Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:15 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2011 3:16 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: La Tammi 01, 2011 12:04 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Vantaa
pyykkonen kirjoitti:
Aika moni teki sovellettuja generaattoritreenejä ennen Liedon kisoja. Osa pääsi tavoitteisiinsa, osa ei. Nyt olisi aika antaa palautetta. Palautteen avulla voisin kehittää generaattoria edelleen.

Tässä kysymyksiä palautteen tueksi:
- kuinka puhtaasti vedit generaattorin ohjelmalla ja kuinka paljon sovelsit?
- mikä toimi?
- mikä mätti?
- mitä tekisit treeneissä toisin, jos voisit palata ajassa taaksepäin?
- mitä mieltä olet generaattorin tarjoamasta progressiosta?
- onko realistista vetää ohjelma läpi?
- antaako ohjelman läpivieminen hyvän pohjan tavoitteen toteutumiselle?

Itse en treenannut Liedon kisoihin generaattorin ohjelmalla, mutta keväällä ja kesällä tehdyt kaksi biathlon rundia näkyivät mielestäni nyt parempana yläasentona.


- Sovelsin siten että jätin tempauksen kokonaan pois ja työnnön tein LC:nä. Niin ja niitä ylhäällä pitoja myös vähensin loppua kohden.
-mielestäni toimi hyvin.
-ei oikeastaan mikään.
-olisin aloittanut hieman aikaisemmin niin olisin kerennyt tehdä loppuun saakka, toisaalta pääsin asettamaani tavoitteeseen.
-minusta sekin toimi hyvin.
-kyllä olisi ollut realistista vetää läpi, tämähän riippuu tietysti siitä kuinka kovan tavoitteen on asettanut. itsellä ei ollut mitään aikaisempaa tulosta kyseisellä painolla joten vedin mutu tuntumalla tavoitteen.
-kyllä ainakin tässä tapauksessa!

Kun vertasin ristiin omia sekä muiden samassa sarjassa kilpailleiden tuloksia Liedon ja Hyvinkään kisoista niin edistystä on selkeästi tapahtunut. Sitä en osaa sanoa kuinka paljon on generaattorin ansiota ja kuinka paljon tekniikan kehittymisen ansiota, varsinkin kun sattuneesta syystä ei ole lainkaan video materiaalia omasta nostosta kisoista.
Jos jollakulla on videota erästä jossa nosti lisäkseni Antti Luomaranta ja Antti Virta niin olisi mukavaa päästä katsomaan!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2011 5:33 pm 
Poissa
Heiluttaa, vai eikö heiluttaa?

Liittynyt: La Elo 06, 2011 5:51 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Lahti, Finland
Mulla oli Tom sun erästä alku ja loppu..
http://www.youtube.com/watch?v=ewRGPXo2DVA
http://www.youtube.com/watch?v=DtUJvoFz ... er&list=UL

edit: Hyvinkääpä tietenkin. Ajatus ei näköjään kulje mulla tänään. :|


Viimeksi muokannut Markuz päivämäärä Su Marras 06, 2011 8:29 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2011 8:11 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: La Tammi 01, 2011 12:04 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Vantaa
Joo, kyllä tarkoitin Hyvinkään kisaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 17, 2011 3:13 pm 
Poissa
Mankun valkaisema

Liittynyt: La Marras 20, 2010 9:39 am
Viestit: 629
Äijälle pitäs myöntää kyllä GS:n Nobel palkinto [smilie=12.gif]

_________________
Punaviini ja suklaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 17, 2011 6:07 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: La Tammi 01, 2011 12:04 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Vantaa
janiba kirjoitti:
Äijälle pitäs myöntää kyllä GS:n Nobel palkinto [smilie=12.gif]

Oon samaa mieltä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 17, 2011 6:22 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Kalleraattori 2.0?

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 17, 2011 6:37 pm 
Poissa
Olisiko käsipaino sittenkin parempi?

Liittynyt: Su Loka 16, 2011 5:02 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Kalakukkola
Sä oot kone.

_________________
Дикие Жеребенок


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 18, 2011 6:30 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
Hyvältä näyttää maistiaisten perusteella uusi versiokin. Toivon kuitenkin, että kehitys hidastuisi mahdollisimman pian. :) Eli Kalle pääsee treenaamaan.

Itsellä harkinnassa aloittaa treenijakso vanhan generaattorin tekemällä ohjelmalla. Ongelmana on sopivien tavoitteiden löytäminen työntöön ja tempaukseen. Kisakuulaksi olen valinnut 16 kg. Tempauksen lähtötilanteesta saa tietoa huomenna salikisoissa. Työntö on vaikeampi, mutta täytyy tehdä jonkinlainen testi. Kuinkahan paljon nykytilannetta korkeammaksi tavoitteet on mieleskästä asettaa? Onko kokemuksia?

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 21, 2011 7:07 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
pyykkonen kirjoitti:
Laita vaikka 60 ja tee kaksi viikkoa. Jos kuutostreeni tekee tiukkaa saada läpi, niin säädä tavoitetta alaspäin. Jos tuntuu naurettavan helpolta, niin säädä vähän ylöspäin.

Ja laita progression kulma normaali-asetukselle.


Kiitos ohjeista. :)

Kokeilen tuolla 60:llä, kun tuntuisi itsestäkin aika sopivalta. Lauantain tempaustestin tulos oli kovempi kuin odotin. Tuloshan oli 94 toistoa. Oletin jääväni huomattavasti kauemmaksi sadasta. Nyt tuntui vielä jäävän voimia varastoon. Tuossahan ei ollut kyllä alla biathlonin työntöä. Taidan silti säätää tempauksen tavoitetta hiukan ylemmäksi 100:sta, jonka oletin alunperin olevan mulle hyvä tavoite. 130 voisi olla sopiva. Katson senkin suhteen tilannetta kuutostreenin jälkeen.

EDIT: Pitäisköhän tästä tehdä ihan harjoituspäiväkirja, että tulisi tehtyä. Riihimäen maratonkisa ja ehkä Valkeakosken 612-haaste saattaa hiukan sotkea, mutta voisi muuten yrittää noudattaa tuota ohjelmaa mahdollisimman tarkasti. Näkisi sitten miten generaattori käytännössä toimii.

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 21, 2011 7:56 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Mun kokemuksen perusteella, ei generaattori ole kauhean kranttu tavoitteiden määrästä. Ainakin mun tavoitteilla (100/140) tuli volyymiä niin paljon, että ei se kehitys yksittäisen sarjan toistojen määrästä kiinni jää. Tässä systeemissä on kuitenkin mahdollista säätää kovuutta vielä pacen ja palautusten kautta.

Seuraavaksi mulla tekisi mieli kokeilla raskailla kuulilla samaa hommaa ja katsoa kuinka hyvin systeemi pelaa kun tavoiteluvut ovatkin pienet.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 21, 2011 9:02 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Mun kuntoni tosiaan piikkasi luultavasti toisen mikrosyklin kohdalla ja kolmas mikrosykli olikin jo jumien ja muiden murheiden kanssa taistelua. Laittaisin sen kuitenkin enemmän oman sokeuden kuin ohjelman piikkiin. Mähän käytin tarkoituksella jyrkkää progressiota ja tein paljon muuta harjoittelua.

Yksi mikä tuntui raskaalta kakkos- ja kolmossyklissä oli se, että treenit 4-6 olivat kaikki kovia. Tavallaan joku kevyt tai semikevyt olisi tehnyt homman henkisesti helpommaksi.

Mutta toisaalta ylitin ohjelmaan asettamani tavoitteet reilusti kisassa vaikka olinkin osin puolikuntoinen ja juminen eli kyllä mä sanoisin, että systeemi toimii.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 21, 2011 11:34 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Kiitos vaan itselles, kiva jos olen voinut olla avuksi.

Mä suhtaudun kaikkiin näihin teoreettisiin pähkäilyihin vähintäänkin intohimolla:)

Ja hyvin dokumentoidut ihmiskokeet ovat aina iloinen asia:) Jatkossa luvassa mm Heikki vs Generaattori osa II "Go heavy or go home"...

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 22, 2011 8:39 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
Katsoin tänään pikaisesti kalenterista, että tässä olisi juuri sopiva väli treenata generaattorin tekemällä ohjelmalla. Kun lähipäivinä aloittaisi ohjelman, niin sen ehtisi käydä läpi juuri Tampereen tammikuun salikisoihin mennessä läpi. Siellähän lajina on työntö. Hyvinkään ja Tampereen kisojen kokemusten perusteella päättelin, että kahden kuulan työntöä on tullut harjoiteltua aivan liian vähän. Eli erityisesti toistoja kisapainon kuulilla ja pykälää raskaammilla olisi hyvä saada paljon lisää. Voisin yrittää pitää tämän ajan aika perusteellista harjoituspäiväkirjaa, niin pyykkonen saisi kokemuksia generaattorin jatkokehitystä varten. Avaan varmaan harjoituspöytäkirjan tässä lähiaikoina.

Huomasin muuten tänään, että generaattori olettaa kisakuulan olevan aina käytössä. Eli valitsin kisakuulaksi 28 kg ja käytössä oleviksi kuuliksi 24 ja 32 kg. Generaattorin tekemässä ohjelmassa oli käytössä 28 kg, vaikka sitä ei ole käytössä.

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2012 4:01 am 
Poissa
Lujaterässydän

Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 6:04 pm
Viestit: 241
Paikkakunta: Riihimäki
Jee Kalle!! Sun "elämäntyö" ei valu hukkaan :D Mainetta on jo, mammonaa odotellessa..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2012 5:14 am 
Poissa
Hang-around Girevik

Liittynyt: Ma Tammi 02, 2012 11:11 am
Viestit: 56
[smilie=17.gif] Aivan mahtavaa, Kalle!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com