Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 11:07 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 85 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 12:58 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
simo k kirjoitti:
Rouva kirjoitti:
anzuppi kirjoitti:
Lisäisin tuohon Rouvan treeniohjelmaan vielä erikseen matalasykkeistä hölkkää tai maastokävelyä tai uintia, muutama kerta viikossa.
Mulla tulee kävelyä/rattaiden työntöä 5-10km/pvä, mutta se on sitä arkiliikuntaa jota ei lasketa treeneihin... :shock:

Nää Vierelät on tämmösii :lol:
Tehdään tunnin pyörälenkkejä ja 10 km kävelyitä rattaat lisänä, ei näitä lasketa :shock: :lol:


Juu, tavalliset kuolevaiset merkkaa muuttokeikat, sienestykset ja piikkimatolla makailutkin treenipäiväkirjoihinsa...

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 4:16 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Heitin viestin Morozoville SM-kisojen jälkeen meidän tuloksista(minä-Simo). Vastaus oli että GS =kestävyys laji ja terveys tärkeämpi kuin koohotus isoilla kuulilla :oops: Nuhteli vielä jotain valmistautumisesta ja siitä että pitäisi olla pidempi tausta isoilla kuulilla :oops:
Tähän vastasin: Aiva ,kyl ni,mut anny par siikretti ku mu räkki o nii piru huano :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 4:56 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Gs on kestävyys laji, siitä mielestäni on turha kiistellä.
Mutta 32 kg huono tulostaso(oma) on kestävyyden ja tekniikan puutetta. Ja niin pitkään kun nuorempia ja kestävämpiä ei tule mestaruussarjaan mitalleista taistelemaan niin minä haen ne pois :twisted: Siinä ei 100 tulostavoitteet kiinnosta vaan sm mitallit.
Tällä hetkellä 100 on saavutettu 16kg(171),20kg (135),24kg(103) työnnössä ja seuraavaksi 28 kg, ehkä 1-2 v päästä.
Tälläkin hetkellä nuo tulokset on saatu pelkällä kuulatreenillä ja siitäkin 90% kisaliikkeillä.
Jalkalenkkejä olen muutamen kerran kuvioon ottanut mutta täytyy tunnustaa pitkiin kävelylenkkeihin ei ole aikaa ja juoksemaan ennen askeltamiskoulua ala olemattoman tekniikan kanssa. Joten harkitulla GS treenillä kestävyys harjoitteet toimii.
Kestävyydellä se pohja rakennetaan se on vaan niin. Muitakin omianaisuuksia pitää kehittää mutta ei kestävyysharjoittelun kustannuksella.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 5:18 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:30 pm
Viestit: 1148
Paikkakunta: Lieto
Simo sata työntöä 24 kiloisilla versus 17 lc:tä 32 on muka kestävyyden puutetta,illan satutuokioko??? Voimaa sieltä puuttuu....

_________________
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa.

"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!!" -Kaarlo Kangasniemi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 7:13 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Miksiköhän Ville sitten teki niin suuren tuloksen :?: Olisiko ollut 2 x niin vahva kuin Simo :shock: :?:
Muistaakseni Ville sanoi ettei pystynyt tekemään yhtä punnerrusta 32kg :?:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 7:19 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 4:29 pm
Viestit: 1469
Paikkakunta: Oulu
jake heke kirjoitti:
Miksiköhän Ville sitten teki niin suuren tuloksen :?: Olisiko ollut 2 x niin vahva kuin Simo :shock: :?:
Muistaakseni Ville sanoi ettei pystynyt tekemään yhtä punnerrusta 32kg :?:


Joo ei ilman vauhtia oikein onnistu, 28kg:lla hankalasti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 7:50 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
jake heke kirjoitti:
Miksiköhän Ville sitten teki niin suuren tuloksen :?: Olisiko ollut 2 x niin vahva kuin Simo :shock: :?:
Muistaakseni Ville sanoi ettei pystynyt tekemään yhtä punnerrusta 32kg :?:


Nyt menee mielestäni herroilla vähän voiman eri alueet sekaisin. Raaka pystypunnerrus on täysin erilaista voimaa vaativa suoritus kuin mitä työntö vaatii. Enkä viittaa työskenteleviin lihaksiin. Vertaa 'klassinen voimamies' tekemässä tukkipunnerruksia ja painonnostotaustainen... toisessa paljon räjähtävyyttä mukana, toisessa punnerretaan puhtaalla voimalla.

Ehkä Villeltä löytyy sitä tarvittavaa räjähtävää voimaa ja parempi kyky rentoutua räkissä(sekä ylä-, että ala-). Simon nostaminen on jäykemmän näköistä ja kun ei varmasti ole raa'an voiman puutteesta, eikä 20 ja 24 kiloisilla tehtyjen tulosten mukaan kestävyydestäkään enää kiinni, niin olisiko Simolla ongelmia tekniikan ja eritoten sen rentoutumisvaiheen suhteen? Kunto loppuu siihen, kun lihakset ei pääse rentoutumaan riittävästi. Ja mites se hengittäminen?
Ei sillä voimallakaan mitään tee, jos siinä ei ole räjähtävyyttä! Box-hyppyjä lisäpainoilla ja erilaisia kimmoisuustreenejä vain jaloille, niin alkaa napakkuutta löytyä ja saa siten sen kaiken kovalla työllä hankitun voimareservin käyttöön.

En väitä, mutta olisiko kyse enemmän tuosta, kuin siitä että kestävyyskunto on huono? Jos taas koet että syy on kestävyydessä, niin ei muuta kuin juoksulenkille ja pienillä kuulilla kovatempoista treeniä.

Morozovin kommentti taitaa monien suhteen pitää paikkansa. Ehkä ne tavoitteet on hyvä miettiä sen oman terveyden rinnalla. Itse ainakin olen juuri tämän takia ollut siirtymättä 32 kiloisiin. En sen takia, ettenkö pystyisi, vaan sen takia, että pelkään loukkaantuvani, sillä GS:ää on takana vasta niin vähän. Yksittäiset voimaharjoitustreenit ovat sitten asia erikseen. Niitä suosittelen kaikille! Eikä tarvitse jäädä edes 32 kiloisiin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 8:22 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:30 pm
Viestit: 1148
Paikkakunta: Lieto
jake heke kirjoitti:
Miksiköhän Ville sitten teki niin suuren tuloksen :?: Olisiko ollut 2 x niin vahva kuin Simo :shock: :?:
Muistaakseni Ville sanoi ettei pystynyt tekemään yhtä punnerrusta 32kg :?:


Mitäs tekemistä punnerruksella on tämän asian kanssa tai Villen tuloksella sanoin vain että satkun työntäjä 24 kiloisella ei voi kunnon takia hyytyä 17 toistoon ja jos tekniikka kestää edelleenkin tuon sata toistoa niin mihin se katoaa 32 kiloisilla,eikö tekniikka olekkaan sama kaiken painoisilla kuulilla?????

_________________
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa.

"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!!" -Kaarlo Kangasniemi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 15, 2011 4:39 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Karhu kirjoitti:
jos tekniikka kestää edelleenkin tuon sata toistoa niin mihin se katoaa 32 kiloisilla,eikö tekniikka olekkaan sama kaiken painoisilla kuulilla?????
Mulla ainakin tekniikka hidastuu raskaammilla kuulilla, ei pysty liikkumaan yhtä nopeasti kuin kevyillä. Raskaiden kuulien liikuttaminen vaatii happea enemmän, koska on raskaampaa ja keho tekee kovemmin töitä? Samalla myös räkissä hengittäminen on hankalampaa kun painoa on päällä enemmän. Ei eripainosilla kuulilla tehtyjä settejä voi verrata yhtään toisiinsa, saati ennustaa niiden mukaan mikä tulos voisi olla raskaammalla kuulalla.

Jos työntö tehdään jaloilla, niin ei kai sillä pystypunnerrustuloksella ole merkitystä. Ainakaan yks yhteen. Mulla on pari kertaa kisatyöntösetin jälkeen ottanut reisiin niin paljon, etteivät ole toimineet ollenkaan, tärisseet vain. Silloin työ on kai tehty siellä missä pitääkin? LC ei ole yhtä rankka reisille. (LC:hän on kuin työntö, mutta siinä saa roikottaa välissä).

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 15, 2011 4:42 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
jake heke kirjoitti:
Heitin viestin Morozoville SM-kisojen jälkeen meidän tuloksista(minä-Simo). Vastaus oli että GS =kestävyys laji ja terveys tärkeämpi kuin koohotus isoilla kuulilla Nuhteli vielä jotain valmistautumisesta ja siitä että pitäisi olla pidempi tausta isoilla kuulilla
Tähän vastasin: Aiva ,kyl ni,mut anny par siikretti ku mu räkki o nii piru huano
Joo, palaute on aika armotonta... :twisted: Mutta rehellistä, ainakin omani...

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 15, 2011 8:10 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:30 pm
Viestit: 1148
Paikkakunta: Lieto
100 reps 24 kiloisilla =4800kg, 17 reps 32 kiloisilla=1088 kiloa jos vielä lasketaan että lc:ssä tulee sekä rinnalleveto että työntö voidaan luku kertoa kahdella jolloin ollaan kokonais volyymissa 2176 kiloa kumpi kilomäärä siis vaatii enemmän kestävyyttä???
Ja rouva eiköhän se tekniikka muutu voiman puutteesta ja se tärinä ja ahdistus painon alla samoin???
Esim. nyt vaikka minä joka treenaan hyvin vähän gs:ää pystyn noin 50 reps 24 kiloisilla koska mulla ei ole lajin vaatimaa kestävyyttä mutta silti pystyn tekemään + 15 reps 32 kiloisilla koska mulla on riittävä voimataso siihen....

_________________
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa.

"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!!" -Kaarlo Kangasniemi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 15, 2011 11:18 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Karhu kirjoitti:
Ja rouva eiköhän se tekniikka muutu voiman puutteesta ja se tärinä ja ahdistus painon alla samoin???
Esim. nyt vaikka minä joka treenaan hyvin vähän gs:ää pystyn noin 50 reps 24 kiloisilla koska mulla ei ole lajin vaatimaa kestävyyttä mutta silti pystyn tekemään + 15 reps 32 kiloisilla koska mulla on riittävä voimataso siihen....
Mulla se tärinä tulee kun paukutan 16kg OAJ 170reps, eli kyse ei ehkä ole liian suuresta painosta, lihakset on vain niin maitohapoilla tai jotakin.

Ei 50 tai 15reps vielä riitä, jos kysytään miksi 100 raja on niin vaikea saavuttaa, mutta kuten itsekkin sanoit, sulta puuttuu lajin vaatima kestävyys. Sitähän mä olen yrittänyt sanoa, että kestävyydestä ja haponsiedosta työnnöissä on kyse... Ei yksistään voimasta. Useimmiten kestävyys on se mikä pettää ensimmäiseksi...

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 15, 2011 1:31 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Hommassa on se ongelma, että omankin tuntemuksen perusteella on varsin vaikeaa arvioida, onko vika voiman vai kestävyyden puutteessa. Monella lienee harhakäsitys, että kestävyyslajeja harrastanut ei väsyisi voimakestävyyttä vaativissa jutuissa, mutta kyseessä on eri asia. Luin joskus jutun testaajasta, joka oli teettänyt crossfit-tyyppisen voimakestävyyttä vaativan testin (en muista tarkkaan, mutta kyseessä taisi olla jonkin vaativan harvinaisen ammatin tms testi) eri lajien kuntoilijoille ja urheilijoille ja puhtaat kestävyysurheilijat olivat katkenneet yleensä pahiten. Eivät siis välttämättä huonoja, mutta totaalisen poikki testin jälkeen.

Sama on oma kokemukseni, aloin aikoinaan tehdä melko hyvällä kestävyyspohjalla saliteenejä, joissa saatoin tehdä jotain jalkakyykky-leuat-vatsat-pattereita ja kyllähän niissä sai itsensä ihan puhki alta aikayksikön. Tuskinpa löytyy urheilijaa, joka voisi sanoa vaikkapa Fran-Wodin jälkeen, ettei yhtään väsytä ja hengästytä vaan voima vain loppui ykskaks.

Kuten anzuppi kirjoitti, jälkimmäinen käsi tosiaan väsyy tempauksessa ensimmäistä kättä aiemmin vaikka olisi n.s. parempi käsi, mikä kertoo, että yleisväsymys eli maitohappo verenkierrossa hidastaa maitohapon poistumista tuoreessakin raajassa. Mutta siihen, voisiko väsymystä siirtää kauemmas voim- vai kestävyysharjoittelua lisäämällä, selviää vastaus vain kokeilemalla.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 15, 2011 1:40 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:30 pm
Viestit: 1148
Paikkakunta: Lieto
Rouva kirjoitti:
Karhu kirjoitti:
Ja rouva eiköhän se tekniikka muutu voiman puutteesta ja se tärinä ja ahdistus painon alla samoin???
Esim. nyt vaikka minä joka treenaan hyvin vähän gs:ää pystyn noin 50 reps 24 kiloisilla koska mulla ei ole lajin vaatimaa kestävyyttä mutta silti pystyn tekemään + 15 reps 32 kiloisilla koska mulla on riittävä voimataso siihen....
Mulla se tärinä tulee kun paukutan 16kg OAJ 170reps, eli kyse ei ehkä ole liian suuresta painosta, lihakset on vain niin maitohapoilla tai jotakin.

Ei 50 tai 15reps vielä riitä, jos kysytään miksi 100 raja on niin vaikea saavuttaa, mutta kuten itsekkin sanoit, sulta puuttuu lajin vaatima kestävyys. Sitähän mä olen yrittänyt sanoa, että kestävyydestä ja haponsiedosta työnnöissä on kyse... Ei yksistään voimasta. Useimmiten kestävyys on se mikä pettää ensimmäiseksi...


Se oli alkuperäinen kysymys mutta jo jonkin aikaa on keskusteltu siitä että johtuuko Simon 17 reps tekniikasta,kestävyyden puutteesta vaiko voiman puutteesta todennäköisesti osittain kaikista näistä mutta mun mielestä voiman puute on isoin ongelma kohta Simolla 32 kiloisten suhteen...

_________________
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa.

"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!!" -Kaarlo Kangasniemi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 15, 2011 1:43 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:30 pm
Viestit: 1148
Paikkakunta: Lieto
AnttiV kirjoitti:
Hommassa on se ongelma, että omankin tuntemuksen perusteella on varsin vaikeaa arvioida, onko vika voiman vai kestävyyden puutteessa. Monella lienee harhakäsitys, että kestävyyslajeja harrastanut ei väsyisi voimakestävyyttä vaativissa jutuissa, mutta kyseessä on eri asia. Luin joskus jutun testaajasta, joka oli teettänyt crossfit-tyyppisen voimakestävyyttä vaativan testin (en muista tarkkaan, mutta kyseessä taisi olla jonkin vaativan harvinaisen ammatin tms testi) eri lajien kuntoilijoille ja urheilijoille ja puhtaat kestävyysurheilijat olivat katkenneet yleensä pahiten. Eivät siis välttämättä huonoja, mutta totaalisen poikki testin jälkeen.

Sama on oma kokemukseni, aloin aikoinaan tehdä melko hyvällä kestävyyspohjalla saliteenejä, joissa saatoin tehdä jotain jalkakyykky-leuat-vatsat-pattereita ja kyllähän niissä sai itsensä ihan puhki alta aikayksikön. Tuskinpa löytyy urheilijaa, joka voisi sanoa vaikkapa Fran-Wodin jälkeen, ettei yhtään väsytä ja hengästytä vaan voima vain loppui ykskaks.

Kuten anzuppi kirjoitti, jälkimmäinen käsi tosiaan väsyy tempauksessa ensimmäistä kättä aiemmin vaikka olisi n.s. parempi käsi, mikä kertoo, että yleisväsymys eli maitohappo verenkierrossa hidastaa maitohapon poistumista tuoreessakin raajassa. Mutta siihen, voisiko väsymystä siirtää kauemmas voim- vai kestävyysharjoittelua lisäämällä, selviää vastaus vain kokeilemalla.

Mulla on aina käsien välinen ero max 3 reps ja vasen aina sen verran heikompi olkoon sitten eka tahi toka suoritusjärjestyksessä....

_________________
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa.

"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!!" -Kaarlo Kangasniemi


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 85 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 105 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com