, ei siis kiilloitettu.Tämä tiedoksi koska olen aiemmin infonnut immeisiä kiillotetusta versiosta mutta kun ei niin ei ....


Nyt meitsi ei tiedä, miten noi eroaa. :) Onko käytettävyydessä jotain eroa, vaikuttaako se maalaus/kiillotus nosto-ominaisuuteen jotenkin merkittävästi?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 1:29 pm 
Poissa
Compact-kisälli

Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 8:29 am
Viestit: 37
Ei eroa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 1:43 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Okei Teemu! Mutta jos se on metallimaalattu, niin onko mahdollista että kahvassa on maalipaakkuja tms?

Eli pitääkö kahva sitten kuitenkin hioa ennen käyttöönottoa?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2008 2:04 pm 
Poissa
Compact-kisälli

Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 8:29 am
Viestit: 37
Kyllä nuo sileitä ovatten.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 27, 2008 4:11 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
teemuj kirjoitti:
Kyllä nuo sileitä ovatten.


Mutta jos niissä on maalia, miten tarttuu magnesium? Itse olen tässä kokeellisissa treeneissäni huomannut, että maalipinnasta se rapisee tarttumatta lainkaan, kun taas hiottuun pintaan magnesium jää heti kiinni.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 28, 2008 5:11 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Kenen suunnittelema esim. tuo harjoittelu.netin kuula on?

GS opas

harjoittelu.net kirjoitti:
Tarjoamme lajin harrastajile edullisen aloituspaketin. Kuulat ovat lajin menestyksekkäimmän nostajan suunnittelemat teräksiset kisakuulat jotka kestävät käytössäsi ikuisesti

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 28, 2008 5:27 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Kukka kirjoitti:
Kenen suunnittelema esim. tuo harjoittelu.netin kuula on?



Jossain vaiheessa sanottiin, että malli on sama kuin Fedorenkon. No, kohta sen näkee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 28, 2008 5:59 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Okei Jani! :)

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 29, 2008 5:13 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
The Eagle has landed! :)

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 31, 2008 6:28 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
marks kirjoitti:
Tänään kuulemma kisakuulat saapuneet Tampereelle? Kertokaa kokemuksia, jotka pääsevät testaamaan.


Turkuun tuli pari 24:sia. Kahvat maalattu, harmi. Henkilövaakalla punnittuna ilmeisesti vajaapainoisia (23,3 ja 23,4 kg), vaakaa ei tosin kalibroitu. Läpimitta yllätti suuruudellaan. Kahvan muoto hyvä.

Tempaamisessa iso halkaisija vaikuttaisi olevan toimiva, ei lyö käsivarteen. Työntöä en ole vielä päässyt polvivamman vuoksi totisemmin testaamaan. Kahva on yhden käden otteisiin sopiva, kahdelle varmaan ahdas. Lähetys tuli Matkahuollolla pakettuna pahvilaatikkoon, ehjinä tulivat.

Ainoa harmi on oikeastan tuo kahvan maalaus. On se harmi että tässäkin hintaluokassa tuotteet on aihioita eivätkä valmiita tuotteita.

Mutta summa summarum: tyytyväinen olen kokonaisuutena. 32 kolmiokahvainen menee myyntiin :)

Edit: juuri niinkuin pelkäsin, maalikahva poisti käsistä nahat ja minä poistin kahvoista maalit. Taas kerran oli huono valujälki peitetty paksulla maalilla. Harmittaa, kun helpompaa melkein olisi saada tuote raakana kun itse joutuu kuitenkin tekemään viimeistelyn. Kahvoissa oli maalin alla valusaumat ja melkoisen karkeat hiomajäljet. Nyt pari tuntia myöhemmin kahvat on siinä kunnossa että kunhan kämmeniin kasvaa uusi nahka niin voi aloittaa taas harjoittelun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2008 8:10 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Heikki kirjoitti:
Turkuun tuli pari 24:sia. Kahvat maalattu, harmi. Henkilövaakalla punnittuna ilmeisesti vajaapainoisia (23,3 ja 23,4 kg), vaakaa ei tosin kalibroitu.


Miten yleistä pienet heitot kuulien painossa on? Missä menee se raja, jolloin painon vaihtelulla on väliä? Joku muutama sata grammaa ei kai mitään vielä tee - vai tekeekö? Itse en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata.. Tottakai kisoissa käytettävän kuulan on oltava tasan, koska kyllähän tuollainen lähemmäs kilon heitto voi tuoda jo kymmenenkin toistoa lisää. Vai voiko?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2008 10:40 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Heikki kirjoitti:
Edit: juuri niinkuin pelkäsin, maalikahva poisti käsistä nahat ja minä poistin kahvoista maalit. Taas kerran oli huono valujälki peitetty paksulla maalilla. Harmittaa, kun helpompaa melkein olisi saada tuote raakana kun itse joutuu kuitenkin tekemään viimeistelyn. Kahvoissa oli maalin alla valusaumat ja melkoisen karkeat hiomajäljet. Nyt pari tuntia myöhemmin kahvat on siinä kunnossa että kunhan kämmeniin kasvaa uusi nahka niin voi aloittaa taas harjoittelun.


Heikki, mitä systeemiä käytit hionnassa? Käytitkö esim. ensin jotain maalinpoistoainetta tjms? Miten sileäksi hioit, eli meniko loppu hienolla hiekkapaperilla (300-500) vai käytitkö tahnaakin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2008 12:53 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Huoh, kun olis vaan työkaluja niin paljon kuin olisi hommia...

No mä siis maalin poistin porakoneeseen laitetulla teräsharjalla. Hiontaa tein Biltsun epäkeskohiomakoneella 240 karkeudella. Ongelma on luonnollisesti kahvan alapinnan hionta. Sinne pääsee vain käsipelillä tai dremelin kaltaisella vehkeellä.

Havaintojeni mukaan liian sileäksi ei kannata jynssätä, peilipinnassa on taas omanlaisensa imu. Eli metallille vaan ja särmät pois. Kuoppia voi jäädä, ne ei haittaa vaan helpottaa mun mielestäni. Sitovat siis magnesiumia/talkkia/mitä muuta mömmöä haluaakin käyttää.

Voisin laittaa kuvia jos osaisin...tai olisi joku palvelin mihin postata :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2008 4:22 pm 
Poissa
GS-professori

Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 5:13 pm
Viestit: 399
Itse käytän kahvojen tuunaukseen tasohieomakonetta ja porakoneeseen kiinnitettävää kartion muotoista lamellilaikkaa max.halk. n. 50 mm jolla pääseen todella helposti alapintaan kiinni.

Jos ei ole mitään laitteita käytettävissä suosittelen maalinpoistoainetta...

_________________
http://caestuspalestra.wordpress.com


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com