Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 5:40 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2011 12:28 pm 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
Mä just ajattelin, että jos laittaisin jonkun naurettavan järkyn tulostavoitteen 12 kiloiselle ja lähtisin sit sinne Rakvereen testaamaan tätä KKUHOGia. [smilie=14.gif]

Valtavan hieno! Go pyykkonen!

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2011 1:33 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Mahtava homma girevik Pyykkönen [smilie=14.gif] Valmentajaa ei enää tarvitse ohjelman tekoon .Ainoastaan tekniikan parantamiseen :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2011 2:27 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Jonkin verran erilainen, kuin oma lähestymiseni, mutta vaikuttaa toimivalta konseptilta. Joka treenissä kuitenkin käsitellään kisapainoa raskaampia kuulia, hmmm...
Ja mun itseluottamukselle tämä ei ehkä sopisi siinä mielessä, että progression pisin sarja on vain noin 60 prosenttia tavoitesarjasta (ja loivalla progressiolla jopa alle).

Mutta joka tapauksessa sellaiselle nostajalle, joka ei sitä omaa systeemiään ole vielä löytänyt, tarjoaa Kalle mahtavan lähtökohdan.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2011 3:53 pm 
Poissa
Käsi joka pommia heiluttaa
Avatar

Liittynyt: Su Helmi 28, 2010 2:30 pm
Viestit: 27
Tuossa 3 viikkoa ennen Haapajärven salikisoja aloitin tällä ohjelmalla treenaamaan. Tavoitteen asetin maltillisesti ja koska aikaa oli vain kolme viikkoa, niin aloititin päivästä 7 ja siitä hyppäsin päivään 13 jatkaen edelleen päivästä 14, 15... Toimi ihan ok, paitsi että tuli minulle tuon hyppelyn takia liian kovaa nousua noihin treenimääriin, jouduin vähän soveltamaan (=helpottamaan:).

Koin jutun kuitenkin hyväksi ja nyt aloitan ensi viikolla Liedon LC:hen valmistautumisen tällä kaavalla. Tosin tempauksen tavoitteen laitan pieneksi ja teen sitä vain, kuten Kalle ohjeisti, ylläpitävänä.

Suurin ongelma mulla lienee LC:ssä tuo tekniikka, on se niin kauheaa kolistelua mun LC :) No, aikaa vielä on, joten eiköhän se kohtuullinen tekniikkakin tuohon ennen elokuuta löydy!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2011 5:07 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 4:29 pm
Viestit: 1469
Paikkakunta: Oulu
Hienoa suorittamista taas pyykköseltä! Itsellä tosiaan myös tuo homma, että itseluottamukselle ei riitä 60% sarjat kovimpina. Pitää silloin tällöin olla kovempiakin. Mutta monelle varmasti hyvää tekemistä löytyy tuolla generaattorilla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2011 6:33 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Voisiko sitä tehdä erillisinä harjoituksina controlnoston :?: Esim joka 2-3 viikko tekisi 8min nostot,joilla saataisiin tietoa sen hetken tulostasosta ja olisivat /toimisivat pitkinä aikasarjoina :?:
Kalle on siinä mielessä oikeassa että 2 ensimmäistä sarjaa toimii etukäteis väsyttäjänä ja systeemi voi olla henkisesti helpompi kuin pelkästään pitkät aikasarjat :idea: Ryabchenko oli vahvasti sitä mieltä,että pisimmät sarjat voidaan tehdä nominantia matalammilla kuulilla kuin kisakuulat :shock: Ja lupasi silti hyviä tuloksia(menetelmää on testattu paljolti :!: )
Denisov treenasi variable metodilla(Ryabchenko on oikeastaan yksi tapa tehdä variable methodia) Tampereen MM-kisoihin. Siinä oli paljon 2 min settejä 2 min palautuksilla ja kuulien painot vaihtelivat 24kg-40kg,pacen ollessa kisapace 12 :!:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2011 8:03 pm 
Poissa
Käsi joka pommia heiluttaa

Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 12:56 pm
Viestit: 29
Todella hieno generaattori!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 28, 2011 12:36 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Mielenkiintoinen ja monipuolinen ohjelma sikäli, että saman harjoitukseen tulee noin eripituisia sarjoja noin eripainoisilla kuulilla. Ei vaikuta mahdottoman kovalta, joskin tempaussarjoissa alkaa varmasti väsy tulla.

Alkuperäiseen Ryabchenkoon nähden taitaa olla jätetty viimeinen kevyillä tehtävä työntösarja pois, ensimmäisten sarjojen palautusaikoja lyhennetty ja muuta pientä säätämistä.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 28, 2011 2:07 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
pyykkonen kirjoitti:
... Heikillä tuntuu olevan myös huomattavasti minua enemmän treenikapasiteettia, samoin Johnnylla, Kaikkosen Arista puhumattakaan...



Muista ja niiden treenistä en osaa sanoa, mutta omissa treenissä on nimenomaan huomattavasti vähemmän volyymia kuin mitä tämä generaattori tarjoaa.

Mun ohjelma on niin yksinkertainen ettei sitä kehtaa edes ihan kaikille kertoa, Jakelle lähetin sen kerran ruodittavaksi, mutta muuten olen pitänyt sen aika pitkälti vakan alla.

Odotan tilaisuuttani siis ja lyön sillä joku päivä rahoiksi :D
Mutta sitä ennen pitää aika monen kiskasta itsensä näillä volyymiohjelmilla ylikuntoon...

Edit: ja siis tähän semmoinen sopiva hymiö, joka kertoo etten missään nimessä dissaa Kallen hienoa ohjelmaa. :D

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 28, 2011 4:43 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Ja minäkin annoin pyhän vaitiolo lupauksen :shock: Omertan(vaikenemisen) laki :idea:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 29, 2011 11:50 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Mä en laske toistoja, pace on päätetty tärkeissä sarjoissa ennalta ja siinä pysytään. Fiilistelysarjoissa toistoilla ei mun mielestä ole niin väliäkään.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 29, 2011 3:10 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Heikki kirjoitti:
Mä en laske toistoja, pace on päätetty tärkeissä sarjoissa ennalta ja siinä pysytään. Fiilistelysarjoissa toistoilla ei mun mielestä ole niin väliäkään.

Sama täällä, mä lasken minuutteja....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 29, 2011 8:10 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
marks kirjoitti:
Heikki kirjoitti:
Mä en laske toistoja, pace on päätetty tärkeissä sarjoissa ennalta ja siinä pysytään. Fiilistelysarjoissa toistoilla ei mun mielestä ole niin väliäkään.


Noin mäkin teen, katson sekuntiviisarista tahdin. Fiilissarjoissa lasken ehkä hengityksiä, jos niitäkään.


Itse en seuraa kelloa lainkaan, paitsi jos on kiire jonnekki! Kisasuorituksissa opettelen tietyt hengitysrytmit ja niiden mukaan pyrin etenemään kisoissa mahdollisimman tasaisesti. Jos tulee turhia välihengittelyjä, tiedän jääväni tahdista ja jos taas vedän nopeammalla, tiedän hyytyväni kohta pian. Näin voin keskittyä tekniikkaan ja unohtaa kaiken muun. Tai näin olisi siis ideaalitilanteessa... Loppukirit aina erikseen ja tahti voi toki vähän(1-2 toistoa suuntaan tai toiseen) vaihdella suorituksen aikana.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2011 7:37 pm 
Poissa
Hang-around Girevik
Avatar

Liittynyt: To Tammi 20, 2011 6:03 pm
Viestit: 58
Otan testii ja kokeilen soveltaa Long Cycleen..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 15, 2011 7:53 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
pyykkonen kirjoitti:
Long cycle -generaattorin perään on kyselty. Yksi hyväksi havaittu tapa soveltaa tuota nykyistä on tehdä työntö lc:nä, tempauksen kaksi ekaa sarjaa rinnallevetona ja viimeinen sarja (ylläpitävänä) tempauksena.


Long cyclenä olen tehnyt ja alkuvaiheen jälkeen (ja kuumuuden salilla lisääntyessä) luovutin suosiolla tempaamisen. Mun mielestä kannattaa tehdä pelkkä lc, riveähän siinä tulee yllin kyllin ja tempaus eri treeninä tai vain syklien alussa.

2krt/vko tuntuisi olevan sopiva, koska staattisista pidoista kestää palautua. Tarkkana pitää silti olla muun kuulatreenin ja yleensäkin muun treenin kanssa ettei mene ylirasituksen puolelle.

Pelko pitkiä sarjoja kohtaan on vähentynyt, koska neljä keskipitkää tulee ikäänkuin huomaamatta tehtyä varsinkin, jos asentaa tavoitetoistomäärän melko korkeaksi.

Mutta nämä on vain arveluja, koska en ole muita ohjelmia paljoa kokeillut enkä lc:tä edes juurikaan tehnyt ennen vappua. Aion kuitenkin jatkossakin käyttää trg:tä ainakin jonkin verran ja myös biathlonissa.

Ohjelmien keskinäistä paremmuutta on aina vaikeaa tai mahdotonta arvioida, mutta on trg ainakin mielekäs tapa tehdä varsin kovia harjoituksia. Ehkä sitä olisi hyvä täydentää lyhyemmillä intervalleilla varsinkin kisan lähestyessä.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com