Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 6:17 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2011 1:21 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Rouva kirjoitti:
traanitapiiri kirjoitti:
Tekeekö nuo (tai sinä) treeniohjelmia myös?

Treeniohjelmia? Miten olisi: pyri tekemään huomenna muutama toisto enemmän kuin tänään ja sitten kun menee 150 siirry seuraavan painoiseen kuulaan. 8) Tässä kyseessä siis ihan ilmainen ohjelma.

Tällainen treeniohjelma luultavasti takaa myös jonkun paikan hajoamisen ja kuukausien parantelun :)
Tietenkin riippuu paljonko tekee tänään mutta jos tehdään se mitä menee niin en suosittele :!:

Treeniohjelmien tekemisestä, voisin tehdä ohjelmia mutta en lähde etänä valmentamaan näin niiku netin välityksellä. Valmentajana (jos) haluan olla mukana treenaamassa ja olemalla läsnä viikottain tai ainakin useita kertoja kuukaudessa tyyliin.
Tekniikka vinkkejä kyllä annan aina kun mahdollisuus tulee marksin tyyliin jos osataan pyytää...
Livenä tietenkin kaikki saa perusteellisemman annin puolin ja toisin.
Liian paljon kuulen epäonnistuneita valmentaja-urheilija valmennus suhteita joissa ei olla fyysisesti läsnä. Valmentajan työ(vaikka harrastuksena) on muutakin kuin tehdä ohjelmia ja hioa tekniikkaa :!:

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2011 1:58 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
traanitapiiri kirjoitti:
Niin siis mullehan Kukka tekee ohjelmat tällä hetkellä, viisi seuraavaa treeniä kerrallaan, mulle niistä riittää noin puoleksitoista viikoksi kun treenaan vaan 3-4x viikossa. Nousujohteistahan tuo kehitys on ollut.
Kallen generattori-vaihtoehdon lisäksi tekeekö siis joku muu valmiita ohjelmia pidemmälle ajanjaksolle? Vai vetääks kaikki ihan fiilispohjalta tänään työntöjä ja huomenna tempausta ja silleen?


Tämä on niin herkullinen tilaisuus, ettei voi jättää käyttämättä: Tässä kommentissa paistaa niin mallikkaasti suomalaisten usko auktoriteetteihin. Se, että joku ilmoittaa olevansa valmentaja ja tekevänsä juuri sulle ohjelman (ilmaiseksi tai ei) ilman, että oikeasti tietää hyvin tarkkaan kuka juuri sinä olet nostajana (taustat, ominaisuudet, tavoitteet, rajoitteet yms), pitäis soittaa hälytyskelloja. Ja varsinkin jos tämä joku tekee sitä rahasta.

Kuntosalit ympäri Suomen on täynnä "personal trainereita", jotka on saanut tittelinsä vaikka postimyynnistä ja tekevät juuri tällaista bisnestä.

Mä kärjistän taas, myönnän, mutta haluan myös kannustaa atleettikolleegoitani ajattelemaan itse. Älä luota sokeasti varsinkaan itsensä jalustalle nostaneisiin auktoriteetteihin. Koska itsellesi sä töitä teet kun treenaat, niin mikset vastaisi silloin myös itsellesi.
Kuva

Ja jos "fiiliksellä" treenaus on liian vaikeeta, niin kirjoita kuusi treeniä ja katso nopalla mikä on vuorossa. Tulee vaihtelua. Ja samalla mieti kuinka hyvin se "valmentaja" siellä netissä tietää ne sun fiilikset. Nauraa vaan matkalla pankkiin... :D

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2011 2:28 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Heikki kirjoitti:
Ja jos "fiiliksellä" treenaus on liian vaikeeta, niin kirjoita kuusi treeniä ja katso nopalla mikä on vuorossa. Tulee vaihtelua. Ja samalla mieti kuinka hyvin se "valmentaja" siellä netissä tietää ne sun fiilikset. Nauraa vaan matkalla pankkiin... :D

Mä oon samaa mieltä.
Alussa tulokset nousevat kunhan tekee jotain lajinomaista. :roll:

Mä olen tehnyt muutamalle meidän seuran aloittelijalle esimerkkiohjelmia, 3viikkoa kerrallaan, heidän nykyisten henkilökohtaisten nostoenkkojen pohjalta. Tein koska niitä pyydettiin,
(eikä nämä ei ole ollut maksullisia :mrgreen: ). Ja myös testiksi ja esimerkiksi, sillä voihan olla että kun on vähän aikaa tehnyt valmiiksi tehtyä ohjelmaa, pääsee itse "treenin juonesta kiinni" ja oppii treenaamaan omaa kehoaan kuunnellen.

Etävalmennus voi tietty joillakin toimiakkin..
Mun mielestä valmentajan tärkein tehtävä on katsoa valmennettavan tekniikka tälle sopivaksi. Tsempata tietty, huomata mikä valmennettavan heikoin lenkki on ja miettiä yhdessä siihen ratkaisu tai treeni ja miettiä kisatekniikat, pace kilpailuihin, ja tietty kisatekniikka sellaiseksi ettei hylsyjä tulisi, jne. jne.
Se miltei vaatii sen että valmentaja on fyysisestikkin paikalla. :|


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2011 3:31 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Jos mä lähettäisin ohjelman jollekkin nostajalle ja katsoisin videolta nostajan tekniikkaa,pitäisin itseäni enemmän "tecnical adviserina" kuin valmentajana :idea: Valmentajan pitäisi olla paikanpäällä korjaamassa välittömästi tekniikka virheet,jotta vääränlainen malli ei menisi "syvemmälle" :!: Ohjelmia on meidänkin sivustoilla pilvin pimein :!: Kyse onkin että mikä ohjelma sopii juuri SINULLE :?: Maailman huiputkin treenaavat kovasti erillaisilla systeemeillä ja menestyvät :shock: Keskustelut monien nostajien kanssa tukevat ajatusta ,että pitää kokeilla erillaisia ohjelmia ja tunnustella ,millainen ohjelma sopii sinulle :idea:
Esim Denis Vasiliev ja Denisov treenailevat kuulilla 24-40kg. Ginko ,Fuglyev,Rudnev ym treenailevat paljon kisakuulia kevyemmillä kuulilla 24-28kg. Rachinkiy ja Denisov tekevät paljon lyhyitä sarjoja lyhyillä palautuksilla ja over spiidillä :!: Fedorenko,Giorgiadis taas pitkiä sarjoja kisakuulilla ym.
Suomessa ei taida olla GS:ssä oikeita valmentajia(koulutettuja).Mutta varmasti on osaavia nostajia ,jotka osaavat myös opettaa :wink: Ohjelma pitäisi luoda niin että paras tulos olisi laskettu tulevan kauden tärkeimmissä kisoissa, ei ennen eikä jälkeen :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2011 5:11 pm 
Poissa
Keho, mieli ja rauta

Liittynyt: Ma Kesä 13, 2011 5:06 pm
Viestit: 72
Tässä vielä pari pointtia organisaatioiden ja nuorisotyön näkökulmasta.

Suomessa on iso joukko urheiluopistoja, joista jonkin kanssa voisi varmaan tehdä yhteistyötä leirityksen ja valmennuksen tiimoilta. Pitää vaan selvittää, mitä maksaa ja mistä saa tukea. Todennäköisesti jotain tukea löytyisi, kun sitä vaan opitaan etsimään. Painonnostoliitolta voisi saada konsulttiapua, olettaen että eivät panttaa omia resurssejaan. Kuten olen aiemmin sanonut, Painonnostoliitolle voisi kahvakuulailua markkinoida siinä hengessä, että sen avulla tavoitetaan kuntoilijoita ja terveysliikkujia - sen asian perään kysytään nykyään, kun lajiliitot neuvottelevat OPM:n kanssa vuotuisista tukipoteistaan. Molemmat siis hyötyisivät: painonnostajat ja kahvakuulailijat.

Nuorisotyön osalta kannattaisi varmaan satsata yhteistyöhön: voisi tarjota gs-treenausta voima- ja kestävyysharjoittelun vaihtoehdoksi jääkiekkoilijoille, palloilulajien harrastajille ja muillekin. Näin kai jo muutamassa paikassa tehdäänkin. Sitä kautta saattaisi muutama lahjakkuus tarkertua haaviin, ja muut saisivat hyvää tukea ykköslajinsa harrastukselle. Tämä edellyttää tietysti sitä, että seuratoiminta leviää tasaisemmin ympäri maata.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2011 5:27 pm 
Poissa
Keho, mieli ja rauta

Liittynyt: Ma Kesä 13, 2011 5:06 pm
Viestit: 72
Lisään vielä: jos ja kun halutaan vakiinnuttaa kahvakuulaurheilua ja houkutella nuoria mukaan, kannattaa koota tieto käsillä olevista resursseista.

Jos tahdotaan leirityksiä, kannattaa tehdä yhteistyötä urheiluopistojen kanssa, ja selvittää missä määrin siihen voi saada tukea.

Samalla tavoin, jos tahdotaan kehittää valmennustyötä, kannattaisi ehkä osallistua urheiluopistojen järjestämiin valmentajakoulutuksiin, olettaen että siellä voidaan räätälöidä kahvakuulailijoille sopiva kokonaisuus. Suomessahan on moniportainen urheiluseura-aktiiveille tarkoitettu valmentajantutkintojen järejstelmä, ja luulisin että sellaisen voisi muokata myös kahvakuulailijoille sopivaksi. Voimalajien opetusta tarjotaan ainakin Vierumäellä ja Rovaniemellä, todennököisesti muuallakin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2011 5:31 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Heikki kirjoitti:
traanitapiiri kirjoitti:
Niin siis mullehan Kukka tekee ohjelmat tällä hetkellä, viisi seuraavaa treeniä kerrallaan, mulle niistä riittää noin puoleksitoista viikoksi kun treenaan vaan 3-4x viikossa. Nousujohteistahan tuo kehitys on ollut.


Tämä on niin herkullinen tilaisuus, ettei voi jättää käyttämättä: Tässä kommentissa paistaa niin mallikkaasti suomalaisten usko auktoriteetteihin. Se, että joku ilmoittaa olevansa valmentaja ja tekevänsä juuri sulle ohjelman (ilmaiseksi tai ei) ilman, että oikeasti tietää hyvin tarkkaan kuka juuri sinä olet nostajana (taustat, ominaisuudet, tavoitteet, rajoitteet yms), pitäis soittaa hälytyskelloja. Ja varsinkin jos tämä joku tekee sitä rahasta.

Ja jos "fiiliksellä" treenaus on liian vaikeeta, niin kirjoita kuusi treeniä ja katso nopalla mikä on vuorossa. Tulee vaihtelua. Ja samalla mieti kuinka hyvin se "valmentaja" siellä netissä tietää ne sun fiilikset. Nauraa vaan matkalla pankkiin... :D


Kiitos Heikki, en ihan kauheen sokeasti luota auktoriteetteihin eikä mun yhden kommentin perusteella kannata muutenkaan yleistää mitään koskemaan kaikkia suomalaisia.
Saattaa olla, että tulen jossain vaiheessa tekemäänkin treeniohjelmani itse, mutta kun lähdin liikkeelle ja asetin itselleni tiettyjä tavoitteita, mulla ei ollut harmainta hajua miten niihin parhaiten pääsen. Eikä liioin aikaa saati halua lähteä yrityksen ja erehdyksen kautta testaamaan. Mielestäni kommunikointi Kukan kanssa sujuu ihan ookoo, taustat, ominaisuudet, tavoitteet ja rajoitteet on käyty läpi ja tekniikkaa tsekkailtu myös tässä matkan varrella (että sikäli sun ei tarvitse olla huolissasi). Olen ihmisenä sellainen, että kysyn jos on jotain kysyttävää, kyseenalaistan, enkä oleta kenenkään osaavan lukea ajatuksiani.

Jos oisin lähtenyt liikkeelle ilman valmiita treeniohjelmia oisin tehnyt luultavasti ensin ihan liian vähän ja seuraavaksi ihan liikaa. Vieläkin mun on vaikea pitää sellaisia löysempiä jaksoja, vaikka entisessä elämässäni olen joskus vetänyt itseni aika raikkaasti ylikuntoon kun "valmensin" itse itseäni.

Fiiliksellä treenaaminen on taitolaji (enkä nyt tarkoita sitä, että tänään ei ois oikein fiilista treenata). Meille taitamattomille on hyvä olla jonkun kertomassa mitä kannattais tehdä ja missä järjestyksessä, vähän kuten vaikka aloitteleville maratoonareille on olemassa treeniohjelmia. (Mäkin olen joskus juossut yhden kesän, joka aamu sama lenkki samalla vauhdilla samaan suuntaan. Sitten lopetin juoksemiset.)
Tämän kysymyksen muista valmentajista esitin tässä ketjussa lähinnä siksi, että asia saattaisi kiinnostaa jotakuta muutakin, ts. kehen voisi ottaa yhteyttä jos tarvitsee valmennusapua.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Viimeksi muokannut eveliina päivämäärä To Heinä 28, 2011 8:00 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2011 5:46 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
TimoA kirjoitti:
Suomessa on iso joukko urheiluopistoja, joista jonkin kanssa voisi varmaan tehdä yhteistyötä leirityksen ja valmennuksen tiimoilta. Pitää vaan selvittää, mitä maksaa ja mistä saa tukea. Todennäköisesti jotain tukea löytyisi, kun sitä vaan opitaan etsimään. Painonnostoliitolta voisi saada konsulttiapua, olettaen että eivät panttaa omia resurssejaan. Kuten olen aiemmin sanonut, Painonnostoliitolle voisi kahvakuulailua markkinoida siinä hengessä, että sen avulla tavoitetaan kuntoilijoita ja terveysliikkujia - sen asian perään kysytään nykyään, kun lajiliitot neuvottelevat OPM:n kanssa vuotuisista tukipoteistaan. Molemmat siis hyötyisivät: painonnostajat ja kahvakuulailijat.

Tää olisi aihe joka pitäisi oikeasti ottaa liitossa esille!!! :twisted:
Kun me (itseni mukaan lukien) jankataan tätä "mitä me liitosta hyödymme", niin tässä olisi hyvä hyötymisidea!!! :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2011 5:55 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
pyykkonen kirjoitti:
Heikki kirjoitti:
Tämä on niin herkullinen tilaisuus, ettei voi jättää käyttämättä: Tässä kommentissa paistaa niin mallikkaasti suomalaisten usko auktoriteetteihin. Se, että joku ilmoittaa olevansa valmentaja ja tekevänsä juuri sulle ohjelman (ilmaiseksi tai ei) ilman, että oikeasti tietää hyvin tarkkaan kuka juuri sinä olet nostajana (taustat, ominaisuudet, tavoitteet, rajoitteet yms), pitäis soittaa hälytyskelloja. Ja varsinkin jos tämä joku tekee sitä rahasta.


Minä en taas ilmeisesti ymmärrä mistä nyt kiikastaa?

Onko meillä muka sellainen tilanne, että ihmisiä, jotka tarjoutuvat tekemään harjoitusohjelmia kahvakuulaurheiluun on paljon? Minun mielestäni ei ole. Päinvastoin se kaikki vähä mitä on saatavilla tulee tarpeeseen.

Kukan etävalmennus ainakin näyttää tulosten perusteella toimivan hyvin.


Mä vaan kärjistin taas että heräis keskustelua ja ajatuksia. Kukan systeemi toimii, tuloksia tulee, mutta mitä jos olis vaan työnnelly ja tempaillut. Paljonko olis silloin tullut tuloksia? Jos tuli tuloksia eli systeemi toimi, niin miksi se toimi? Voisiko se olla vielä parempi? Mikä ominaisuus minussa kehittyi kun tulokset parani? Mikä ominaisuus estää minua kehittymästä vielä?

Ei mitään siis Kukkaa tai Kalle treenigeneraattoria vastaan, tai muillekaan valmentajille. Kaikille niille tuntuu olevan sosiaalinen tilaus. Ja jos asiakas on tyytyväinen, niin silloinhan kaikki on hyvin.

Ja anteeksi kaikille personal trainereille jos sanoin pahasti. Kadun tekoani, teko ei toistu.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 28, 2011 7:42 am 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Heikki kirjoitti:
[
Ja anteeksi kaikille personal trainereille jos sanoin pahasti. Kadun tekoani, teko ei toistu.


Onko tämä nyt sitten täysin varma ja sovittu?

Offtopic menijo.
....
No joo.
Keveitä kiloja.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 28, 2011 6:09 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Eikös tosimies sano Toni Halmeen lailla: "En lainaa kenellekään mitään, en lainaa keneltäkään mitään, en pyydä keneltäkään anteeksi mitään, en anna kenellekään anteeksi mitään".

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2011 2:01 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
marks kirjoitti:
Missä ovat suomalaisten suurimmat kehityskohteet? Voimassa? Kunnossa? Tekniikassa? Kuulien painojen tarkistamisessa? Jossain muussa?


Ketkä ovat vuosien varrella kaikkein kovimpia tuloksia tehneet? Lähes poikkeuksetta ne kilpailijat, joilla ei ole silloin ollut ainakaan paljon kuormittavia seuratehtäviä (valmennus, ohjaus, treenien vetäminen jne). Osalla edustuskilpailijoista eniten kehitystä jarruttava tekijä on seuratoiminnan aiheuttama fyysinen tai psyykkinen ylikuormitus, mikä estää maksimaalisen palautumisen, harjoittelun rytmittämisen ja sitä kautta kehittymisen.

Jatkossa treenien vetämistä ym pitäisi saada siirrettyä edustuskilpailijoilta muille henkilöille (ohjaajat, valmentajat, kilpailemisen lopettaneet ym), mikä tosin on aika vaikeaa näin pienessä lajissa.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2011 6:53 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
pyykkonen kirjoitti:
Ryhti on saanut kasaan 83 jäsentä puolessatoista vuodessa. Vetäjiä on muutama. Syksy näyttää miten tästä jäsenpohjasta irtoaa porukkaa tuomarikoulutukseen ja kisojen järjestämiseen.

:shock: Ja sit simmonen hatunnosto-hymiö!
Hienoa!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com